Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 2013 - Resultater side 36


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 756
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for et helt fantastisk stevne, AnetteH, og alle andre som bidro til alt dette Jeg er selvfølgelig superstolt av samboeren og Cita som dro i land førsteplassen i rekrutt! Cita kan ha e

Er ikke så veldig superanonym, men hadde faktisk glemt det, men så fant jeg meg selv gitt :-D

Posted Images

Lage dårlig stemning? Jeg spurte bare fordi jeg lurte på om hun hadde glemt det. Var det noe surt i spørsmålet mitt jeg ikke fikk med meg? Skjønner ikke hvordan man i det hele tatt kan lese det som at jeg ville lage dårlig stemning!

Nei, man må vist bare holde kjeft her inne..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage dårlig stemning? Jeg spurte bare fordi jeg lurte på om hun hadde glemt det. Var det noe surt i spørsmålet mitt jeg ikke fikk med meg? Skjønner ikke hvordan man i det hele tatt kan lese det som at jeg ville lage dårlig stemning!

Nei, man må vist bare holde kjeft her inne..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Det var ikke det innlegget jeg reagerte på, men der hvor du svarte Anette litt surt og også slang på en klage over valg av dag på slutten.

Men jeg hadde ikke trengt å lese det så negativt som jeg gjorde heller, beklager det.

Dessuten laget jeg ikke noe god stemning selv ironisk nok.

Bare vet at arrangørene er litt slitne, tenk på hvor lang tråden er og hvor mange spørsmål de har måttet svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage dårlig stemning? Jeg spurte bare fordi jeg lurte på om hun hadde glemt det. Var det noe surt i spørsmålet mitt jeg ikke fikk med meg? Skjønner ikke hvordan man i det hele tatt kan lese det som at jeg ville lage dårlig stemning

Takk for at du passer på, men jeg klarer meg. Det er ganske normalt at man ikke setter opp lister etter hvem som har løpetid (jeg har fått en god del pm'er med løpetid og diverse ting man må til ta hensyn til), men listen er listen, det er ikke verre enn på dagen så sier man ifra at hunden har løpetid og man stokker om programmet, da vi alle er glade og generelt en positiv gjeng tror jeg ingen dreper noen over at de ikke får gå i rekkefølgen :)

Og som sagt er matchshow et sted man får lov til å ha løpetid (for det skjer jo på utstilling også), og det er cup system som blir trekt på dagen ;)

Hovedsponsor:

royalcanin.no_logoHP.png

Andre sponsorer:

logo.jpg

50292_150846324929211_9005_n.jpg

Eukanuba.gif

x-logo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det innlegget jeg reagerte på, men der hvor du svarte Anette litt surt og også slang på en klage over valg av dag på slutten.

Men jeg hadde ikke trengt å lese det så negativt som jeg gjorde heller, beklager det.

Dessuten laget jeg ikke noe god stemning selv ironisk nok.

Bare vet at arrangørene er litt slitne, tenk på hvor lang tråden er og hvor mange spørsmål de har måttet svare på.

Det svaret kom utelukkende fordi jeg fikk det sure svaret på mitt spørsmål om løpetid som absolutt ikke var noe frekt ment.

Og jeg slang ikke på det for å være sur heller. Men ja, jeg synes det er dumt det er søndag fordi jeg må reise i 8t. Jeg var med i fjor da det var lørdag, og kom med datoønske i år, og jeg skjønner jo at jeg alene ikke kan bestemme datoen. Det må da kunne gå an å si ifra om at søndager er bad deal for meg som vil komme bort helt fra Bergen uten at man blir stempla som muggen og sur? Og en stor grunn til at jeg ikke kan, er fordi det er en søndag :)

Lykke til dere som går! Og kos dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det innlegget jeg reagerte på, men der hvor du svarte Anette litt surt og også slang på en klage over valg av dag på slutten.

Men jeg hadde ikke trengt å lese det så negativt som jeg gjorde heller, beklager det.

Dessuten laget jeg ikke noe god stemning selv ironisk nok.

Bare vet at arrangørene er litt slitne, tenk på hvor lang tråden er og hvor mange spørsmål de har måttet svare på.

Det jeg har lagt merke til, er at enkelte som ikke skal på SM, har en preferanser eller ønsker eller innvendinger/innsigelser om hvordan ting skal/bør være. Det er nok jobb i seg selv dette her, om man ikke skal endre på regler osv på bakgrunn av hva andre som ikke skal dit en gang, pirker på.

Så jeg skjønner at du leste det sånn faktisk.

Anette har gjort en vanvittig innsats for å få dette til å bli så bra som mulig. Hun har fått SM innendørs etter ønsker fra oss i tråden, noe som innebærer bindene påmelding så ikke hun må dekke leien for de som ikke møter opp (det er dyrt og dermed økte prisen fra i fjor), noe som allerede har skjedd. Det er flere som fortsatt ikke har betalt, og det må Anette legge ut for av egen lomme eller betale for selv, om de som ikke har betalt gjør dette til henne litt svinaktig fort.

Utlegg for rosetter, skaffe pokaler, lage lister, printe ut osv.

Hun har jo maler på dataen fra før av, så det er jo sånn sett "fort gjort" å bare rette opp i småting fra i for til i år, men når det blir litt "småsutring" over bagateller, det er da det kanskje kan kjennes litt tungt å stelle i stand dette for oss.

Og det tenker man ikke på når man skal delta på et arrangement, man får startnr og møter opp og forventer at alt bare funker :P

Vi har soniser som skal dømme LP, matchshowet, være skrivere, har skaffet premier og sponsoer, brettet programmer og shinet pokaler osv.

Det er artig, men siden det er et helt frivillig sonen-for gøy og sosialt-arrangement, hvor man har både tid å forholde seg til fordi man har leid hall, plassbegrensninger og en del praktiske ting som må ordnes og fikses i forkant, så er det greit om man ikke henger seg opp i alt for mange detaljer synes jeg.

Vi må huske på at dette er noe vi gjør kun for at vi på Sonen skal ha det litt ekstra artig og sosialt sammen og da tåler vi at ikke alt går på skinner eller alt er som på "ordentlige" stevner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trena litt i stua, snuppa var kjempe flink! *stolt*

Men skal hun virkelig hoppe over hinder? (hopper mellom rockering da :P )

Hopper i badekarret...sent, men... fant en shampoflaske som kan brukes. Får gjemme bort vaske tingene til hunden i fremtiden- og ikke la minste tro det er badeskum... :ahappy:

*sommerfugler i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trena litt i stua, snuppa var kjempe flink! *stolt*

Men skal hun virkelig hoppe over hinder? (hopper mellom rockering da :P )

Hopper i badekarret...sent, men... fant en shampoflaske som kan brukes. Får gjemme bort vaske tingene til hunden i fremtiden- og ikke la minste tro det er badeskum... :ahappy:

*sommerfugler i magen*

Nelly er påmeldt i rekrutten

Her er det lov til å belønne hunden mellom hver øvelse!

Øvelsene (koeffisient for hver øvelse står i parantes)

1. Tannvisning (1)

2. Lineføring (2) - ingen springmarsj

3. Innkalling fra sitt (1)

4. Dekk fra holdt (2) - fører og hund går lineføring opp til avmerket punkt. Der kommanderer føreren hunden til å dekke. Når hunden har lagt seg er øvelsen ferdig.

4. Enkeltdekk 1 min (2) – med synlig fører 5 meter unna

5. Helhetsinntrykk (2)

Sum: maks 100 poeng

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, AnetteH :)

Resten av spørsmålene jeg har, tar jeg i morgen når jeg faktisk ser ringen. :P

Snuppa er klar, vaska og balsamert, føna og børsta. :wub:

Har kjøpt nytt bånd til showet.

Tusen takk til alle som har svart på mine spørsmål. :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt hvem som lager mest sur stemning jeg - Ane som spør om noe, eller alle de bitchy svarene hun får.

Å ønske at sonenmesterskapet ble lagt på en lørdag fremfor en søndag når man bor 8 timer unna er legitimt - og kanskje noe man bør vurdere til neste år, nettopp fordi at da er det enklere for soniser fra andre deler av landet enn østlandet å delta. Man MÅ ikke ta det som kritikk, man KAN velge å ta det som et forslag.

Før dere hiver dere på en "fy fader så teit 2ne er"-bølge (oh, sorry.. Jeg pleier ikke å få de jeg, i motsetning til Ane) - jeg har arrangert et stevne eller tre sjøl, jeg veit utmerket godt hvor mye jobb det er. Dere skal derfor slippe å forsvare og forklare stakkars AnetteHs store personlige offer. Å arrangere stevner - uoffisielle eller offisielle - er frivillig. Selv om det er mye jobb, selv om det er lite hjelp å få, selv om man får kritikk for ting man ikke kan noe for.

Sånn utover det, og dette mener jeg oppriktig: Kos dere i morgen, folkens! Supert tiltak, jeg håper jeg får mulighet til å delta en gang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos baking, så har jeg noen skammelige muffins/cupcakes jeg slett ikke er fornøyd med, så de kommer ikke til å bli spist her i hus. Skal jeg ta dem med og håpe på at en firbeint overfaller dem? :P

Vi er antakelig også der litt tidlig, og er behjelpelig til å sette opp. Kommer dog litt ann på trafikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt hvem som lager mest sur stemning jeg - Ane som spør om noe, eller alle de bitchy svarene hun får.

Å ønske at sonenmesterskapet ble lagt på en lørdag fremfor en søndag når man bor 8 timer unna er legitimt - og kanskje noe man bør vurdere til neste år, nettopp fordi at da er det enklere for soniser fra andre deler av landet enn østlandet å delta. Man MÅ ikke ta det som kritikk, man KAN velge å ta det som et forslag.

Før dere hiver dere på en "fy fader så teit 2ne er"-bølge (oh, sorry.. Jeg pleier ikke å få de jeg, i motsetning til Ane) - jeg har arrangert et stevne eller tre sjøl, jeg veit utmerket godt hvor mye jobb det er. Dere skal derfor slippe å forsvare og forklare stakkars AnetteHs store personlige offer. Å arrangere stevner - uoffisielle eller offisielle - er frivillig. Selv om det er mye jobb, selv om det er lite hjelp å få, selv om man får kritikk for ting man ikke kan noe for.

Sånn utover det, og dette mener jeg oppriktig: Kos dere i morgen, folkens! Supert tiltak, jeg håper jeg får mulighet til å delta en gang :ahappy:

Regnet med det kom ;)

Men skal bare kommentere èn ting, og det er det at det ble laget en poll-ting hvor de som ønsket å delta svarte hvilke dager de kunne. Så ble SM lagt til den dagen hvor flest kunne. Jepp, det ble derfor ikke tatt hensyn til de få som meldte interesse og bodde langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med det kom ;)

Men skal bare kommentere èn ting, og det er det at det ble laget en poll-ting hvor de som ønsket å delta svarte hvilke dager de kunne. Så ble SM lagt til den dagen hvor flest kunne. Jepp, det ble derfor ikke tatt hensyn til de få som meldte interesse og bodde langt unna.

De fleste skjønner at det er flertallet som bestemmer, og de fleste tar det som en selvfølge. Derfor blir det litt teit å bruke det som argument, ikke sant, at man kunne ha vært med å bestemt sjøl, for det kan det jo hende at hennes alternativ ble nedstemt. Det er fortsatt noe man kan tenke på til neste år, at man velger lørdager som alternativ fremfor søndager. Det er ikke noe verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skjønner at det er flertallet som bestemmer, og de fleste tar det som en selvfølge. Derfor blir det litt teit å bruke det som argument, ikke sant, at man kunne ha vært med å bestemt sjøl, for det kan det jo hende at hennes alternativ ble nedstemt. Det er fortsatt noe man kan tenke på til neste år, at man velger lørdager som alternativ fremfor søndager. Det er ikke noe verre enn det. 
Den tilbake meldingen er kanskje bedre i etterkant enn dagen før dog. Da føles det mer ut som klage enn forslag.

Nå er bilen pakket, valpen skitten og tennene stinker tann felling :-P sees imorgen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skjønner at det er flertallet som bestemmer, og de fleste tar det som en selvfølge. Derfor blir det litt teit å bruke det som argument, ikke sant, at man kunne ha vært med å bestemt sjøl, for det kan det jo hende at hennes alternativ ble nedstemt. Det er fortsatt noe man kan tenke på til neste år, at man velger lørdager som alternativ fremfor søndager. Det er ikke noe verre enn det.

Nei det er ikke værre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre melde avbud helt på tampen :( "Krise" på jobb i helgen, så da ble det full nattevaktshelg istedet for fri.. Skulle gjerne vært der i dag, men ny sjanse neste år!

AnetteH, jeg husker ikke om jeg betalte da jeg meldte meg på.? Hvis ikke jeg gjorde det, så send meg en pm så fikser jeg det i kveld.

Kos dere! Gleder meg til å se bilder, og høre hvordan folk har hatt det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...