Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Mopsen

GCH+CH+Hill+Country%27s+Tag+I%27m+It.jpgEn 9 år gammel hannhund som ble BIR. Westminsterbildet var så stygt at jeg valgte å google opp eget :lol:

TR94697503.jpg

BIM :) En tispe på 2 år.

Absolutt to pene eksermplarer, dessverre har de begge lyse øyne og er tydelig farget.. Noe vi kan lett se.. Amerikanere har noen fantastiske kropper på mopsene sine, selvom jeg syns tispen var noe lang, men de har dessverre svært "grove" hoder og neserynker.

Jeg foretrekker også en noe bedre skulder og bryst enn disse to, men det er smak og behag. :)

Men kropp og poter.. just.. wow! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Westminster er kanskje det beste eksempelet på mye fæl avl på samme sted i mine øyne.......

Dukkecollier: Som terriermannen sier det: «This Old English Sheepdog won the the herding group at the Westminster Dog Show, beating out the Barbie Collies as "best hair dresser's dog" pretend

ot- jeg er glad jeg har SH og på spesialutstillingen kan komme i turbukse og turjakke uten at noen ser stygt på meg. Utstillerne nå til dags på andre utstillinger kler seg jo penere enn jeg gjør til f

Guest Michellus
Savnar litt hals/nakke på gronnisen. Pluss at den virker veldig "tung" i kroppen. Kan være pelsen som gjør det, eller vinklingen til fotografen.

Akkurat som Atle Antonsen!

:P:aww:

Terven synes jeg var ganske pen altså! Den peneste av dem tre :)

Edit: Forøvrig så jeg nettopp på bedømmelsen av svartingene. Min favoritt ble sendt ut ganske fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er nok det. De bruker mye mer tid på stell av malamutepelsen der enn her. Flere av metodene de bruker der er jo i tillegg ikke lov å bruke her, noe vi merket i høst da det var en amerikansk malamuteoppdretter som dømte på rasespesialen. Hun syns vi hadde altfor dårlig stelte hunder i Norge, og dømte norske hunder hardt ned.

(i tillegg syns hun at nordmenn var skikkelig elendige handlere :P)

Jeg tror de fleste bruker mer tid på pelsstell enn vi gjør her hjemme (med visse unntak) *ler*. Jeg ser jo på briardene også - i USA ser du knapt nok en bølge i pelsen på dem, de har fønet ut all pels så den henger så rett som mulig (selv om det er foretrukket med bølger i pelsen jfr standarden), mens vi her i Europa ser hunder med både krøller og floker gå til topps :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste bruker mer tid på pelsstell enn vi gjør her hjemme (med visse unntak) *ler*. Jeg ser jo på briardene også - i USA ser du knapt nok en bølge i pelsen på dem, de har fønet ut all pels så den henger så rett som mulig (selv om det er foretrukket med bølger i pelsen jfr standarden), mens vi her i Europa ser hunder med både krøller og floker gå til topps :D.

Kjenner jeg er glad jeg driver med hund i Norge og ikke USA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at dette skal bli en diskusjon og ikke bare synsing - kan du sette ord på hva som gjør at enkelte av disse hundene i dine øyne er så skakkjørte?

For jeg ser en korthårscollie som ikke ligner på de vi ser i Norden, men som ikke framstår som usunn - bare annerledes.

Og jeg ser en lundehund som ikke har blitt oppstilt ferdig før bildet er tatt.

Jeg ser en labrador som slettes ikke er så ille i forhold til hva jeg ser i norske ringer.

Jeg ser en entlebucher med noe lang og svak overlinje - og fordi jeg har lest PM, vet jeg at den var den eneste påmeldte i sin rase, og på grunn av personlig interesse vet jeg at dette er en meget ung og lite utbredt rase i USA. Og for meg framstår den som både sunn og atletisk i forhold til enkelte tunge jeg ser her på kontinentet.

For øvrig trekker du fram flere raser som allerede er i søkelyset for sin gjennomgående mangel på sunnhet, og det blir litt som å finne opp kruttet på nytt å trekke fram de samme rasene (de blir sikkert halshugd i en tråd etter Crufts også) gang på gang, når vi vet at det jobbes med saken. Det er å feile på samme måte som oppfølgeren til Pedigree Dogs Exposed gjorde, ved å lage en oppfølger etter kun tre år. En får ikke radikalt endret en rase på tre år, det tar generasjoner, på samme måte som det tok generasjoner å komme dit en er nå.

Du ser de samme tingene som jeg og andre har kommentert. Vi er ikke uenige. Jeg bryr meg ikke om en hund er mer eller mindre enn hva som har vært, jeg har kommentert så ærlig som jeg kunne angående Labrador f.eks. Men det var jo ikke godt nok for 2ne. Det er vel sånn at uansett hva jeg skriver så er det gæærnt, fordi noen har behov for å pisse høyest på en lyktestolpe eller noe? Ikke vet jeg, for man skriver jo de samme tingene - både jeg og du.

Og nei, jeg har ikke sagt en rase skal være radikalt endret. Eller flere radikalt endret. Poenget var bare å trekke fram de verste av sin sort, og vise at det er forjævlig hva vi har gjort mot hundene - og at det er en lang vei å gå. Og at det er mye å riste fortvilt på hodet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har en tendens til å ta etter USA her til lands også, da :). Se bare på alle sonenjentene som stiller i drakt - sånt så man jo knapt nok for 10-15 år siden :D.

ot- jeg er glad jeg har SH og på spesialutstillingen kan komme i turbukse og turjakke uten at noen ser stygt på meg. Utstillerne nå til dags på andre utstillinger kler seg jo penere enn jeg gjør til fest... ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot- jeg er glad jeg har SH og på spesialutstillingen kan komme i turbukse og turjakke uten at noen ser stygt på meg. Utstillerne nå til dags på andre utstillinger kler seg jo penere enn jeg gjør til fest... ;)

Hahahahha, her også :). Vel - jeg skal innrømme at jeg de siste par årene faktisk har stilt i buksedrakt, men jeg har stilt i fjellrävenbukse og collagegenser og blitt BIM på spesialen vår også :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke godt nok for 2ne. Det er vel sånn at uansett hva jeg skriver så er det gæærnt, fordi noen har behov for å pisse høyest på en lyktestolpe eller noe? Ikke vet jeg, for man skriver jo de samme tingene - både jeg og du.

Jeg minner deg på at du quotet meg, så hvem var det som pissa på en lyktestolpe, sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffen er flott, litt leppete men det synes ikke så godt her. Herlig kjønnspreg og mange fler fine detaljer! Gleder meg til å se video fra ringen, spent på hvordan den beveger seg.

Enig i litt leppete og synes det vises på bildet. Er det bare meg som synes han skulle hatt litt mer muskler? Synes han ser litt dvask ut jeg, men for alt jeg vet er det en gammel mann jeg ser på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med dobermann også (det har jeg vel lov til :P)

Fin tispe. Skulle likt å sett den naturlig da.

WS26576604.jpg

Hanne. Føler det samme med han. Syns tispa hadde best bryst.

WS36493101.jpg

Jeg så pincheren på video og må jo innrømme at hadde det ikke vært for at noen var brune så hadde jeg trodd det var dobermann jeg tittet på. De så helt like ut som de du har lagt ut bilde av her. Snipete snuter, spinkle og elegante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så pincheren på video og må jo innrømme at hadde det ikke vært for at noen var brune så hadde jeg trodd det var dobermann jeg tittet på. De så helt like ut som de du har lagt ut bilde av her. Snipete snuter, spinkle og elegante.

Ja de er veldig like! Har også sett DP som har vært pincherstørrelser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i litt leppete og synes det vises på bildet. Er det bare meg som synes han skulle hatt litt mer muskler? Synes han ser litt dvask ut jeg, men for alt jeg vet er det en gammel mann jeg ser på. :)

Jo, men jeg lurer rett og slett på om han bare lukker munnen mens han peser (hvis du skjønner haha, ikke så flink til å forklare)... Da ser de ofte mer leppete ut enn de er. Har nemlig sett fler bilder av den kjekke herremannen hvor han ser riktig så stram og fin ut. Men det er mye som blir redigert på bilder da.

Han er sikkert litt dvask, de bruker å være det "over there"..... Dette synes gjerne best i bevegelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nærmere ettersyn (sett på videoen) synes jeg portisen som vant var riktig så flott, jeg :) Hadde en annen favoritt, men synes definitivt at hunden som vant var en god representant for rasen. Så mye forskjell det gjør å se en hund på video! :D

Dette synes jeg var et fint bilde av ham.

Matisse201211Talbot.jpg

Mye fine portiser i USA egentlig. Men mange med dårlig haleføring, vinneren inkludert (ikke direkte dårlig, men slapp) og relativt store hunder. Og overraskende mange som har curly pels. I Europa foretrekker vi jo bølgete, men siden de formklipper i USA er krøllete mer populært tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minner deg på at du quotet meg, så hvem var det som pissa på en lyktestolpe, sa du?

Tjaaaaa.... "Og den er sikkert ubrukelig, siden bruksegenskaper åpenbart sitter i pelslengden"

Hilsen barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du? Litt lite hode?

Jeg redigerte på litt kommentarer på originalposten i går :) Legger til litt om hals, men antakelig pga klippen :)

c8d5e38d-7762-102c-8ee1-dd6c8247de83.jpg

Helt ok i forhold til mye annet der. Kunne ønsket bedre hode, front, poter og ikke minst er den knapt vinklet bak. Også klarer den helt sikkert bevege halen sjæl :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser de samme tingene som jeg og andre har kommentert. Vi er ikke uenige. Jeg bryr meg ikke om en hund er mer eller mindre enn hva som har vært, jeg har kommentert så ærlig som jeg kunne angående Labrador f.eks. Men det var jo ikke godt nok for 2ne. Det er vel sånn at uansett hva jeg skriver så er det gæærnt, fordi noen har behov for å pisse høyest på en lyktestolpe eller noe? Ikke vet jeg, for man skriver jo de samme tingene - både jeg og du.

Og nei, jeg har ikke sagt en rase skal være radikalt endret. Eller flere radikalt endret. Poenget var bare å trekke fram de verste av sin sort, og vise at det er forjævlig hva vi har gjort mot hundene - og at det er en lang vei å gå. Og at det er mye å riste fortvilt på hodet av.

Jeg skal forsøke å formulere meg tydeligere:

Flere av bildene du la ut, forstår jeg ikke hvorfor du la ut - fordi de i mine øyne ikke kan framstå som eksempler på hverken raser eller individ som er "verst av sin sort" eller utsatt for det "forjævlige vi har gjort mot hundene".

Og de rasene vi kan enes om, er på en måte gammelt nytt og uinteressant å diskutere, i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN25283001.jpg

GCH How Sweet It Is De Burr Oak PT

Jeg har virkelig ikke peiling på utstilling kjenner jeg :lol: Men sånn med en gang i forhold til standarden synes jeg kanskje groenendaelen er en smuuuule for lang og mallen er litt steil i fronten + at den står litt rart?

For meg så ser den bare pisseredd ut - og det er ikke pent med hunder som tydelig mistrives, synes jeg da.

Engelsk mastiff

WS35963901.jpg

WS21964803.jpg

St.Bernard har visst begynt å bli parret med nappen :P (Napoleansk mastiff)

Engelsk mastiffen var jo mest bare tjukk og uten særlig muskler. Ser det henger flesk ut mellom frambeinda på den - som en melkeku i grunn. Helt grusom var den ikke, men BIR?

Sankten skal ha mer hud og mer pels der borte, samt kortere bein og kortere snute. Synes ikke den var stygg, men ikke min kopp te.

Apropos:

WS36654701.jpg

Jeeez. Men denne hunden kan jo nesten se, i motsetning til BIR for to år siden:

WS16876603.jpg

Huff da! Den nederste hunden der så ikke særlig comfy ut. Nå er ikke jeg noen nappeentusiast, men en ting er sikkert - det er skjedd en alvorlig forbedring på to år (i forhold til bedømming av rasen altså)!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...