Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Ja, det er generelt ganske artig på tur :).

Jeg er også veldig påpasselig med slike varmekilder som bare er i bruk innimellom sånn. Skummelt, synes jeg. Jeg satte på varmekabelen til utevannet i helga, men kjente en viss uro hele tida med tanke på at den ikke var brukt på et år eller noe sånt liksom :).

Nå var det vist ikke noe fare, for noen moroklumper hadde trukket ut strømkabelen :getlost: Skjønner ikke hva som er vitsen med å gjøre sånt. Det er bare faenskap og ikke kan de få noe særlig opplevelse av det heller.

Nå var det gått bra. Ingenting var fryst, men jeg må tydeligvis følge med litt.

Heldigvis er det meldt mildere fremover og isen knekker opp av seg selv, så det må vel bety at det er varmere vann på vei inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi halvannen meter snø :P Det er helt flott så lenge ingen minner meg på om at det er vår andre steder...

Da bor du på feil kant av landet da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Fy ****, ett resultat av innavl for å "redde" den hvite tigeren...

547937_373796702735028_1221550161_n.jpg

Kenny is a white tiger that was ‘selectively’ inbred while in captivity in the United States. As zoos and exotic pet stores have increased the demand for white tigers, breeders have attempted to recreate the ideal white tiger — large snout, blue eyes, white fur — by relying on a limited pool of captive white tigers.
The result? An astoundingly high rate of deformities and health issues. For example, Kenny is mentally disabled and has significant physical limitations.
Isn’t the White Tiger an endangered species in need of saving, conservation?Consider, the tiger genus has 8 sub-species spread over Asia, 3 of which are extinct. But whether still struggling for survival or gone the way of the dodo, the white tiger is NOT one of these sub-species.Instead the white tiger is a mutant. It was first noted in the bengal tiger, and in the wild only 1 in 10,000 tiger cubs is born white.
There are only, in total, 2,000 to 6,000 tigers (estimated) surviving in the wild now. Of these, only 2000-3000 are bengal tigers.
You do the math: where did the captive white tiger population, numbering hundreds, in zoos, circus and private collections around the world come from??
So, what is the “captive white tiger breeding program” but a fraud?For every handsome white tiger being exploited to earn tourist/customers, there may be anything from 60 to a few hundreds “defective” white tigers that the public do not see – some are stillborn, some suffer debilitating birth defects throughout their lives – blindness, deafness, cross-eyes, hip/leg deformities etc, most don’t live long and die early. What happens to the “defective” white tigers who do not die young from illnesses?
And remember, selective breeding is still a chancy thing. There’s no guarantee you’ll get white tiger babies every single time. So what happens to the non-white tiger babies? Abandoned, killed, abused, tortured… just like the kittens and puppies of kitten and puppy mills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, ett resultat av innavl for å "redde" den hvite tigeren...

547937_373796702735028_1221550161_n.jpg

Kenny is a white tiger that was ‘selectively’ inbred while in captivity in the United States.

herregud,hva er det de tenker med?!?!?! ser jo helt grusomt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos kiropraktor, og Noomi har litt problemer med en labb idag, så hun får ta det litt med ro nå. Skade, og ikke allergi da. Men har fått satt sprøyte på henne, og det går veldig lett. :)

Fått laget middag her også. Hummus er lenge siden jeg har hatt, så godt å lage en litt stor porsjon igjen. :ahappy: Så da har jeg for et par dager. Ble litt lite spicy idag da... Men god ble den. :)

Edit: Grufull den tigeren... :( Men den ligner nå en gang på bulldog synes jeg... :( Ikke at de ser så mye mer sunn ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett før jeg tar den ene hunden og denger den andre med. Herregud, som de maser i dag! De har fått frokost, de har vann, de har tisset og bæsjet, og nå vil jeg for faan ha litt ro så jeg kan få lese til eksamen. Men neida, Foenix forsøker gang på gang å snike seg opp i sofaen for å sitte på fanget mens hun pistrer, og X'en ligger ved siden av meg i sofaen og brummer helt nede fra navlebrokket for å holde datteren unna. Det resulterer selvfølgelig i at begge blir pælma på hue og rævva ned fra sofaen, og dermed begynner Foenix å fekte med framlabbene i trynet på mora si, mens mora bare gaper og sukker. Eller så skal datra være så snill og vaske mora både fram og bak, mens X'en brummer halvt om halvt, og deretter returnerer tjenesten mens datra ynker seg. Om de ikke gir seg snart, får de en timeout i bilen.

Mandager, altså...

20884_635285216498086_1647431067_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos kiropraktor, og Noomi har litt problemer med en labb idag, så hun får ta det litt med ro nå. Skade, og ikke allergi da. Men har fått satt sprøyte på henne, og det går veldig lett. :)

Fått laget middag her også. Hummus er lenge siden jeg har hatt, så godt å lage en litt stor porsjon igjen. :ahappy: Så da har jeg for et par dager. Ble litt lite spicy idag da... Men god ble den. :)

Edit: Grufull den tigeren... :( Men den ligner nå en gang på bulldog synes jeg... :( Ikke at de ser så mye mer sunn ut da...

Hvordan går det med Noomi på sprøytene? Tuf klør og klør og klør. Håper det bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med Noomi på sprøytene? Tuf klør og klør og klør. Håper det bedrer seg snart!

Hun er veldig fin nå. Klør litt i perioder, og skal jo bli verre sa de før hun blir bedre. Men hun er fin i hud, labber, ører, veldig lite sopp under beina (ingen betente steder) så bare baken som er litt ille nå, men det trur jeg bedrer seg etter løpetid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... I dag fikk jeg en melding fra Agria om at de ikke har mottatt min betaling. I fjor betalte jeg bare hele summen på én gang, men da jeg fikk regningen i februar tenkte jeg at avtalegiro kunne være kjekt, så får jeg bare betalt litt hver måned liksom. Så da opprettet jeg det da. Trodde jeg. Jeg får sjekke opp i det der litt.

Jeg kjenner at i dag har jeg sittet alt for mye inne foran pc-skjerm. Øynene mine trenger å gjøre noe annet, hodet mitt trenger frisk luft, beina mine trenger å gå og hunden min trenger å gjøre noe. Allikevel sitter jeg her og har verdens lengste dørstokkmil. Kan ikke noen sparke meg ut på tur da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :ahappy: Vet ikke om noe nå, men skal rope ut hvis det dukker opp noe :)

Jeg er på min side i lettere sjokktilstand. Byåsen dyrehospital skal ha 150kr i reseptgebyr..! Det var skammelig dyrt synes jeg, så nå skal vi ikke bruke dem til noe som helst lenger, selv om de er rett nedi høgget her.

Byåsen dyrehospital er latterlig dyre på sånne filleting. Jeg skulle ha expot en gang og stakk innom siden det var på vei hjem fra byen. De var tomme for expot men jeg kunne få resept. 135,- takk! Jeg ble så paff at jeg bare betalte, men jeg går ikke innom der igjen nei.

Veldig enkel og rask middag: pose med grønnsaksgrateng, hiv oppi oppkuttet laksefilet og stro ost på toppen. 25 min senere: komplett og digg middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt lei av å gå tur i finværet, og så lure på om beina kommer til å bære meg hjem igjen. Jeg skal aldri trene mer, for da blusser betennelsen opp, samtidig som jeg skal begynne å trene mer, sånn at muskulaturen rundt knærne blir sterkere.

Da har jeg en plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig fin nå. Klør litt i perioder, og skal jo bli verre sa de før hun blir bedre. Men hun er fin i hud, labber, ører, veldig lite sopp under beina (ingen betente steder) så bare baken som er litt ille nå, men det trur jeg bedrer seg etter løpetid også.

Ah, bra! Godt å høre at det skal bli verre før det blir bedre, for her er det definitivt verre. Han slikker seg på forbena hele tida, og det er nesten ingen pels der nå. Han er også veldig rød i huden på brystet. MEN han er gladere! Veldig mye gladere. Og det er nok fordi vi har slutta med kortison, sånn at stoffskiftet stabiliserer seg litt igjen :) Jeg tror nesten det er bedre for han å klø enn å gå på kortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, bra! Godt å høre at det skal bli verre før det blir bedre, for her er det definitivt verre. Han slikker seg på forbena hele tida, og det er nesten ingen pels der nå. Han er også veldig rød i huden på brystet. MEN han er gladere! Veldig mye gladere. Og det er nok fordi vi har slutta med kortison, sånn at stoffskiftet stabiliserer seg litt igjen :) Jeg tror nesten det er bedre for han å klø enn å gå på kortison.

Trur man må se hva som er best for hunden rett og slett. Og håper Tuf blir bedre snart også!

Nå var det enten Nordkorea som slo til eller så sprenges det på nabotomta (klokka 17:40). Hva er mest sannsynlig?

Sprengning på nabotomta. Antatt distanse på rakettene til Nord-Korea tilsier ikke at de skal lande i din hage vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var vell klart at jeg skulle ha han som var mest lik moren sin, eller? Si hei til Lynwyr Pod, etter Pil og barnebarn av Lyn
    • Hva er det raseklubben i Finland gjør? Genetikknerden i meg har veldig lyst til å teste alt som kan testes, men avventer en stund, til jeg vet at andre helsetester er ok før eventuell avl. 
    • Dette blir et langt innlegg, men jeg vil gjerne fortelle om et problem vi hadde med hunden vår, og løsningen vi fant, i tilfelle det er nyttig for noen andre.  Hunden vår var ca 5-6 mnd da han begynte å få urolige perioder på ettermiddagen/kvelden. Han var urolig, intens og jaget halen/baken sin. Det var ikke mulig å distrahere han. Det varte kanskje 15-45 minutter hver gang, og skjedde nesten bare på kveldstid. Jeg søkte råd fra veterinær og hundeinstruktør, og prøvde "alt": mer aktivitet, mindre aktivitet, be han gå og legge seg osv. Ingenting hjalp. Ofte spiste han pels fra bakenden og halen sin, og vi fant pels i avføringen hans. Jeg vurderte muligheten for at det var analkjertlene som plaget han, men han hadde normale analkjertler på 6-månederskontroll, aket seg ikke og avføringen hans var stort sett normal. Derfor slo jeg det fra meg. Dette pågikk i noen måneder frem til vi dro til dyrlegen etter en periode med løs avføring og hun tømte kjerlene hans. De var fulle, men ikke betent, og lot seg enkelt tømme. Da vi kom hjem fra veterinæren var han utrolig intens i halejagingen sin. Enda mer intens enn vanlig, og dette var tidlig på dagen (vanligvis hadde han bare disse periodene på kvelden). Da skjønte jeg endelig at det var analkjertlene som var problemet. For en lettelse! Etter veterinærbesøket har vi brukt litt tid på å finne riktig fôr og kosttilskudd, og halejagingen og de urolige periodene er helt borte. Hunden vår får nå ca 50/50 råfor og kaldpresset tørrfor. Han får også litt "Proflax Bottoms Up" som tilskudd.  Det var fortvilende å se at hunden vår ikke hadde det bra, for det var tydelig at det var ubehagelig for han. Jeg følte virkelig at jeg googlet meg ihjel mens det sto på. Håper derfor denne posten kan være til hjelp for andre. Hvis du har opplevd det samme med din hund, er jeg veldig interessert i å høre deres erfaringer/løsninger 😊 Og som et tilleggsspørsmål: Er det noen av deres hunder som synes det er utrolig ubehagelig å få tømt ikke-betente analkjertler? Veterinæren tømte analkjertlene igjen på 1-årskontrollen. Da var de halvfulle og ikke bentente. Han oppfører seg fint ved tømming, men begynte å jage halen/baken sin etterpå. Veterinæren ble veldig overrasket over hvordan han oppførte seg og hvor intens han ble. Hun trodde kanskje at det kom av han at han synes det var ubehagelig å ha analkjertelvæske i pelsen/rundt anus, siden hun ikke fikk vasket han godt på veterinærkontoret. Jeg tror ikke det stemmer, da vi har ekperimentert med å vaske han mer/mindre rundt anus. Jeg tror det rett og slett kommer av ubehag, kanskje han rett og slett er litt sensitiv.   
    • Drar opp denne for å se om flere har erfaringer idag. Jeg synes genetikk er spennende. Brukte nesten laboklin på Limit når vi var i herning i fjor siden de hadde stand der, men ble litt uforutsette utgifter på den turen så tok meg ikke råd der og da.  Kunne tenkt meg å teste den genetiske variasjonen på dem, men kommer til å avvente svar fra NKK på forespørselen fra NCK. Tilfelle raseklubben får til noe ala det de gjør i Finland via er det embark tro. 🤔 Kunne også tenke meg å se merle lengden på Karma bare fordi jeg er nerd. 😂 I tillegg til de typiske collie greiene på begge som MDR1, CEA, PRA osv. Har jo en god anelse via opphav, men ja spennende og nerd. 😂 
    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...