Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet

Morgener som dette gjør at jeg sitter og tenker på hvorfor i h*lvete jeg syns det er ålreit med 08-16-jobb. :(:yawn:

Men, man får ikke noe mer ut av dagen om man jobber skift, man bare er ikke så himla morgengretten.

• Like 2
Skrevet

Oppe og ikke gråter. Har sendt avslag på en jobb jeg ikke vil ha, er fremdeles ekstatisk over hvor velfungerende NAV kan være av og til, og gleder meg til en lang tur med hundene i dag. Nå har jeg bare to - TO - dager igjen på gammel jobb :)

Skrevet

Oppe og hopper. Det er sol og det er tirsdag. Jeg er trøtt og gleder meg til yoghurt når jeg kommer på jobb. Men trafikken gikk i overkant sakte, best jeg rekker banen altså. Jeg liker å komme litt i god tid så jeg kan starte dagen med å surre litt :P

Skrevet
Nå var jeg i så innmari godt humør etter den videosnutten at da jeg tenkte på Ingvild som skulle være seg selv, tenkte jeg selvfølgelig på Ingvild som seg selv etter aktiv miljøtrening i det sosiale studenterliv og tenkte å komme med noen visdomsord i den retning. Det skal jeg altså ikke gjøre :lol:

Visdomsord: Den som tror at størsteparten av Ingvilds studentliv består av å gå på fylla, kjenner ikke Ingvild i det hele tatt. Eller: Den som tror det er på fylla Ingvild "er seg sjæl", kjenner ikke Ingvild i det hele tatt.

Jeg har bøtter og lass av selvironi og syns bare det er morsomt å bli "mobbet" av mine venner, men syns at folk som i grunnen ikke kjenner meg i det hele tatt kan holde seg for gode for slikt.

Skrevet
Endelig noen med en hjerne som i perioder tydeligvis ligner min :|:blink::gaah::ike::ermm::pinch::ide::getlost: ... :whistle::offtopic::twisted::sleep:

Hihi, godt det ikke bare er meg :P

Skrevet

Hjelpes meg senga var god idag, bare litt til og vips flyr klokka.

Hater virkelig å forsove meg altså.. Men heldigvis er ikke dette en dag det er krise :)

Skrevet
Visdomsord: Den som tror at størsteparten av Ingvilds studentliv består av å gå på fylla, kjenner ikke Ingvild i det hele tatt. Eller: Den som tror det er på fylla Ingvild "er seg sjæl", kjenner ikke Ingvild i det hele tatt.

Jeg har bøtter og lass av selvironi og syns bare det er morsomt å bli "mobbet" av mine venner, men syns at folk som i grunnen ikke kjenner meg i det hele tatt kan holde seg for gode for slikt.

Neimen, unnskyld. Det var ikke i mine tanker å såre deg i det hele tatt. Unnskyld :hug:

Skrevet

Syns halve sonen (hele om de vil) kan gå å ta seg en bolle. Så mye megging og surmuling, at det halve kunne vært nok... Her går personer som vanligvis svarer hyggelig og fornuftig, til å være så bitchy for den minste ting... Skulle tro det var noe i lufta som vi andre går glipp av...

Puh.. Sånn.. Da har jeg fått lagt ut alt av hundeutstyr for salg, og vaskemaskinen jeg satte på i dag tidlig bør vel være ferdig snart slik at jeg kan sette på en til. Også får jeg vel fortsette ryddingen...

Og der peip vaskemaskinen :D

• Like 7
Skrevet
Syns halve sonen (hele om de vil) kan gå å ta seg en bolle. Så mye megging og surmuling, at det halve kunne vært nok... Her går personer som vanligvis svarer hyggelig og fornuftig, til å være så bitchy for den minste ting... Skulle tro det var noe i lufta som vi andre går glipp av...

Uæææ du er gal du!! Du skal ha for å si det vi andre tenker.

• Like 3
Skrevet

Gurimalla... Igår var jeg på en date og fikk oppleve hvordan det føles med total mangel på gnist! Fin fyr jeg er glad i, men ingen "forelskelsefølelser", uansett hvor mye jeg prøvde :lol: Jeg begynner å lure på om jeg ikke har evnen til å bli forelsket.

• Like 2
Skrevet (endret)

Er det lov å være glad når man vet at man ikke har noen som helst inntekt frem til høsten med mindre man får seg en jobb, også søker man på en jobb, og ender opp blandt de 4 som blir kalt inn til jobbintervju? :bananas:

Edit: De har nå ikke kalt meg inn pga mine regneferdigheter i allefall :lol:

Dobbeledit: (*Tallet VAR riktig!*) Eller min besluttsomhet...... :aww:

Endret av Jankaa
  • Like 14
Skrevet

Er på jobb :ahappy:

Jeg og issi trente bakpartskontroll til morran,måtte få ut noe av hennes OMG JEG ELSKER LIVET OG DEG OG VEGGEN OG TAKET ENERGI på å gjøre noe konstruktivt annet enn å hoppe og kose på meg så jeg ikke fikk kledd på meg :P

Skrevet

hveteboller.jpg

Værsågod, da får du boller av meg fordi at du mugger fordi at alle andre mugger :D

For det syns jeg er litt interessant, at det stadig er mugging om at det er mugging. Ikke noe høyner stemninga så kjapt som det, liksom :P

Skrevet

Tror jeg må være veldig flink til å scrolle om dagen ejg siden ejg tydeligvis har gått glipp av flere dager med mugging :P

Nå skal jeg rusle meg en tur på butikken - bare for å røre litt på meg og kjøpe litt frukt :)

• Like 1
Skrevet
hveteboller.jpg

Værsågod, da får du boller av meg fordi at du mugger fordi at alle andre mugger :D

For det syns jeg er litt interessant, at det stadig er mugging om at det er mugging. Ikke noe høyner stemninga så kjapt som det, liksom :P

Det var faktisk ingen overraskelse at akkurat det kom fra deg ;)

• Like 2
Skrevet
Det var faktisk ingen overraskelse at akkurat det kom fra deg ;)

Og det er ingen overraskelse at du svarte akkurat det ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...