Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste til korthåret hund?


Recommended Posts

Lurer på om det er noen her inne som har en børste til korthåret hund å anbefale :)

Min staffetispe på snart 1 år har begynt å røyte for første gang!!! :cry:

Jeg har bare et drøss av børster til langhårede hunder, men tenker at en furminator på lillemor fort kan føre til en nakenhund :teehe:

På forhånd, takk for tips :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min DP har jeg bare brukt gummi karde(hestebørste). På grunn av nuppene på undersiden ser han på det som massasje, så han legger seg ned i fanget og skal ha mer når vi blir ferdige :P

Det drar ikke av masse hår, men tar med seg det som er løst :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et billig og veldig godt råd? Gule oppvaskhansker. Viktig at hanskene og hunden er tørr. Funker bedre enn det meste annet på boxerne mine.

Dette funker fett på beina og hodet til mine, men ikke på kroppen, der får ikke hanskene "tak" virker det som (hårene er for lange elns). Så der sverger jeg til gummikarde for hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummibørste her :) Furminatoren kutta bare pelsen på mine, også ble huden dems sår virka det som.

Har samme erfaring med furminator på min dalmatiner som har litt samme type pels som staffene ;) Gummibørste fungerer knall!

Jeg bruker også skrape:

9651502-origpic-beac00.jpg_0_0_100_100_1

Den tar pels kjempebra på dalmatineren min, hvithårene fyker! Den er grovere tagget på den ene siden enn den andre, jeg bruker den siden som er minst grov. Dog må man være obs på å ikke overdrive ;) Da vil du kunne kutte pels og gi sår hud! Men jeg bare drar min over. Jeg kan løsne håndtaket i to slik at jeg har to håndtak og et rett blad og det er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...