Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få et ryddigere hjem?


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Halvbrukte klær er mitt største problem altså.. Det er nesten alltid rotete på soverommet mitt, og jeg hater det. Har ei knaggrekke på døra, men akkurat nå er den fylt opp med vesker, hehe. Kanskje flytte veskene da..?

Og her i huset er barn største motivasjonsfaktoren for å holde gulvet rent. Det tørrmoppes hver eneste dag, og vaskes ca en gang i uka. Føler meg som en fryktelig dårlig mamma når jeg plukker opp lillefrøkna fra gulvet og hun har hundehår på klærne sine :aww:

Nei, opp med seg og igang med helgevasken :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og dersom mannen også vet hvor den faste plassen er så er mye gjort tror jeg.

Jeg tror det eneste som kan fungere for å få mitt hus ryddig, er hvis jeg og Mureren flytter ut...

"Husmor" av Berit Østberg Husarbeidet gjør jeg når jeg skal på do. Når jeg går gjennom stua, vanner jeg blomstene, feier i peisen og rydder aviser. På kjøkkenet gir jeg bikkja mat, rydder inn ko

Posted Images

Halvbrukte klær er mitt største problem altså.. Det er nesten alltid rotete på soverommet mitt, og jeg hater det. Har ei knaggrekke på døra, men akkurat nå er den fylt opp med vesker, hehe. Kanskje flytte veskene da..?

Og her i huset er barn største motivasjonsfaktoren for å holde gulvet rent. Det tørrmoppes hver eneste dag, og vaskes ca en gang i uka. Føler meg som en fryktelig dårlig mamma når jeg plukker opp lillefrøkna fra gulvet og hun har hundehår på klærne sine :aww:

Nei, opp med seg og igang med helgevasken :P

E er alltid full av hundehår hun :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er alltid full av hundehår hun :lol:

Men jeg er ikke helt normal hundeeier når det kommer til det der altså. Før jeg fikk hund selv var hundepels noe av det hesligste på jord. Nå kan jeg akseptere at det er pels å finne her og der (må bare, ellers hadde jeg klikka fullstendig, med to korthårshunder i hus...), men på ungen min? Fysj og æsj! :P

Edit; nå har jeg rydda masse masse, så nå gjenstår det omtrent bare å vaske alle overflater. Jeg har fått en liten surfepause i belønning :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som liker at det ser ut som det bor folk i ett hus? :P

Jeg hater sterile hus jeg (nå tenker jeg rot, ikke møkk) Slike hus som ser ut som det er visning på hver dag. Her har alt rot sin faste plass *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som liker at det ser ut som det bor folk i ett hus? :P

Jeg hater sterile hus jeg (nå tenker jeg rot, ikke møkk) Slike hus som ser ut som det er visning på hver dag. Her har alt rot sin faste plass *flirer*

Jepp - du er en avviker :lol:

Det er vel noe med å ha system i rotet - og ikke rot i systemet, kanskje :). Jeg gleder meg til å få enda mer plass å stappe rotet mitt (forøvrig har jeg kanskje ikke så himla mye rot lenger heller - det meste som roter til hjemme hos meg er behørig stappet vekk i flyttekasser som står på loftet og neppe kommer til å bli åpnet med det første :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..Bauhaus. Men vi finnes bare i vestby og på liertoppen her til lands. Tipper de har det i Sverige og Danmark nå også. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Haha. Ok, jeg kobla ikke i det hele tatt. :P Mente å ha sett noe lignende på Ikea, men de er vel neppe unike...

Eller er jeg et notorisk rotehue, så jeg suger til meg alle tips i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg vil ikke bo i et visningshjem, det skjer aldri. :P En grisehale der, en leke der og et tomflaske på gulvet går jo bra. Men det blir fort i overkant når jeg er lat og giddalaus hele tiden. :P

Nå tok gubben kjøkkenet i går (og sutret om det resten av dagen :P ) og har tatt litt på stua. Også tar vi resten i morgen.

(Og litt passe å se hvor mye tomflasker det blir når du gjemmer de bak sofaen i stedet for å sette de i boden med en gang. :P )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre har sagt før meg: Det hjelper å ta ting med èn gang. Har du dusjet og slengt håndkleet på gulvet, så plukk det opp før du går i fra badet. Det samme med middags rot, men der hjelper det mye å rydde underveis.

Jeg var kongen av rot når jeg bodde hos mamma. Sokker i sofaen, en genser her og en genser der og rommet mitt? det så ut som om en bombe hadde gått av og vrengt alle skuffer og skap. Etter middagen satt alle gode og mette i sofaen og kjeklet over hvem som skulle rydde "det tar vi i morgen" også ble det bare krangling dagen etter og.

Så flyttet jeg til pappa og fikk sjokk. Ikke et glass på benken, ikke en tallerken i vasken. Pledd lå brettet i en egen kurv og nåde den som gikk fra sofaen uten å fløffe opp putene igjen (satt på spissen). Nå er det jeg som får hattifnatter på hjernen om ikke folk bruker underlag på tallerkenene på spisebordet, jeg får totalt panikk om det står en kjele i vasken. Det å være alene hjemme med stebroren min var en skikkelig prøvelse da det så ut som et bombet hønsehus bare jeg var ute noen timer.

Det eneste jeg sliter med nå er halvbrukte klær dilemmaet som før er nevnt her. Klær som er brukt en gang, men som ikke er skitne. Vurderer å rydde litt plass i skapet og putte de i egen hylle, for stolen min synes ikke under berget av bukser og gensere.

Så det er bare å øve og fortsette å holde seg selv i nakkeskinnet. Innarbeidede rutiner sitter som oftest hardt når de først sitter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man kommer hjem fra når man har vært borte. Rydd vekk alt med en gang. Få skittentøy i kurven, rent tøy i skapet, bager/sekker der de skal oppbevares etc. Det har vært en av mine feller før. Ting kunne stå i evigheter...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man kommer hjem fra når man har vært borte. Rydd vekk alt med en gang. Få skittentøy i kurven, rent tøy i skapet, bager/sekker der de skal oppbevares etc. Det har vært en av mine feller før. Ting kunne stå i evigheter...

Vil det si at baggen jeg brukte i november og kofferten etter jul må tømmes og settes på plass?? :icon_redface: De står jo så fint på rommet mitt...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at baggen jeg brukte i november og kofferten etter jul må tømmes og settes på plass?? :icon_redface: De står jo så fint på rommet mitt...

November? Djeez, ikke stress. Får vel være grenser. :P

Jeg har hatt det visningsryddig kanskje 5 ganger - og det var når vi hadde visning. All ære til de som klarer det hele tiden altså, jeg hakke sjans i havet :lol: Om det er tomt for støv, skitne benker og gulv og bord/gulv er sånn nogenlunde ryddet er jeg mer enn fornøyd :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har hatt superopprydding/kasting. Nå er det veldig fint her. Vi ble enige om at ingen går noe sted tomhent og vi minner hverandre på det :P Så får vi håpe det varer mer enn i en uke.. :P

Vi har også vært på ikea og handlet en del hyller osv, og jeg merker det er enkelre å rydde når alt har sin plass i stedet for før hvor jeg klødde meg i hodet og lurte på hvor i allverden denne tingen skal stå eller ligge!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...