Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Åh, jeg vet at det finnes en nettside som selger billige motesolbriller, men finner ikke igjen siden. Nettadressen fant jeg første gang i en norsk blogg. Noen som vet?

Sitter jeg, Tia og Pim på toget til Oslo. Gleder meg til fredag :-)

• Like 1
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet

Idag har jeg fått gjort uendelig mye mer enn jeg noensinne trodde var mulig! Det går utover nattesøvnen, men jeg får ta det igjen på torsdag. Godt at messa ikke starter før kl 12!

Stooor :hug: til Gråtass!

Skrevet

Stor klem Gråtass, tenker på deg! :cry:

Nå skal jeg hive meg i seng. Det ville vært så typisk om jeg ble sittende oppe nå, og så vært like trøtt i morgen! Natta!

Guest janson
Skrevet
Åja! :D Ja, det var meg vettu! Hun som kom pesende over parkeringsplassen 20 min for seint og forstyrra dere :lol:

Sant! Mikke syntes jo dere var veldig spennende! :lol:

Skrevet

åååh,er ikke mulig i det hele tatt å gå spor her!!! :no:

Gått godt over en times tur på bar vei :P var kjekt å endelig ha noe trygt å gå på :aww: så nå er hundene glade og alle labber vasket og man skal se på tv og sove.

og gråtass :hug:

Skrevet
Gir jeg inntrykk av det, altså? :lol:. Det er kanskje mer briardkunnskapene jeg er litt i tvil om *ler*.

Ah, og jeg som trodde briarder var hunder, liksom :P

.. Er jeg trøtt, men har jeg vett på å gå og legge meg? Neeeeidaaaa.. :yawn:

Skrevet

Gråtass :hug:

SFX; hvis det jeg fort opp det fjellet så var nok ikke jeg med! :lol:

....kom jeg på at jeg begynte på et blogginnlegg i går! Distré ja... :P

Skrevet

Klem til Gråtass. :hug:

åååh,er ikke mulig i det hele tatt å gå spor her!!! :no:

Du får gjøre som en del treningskamerater av meg gjør. Kjøre til Østfold for å trene nå. :P

*gleder seg vilt og hemningsløst til det blir sporsesong her*

Skrevet

Jeg liker sånne dager på jobb hvor det bare strømmer inn med 12 uker gamle valper for å få et lite vaksinestikk og masse godis og kos :D

Se på denne karen da! :wub:

544817_502010073198495_537050965_n.jpg

• Like 6
Skrevet
SFX; hvis det jeg fort opp det fjellet så var nok ikke jeg med! :lol:

Den setningen skjønte jeg ikke helt - men det gikk ikke fort, om det er det du spør om - jeg måtte jo skyve på og løfte opp sparken for å komme fram :D

Skrevet

Den følelsen, når valpen har gått sitt 3. ordentlige spor (altså etter fylte 5 mnd, han gikk et par da han var 9 uker.) Når det sporet er 300 meter langt i veldig vanskelig terreng men ingenting er en hindring. Den følelsen :wub:

563751_10152704513305311_1363308801_n.jp

(ja jeg valgte å gjøre det såppas vanskelig for de to tidligere sporene har vært alt for lette!) Jeg ville se hvor han lå hen, og vel, dette var heller ingen hindring)

• Like 5
Skrevet

Den setningen skjønte jeg ikke helt - men det gikk ikke fort, om det er det du spør om - jeg måtte jo skyve på og løfte opp sparken for å komme fram :D

Autokorrekt, haaaat!!!

Ja det var det jeg mente ;)

Skrevet

YES! Min oppgave om utviklingen av kontinentalsokkelen utenfor Grønland som ble levert til instituttleder og spesialist på kontinentalsokler er godkjent!!! Det er som å få godkjent en oppgave av selveste... eh. Gudfaren for ditt eget område! Nå er jeg *litt* stolt av meg selv, gitt! :lol:

Allow me to do the banana-dance while I lower my shoulders in de-stress!

:bananas:

It's peanut-butter jelly time!

Skrevet
Jeg drømte i natt at jeg var på fjelltur i Bergen med et par Bergenssoniser (litt usikker på hvem, for jeg er så dårlig på fjes, men det var med en springer, så da kan vi jo dedusere oss fram til hvilken bruker som har den rasen OG bestiger fjell i Bergen, kanskje hun vet hvem den andre var? Kanskje det var Mokken) - men jeg hadde med meg spark. Er dere klar over hvor pokkers slitsomt det er å klatre i fjellet med spark?

Jeg var helt støl da jeg våknet. Og illsint på X'en som nektet å trekke og bare bjeffet og hoppet rundt oss, fullstendig ignorerte innkalling og alt. Møkkahund...

Det er meg, det er meg :jump: Ååå, hvordan så jeg ut i drømmen din? Si superslank, solbrun, godt trent og med gigapupper da? DA scorer du poeng da :lol: Jeg har hørt at man skal live your dreams and stuff, så bare å komme over med spark og hund! Jeg skal gladelig slepe sparken opp jeg altså :D

I dag har jeg vært SKIKKELIG rasende først, for så å bli kjempetrist, superglad, supersliten, superglad, superdeppa, kjempe trøsteshoppingsblakkest i hele verden, supersint, superglad, og til slutt mest oppgitt i verden! Jeg tror man kan ha giga hormonkriser selv uten at man får seg noe jeg altså, på ordentlig :P I morgen skal jeg i møter hele formiddagen, så opp et fjell, og så skal jeg være dritthappy resten av dagen :aww:

Guest Jonna
Skrevet
Kan en hund være HD røntget uten at det står noe om det i dogweb?

Den kan selvsagt røntges og ikke avleses av en som er utdannet og dermed ikke få en diagnose.

Men blir det sendt til NKK så blir det lagt i dogweb (og om jeg husker rett så skal veterniærene sende det inn om det er tatt på bakgrunn av å sjekke for akkurat HD.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...