Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass
No kidding :lol: Heldigvis begynner formen min å bli såpass at nå kan jeg snart begynne å trene purka litt fra bakken så hun får brukt litt energi. :aww: Det trengs!

Lusa kan jeg snart kjøre, men må ha nytt dekk til vogna og glemmer alltid å ta med det gamle når vi er i sivilisasjonen. :lol:

Lykkelig den der :wub:

Hvis du bare har punga kan du bestille ny slange fra skoies. De har de fleste dimensjoner til en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

No kidding :lol: Heldigvis begynner formen min å bli såpass at nå kan jeg snart begynne å trene purka litt fra bakken så hun får brukt litt energi. :aww: Det trengs!

Lusa kan jeg snart kjøre, men må ha nytt dekk til vogna og glemmer alltid å ta med det gamle når vi er i sivilisasjonen. :lol:

Lykkelig den der :wub:

Jeg har alltid foretrukket vallaker (eller hingster for den del) foran hopper, de er så utrolig sære når de er i brunst. (og enkelte er bare mærrete hele året :pinch: )

Du får skrive memo på hånda, så husker du kanskje dekk neste gang :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har punga kan du bestille ny slange fra skoies. De har de fleste dimensjoner til en slikk og ingenting.

Må ha dekket også, revet opp hele dekket likegreit. :aww: Må jo gjøres ordentlig. :lol: Men om vi ikke snart får ordna så må jeg jo bare bestille der.

Jeg har alltid foretrukket vallaker (eller hingster for den del) foran hopper, de er så utrolig sære når de er i brunst. (og enkelte er bare mærrete hele året :pinch: )

Du får skrive memo på hånda, så husker du kanskje dekk neste gang :teehe:

:lol: Ja, altså - jeg elsker Bugen over alt - hun er min sjelevenn i hesteverden. Men sånn egentlig så foretrekker jeg definitivt valaker. :lol: Lusa er bare søt, enda ikke merket noe brunst tull på henne. Men hun er veldig langt under Bugen i rang, aner ikke om det påvirker?

:lol: Typiske er at jeg husker det når vi er på tynset, men må ha med dekket i bilen (og riktig bil) for å være sikker på at det blir riktig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonje! Lille Ikke opplevde det samme i fellesdekk når hun var bare unghund. Ble jaget rundt banen av en ufin schäfer runde på runde før hun klarte å nå frem til meg. Jeg ble superstressa etterpå og var livredd for at noe var ødelagt, men måtte bare skjerpe meg for hunden sin del. Hun fikk ingen problemer med fellesdekken i ettertid :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kjempedeilig tur med Hanne i dag, på godt over en mil. Tror jeg snart må manne meg opp til å ta en samtale med huseier om hund, for en hundeløs hverdag er jo bare trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... betalt regninger til 12000, det gjør litt vondt altså... selv om det er for husleie og to uker i hellas i sommer... hater å se kontoen minke :P Må få ræva i gir og sende inn gjeldsbrevet til lånekassen slik at jeg kan få stipend :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første strøk på stua er tatt! :D Yay! Det blir fint altså! Gleder meg til vi får malt listene hvite og.

Nå skal jeg redigere bilder fra turen idag. Sliten kjenner jeg.. Og sulten. Og litt tørst..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere:

Jeg sto på eksamen i dag!

Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan jeg jo fortelle at jeg i oktober ble tatt opp til NKKs dommerutdannelseskurs, så jeg har putlet med det det siste halvåret. I dag var teoretisk eksamen, så er det praktisk eksamen, og til slutt en avsluttende helhetsvurdering før jeg eventuelt blir sluppet løs og får begynne som dommerelev.

Jeg er så glad! Det var borti 70 søkere, det var over 40 som ble kalt inn til opptaksintervju, og det var 19 som kom videre til kurshelgene. Vi har jobbet og jobbet, klådd på hunder og pugget, skrevet særoppgave og forberedt oss så godt vi kan - dommerautorisasjonen kommer ikke gratis, det er sikkert og visst.

Selv om jeg ikke skulle klare å fullføre løpet, og blir stoppet av komiteen ved neste korsvei, er jeg likevel så stolt over at jeg har kommet så langt som jeg har kommet nå!

Så må jeg i god Grammy-stil få rette en stor takk til noen få utvalgte soniser som har visst om dette, og som har åpnet heimen så jeg kan få gå gjennom og bedømme hunder, som har diskutert med meg så jeg kan lære enda mer, og som har støttet meg i denne prosessen! :heart:

Til slutt kan jeg jo gjenta anmodningen jeg lagde egen tråd for: Om noen trenger dommer til valpeshow, matchshow, open show eller andre uoffisielle event, så stiller jeg meg gjerne til disposisjon. Jeg trenger mer erfaring i å beskrive, bedømme og gå gjennom raser som ikke er berner. Og om noen skal ha ringtrening i nærheten, vil jeg gjerne leke dommer. :flowers:

Veldig kjempegrattis! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! Stor grattisklem til både deg og Caroline. Flinke er dere, og det blir gøy å se dere i ringene etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en underholdende start på LP-karrieren :lol: men jeg fikk flere øvelser med poeng i enn 0 i, så da nådde jeg dagens mål. Jeg har ledd mye ihvertfall :)

Så kult at du er i gang! Det er jo så moro å se hvordan ting fungerer i konkurranse, så får man noen nye tanker og ideer til hva man kan jobbe videre med :D LP er jo et skikkelig evighetsprosjekt!

Hjemme fra lp debut jeg også, og den kunne vel ikke gått stort verre egentlig :P Har prøvd å ta det med greit humør, men jeg kjenner at jo mer jeg tenker på det dess mer skuffa blir jeg.. Teit av meg, jeg veit, men det er litt surt når man har trent så lenge og vært så nervøs for denne starten også går det sånn.

Æsj, sånt er kjipt og litt for velkjent for mange. Trodde først du hadde vært i Moss og syntes det var rart, for der var det VELDIG rolig i fellesdekken så vidt jeg kunne se. Uansett klønete at de ikke ber eier gå tilbake og hente hunden sin når den har reist seg og blir så urolig at den går bort til andre hunder! Men det skjer en del ganger og hundene får mye mindre mén enn det vi får. Det går nok bra skal du se. Bare legg det bak deg, tren fellesøvelser og andre øvelser der det er mye hunder og ikke minst - dra på stevneområder bare for å trene! Vips, så har hunden såpass mange gode opplevelser i stevnesetting av denne ene skremmende opplevelsen blir glemt.

Prøvde forresten stativ på Talli på neseprøven..... Talli prøvde apportere hele stativet og kampe med det. Så det var ikke løsningen...

Hehe Ekko apporterte syltetøyglass fra stativ med neseprøvepinner oppi, så her var ikke det noen god løsning på neseprøva :P

Haha! Det gjorde Amira også. Men hvis jobber lenge med å bare fryse snuten nedi koppen før du setter det i stativet så kan det kanskje løsne :)

Spiste meg alt for mett på middag, nå er jeg så daff at jeg sliter litt med å komme meg ut. :P Har planer om å trene lydighet i dag. Fvf, flatdekk, forangående i line og begynne litt med et eller annet triks, bare for avvekslingens skyld. 3, 2, 1, kom meg ut! Snart...

Så moro at du har så mange treningsplaner!

417823_10151586510296999_954425547_n.jpg

Amira vant idag!!! Hun gikk dritbra, om jeg kan si det selv! :D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og yay SFX :banana:

Tusen takk, og grattis med å være den første som booket meg for dommeroppdrag! :D

GRATULERER SFX! :D

Tusen takk!

Grattulerer SFX :D

Tusen takk!

Ååh, den i Drammen? Damn, jeg skal jo ikke dit (har allerede stilt for Nymark 2 ganger, selv om jeg liker ham er det ikke verdt 7-8 timer i bilen :P )! Hadde vært kult å hilse på deg :)

Jupp, Drammen. Men det byr seg sikkert andre anledninger, jeg er brått både her og der. Om et døgn er jeg i Ålesund.

Gratulerer SFX!!

Tusen takk!

GRATULERER!!!! :D :D

Tusen takk!

Gratulerer SFX!!

Med fare for å gjenta meg selv, men det er helhjertet ment: Tusen takk!

Hipp hurra!

Jeg får vel nesten oute meg selv også, da, ettersom jeg er med på sirkuset selv. Jeg besto nemlig også eksamen idag :D

Og grattis til deg også, og takk for ti timers studieøkt i går! :D

Er det flere enn Caroline og meg som vet når NKK ble medlem av FCI?

smiley-happy110.gifsmiley-happy110.gifsmiley-happy110.gif

SÅ TØFF!!!!!!!!! Tusen takk, jeg skulle ønske jeg kunne lime ut den bølgen og ta den med meg alltid!

Grattis SFX og Caroline :jump:

Vi er så hoppende glad, tusen takk!

Grattiser både til SFX og Caroline, og dere får herved forbud mot å dømme dverg i Trondheim noen gang :lol:

Tar seg ikke helt ut å melde på for folk man har hatt eller vært overnattingsgjest til kanskje :P

Det er nok flere år til jeg eventuelt utvider med snusere, men det er noe med å skille snørr og bart og holde sin sti ren, ja. Du behøver jo ikke akkurat å overnatte her, om jeg dømmer Smula i Letohallen den helga :D

Grattis SFX og Caroline!!!! Så MORO!! Kan dere dømme kelpier?

Kan og kan. Dommere-in-spe som oss brukes ofte på valpeshow, og da kan jo hva som helst dukke opp, så da er en forberedt på å kunne 50 raser på en helg.

Men mer seriøst er nok Caroline mer nærliggende å bli kelpiedommer det neste tiåret enn jeg er. Jeg skal angripe de store hårete i gruppe 2 først, om jeg får lov.

Grattis til SFX og Caroline :D Dere er flinke :ahappy:

Tusen takk!

Veldig kjempegrattis! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! Stor grattisklem til både deg og Caroline. Flinke er dere, og det blir gøy å se dere i ringene etter hvert!

Tusen takk, det er noen nåløyer til å skvise seg gjennom, men jeg håper å bli å se i ringen i 2014 eller 2015.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har så mange treningsplaner!

Ja, nå er jeg skikkelig motivert! Det er så deilig å trene på bar og tørr grus, med oppholdsvær og lyse kvelder, og en hund som byr masse på seg sjøl. :) Fikk flere helt supre økter med fvf i dag, det var gøy altså!

417823_10151586510296999_954425547_n.jpg

Amira vant idag!!! Hun gikk dritbra, om jeg kan si det selv! :D

Gratulerer!! :D

Nå venter jeg på at vaskemaskinen skal bli ferdig så jeg kan henge opp tøy, og så må jeg få ferdig en tekst som skal settes inn i en gruppeoppgave som skal leveres på mandag (i et fag som jeg har forsømt totalt dette semesteret, satser på en E liksom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borderen: Tror du (i fare for å fornærme andre) har de nydeligste borderne jeg har sett! :wub: Gratulerer masse med Amira!! :DJeg er egentlig ikke så fan av BC, men jeg har møtt så ekstremt mange ødelagte individer, så det er nok derfor. :hmm:

Så nettopp dette på facebook, psykopater i tyskland som har strødd ut "godbiter" med spiker i :cry::
428728_10151369278711456_1546727159_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Haha! Det gjorde Amira også. Men hvis jobber lenge med å bare fryse snuten nedi koppen før du setter det i stativet så kan det kanskje løsne :)

Er litt redd for at glasset ryker om det ikke sitter fast i noe :P

Men jeg tror jeg tar "hurtigløsningen" nå også satser på opprykk til Elite med det. Så får vi heller begynne jobbe ordentlig. Rekker desverre ikke noe langtekkelig innen vi skal starte.

Grattis med seier i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Ja, altså, jeg tror jo også at det skal gå bra dem i mellom sånn til daglig, men når jeg ser hvordan guttungen tar av bare jeg SER på sykkelen f eks, eller når jeg driver og tar på meg skiene, så ser jeg en viss utfordring mht tur og det å komme seg avgårde med TO slike.... *ler*.

Haha åja. Sånn sett :lol: Det problemet har ikke jeg da. Han min er ganske kontrollert :P

Æsj, sånt er kjipt og litt for velkjent for mange. Trodde først du hadde vært i Moss og syntes det var rart, for der var det VELDIG rolig i fellesdekken så vidt jeg kunne se. Uansett klønete at de ikke ber eier gå tilbake og hente hunden sin når den har reist seg og blir så urolig at den går bort til andre hunder! Men det skjer en del ganger og hundene får mye mindre mén enn det vi får. Det går nok bra skal du se. Bare legg det bak deg, tren fellesøvelser og andre øvelser der det er mye hunder og ikke minst - dra på stevneområder bare for å trene! Vips, så har hunden såpass mange gode opplevelser i stevnesetting av denne ene skremmende opplevelsen blir glemt.

Haha! Det gjorde Amira også. Men hvis jobber lenge med å bare fryse snuten nedi koppen før du setter det i stativet så kan det kanskje løsne :)

Mmm sånt som Tonje opplevde er grunnen til at jeg ikke går i kl 1 flere ganger enn jeg må. Det kan komme tull i alle klasser, men det er stort sett kl 1 det blir fult kaos :( Ekko fikk jo også en sånn fellesdekk på debuten sin. Han ble jo ikke usikker, men det tok lang tid å rette opp selv om han lå til 10 på omdekken.

Hehe joa, jeg kunne sikkert klart å lære han å fryse snuta på glasset, men siden han apporterte riktig glass fant jeg ut at det bare var en omvei som gav uvaner om jeg ikke skulle bruke lang tid på det :P

Edit: Gratulerer med Amira-seier!

Endret av Snusmumrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere år til jeg eventuelt utvider med snusere, men det er noe med å skille snørr og bart og holde sin sti ren, ja. Du behøver jo ikke akkurat å overnatte her, om jeg dømmer Smula i Letohallen den helga :D

Om du noen gang dømmer Smula så er hun nok veteran :lol: Men Lille Lommerusk kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg måtte ta 5-6 ibux/paracet hver dag pga en visdomstann. Den er på vei opp og har revnet små deler av tannkjøttet, noe som er veldig vondt og gjør det umulig å spise uten å være smertestilt. Noen som har vært borti noe lignende? Er det andre typer smertestillende som er bedre i slike tilfeller? Er ikke helt fan av å bruke preparater som har virkning i hele kroppen når jeg vet hvor jeg har vondt (høres ut som ibux-gel dama).

Og når vil dette gi seg?! Jeg blir gaaal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...