Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

...hadde jeg tenkt å hive meg rundt og ta en time på livegym, men har faktisk hatt svimlebyer i hele dag. Ettersom jeg ikke pleier å ha blodtrykksfall og det ikke har hjulpet å drikke+spise så får jeg kanskje droppe det. Jeg som var i en så god trend nå! :hmm:

Æsj... god bedring!

Driver jeg og ser etter fine tette grønne busker å plante langs den ene siden av garasjen. Vet dere hvorfor :aww: ? Jeg må nemlig ha et fint sted å ta oppstillingsbilder av hundene :lol:

:lol: Jeg tenkte akkurat samme tanke - bare at de måtte stå foran husetveggen :lol:.

Jeg sa det til henne jeg, men du veit, ungdommen nå til dags hører ikke nødvendigvis på mora si :lol:

Vi veit jo alle at det mor sier bare er tull :D.

Hun takker for komplimentene og blir litt småflau ;)

Tullejenta :)

Siden vi deler alt her inne: Denne er min om ingen tar den på Obosansenitet! :D

Weeeee :)

Har Willy og jeg sykla langtur - dvs litt lenger enn de vanlige 8 km vi alltid ender opp med. Jeg var skikkelig utforskende i dag, og fant en fin runde på nesten 13 km :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som mista ungen fordi hun hadde gitt ham alkohol (!), maler veggene uten å dekke hverken gulv eller lister. Slike ting henger jeg meg opp i, da :)

Siden vi deler alt her inne: Denne er min om ingen tar den på Obosansenitet! :D

Muahaha, skal jeg komme med min 4sifra ansenitet? :devilbanana:

Neida. Jeg skal jo utenlands der den ikke gjelder. Life shucks! :lol: (men den var fin! veldig fint opppussa til den prisen, den er jo i klassen 2,5-3,0 mill her i tromsø...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin er seg selv igjen etter å ha knurra til meg da han våkna av narkosen på dyreklinikken. :P Og Symra, som aldri går ut døra uten at jeg er med, smatt ut og nektet å komme inn igjen, og har sikkert rensket hagen for kattebæsj. Får ikke noe kveldsmat av meg hun der. :getlost:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Jeg må prøve det neste gang. Se om jeg unngår å ha all hvitten i vannet i stede for egget. :lol:

Ikke mobb oss som må lære å koke ris og egg via sonen. :lol:

Mine sprekker alltid, men er kanskje fordi jeg bare putter de oppi med en gang? :lol: Jeg liker egentlig ikke egg spesielt godt, men jeg fant ut at det var en variasjon til mozarellaen min. :P

Eggene legges i kaldt vann og kokes opp, koker 8-10 min for å bli hardkokt.

Stilig kjole Line!

...er jeg sent hjemme etter å ha styrt med å hente bobil som skulle kunne få plass til et vitrineskap jeg ville kjøpe, men tror dere det skapet gikk inni! :gaah: Så masse tid brukt, og ingen skap her. I tillegg var det blytungt så jeg vet ikke om jeg bor helt rette plassen til å ha det, siden jeg må ned to trapper for å komme til inngangsdøren.... Må i hvert fall skaffe noen sterke karer til å hjelpe meg å bære og det er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Jeg :heart: spor! Gneisen raste gjennom sitt, noe urutinert, men markerte alle gjenstander! Mikke derimot sporet som en gud mens han passerte glatt alle pinner. :lol:

8674511639_8b4e5576e4.jpg

Den der er glæææææææææææææd :D

Jeg er hjemme fra personalmøtet nå, oooog jeg vil ha selen :aww: Bestiller den meget sannsynlig nå til fredagen om alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca verdens lykkeligste hundeeier nå! Ingenting er verre med beinet til Ozzy, har stressa veldig fordi han har vært litt rar og har vært forberedt på det verste.

Utrolig lettet og veldig glad nå! :D :D

551394_10151607349821411_113823394_n375x

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muahaha, skal jeg komme med min 4sifra ansenitet? :devilbanana:

Neida. Jeg skal jo utenlands der den ikke gjelder. Life shucks! :lol: (men den var fin! veldig fint opppussa til den prisen, den er jo i klassen 2,5-3,0 mill her i tromsø...)

Har du mer en 1000 år gammel ansenitet? old_man-3569.gif

Den prisantydningen var ikke veldig realistisk, altså :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mer en 1000 år gammel ansenitet? old_man-3569.gif

Den prisantydningen var ikke veldig realistisk, altså :whistle:

Hehe, jeg har iallefall ca 40 års ansenitet :P

Ah, I see I see, det er kanskje sånn "lokkepris" som meglern vår kaller det? forøvrig nesten helt lik utforming på veranda/"vinterhage" som det vi har. Det er skikkelig trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært noe å fortelle barnebarna :lol:

"Da jeg var ung, var jeg forsidepike i Hundesport" :aww: Tipper de hadde blitt imponert da ja! :D

Vi veit jo alle at det mor sier bare er tull :D.

Nemlig :yes:

Tullejenta :)

Jeg har sagt det og til henne, men selvsagt så det ikke hun som er tullejente, det er jeg som ikke skjønner hvordan det er :aww:

.. Har jeg spist loff, bare fordi at det er digg. Jeg kommer til å få svi for det utover kvelden, så da kan jeg sikkert bare krøke meg sammen på sofaen med en gang? Lurer på om det er verdt det, jeg? Det føltes sånn i stad, i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi deler alt her inne: Denne er min om ingen tar den på Obosansenitet! :D

Sånn vil jeg også ha når jeg blir stor. Håper du får den!

Tror jeg har vært student litt for lenge. Ryggmargsrefleksen min når jeg har levert en oppgave er å gå ut og ta en øl, men det går ikke nå som jeg har 1-2 innleveringer i uka og jobber hver dag... :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli syk jeg også. Det har jeg absolutt ikke tid til nå! Praksis 4 dager til denne uken, og jobb 3 dager. Dvs veldig lange dager... Får satse på at det går over når jeg får sovet litt. Feber, smerter i hele kroppen, svimmel osv og praksis på sykehus/jobb på avlastningsbolig for multihandikappede er ingen god kombinasjon... Skulle på tur med hundene, men snudde etter 20 meter... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese til eksamen... Ikke så veldig fristende når det er sommer ute... Men om en uke er jeg ferdig for dette semesteret :D

Åh, der ser du. På den jeg ser på er 34B=75B og 34C=75C. *Sukk*

Jeg har bare hoppet innom på random sider, og ikke fått med meg hele bildet, men er det UK størrelser? Isåfall stemmer det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min tredje kjøretime i dag :D Og gjett hva, jeg kjørte meg selv til skolen! På en ordentlig vei, i 60 km.t! Så fort har jeg aldri kjørt før, og har aldri kjørt i trafikk før heller :lol: Og nå klarer jeg å starte bilen uten å humpe bortover eller kvele den!

Måtte bare skryte litt av meg selv, for jeg har helt seriøst gått rundt og trodd at jeg aldri kom til å klare å ha to tanker i hodet samtidig når det kommer til bilkjøring, alle sier at gassing og giring og alt det der går automatisk, men for meg har det ikke gjort det. Men nå begynner jeg å se at jeg faktisk kan få lappen en dag jeg og :P Er fortsatt absolutt ikke trafikksikker, konsentrerer meg fortsatt litt for mye om selve det å kontrollere bilen enn å se på det som skjer rundt, men det kommer seg nok, og er jo bare tredje timen ^^

Gleder meg til den dagen jeg får meg bil, da skal jeg og Casper gå i skogen hver dag!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min tredje kjøretime i dag :D Og gjett hva, jeg kjørte meg selv til skolen! På en ordentlig vei, i 60 km.t! Så fort har jeg aldri kjørt før, og har aldri kjørt i trafikk før heller :lol: Og nå klarer jeg å starte bilen uten å humpe bortover eller kvele den!

Måtte bare skryte litt av meg selv, for jeg har helt seriøst gått rundt og trodd at jeg aldri kom til å klare å ha to tanker i hodet samtidig når det kommer til bilkjøring, alle sier at gassing og giring og alt det der går automatisk, men for meg har det ikke gjort det. Men nå begynner jeg å se at jeg faktisk kan få lappen en dag jeg og :P Er fortsatt absolutt ikke trafikksikker, konsentrerer meg fortsatt litt for mye om selve det å kontrollere bilen enn å se på det som skjer rundt, men det kommer seg nok, og er jo bare tredje timen ^^

Gleder meg til den dagen jeg får meg bil, da skal jeg og Casper gå i skogen hver dag!

Åh, nå må jeg begynne å titte på hvem som sitter i skolebilene her i byen igjen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Jeg må prøve det neste gang. Se om jeg unngår å ha all hvitten i vannet i stede for egget. :lol:

Ikke mobb oss som må lære å koke ris og egg via sonen. :lol:

Mine sprekker alltid, men er kanskje fordi jeg bare putter de oppi med en gang? :lol: Jeg liker egentlig ikke egg spesielt godt, men jeg fant ut at det var en variasjon til mozarellaen min. :P

Mine egg sprekker ikke når jeg tar de ut fra kjøleskapet og legger i kjelen, for så å fylle kjelen med kaldt vann til bare toppene stikker opp av vannet. (Egg og vann like kaldt) Så setter jeg platen på full spik med lokk, og akkurat i det det koker, så tar jeg av lokket og skrur ned platen ett hakk. Kokes så lenge du vil, avhengig av om det skal være bløtt eller hardkokt.

Mine sprekker ikke da, og jeg har kokt masse egg i mitt liv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da jeg var ung, var jeg forsidepike i Hundesport" :aww: Tipper de hadde blitt imponert da ja! :D

Klart de hadde :lol:

Jeg har sagt det og til henne, men selvsagt så det ikke hun som er tullejente, det er jeg som ikke skjønner hvordan det er :aww:

Åff cårs :aww:

.. Har jeg spist loff, bare fordi at det er digg. Jeg kommer til å få svi for det utover kvelden, så da kan jeg sikkert bare krøke meg sammen på sofaen med en gang? Lurer på om det er verdt det, jeg? Det føltes sånn i stad, i hvert fall..

Loff er kjempedigg :D.

Har jeg børstet ut en absurd mengde floker fra willypelsen etter sykkelturen. Den selen produserer floker som ei kjerring tover ull :|. Tror jeg må finne en annen sykkelsele til dyret som IKKE lager slike floker.. synd, for selen er himla bra, men ikke for briardpels :no:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Jeg må prøve det neste gang. Se om jeg unngår å ha all hvitten i vannet i stede for egget. :lol:

Ikke mobb oss som må lære å koke ris og egg via sonen. :lol:

Mine sprekker alltid, men er kanskje fordi jeg bare putter de oppi med en gang? :lol: Jeg liker egentlig ikke egg spesielt godt, men jeg fant ut at det var en variasjon til mozarellaen min. :P

Vannet trenger ikke fosskoke, da begynner eggene og sprette rundt og sprekker raskere. Viss du koker for lenge så er det lettere de sprekker. Legg de i med en gang og ta tiden fra vannet begynner og koke, ca 5 min da er de hardkokte (kommer litt an på hvor mye vann det er i osv da så du får prøve deg frem selv, men ca). Legger du eggene i vannet når det koker så er det ca 8 min så er det hardkokt, men ikke overkokt :) Egg er forresten veldig godt i salat, var det ikke du som hadde salat tråden? :)

Begynner endelig og få varmen i meg etter og ha vært på trening, det var en utrolig sur vind ute i dag altså. I dag er jeg trøtt så jeg skal gjøre noe jeg ikke har gjort på et år, legge meg kl 10 og får jeg sove så tror jeg det blir midt i blinken :) Varga har klart og roe helt ned et lite øyeblikk også og det er godt å se :) I morgen er det tid for og levere bil på verksted (blir godt å få frisk bil igjen), hundetrening og dugnad på stavsøra. Kanskje vi får til et spor også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min tredje kjøretime i dag :D Og gjett hva, jeg kjørte meg selv til skolen! På en ordentlig vei, i 60 km.t! Så fort har jeg aldri kjørt før, og har aldri kjørt i trafikk før heller :lol: Og nå klarer jeg å starte bilen uten å humpe bortover eller kvele den!

Måtte bare skryte litt av meg selv, for jeg har helt seriøst gått rundt og trodd at jeg aldri kom til å klare å ha to tanker i hodet samtidig når det kommer til bilkjøring, alle sier at gassing og giring og alt det der går automatisk, men for meg har det ikke gjort det. Men nå begynner jeg å se at jeg faktisk kan få lappen en dag jeg og :P Er fortsatt absolutt ikke trafikksikker, konsentrerer meg fortsatt litt for mye om selve det å kontrollere bilen enn å se på det som skjer rundt, men det kommer seg nok, og er jo bare tredje timen ^^

Gleder meg til den dagen jeg får meg bil, da skal jeg og Casper gå i skogen hver dag!

Hihi, føler med deg! Det er nøyaktig to år og et par uker siden jeg satte meg bak rattet for første gang. De første kjøretimene var ka-ta-stro-fe! Herregud så flaut og vondt det var. Men jaggu klarte jeg ikke å ta lappen august samme året som jeg begynte å kjøre, og når har jeg hatt lappen i over halvannet år, jeg klarte det på første forsøk tilogmed. 4 måneder til så har jeg ikke prøvetid lengre :lol: Og seriøst? Det blir automatisk tilslutt. Jeg trodde ALDRI jeg skulle komme dit, men vi kjøpte bil bare halvannen uke etter at jeg tok lappen, og det var veldig lurt. Har kjørt masse, også langturer, og noen helt aleine. Og vet du hva, jeg er tilbøyelig til å KOSE meg! Jeg, som hadde nærmest panikkanfall hver kjøretime fordi jeg var livredd, kan finne på å kjøre omveier fordi det er kos å kjøre. Jeg bryr meg fortsatt ikke voldsomt om selve bilen da, bare den er god å kjøre, men det var veldig greit å omsider få tatt lappen :)

Dette ble bare rabling, og ikke så mye relatert til innlegget ditt egentlig, men ville bare gi deg et klapp på skulderen egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, føler med deg! Det er nøyaktig to år og et par uker siden jeg satte meg bak rattet for første gang. De første kjøretimene var ka-ta-stro-fe! Herregud så flaut og vondt det var. Men jaggu klarte jeg ikke å ta lappen august samme året som jeg begynte å kjøre, og når har jeg hatt lappen i over halvannet år, jeg klarte det på første forsøk tilogmed. 4 måneder til så har jeg ikke prøvetid lengre :lol: Og seriøst? Det blir automatisk tilslutt. Jeg trodde ALDRI jeg skulle komme dit, men vi kjøpte bil bare halvannen uke etter at jeg tok lappen, og det var veldig lurt. Har kjørt masse, også langturer, og noen helt aleine. Og vet du hva, jeg er tilbøyelig til å KOSE meg! Jeg, som hadde nærmest panikkanfall hver kjøretime fordi jeg var livredd, kan finne på å kjøre omveier fordi det er kos å kjøre. Jeg bryr meg fortsatt ikke voldsomt om selve bilen da, bare den er god å kjøre, men det var veldig greit å omsider få tatt lappen :)

Dette ble bare rabling, og ikke så mye relatert til innlegget ditt egentlig, men ville bare gi deg et klapp på skulderen egentlig :)

Så bra det ikke bare er meg! :D Blir sinnsykt deilig å få den, det jeg gleder meg mest til er å bli helt uavhengig av andre egentlig. Eller, jeg klarer meg jo helt fint uten bil og altså, men det er ikke alltid like gøy å bære 14 kg hundemat hjem i 20 minus osv. Også kan jeg dra til ting akkurat når jeg vil, trenger ikke sjekke togtider eller buss!! Har og lyst til å bare dra på ferie helt alene, sove i bilen, stoppe på fine steder osv, bare styre absolutt alt selv. Nå styrer jeg vel forsåvidt egentlig livet mitt selv fra før av men sant... begynte å rable litt jeg og her :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke bare er meg! :D Blir sinnsykt deilig å få den, det jeg gleder meg mest til er å bli helt uavhengig av andre egentlig. Eller, jeg klarer meg jo helt fint uten bil og altså, men det er ikke alltid like gøy å bære 14 kg hundemat hjem i 20 minus osv. Også kan jeg dra til ting akkurat når jeg vil, trenger ikke sjekke togtider eller buss!! Har og lyst til å bare dra på ferie helt alene, sove i bilen, stoppe på fine steder osv, bare styre absolutt alt selv. Nå styrer jeg vel forsåvidt egentlig livet mitt selv fra før av men sant... begynte å rable litt jeg og her :lol:

:lol: Ja, greit å ikke MÅTTE ta kollektivt lengre, når det blir knot. Jeg tar kollektivt til og fra jobb fortsatt, det er jo tross alt billigst, men veldig godt de dagene jeg forsover meg og kan ta bilen. Jeg kan nemlig dra over en time seinere om jeg tar bil enn om jeg busser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...