Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nå har faktisk Jeanette fått et knalltips, om jeg får si det selv, men det var tydeligvis ikke bra nok :aww:

ellers har "noen" tegna med lilla markeringsdusj i sofan min.. Lilla liksom!!! Den er også tygget i stykker.. Mine følelser for et viss pinnedyr kan ikke beskrives :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Så teit. Den fremstilles jo som et kjøttetende monster som kan komme opp på land å spise mennesker. Problemet er jo ikke at den er farlig for folk. Den er en trussel for bestanden av fisk og frosker i de vannene den blir spredt til.

Helt enig i at det var en idiotisk framstilling. Men min svært lave begeistring for fisk generelt blir enda mindre når de har skarpe tenner i tillegg. Uansett om de ikke klarer å bite over lillefingeren min engang :aww:

Hver gang jeg diskuterer fisk, så lurer jeg mer og mer på hva som egentlig foregikk oppe i hodet mitt den gangen jeg brukte 3000,- på akvarie :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hehe min er forsåvidt avbalansert nok, men han tenker litt for mye *ler*

Heldigris *ler* Min tok av av ett forsiktig "bra" og klapp på hode...

Nå har faktisk Jeanette fått et knalltips, om jeg får si det selv, men det var tydeligvis ikke bra nok :aww:

Spikre de feile pinnene i stuegulvet er ikke en god ide :lol:

ellers har "noen" tegna med lilla markeringsdusj i sofan min.. Lilla liksom!!! Den er også tygget i stykker.. Mine følelser for et viss pinnedyr kan ikke beskrives :getlost:

:wub: :wub: Tenker du føler det slik nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste meg alt for mett på middag, nå er jeg så daff at jeg sliter litt med å komme meg ut. :P Har planer om å trene lydighet i dag. Fvf, flatdekk, forangående i line og begynne litt med et eller annet triks, bare for avvekslingens skyld. 3, 2, 1, kom meg ut! Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigris *ler* Min tok av av ett forsiktig "bra" og klapp på hode...

Spikre de feile pinnene i stuegulvet er ikke en god ide :lol:

:wub: :wub: Tenker du føler det slik nå :lol:

Hunden får ikke til å ta me seg de feile pinnen = problemløst :aww: Man må se løsningene, ikke problemene sa min mor :aww:

Og jepps.. er vel akkurat slik jeg føler det.. Mitt hjerte sprenges av kjærlighet akkurat nå :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

... og jeg nevner i fleng et "smeltet" drops, en lakrissak som ikke så helt ut som lakris lenger, enda en lakrissak som faktisk så ut som det den en gang var, men jeg kan ikke huske sist jeg spiste slike, så da har den nok ligget der lenge, mengder av potetgullstrø, et par ostepop'er som hadde sett bedre dager, kaffeflekker - og sikkert noen med cola også... :lol:. Og det var bare foran... :D

Fikk bare med meg ostepop *hyyyyyl* :frantics:

Leverer bilen til innvendig vask på bensinstasjoner :P Nuff said :P

On a positive note: jeg har SKREVET noe på oppgaven i dag! *klikk og godbit til seg selv: fjæratur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fint å gå ut og spise og ikke orke halve porsjonen engang, ikke bortkasta penger i det heeeeeeeeeeeeletatt. :lol: Men 1.mai eter man visst ute, hilsen svigermor. Så da så.

Fjøset mitt er fiksa, og jeg har bare kjedelige efitbilder så langt, får se om det blir noe mer artig når mine egne dyr står for tur. Men først skal jeg fyre ovnen og snorke litt på sofa med hunder. Blåser tvers gjennom huset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg venter til du har brukt den litt så jeg vet hvordan den takler hunder :P

Det er jo skinn og blir bare finere når det blir litt slitt. Søl og møkk vasker jeg av og så setter jeg skinnet inn med fett et par ganger i året :)

Kjempekoselig sofa! Jeg tror jeg må ha noe sånt neste gang, det er litt slitsomt med lys beige tøysofa som enten må dekkes med fleecetepper eller bli dritstygg. Nekte hundene adgang? Hvem skal jeg kose meg med i sofaen da da? :P

Jeg valgte jo skinn på grunn av hundene :D

Ååååå, jeg er bare så misunnelig!!!! Eller nei, det er jeg ikke, for jeg unner deg dette av hele mitt hjertet, men jeg skulle sååå hatt slike selv altså :D.

Det er lov å herme, altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere:

Jeg sto på eksamen i dag!

Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan jeg jo fortelle at jeg i oktober ble tatt opp til NKKs dommerutdannelseskurs, så jeg har putlet med det det siste halvåret. I dag var teoretisk eksamen, så er det praktisk eksamen, og til slutt en avsluttende helhetsvurdering før jeg eventuelt blir sluppet løs og får begynne som dommerelev.

Jeg er så glad! Det var borti 70 søkere, det var over 40 som ble kalt inn til opptaksintervju, og det var 19 som kom videre til kurshelgene. Vi har jobbet og jobbet, klådd på hunder og pugget, skrevet særoppgave og forberedt oss så godt vi kan - dommerautorisasjonen kommer ikke gratis, det er sikkert og visst.

Selv om jeg ikke skulle klare å fullføre løpet, og blir stoppet av komiteen ved neste korsvei, er jeg likevel så stolt over at jeg har kommet så langt som jeg har kommet nå!

Så må jeg i god Grammy-stil få rette en stor takk til noen få utvalgte soniser som har visst om dette, og som har åpnet heimen så jeg kan få gå gjennom og bedømme hunder, som har diskutert med meg så jeg kan lære enda mer, og som har støttet meg i denne prosessen! :heart:

Til slutt kan jeg jo gjenta anmodningen jeg lagde egen tråd for: Om noen trenger dommer til valpeshow, matchshow, open show eller andre uoffisielle event, så stiller jeg meg gjerne til disposisjon. Jeg trenger mer erfaring i å beskrive, bedømme og gå gjennom raser som ikke er berner. Og om noen skal ha ringtrening i nærheten, vil jeg gjerne leke dommer. :flowers:

Hipp hurra!

Jeg får vel nesten oute meg selv også, da, ettersom jeg er med på sirkuset selv. Jeg besto nemlig også eksamen idag :D

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hunden får ikke til å ta me seg de feile pinnen = problemløst :aww: Man må se løsningene, ikke problemene sa min mor :aww:

Tror jeg prøver meg på leverpostei e.l. først jeg :P

Bare håper hun klarer være mer målbevist da, for tendensen nå er at i det hun lukter pinnen så tar hun den som er nærmest munnen i det øyeblikket. :P

Og jepps.. er vel akkurat slik jeg føler det.. Mitt hjerte sprenges av kjærlighet akkurat nå :aww:

:lol:

Grattis SFX og Caroline :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattiser både til SFX og Caroline, og dere får herved forbud mot å dømme dverg i Trondheim noen gang :lol:

Tar seg ikke helt ut å melde på for folk man har hatt eller vært overnattingsgjest til kanskje :P

Kommet litt videre på oppgaven min, satser på å få til en side til før jeg gir meg og leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lurer jeg på hvorfor squash heter squash(og nå tenker jeg ikke på idretten). I England sier man jo courgette, i Tyskland zucchini. Så hvorfor heter det squash i Norge?

Haha, det lurte jeg på her om dagen og! Skulle lage middag til en venninne, og husket at det ikke heter squash på engelsk, prøvde meg på om hun ville ha zucchini (hvor har jeg det fra??) og hun så rart på meg og spurte: mener du courgette? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen godt med jordbær til dessert i dag :D

Det smakte ikke så verst med is og hjemmebakte Brownies heller :D.

Jeg forstår faktisk dilemmaet veldig godt jeg. Jeg har vært veldig frem og tilbake på akkurat det samme selv. Jeg endte med å kjøpe en hund til og hannhund igjen. Han er jo bare valpen enda, så to hanner sammen-greia vet jeg fortsatt ikke hvordan blir, men jeg kjenner at det var veldig rett for meg å gå for ja. Sannsynlig vis klarer du å oppdra dem til å gå greit sammen så du slipper to adskilte hundehold med dobbelt opp av alt da :)

Ja, altså, jeg tror jo også at det skal gå bra dem i mellom sånn til daglig, men når jeg ser hvordan guttungen tar av bare jeg SER på sykkelen f eks, eller når jeg driver og tar på meg skiene, så ser jeg en viss utfordring mht tur og det å komme seg avgårde med TO slike.... *ler*.

Prøvde forresten stativ på Talli på neseprøven..... Talli prøvde apportere hele stativet og kampe med det. Så det var ikke løsningen...

:lol:

Fikk bare med meg ostepop *hyyyyyl* :frantics:

Leverer bilen til innvendig vask på bensinstasjoner :P Nuff said :P

:lol: :lol:

Det er lov å herme, altså :lol:

Weeeeee :D. Nå skal jeg spare penger så kanskje jeg får meg en anstendig sofa i heimen også, og kan bytte ut den litt småstygge, digre mørkegrønne skinnsofaen som for øvrig er himla god å sitte og ligge i :D.

Jeg får vel nesten oute meg selv også, da, ettersom jeg er med på sirkuset selv. Jeg besto nemlig også eksamen idag :D

GRATTIS du også :D :D :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos moren min og hjulpet til med å rydde litt i hagen. Kommer noen folk for å se på tomta på fredag, så kanskje det blir husbygging :D Nå blir det straks pannekaker og så skal jeg lage kake :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis SFX og Caroline!!!! Så MORO!! Kan dere dømme kelpier?

Nå har jeg flirt meg gjennom siste utvikling i følgetongen "Talli og neseprøvene", syntes inderlig synd at det ble så ekkelt med Blaze i LP-ringen (sånt er min skrekk..) og så skal jeg forsøke å ta igjen Siri i litt hagearbeid.. dvs jeg skal så erteblomster, husket endelig å få lagt frøene i vann dagen før.

Shy har fått løpetid og det er jo litt spennende, hvordan blir det liksom.. kommer Strider å bli like gærn som Marvin? Kommer hundesikringen vår å holde? (Godt at det er mange fridager i mai..) Gubben og Strider skal ihvertfall få sove på gutterommet snart, så får Shy og jeg ha jenterommet (og dobbeltsengen..). Kan ikke ha at det blir noe uhell om natten!

Nei, skulle man så frøene mon tro..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: eh glemte å kommentere denne jeg. Og nå husker jeg ikke hva jeg tenkte å skrive da jeg siterte, men det var sikkert gratulerer med debut :D

Utrolig kjedelig opplevelse. Blaze er jo ikke verdens tøffeste heller. Men du, nå skal jeg også være litt kjip. Ikke ta all støtte og alle stakkars deg så veldig til deg. Jo mer du psyker deg ned på at dette var ille, jo større sjangs er det for at han (eller strengt tatt du) vil ta det med seg videre. Dette fikser vi fint :) Vi får tak i noen folk, lager en ring med ringbånd og så legger vi Blaze i fellesdekk med store, skumle, brautende schäferliknende Ekko som ligger støtt som en påle og ikke vil gjøre han noe, selv om Blaze syns det er skummelt og reiser seg. Når det går bra skal jeg klare å finne noen fine schäfere å legge han sammen med også jeg, om du tror han trenger det :) Så kan jeg være dommer og kommandant for deg på de individuelle øvelsene og du kan belønne han og gjøre det kult i ringen.

Jeg forstår faktisk dilemmaet veldig godt jeg. Jeg har vært veldig frem og tilbake på akkurat det samme selv. Jeg endte med å kjøpe en hund til og hannhund igjen. Han er jo bare valpen enda, så to hanner sammen-greia vet jeg fortsatt ikke hvordan blir, men jeg kjenner at det var veldig rett for meg å gå for ja. Sannsynlig vis klarer du å oppdra dem til å gå greit sammen så du slipper to adskilte hundehold med dobbelt opp av alt da :)

Og så kan vi dra sammen til sverige og starte lydighetskonkurranse!

Du er ikke kjip i det hele tatt og jeg har tenkt det samme selv. Jeg må prøve å ikke la meg påvirke av det og bare gjøre som vi alltid har gjort og ha det gøy på trening. Synes det er supert at du vil være med hjelpe oss, soniser er så fine altså :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til SFX og Caroline :D Dere er flinke :ahappy:

Og :hug: til Tonje og Blaze, sånt skal virkelig ikke skje :hmm:
Ganzie ble jo flydd på av en schæfer på lydighetskonk en gang, ikke morro i det hele tatt :hmm:
Godt dere har Therese og Ekko som kan hjelpe dere videre :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg prøver meg på leverpostei e.l. først jeg :P

Bare håper hun klarer være mer målbevist da, for tendensen nå er at i det hun lukter pinnen så tar hun den som er nærmest munnen i det øyeblikket. :P

:lol:

Grattis SFX og Caroline :jump:

Priiiipppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*synge høyt og falskt* Hest er best på maten under osten og tomaten. :aww: Forbanna pølsekandidater :lol: Snøen forsvinner, så da fant de en plass uten gjerde - det visste ikke jeg om, gitt. De rota rundt på veien en stund - bonden så dem brått - men før han rakk ned for å lose dem inn grinda så dro de på nabobesøk.

Også er Bugen midt i vårbrunsten og er skikkelig purke mot Lus, men samtidig så avhengig at hun holder på å gå bananas om hun mister henne ut av syne. Og bare "litt" hysterisk med alt, så fange henne kan man nesten drite i. Heldigvis holder det jo å fange lusa. :lol:

Nååå må det snart være mykt nok i bakken til å få ned plaststolper så jeg får gjerdet dem inne igjen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*synge høyt og falskt* Hest er best på maten under osten og tomaten. :aww: Forbanna pølsekandidater :lol: Snøen forsvinner, så da fant de en plass uten gjerde - det visste ikke jeg om, gitt. De rota rundt på veien en stund - bonden så dem brått - men før han rakk ned for å lose dem inn grinda så dro de på nabobesøk.

Også er Bugen midt i vårbrunsten og er skikkelig purke mot Lus, men samtidig så avhengig at hun holder på å gå bananas om hun mister henne ut av syne. Og bare "litt" hysterisk med alt, så fange henne kan man nesten drite i. Heldigvis holder det jo å fange lusa. :lol:

Nååå må det snart være mykt nok i bakken til å få ned plaststolper så jeg får gjerdet dem inne igjen. :aww:

Det er så gøy med hopper :lol::lol:

Utbrent og uklart, men se så fin og glad Ganzie jeg har :wub:

253330_497411623647326_991395036_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy med hopper :lol::lol:

No kidding :lol: Heldigvis begynner formen min å bli såpass at nå kan jeg snart begynne å trene purka litt fra bakken så hun får brukt litt energi. :aww: Det trengs!

Lusa kan jeg snart kjøre, men må ha nytt dekk til vogna og glemmer alltid å ta med det gamle når vi er i sivilisasjonen. :lol:

Utbrent og uklart, men se så fin og glad Ganzie jeg har :wub:

253330_497411623647326_991395036_n.jpg

Lykkelig den der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt å være inne med nyoperert hund! Det er nok kjipere for henne, så jeg burde ikke klage.

Fikk besøk av en venninne som jeg så film med og spiste pannekaker, nå kommer enda en venninne besøk :D Fine venner jeg har som vil underholde meg og pasienten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...