Gidske Skrevet 6. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2013 Nå som unghunden vår endelig har blitt stor nok til å trene litt trekk med koser vi oss masse ute på ski. Må si jeg faktisk er litt overrasket over hvor moro dette er, jeg er ikke noen racer på ski, men med hund foran suser man jo avgårde. Jeg tenker at når snøen blir borte ønsker jeg å forsette litt med treninga på barmark. Enn så lenge har vi bare en langbeint hund, men det kommer nok en til når dachsene ikke lenger er mer. Jeg trenger derfor et treningsredskap som kan trekkes av en hund, men også er mulighet for å koble to hunder til. Noen flere hunder blir det nok ikke her i gården, så da utgår vel firhjulingene? Eller? Jeg har kikket en del på Kickbike, og andre tilsvarende saker. De virker veldig greie for meg, men de koster jo en hel del da. Vet mange som bare bruker sykkel til å trene med, og er fornøyd med det. Vi prøvde bittelitt i høst, men jeg hadde ikke helt kontroll og syntes det var litt ekkelt. Til dere som har det ene eller det andre, eller helst de som har prøvd begge deler, hva er forskjellene fra å kjøre sparkesykkel og vanlig sykkel? Jeg tenker sikkerhetsmessig for hunden, balanse, kontroll, fart, fremkommelighet osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 6. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2013 Vet du om hunden kommer til å trekke? Om ikke du vet at dette blir er sterk trekker, så hadde jeg holdt meg til sykkel i første omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 6. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2013 Jeg har jo Breton og de er bitte litt mindre enn din. Jeg synes det ble for lite med en hund og Pawtrekker. Kan hende den er tyngre enn Kickbick, men med en hund ville jeg benyttet sykkel. Kjøp heller sparkesykkel når dere har to hunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 6. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2013 Jeg har kickbike.. Har ikke fått benyttet den så masse enda, da jeg kjøpte den i høst. Men det er dritmorsomt! Jeg har en hund jeg sykler med, som varierer mellom å trekke og vimse litt. Hun er enda ung og ny gamet så den ser jeg. Med en kickbike har man mer kontroll hvis man synes det er litt ekkelt med sykkel. Det er derfor jeg valgte kickbike. Fordi jeg har mer kontroll enn med en sykkel. jeg kan kaste meg av OM det skulle skje noe, jeg kan stoppe lett og føler det er sikrere for hunden om man har en som kan finne på å sakke farten foran sykkelen. Til våren igjen, når snøen har smelta skal vi få inn en skikkelig rutine på selve trekkinga. Med kickbike så må man hjelpe til litt, samme som med sykkel, men på en helt annen måte. GOD trening for den tobeinte og. Hvis du synes det er litt ekkelt med vanlig sykkel, så anbefaler jeg kickbike. Balansen er og god med kickbike, samme som med sykkel. For min del liker jeg kickbike fordi det er enklere for meg å ta kontroll i ulike situasjoner. Hadde jeg hatt sykkel hadde jeg garantert tryna en hel del, tro meg! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg pleier å sykle med min bc, men jeg har veldig lyst på kickbike da jeg synes det ser enklere ut å "ha med å gjøre" og ja, enklere og bedre. Men jeg synes problemet heller oppstår når det nå er 10+ ulike kickbiker ute på markedet. Hvordan i alle dager skal man finne ut hvilken som passer en best? Det er jo bare en stor jungel i priser og sparker Haha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg sykler med 2, og foretrekker sykkel. Har dem foran sykkelen med en glassfiberstang og ikke ved siden av i springer. Men gode bremser er anbefalt (hadde ikke det på gamle sykkelen og ble direkte sliten i klypa etter noen km med stedvis nedoverbakker). Synes sykkelen er mye mer anvendelig rett og slett, for jeg kan jo fint bruke den uten hunder også. Men ser at sparkesykkel sikkert er både gøy og lettere å føle at man har kontroll. Og ikke minst lettere å sette ned foten hvis man er på tur ned i grøfta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Hva slags underlag fungerer Kickbiken best på? Er det bremser på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Hva slags underlag fungerer Kickbiken best på? Er det bremser på de? Det er ulike biker som fungerer på ulike underlag. Er en som passer bedre til terreng enn andre feks. Alle har bremser, men er vel to å velge i, som er i ulike prisklasser "Det finnes en Kickbike for de fleste brukere og de fleste behov. Du kan lese mer om hver enkelt modell her på hjemmesiden vår, klikk på linkene nedenfor eller bruk menyen på den røde stripen: Cross Max 20D – offroad med skivebremser og dempegaffel – kr 4400 Cross Max 20D+ – med justerbar og lettere dempegaffel – kr 4800 Cross Max 20V – V-bremser, offroad, dempegaffel – kr 4200 NYHET! Cross Max 20DV – skivebrems foran, V-brems bak – kr 4300 NYHET! Cross Max 20DV – med justerbar og lett demper – kr 4700 Cruise Max – bycruiser i retrostil – kr 3600 Race Max – flaggskip med racing-dekk – kr 3950 Sport G4 – allround hybrid – kr 3200 City G4 – stilig bymodell – kr 2850 Freeride – for barn og ungdom – kr 2400" Her er de ulike kickbikene. Alt fra offroad til city bymodell Trykker du inn på dem, står det hva de er bra på, ikke bra, ok osv. av underlag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gidske Skrevet 7. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Takk for alle svar. Hun trekker bra så lenge det går i et (etter hennes syn) fornuftig tempo, dvs at hun kan løpe. Går det for seint kan hun finne på å stoppe opp, eller aller helst hoppe litt rundt for å se om vi skulle leke istedet. Vil en sykkel med en slik stang som går foran sykkelen forhindre henne i å gå i sykkelhjulet? Er litt redd for å sykle på henne siden hun kan være litt vims. Jeg kan godt gå i grøfta, men er redd hva som skjer med henne i en velt. Vekt på doningen hadde jeg ikke tenkt så mye på i valget mellom de to, men det er vel en ting å tenke på det også. Men hun trekker også min samboer som veier 100 kg på ski, så det er mer farta det går på enn vekta. Ser mange som trener med én hund, men det er jo ofte vorsteh eller mer reine trekkhunder. Til info er hun 20 kg, og hadde kanskje håpt at hun la på seg et par kilo til med muskler/fett, så har dere mer et bilde av størrelsen hennes. Når det kommer til underlag, er det mer fremkommelig med sparkesykkel enn vanlig sykkel på traktorveier og stier i skogen? Jeg tenker at det i en ekkel kneik vil være mye enklere å hoppe av sparkesykkelen og løpe noen meter, enn å gjøre det samme med sykkel? Det beste hadde vel vært å prøve en sparkesykkel. Jeg har veldig lyst på, men er litt usikker på om reklamen lurer meg (igjen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg sykler med 2, og foretrekker sykkel. Har dem foran sykkelen med en glassfiberstang og ikke ved siden av i springer. Men gode bremser er anbefalt (hadde ikke det på gamle sykkelen og ble direkte sliten i klypa etter noen km med stedvis nedoverbakker). Synes sykkelen er mye mer anvendelig rett og slett, for jeg kan jo fint bruke den uten hunder også. Men ser at sparkesykkel sikkert er både gøy og lettere å føle at man har kontroll. Og ikke minst lettere å sette ned foten hvis man er på tur ned i grøfta Glassfiberstang? Bilder, forklaring og hvordan man gjør det? Jeg vurderte sterkt å kjøpe kickbike, men med en mynde som helt sikkert ikke gidder å trekke er sykkel ett bedre valg. Men liker ikke at lenka henger løst, liker ikke springer og kan ikke ha henne løs på veien, så ble nysgjerrig på denne glassfiberstangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 De hadde en demonstrasjon av de forskjellige her i drammen for litt siden. Jeg rakk den ikke pga været men alle var vist kjempe fornøyde og det ble solgt mange :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 jeg er mer vant til sykkel enn sparkesykkel og føler meg tryggere på sykkel.. kjøpte kickbike i høst for å lettere kunne trene unge/gamle hunder. Huhei hvor det går. ekstremsport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Glassfiberstang? Bilder, forklaring og hvordan man gjør det? Jeg vurderte sterkt å kjøpe kickbike, men med en mynde som helt sikkert ikke gidder å trekke er sykkel ett bedre valg. Men liker ikke at lenka henger løst, liker ikke springer og kan ikke ha henne løs på veien, så ble nysgjerrig på denne glassfiberstangen. sånn: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Hva slags underlag fungerer Kickbiken best på? Er det bremser på de? Jeg bruker den på alle underlag jeg, har kjørt på høstede jorder, skogstier, asfalt, grus. Og ja er bremser :-) Ble anbefalt av hundekjøreren jeg kjøpte den fra å snu styret slik at det ble lavere, samt sette ned det man står på til laveste hakk, men jeg har ikke gjort noen av delene. Synes det er best å stå litt oppreist, og jeg trenger ikke sparke så mye selv så greit å ha litt bakkeklarering til skogskjøring. (Har cross max, den "gamle" typen.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Akk så dyyyrt da. Har lyst på kickbike jeg å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Akk så dyyyrt da. Har lyst på kickbike jeg å. Jeg betalte "bare" 3800 for min, prisen har steget voldsomt synes jeg... selv om bakhjulet mitt er en anelse mindre enn de nye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg betalte "bare" 3800 for min, prisen har steget voldsomt synes jeg... selv om bakhjulet mitt er en anelse mindre enn de nye... SÅ mye kommer jeg ikke til å bruke den liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 SÅ mye kommer jeg ikke til å bruke den liksom Har du sykkel så koster glassfibersstanga ca. 450, og taustompene og strikken kosta vel 30kr eller no' sånt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 De har og en stang på canis, som er litt penere. 500 kr http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT76&mid=89&ug=73 Noen som har prøvd den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg har pawtrekker, og i den perioden hvor jeg bare haddde en hund som kunne bruke den, så sto den i garasjen... Mine hunder er 27 kg, og trekker meg lett når de er to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minstemann Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 sånn: Hadde du giddet og legge inn bilde av selve stanga også? Har du laget den selv? Lurer i så fall på hvordan den er festet. Har lyst på en stang foran sykkelen, men syns det er drøyt å betale femhundre for den på canis når jeg ikke vet om jeg blir komfortabel med å ha han foran sykkelen.. en billigere og selvgjort løsning er å foretrekke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Hadde du giddet og legge inn bilde av selve stanga også? Har du laget den selv? Lurer i så fall på hvordan den er festet. Har lyst på en stang foran sykkelen, men syns det er drøyt å betale femhundre for den på canis når jeg ikke vet om jeg blir komfortabel med å ha han foran sykkelen.. en billigere og selvgjort løsning er å foretrekke Min er fra seleverkstedet. og er da etter samme prinsipp som dette: de bøyer stanga så den passer nettopp din sykkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Jeg bruker vanlig sykkel. Imouto trekker i front og Aiko løper ved siden av. Vi har hatt noen nær-døden-opplevelser når Super-Samuraien føler på kallet om å drepe alle fugler i hele verden, men stort sett går det veldig greit. Har veldig lyst på Kickbike, men mer fordi det hadde vært super trening for meg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 7. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2013 Edit: Fant svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2013 Men det er jo ikke bilde av stangen der. Hvor fikk du tak i den? joda, den er på det ene bildet, bare ikke i nærbilde. Bildene var egentlig tatt for å vise linene. Men hvis du ser det forrige innlegget mitt så har jeg satt inn ett bilde av stanga og hvor jeg kjøpte den (seleverkstedet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts