Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Tusen takk. Ikke noe morsomt dette her nei. Kjenner jo selv at jeg blir litt anspent også. Hjelper vel ikke det heller. Håper virkelig at dette løser seg på en grei måte.

Kjenner jeg er lei av å ha hjerte i halsen for hundene, først Toya i høst med skaden og nå gutta.

De er ikke så store, men 20kg bikkjer som vil sloss var ikke lett å skille. Ikke hadde jeg klart å få tak i den ene heller, de er ganske raske der de kastet seg rundt. Klarte å skille de første gangen og så hadde jeg de i bånd på hver siden av meg. Når de da barket sammen klarte jeg ikke dra de fra hverandre, enda jeg hadde begge to i bånd. Jeg var sjanseløs. Prøvde mye rart og klarte det nesten noen ganger, men nesten er ikke bra nok. Ikke ville de slippe hverandre heller. Hadde den ene gitt seg når jeg hadde nesten skilt de så hadde det sikkert gått, men de gøyv løs på hverandre.

Hadde vi vært to hadde det nok latt seg løse.

Godt å høre. Jeg har aldri hatt problemer med dette før, selv om Amigo hadde vært en uke på jakt. Så har Toya bare vært glad når vi kommer hjem. I starten når jeg og K var sammen bare i helgene så var Amigo ofte litt stivbeint når han møtte Dirk igjen, men tok bare noen sekunder før de var kompiser.

Håper virkelig at dette løser seg. Føles ikke sånn akkurat nå da de begge to lister seg rundt, tør ikke å se i retningen hvor den andre ligger i buret og virker generelt litt satt ut.

Prøver å puste med magen

Nå er det kanskje annerledes med hannhunder?! Men jeg har to tisper, og det hender de barker sammen, eller er litt anspente i forhold til hverandre om den ene har vært borte f.eks. Men det har gått bra, og de går ikke inn for å drepe hverandre akkurat. Og det er som regel mat eller leke som har trigget det.

Etter de er ferdig (om jeg har avbrutt eller de gjort seg ferdig) så later vi som ingenting og det er over. (Nå høres det ut som det skjer ofte, men det gjør det ikke altså :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Neste gang,som blir på søndag skal jeg prøve Milan-måten,ut på en liten tur i bånd før vi går inn i huset.Spent på hvordan det går!

Det gjorde jeg alltid før når jentene hadde vært adskilt. :) Jeg går også alltid tur med hunder vi har på besøk eller skal passe før vi går inn sammen. På tur blir de flokk.

Håper virkelig at dette løser seg. Føles ikke sånn akkurat nå da de begge to lister seg rundt, tør ikke å se i retningen hvor den andre ligger i buret og virker generelt litt satt ut.

Prøver å puste med magen

Ville gjort som Marthe og jeg skisserer nå som helga kommer, og hatt dem løse sammen inne under nazi-regime. De trenger jo strengt tatt ikke være bestevenner så lenge de klarer å oppføre seg rundt hverandre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke så enkelt når du er aleine...

Har foreldra dine ei strippestang midt i stua? :blink:

Jeg vet at det ikke er enkelt, og jeg vet veldig godt hvor vanskelig det er å skille to slåsskamper alene, men det er virkelig det som er mest effektivt..

Alternativet er å få tak i halsbåndene, strup de opp og del de slik, men har de bitt seg fast i hverandre så er det dummeste man gjør og bare drar de fra hverandre.. Det gjør bare vondt værre..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortalte en kollega at svigerinnen hennes nettopp har blitt banket opp av mannen sin, med planker. Han hadde gått i våpenskapet etterpå og stått over henne med hagla. Og så bestemte han seg for å drepe hundene (elghunder) og gikk etter dem, men det hadde nok skjønt lunta for de klarte å rømme fra huset...

Døtrene deres bor for seg selv, så de var ikke hjemme.

Gal gal verden.......

Edit: la ti noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte aldri å skille mine to effektivt når jeg var alene med de jeg, selv om mine var to små hunder. Det er enklere hvis den ene angriper og den andre forsvarer seg, og man får tak i den som angriper, men når Zima ble angrepet av Knott ble hun så livredd at hun gikk fullstendig over i "mord-modus" hun også, så dersom jeg fikk tak i den ene og dro den unna fortsatte den andre å angripe, uansett hvem jeg tok vekk. Jeg prøvde å løfte de også, men de sluttet ikke av den grunn ... Så jeg har full forståelse for at det er vanskelig å skille! Nei, jeg har mer tro på å forebygge, forebygge og forebygge dersom man har noenlunde normalt sammenskrudde hunder. Ikke la de gå rundt inne, ikke la de stirre på hverandre, aldri ha leker, tyggebein eller mat fremme, gå inn med en av gangen og kommandere i dekk - osv, osv. Kjøre fullstendig naziregime, ha på halsbånd inne hele tiden og bare være superstrikt. Det løser seg nok dette her! Det trenger absolutt ikke være en permanent ufred bare fordi de er litt lite interessert i å være venner akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortalte en kollega at svigerinnen hennes nettopp har blitt banket opp av mannen sin, med planker. Han hadde gått i våpenskapet etterpå og stått over henne med hagla. Og så bestemte han seg for å drepe hundene (elghunder) og gikk etter dem, men det hadde nok skjønt lunta for de klarte å rømme fra huset...

Døtrene deres bor for seg selv, så de var ikke hjemme.

Gal gal verden.......

Edit: la ti noe

Nei fy :no: Sånne skulle ha hatt styggbank selv :aww:

Går det bra me dama da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg alltid før når jentene hadde vært adskilt. :) Jeg går også alltid tur med hunder vi har på besøk eller skal passe før vi går inn sammen. På tur blir de flokk.

Ville gjort som Marthe og jeg skisserer nå som helga kommer, og hatt dem løse sammen inne under nazi-regime. De trenger jo strengt tatt ikke være bestevenner så lenge de klarer å oppføre seg rundt hverandre.

Akkurat nå i helga skal jeg være alene og da tør jeg faktisk ikke. Men når K er tilbake kan vi prøve. For om noe skjer så er det lettere når man er to stykker. Samt at hans hund hører bedre på han enn på meg. Kjenner at jeg ble litt skremt og det liker jeg ikke. Har nok litt dårlig avreagering kjenner jeg

Jeg klarte aldri å skille mine to effektivt når jeg var alene med de jeg, selv om mine var to små hunder. Det er enklere hvis den ene angriper og den andre forsvarer seg, og man får tak i den som angriper, men når Zima ble angrepet av Knott ble hun så livredd at hun gikk fullstendig over i "mord-modus" hun også, så dersom jeg fikk tak i den ene og dro den unna fortsatte den andre å angripe, uansett hvem jeg tok vekk. Jeg prøvde å løfte de også, men de sluttet ikke av den grunn ... Så jeg har full forståelse for at det er vanskelig å skille! Nei, jeg har mer tro på å forebygge, forebygge og forebygge dersom man har noenlunde normalt sammenskrudde hunder. Ikke la de gå rundt inne, ikke la de stirre på hverandre, aldri ha leker, tyggebein eller mat fremme, gå inn med en av gangen og kommandere i dekk - osv, osv. Kjøre fullstendig naziregime, ha på halsbånd inne hele tiden og bare være superstrikt. Det løser seg nok dette her! Det trenger absolutt ikke være en permanent ufred bare fordi de er litt lite interessert i å være venner akkurat nå :)

Det er ikke lett å skille når de skal ta hverandre.

Må nok innføre litt nye regler i heimen og håpe at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg hadde en kjempe fin tur med Blondie isted. Hun gikk fint forbi hunder, fint forbi folk, og det var bare kjempe herlig. Helt til en svær hund flyr i henne! Det rare var at vi hadde gått forbi den før på turen uten at noen ting skjedde. De snuste fint og gikk til hvert sitt. Begge var løse. Men denne gangen ble Blondie litt mer redd enn den forrige, så hun løp avgårde med halen flygende bak henne, og det tror jeg trigget jaktinnstinkte på den andre. Det som gjorde meg mest opprørt var at eieren ikke gjorde noe.. Hun bare så på. Jeg gikk mot dem og forventet hele tiden at eieren skulle si noe til hunden sin eller ta en bort eller noe. Men ingenting skjedde. Da hunden satte tenne i nakken på Blondie og så ut som at den skulle til å filleriste henne, hylte jeg "HEY" og løp mot den. Hunden slapp taket, eieren fikk den bort og la den i dekk, mens vi undersøkte Blondie. Det var ihvertfall godt at eieren ikke bare stakk etterpå. Hun så fysisk helt bra ut, jeg tipper det så mye styggere ut enn det egentlig var. Men jeg sitter atter igjen med en hund som kanskje nå er enda reddere andre hunder.. :/ Sukk, jeg som trodde vi skulle fikse dette nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fy :no: Sånne skulle ha hatt styggbank selv :aww:

Går det bra me dama da?

Ja etter forholdene så. Hun har kommet ut av sykehuset.

Man blir forbannet når man hører sånn : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt opp grind og det var skikkelig ikke populært. Synd! Så nå håper jeg at hun tier still, ellers så inndras den rettigheten også.

Jeg har fått en fin fin telefon. Helle har fått plass på ett avlastningsted. En går i Enebak med terapidyr :) Så nå ser jeg frem til 18 jan. Da skal jeg få en pustepause, Nix skal stilles ut, og jeg har bursdag. Hun kommer nok til å bli litt sur for det, men hun trenger dette og da får hun bare svelge unna.

Så bra! Det blir nok deilig for dere alle :)

Noen som ser noen likhet her?:

429170_10152408291895553_1148140378_n.jp

537875_10152408288310553_2047838369_n.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene våre ble ikke kjempe skadet, men det ble en del småsår og begge to går på smertestillende og betennelsesdempende. Jeg mener å ha hørt at man skal ta det rolig med hundene så lenge er "skadet". Gubben ville nemlig på times tur med bikkja i dag. Er det lurt? Strider i mot i mitt hode, men det trenger jo ikke være riktig likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter forholdene så. Hun har kommet ut av sykehuset.

Man blir forbannet når man hører sånn : (

Ja.. Og det som irriterer meg mest er at det er helt unødvendig og holde på slik også.. Det er liksom ikke snakk om penger, ære eller noe, det er rett og slett ondskapsfullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg skikkelig hjertebank og begynte nesten å gråte! Jeg hadde laget en oppstilling i det programmet vi bruker til å registrere ordre og jobber osv, over en stor jobb som tok 3 uker, med 122 registrerte timer og MASSE deler og greier, og så var alt BORTE! Jeg måtte hyperventilere litt og ropte "NEI NEI NEI!" og ble helt fortvila, det var en del timer som jeg ikke kan registrere selv for det må teknikerne gjøre, pluss at alle kommentarene deres om hva som var gjort når var søkk vekk! Og jobben ble påbegynt i oktober og jeg så for meg DEN jobben med å finne igjen alt når jeg skal ha 14 dagers ferie om 25 minutter... Så tenkte jeg meg om, restartet maskinen, og så var alt tilbake! Hurra!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Og det som irriterer meg mest er at det er helt unødvendig og holde på slik også.. Det er liksom ikke snakk om penger, ære eller noe, det er rett og slett ondskapsfullt..

Ja det er det det er. Håper hun går fra han nå da. Det er jo ofte et annet kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt opp grind og det var skikkelig ikke populært. Synd! Så nå håper jeg at hun tier still, ellers så inndras den rettigheten også.

Jeg har fått en fin fin telefon. Helle har fått plass på ett avlastningsted. En går i Enebak med terapidyr :) Så nå ser jeg frem til 18 jan. Da skal jeg få en pustepause, Nix skal stilles ut, og jeg har bursdag. Hun kommer nok til å bli litt sur for det, men hun trenger dette og da får hun bare svelge unna.

Sette opp grind er veldig poplulært her :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svigerfar som dukker opp relativt ofte uten forvarsel. På dager som dette, da jeg ikke er helt i slaget, og er sofaslask, da er det faktisk direkte ubehagelig, og jeg stresser meg opp, nettopp fordi jeg ikke vet om han plutselig står på døren eller ikke. Han er jo bare snill og god, men allikevel, så synes jeg uventet, ubedt besøk ofte er litt mere pes enn hygge. Spesielt når jeg ikke er helt i slaget. Hva gjør man, a? Jeg kan jo ikke bare si "du, Murermannen Senior, jeg er ikke så keen på at du kommer hit i tide og utide, jeg..."

Alle de uproblematiske problemstillingene man møter på a gitt..


Marvin; fy....... Ja, det var i grunnen det jeg klarte å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og skaffa bikkja mi jobb jeg. Neste helg begynner vi å gå på et sykehjem i byen :)

Og, alle LO når jeg sa han het Thorvald. Det ekke et morsomt navn, det er tøft, kjempeTØFT! *hoppe opp og ned*

Nå fortalte en kollega at svigerinnen hennes nettopp har blitt banket opp av mannen sin, med planker. Han hadde gått i våpenskapet etterpå og stått over henne med hagla. Og så bestemte han seg for å drepe hundene (elghunder) og gikk etter dem, men det hadde nok skjønt lunta for de klarte å rømme fra huset...
Døtrene deres bor for seg selv, så de var ikke hjemme.

Gal gal verden.......

Edit: la ti noe

Ja, dessverre :( Etter å ha tilbrakt et halvår med å jobbe med voldsofre, incestofre, voldtektsofre og 22. juli-overlevende kan man si jeg har fått et nytt syn på verden. Ihvertfall så lenge jeg er på jobb. Uten om er jeg fortsatt blåøyd og naiv, takk og lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh når forsvant quotene om hunder som slåss og skilling. Det er vanskelig å skille to som slåss alene - tre er enda verre - tre mot en er ille... Det går når man får nok adrenalin som man ofte får når det er stor størrelsesforskjell på hundene. :aww: Ender somregel med et tygg eller to da. Heldigvis aldri hatt alvorlige skader på hundene når de har slåss - selv ikke med 30 kg riesen mot 11 kg basenji.

Sette opp grind er veldig poplulært her :P

Den der får IKKE halvbroren se. :lol: Han spretter opp på rundballer og flisballer, men han trenger ikke å lære at han kan fly over grinder - holder at de to store gjør de. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine; E er sååå fin og alltid så blid ! Ser likhet ja!

Jeg har aldri hatt problemer med å skille hunder faktisk, men nå har jeg litt erfaring fra da jeg bodde med mange Borzoier blandt annet, og erfart det samme som Krutsi.

Også har Simi og Oliver fått trekt kjetting idag igjen, så skal de ha pause imorgen. Jeg brukte 40 min på 1,6 km :lol: Helt latterlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, jeg har så mageknip at jeg nesten ikke klarer å stå mer, og jeg rekker akkurat ikke bussen min pga folkemasser. Så da må jeg vel stå på toget igjen og i tillegg være hjemme en halv time senere. Passer ekstra dårlig akkurat nå :(

Edit: Jeg er ikke noe bymenneske altså. For et mas. *ønske seg langt inn i skogen med ulven som nabo istedet*

*føle seg som Doppler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...