Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Takket være at denne syndern hoppet opp og angrep ene pinnedyret, har ikke bare sofan min fått lilla flekker, men det viser seg nemlig at mitt søte lille pinnedyr som er rød, har en del lilla farge på beina.. Noe sier meg at den rødblonde ikke var helt uskyldig hun heller :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Er det nå jeg skal gni inn at B-menneske som jeg er har jeg vært og jogget før kl 10... på en fridag! :P

Du er ikke helt god :sleep::fish:

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere:

Jeg sto på eksamen i dag!

Gratulerer så mye så morro :bananas::bananas:

Hipp hurra!

Jeg får vel nesten oute meg selv også, da, ettersom jeg er med på sirkuset selv. Jeg besto nemlig også eksamen idag :D

Gratulerer til deg også HURRA :bananas::bananas: Da regner jeg med at jeg ser deg i aussie og sheltie ringen snart :innocent:

417823_10151586510296999_954425547_n.jpg

Amira vant idag!!! Hun gikk dritbra, om jeg kan si det selv! :D

Gratulerer så mye :bananas:

Har hatt en fin dag trent ringtrening og litt Lp sammen med ei vennine også fikk de 2 timer på skauen etterpå så nå er de slitne hele gjengen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: eh glemte å kommentere denne jeg. Og nå husker jeg ikke hva jeg tenkte å skrive da jeg siterte, men det var sikkert gratulerer med debut :D

Og så kan vi dra sammen til sverige og starte lydighetskonkurranse!

Takk og I'm in! Det er såvidt jeg vet brukshundklubb i Åre, og det er jo veldig overkommelig avstand, og roadtrip er uansett skikkelig kos :D

Gleder meg til Levanger :) Vurderer sterkt cupen også, meen reiser bort i morra og er borte til seint søndag kveld, så får se hvordan krapylet er på mandag :P

Så kult at du er i gang! Det er jo så moro å se hvordan ting fungerer i konkurranse, så får man noen nye tanker og ideer til hva man kan jobbe videre med :D LP er jo et skikkelig evighetsprosjekt!

Takk :D Ja, jeg måtte jo bare hoppe i det, ville jo aldri finni ut hvordan vi fungerer på konkurranse gjennom bare trening, så det var veldig fint å se. Veldig lærerikt og artig og jeg ble på ingen måte skremt eller mistet motet, til tross for litt stusselig sluttsum :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er godt kjent nord for Oslo. Hvor langt kommer man ca om man regner med ca 30 min reisevei fra ca ring 3? Enten langs E6 eller RV4.

Med bil? Fra Lindeberg (rett utenfor ring 3) kommer man til Jessheim og Åneby innen en halvtime, ifølge gulesider iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Dere som er godt kjent nord for Oslo. Hvor langt kommer man ca om man regner med ca 30 min reisevei fra ca ring 3? Enten langs E6 eller RV4.

30-35 min til Kløfta ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
*Slå opp ordet "kontrollert"...*

Helt seriøst... jeg trodde liksom at det skulle hjelpe å trene selvbeherskelse og sånt med guttungen, jeg, men etter snart 5 år uten tegn til framgang, så må jeg vel bare innse at enten har jeg brukt feil metoder eller så finnes det hunder som ikke greier å få det inn i systemet... jeg er OVERBEVIST om at det er det siste som gjelder for Willy :aww:.

Hehe vi sier det sånn. Han bare er sånn og det hadde ikke vært noe å gjøre med det :P Men neste trenger jo ikke å være en sånn en, så da får du fint innprenta litt selvbeherskelser :D

Takk og I'm in! Det er såvidt jeg vet brukshundklubb i Åre, og det er jo veldig overkommelig avstand, og roadtrip er uansett skikkelig kos :D

Gleder meg til Levanger :) Vurderer sterkt cupen også, meen reiser bort i morra og er borte til seint søndag kveld, så får se hvordan krapylet er på mandag :P

Takk :D Ja, jeg måtte jo bare hoppe i det, ville jo aldri finni ut hvordan vi fungerer på konkurranse gjennom bare trening, så det var veldig fint å se. Veldig lærerikt og artig og jeg ble på ingen måte skremt eller mistet motet, til tross for litt stusselig sluttsum :lol:

Gleder meg faktisk til Levanger jeg og :D Om de arrangerer lp-konk på Åre hadde det vært skikkelig moro å dratt en tur. Det er jo ikke så langt heller :) Skjekker du om de arrangerer noe eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..ingen av dem heller. Eneste stedet jeg har funnet hittil er MinHestebutikk.no. Noen som har erfaring med dem?

Har ikke handlet der selv, men vet det er endel hestefolk som handler der med helt greie erfaringer. Tror ikke jeg har hørt noen advare mot dem hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bil? Fra Lindeberg (rett utenfor ring 3) kommer man til Jessheim og Åneby innen en halvtime, ifølge gulesider iallefall.

30-35 min til Kløfta ca.

Takk. :)

Bil ja. Og uten for rushtiden. Jeg kjører alltid mot rushen, så det blir effektiv kjøretid, og ikke køtid heldigvis.

Rv4 så lurer jeg på om det blir Nittedal om jeg ikke tar feil? Og Fetsund ligger vel også innen rekkevidde da om jeg ikke husker helt feil da også... Bare greit å prøve å stake ut litt områder for hvor jeg kan leie. Med Oslo-priser blir det vanskelig å finne noe her igjen, men da får det bli nord for bomringen evt, så jeg får ned de utgiftene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi sier det sånn. Han bare er sånn og det hadde ikke vært noe å gjøre med det :P Men neste trenger jo ikke å være en sånn en, så da får du fint innprenta litt selvbeherskelser :D

Gleder meg faktisk til Levanger jeg og :D Om de arrangerer lp-konk på Åre hadde det vært skikkelig moro å dratt en tur. Det er jo ikke så langt heller :) Skjekker du om de arrangerer noe eller?

Er det på grus eller gress i levanger forresten?

Driver og titter nå, og ser at Åre Brukshundklubb arrangerer kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, så jeg veit ikke om jeg vil dit lell :lol: Men virker som man må ha konto i SBK for å finne terminlister, jeg finner ihvertfall ingen, men kan høre med noen av svenskene jeg kjenner som jeg vet konkurrerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på grus eller gress i levanger forresten?

Driver og titter nå, og ser at Åre Brukshundklubb arrangerer kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, så jeg veit ikke om jeg vil dit lell :lol: Men virker som man må ha konto i SBK for å finne terminlister, jeg finner ihvertfall ingen, men kan høre med noen av svenskene jeg kjenner som jeg vet konkurrerer :)

Det må jo være genialt. :aww: Kunne snakke med han om hva han ska og ikke skal gjøre, så slipper du å trene. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på grus eller gress i levanger forresten?

Driver og titter nå, og ser at Åre Brukshundklubb arrangerer kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, så jeg veit ikke om jeg vil dit lell :lol: Men virker som man må ha konto i SBK for å finne terminlister, jeg finner ihvertfall ingen, men kan høre med noen av svenskene jeg kjenner som jeg vet konkurrerer :)

Her er en lang liste med stevner, jeg gadd ikke sjekke om det stod noen i nærheten for det var da himla mange. *ler*

Edit: så søkefunksjonen først etterpå. Skal være et stevne i Åre i oktober ut fra lista der. Men det er sikkert flere steder i ca nærheten og hvor det arrangeres stevner. :)

Endret av Betty
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Bil ja. Og uten for rushtiden. Jeg kjører alltid mot rushen, så det blir effektiv kjøretid, og ikke køtid heldigvis.

Rv4 så lurer jeg på om det blir Nittedal om jeg ikke tar feil? Og Fetsund ligger vel også innen rekkevidde da om jeg ikke husker helt feil da også... Bare greit å prøve å stake ut litt områder for hvor jeg kan leie. Med Oslo-priser blir det vanskelig å finne noe her igjen, men da får det bli nord for bomringen evt, så jeg får ned de utgiftene...

Åneby er i Nittedal ja, så det er Rv4-ruta. Fetsund ligger absolutt innen rekkevidde, og du kommer et godt stykke ut i Rælingen/mot Enebakk også. Litt mer øde der såklart, men det kommer jo an på hva man er ute etter :ahappy: (..dog sikkert større sjans for å treffe på høner :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneby er i Nittedal ja, så det er Rv4-ruta. Fetsund ligger absolutt innen rekkevidde, og du kommer et godt stykke ut i Rælingen/mot Enebakk også. Litt mer øde der såklart, men det kommer jo an på hva man er ute etter :ahappy: (..dog sikkert større sjans for å treffe på høner :lol: )

Bare jeg slipper å ha hønene rett under vinduet mitt, så hadde jeg vært evig så glad. :lol: Jeg har ikke mot dyr altså. :P Jeg synes bare det er greit å ikke bo vegg-i-vegg med høner. :P Men da slipper jeg uansett kjærringa i huset her og bråket deres, så da kan det jo hende at det løser seg til det bedre også...

I tillegg har jeg fått sofaplass om det skjærer seg fra september, og jeg står uten tak over hodet igjen. Har vært bostedsløs før, og skjønner ikke hva folk klager over. :aww: Jeg hadde det utmerket i stua hos ei venninne i ei uke, og så en uke i Roma da. :lol: Men ferien min blir avlyst mest sannsynelig da... :( Men men. Venezia synker vel ikke helt enda...

Men da har jeg ca et område. Så får jeg følge med og legge ut annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm: du kan jo kjøpe huset til Loke :D

Hilsen hun som ikke finnes kjent :lol:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Det blir nok litt i lengste laget så lenge jeg bor i Oslo etter hva jeg har skjønt. :P

Sånn blir det her nå forresten. :P Men jeg trenger jo ikke å resirkulere matavfall etter hvert da. Bare åpne vinduet og pælme det ut. :P Trenger ikke å gå ut for det en gang!

jippi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...