Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg akkurat sendt mail til en dame som kanskje kunne tenke seg å bli avlastningsfamilie for jentene mine. Tenk så flott det hadde vært for de røde farer å ha en fast familie å være sammen med de helgene jeg er på kurs eller skal reise bort! :heart:

Så trivelig.

Nå har jeg etter å ha måtte bli streng og sur endelig fått ryddet opp i nav rotet og jeg har fått tilbake rett på sykepenger og kan bli sykemeldt fremover. Det var da endelig godt de klarte å rydde opp i sitt eget rot :P

Doffen og Issi er glad jeg er hjemme, for da kan de sove på mine ben og ikke sammen? :blink: jaja.. :P Nå skal jeg sette rundstykkene i ovnen så jeg får i meg litt frokost, også jobbe mer.

Og idag har ikke mongohunden så mye diller i hodet og vi hadde en vellykket økt istad, wiiii :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Gjorde unna eksamen på en time og et kvarter. Fort gjort! :lol: Ute er det skikkelig påskestemning, så nå skal jeg bare drikke opp teen min og spise en brødskive, så skal Geo og jeg komme oss ut. :) Senere i dag skal jeg til Oslo en tur for å stå på skøyter og spise middag med ei venninne. Det kan bli interessant, ettersom jeg er særdeles dårlig til å stå på skøyter.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet det mest fantastiske lille huset til meg, Nora og mannen :wub:

Visning i morgen(som krasjer med rønneblokkleiligheten i 14 etasje, men skal overtale mannen til huset, om ikke kan vi nå begge), og får håpe ingen byr høyere enn hva vi kan by, om vi bestemmer oss for at det ser like fantastisk ut på ekte også. Kribling i magen :ahappy:

Er det på finn.no ? Link?

Åå, deilig å være ferdig på jobb så tidlig. Nå har jeg tatt oppvasken og satt på en oppvaskmaskin. Planen er å rydde i leiligheten å få unna all klesvasken før jeg drar til mine foreldre for å passe hus og dyr. I dag reiste min bror til Australia, og han kommer ikke hjem før om fem måneder ca. Det blir veldig rart. I mellomtiden skal jeg passe avokado treet hans :lol: Jeg syns treet er superkult, nesten så kult at jeg kunne tenke meg et selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne er ikke lav.

Og det var det jeg satt igjen med etter å ha lest ørten sider. Sittet i tlf-kø og fått bestilt timer både hit og dit for ungene :D *flink*

Jo også må jeg fortelle om at jeg er snill og har gjort dagens gode gjerning (resten av dagen går med på å hetse gamle damer og velte folk i snøfonna).

Altså, jeg møter to damer og en hund. Jeg trener på at ikke Nix skal være Tante Sofie hele tiden, og trekker meg ut i snøfonna og setter de andre ned og går en meter unna og sier bare kom dere. Den første bare trasker i mot og så hører jeg gråtkvalt fra damen bak "jeg tør ikke!" Jeg, mitt gode menneske, trekker meg enda lenger vekk. Legger alle tre ned, setter meg på huk og holder Nix i langlina, og de to andre i halsbåndene og sier at nå kan du komme. Damen begynner å styrtgrine, stakkars, og jeg spør om jeg skal trekke meg enda lenger vekk. "neinei *hulk* men det var så snilt av meg å ta hensyn for hun var livredd schæfere!! Skulle da bare mangle! Jeg er dritsnill jeg når folk begynner å grine på 50 meter fordi jeg har med schæfere. Jeg skjønner på en måte at folk er redde og ikke sinte. Takk gudene for at Nix ikke skapte seg for den andre hunden. Det hadde på en måte ikke gjort situasjonen bedre for damen *flir*

*flink OG snill*

Endret av Margrete
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter.. Jeg lever iallefall enda!

Rop ut om dere vet om noen som kunne tenke seg en snart 1 år gammel berner sennenhannhund. Ikke en problemhund, og hunden i seg selv er ikke årsaken til at den må omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt at hun der trollbolla er litt av en karakter, sant? Dette var svaret jeg fikk da jeg ba henne gjøre seg pen for meg (nei, det er ikke tatt midt i blunking!):

792243_10152490983270301_1689362502_o.jp

I morges var hun så trøtt at hun ikke orka annet enn å sjangle inn på badet og legge seg inntil Marvin for litt kos. Han blei så glad over tilnærmelsen at han nesten ikke visste hvor han skulle gjøre av seg, men han skjønte at han måtte være rolig, sånn at hun ikke skulle gå sin vei. Så da lå de der og sussa og bare var nære. Skjønningene. :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt rørlegger, og fått levert meldekort så jeg har noe å betale rørleggeren med.

Frokost til meg, frokost til hundene, lufte hundene, fjerne all snøen på trappa - og da holder det for i dag, kjenner jeg, med et vondt kne på venstrebeinet og en vond ankel på høyrebeinet. Rullator neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt rørlegger, og fått levert meldekort så jeg har noe å betale rørleggeren med.

Frokost til meg, frokost til hundene, lufte hundene, fjerne all snøen på trappa - og da holder det for i dag, kjenner jeg, med et vondt kne på venstrebeinet og en vond ankel på høyrebeinet. Rullator neste.

:teehe::console:

Nå skal jeg spise restemat fra i går. Jeg er mad god på å lage indiske. :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe::console:

Jeg har funnet ut at jeg har servicehund, da! Når jeg skal komme meg opp fra sofaen, forsøksvis uten å legge noe tyngde på noen av beina, kan jeg rope X'en til meg, og hun står støtt så jeg kan bruke henne som krykke.

Foenix, derimot, trodde jeg ropte for å få henne til å sitte på fanget mitt. Epic fail...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, seriøst.. Hva er det med sonen i dag som fjerner quotene mine?

Det var ett eller annet jeg skulle si til Siri, tror jeg, men jeg husker jo ikke det nå :P

Men Margrete, vi er vel omtrent like høye, vi to? Og vi er ikke lave, vi er akkurat passe :aww:

Og du er snill, mye snillere enn hva jeg er, jeg var skikkelig kørka hundeeier igår :icon_redface: Jeg skulle ut å lufte Noah, Nora og Leah, Nora får gå løs så jeg slipper å drepe noen før vi er halvveis, for hun er jo så lydig hun :yes: Runder første sving og der står ei jente med den finske spetsen sin, og den bråstopper og vil ikke gå lenger - jeg skjønner'n godt jeg, det er ikke så kult å få tre fremmede bikkjer midt i fleisen, liksom. Stoppknapp på flexilinene (jepp, både krøllebølle og Noah gikk i flexibånd :aww: ) og kommanderer Nora i sitt, for igjen, hun er jo så lydig hun :yes: Nora setter seg, jentungen nøler fordi spetsen ikke vil gå og sier at han var litt redd, for han var blitt angrepet av schäfer (selvfølgelig), og mine ligna. Jeg rekker å si at disse er bare snille, så bryter den dumme dumme dumme terven sitten for første gang på skrekkelig lenge og buser rett i mot den stakkars spetsen :getlost: Og jeg sier "hun er bare litt voldsom altså" - voldsom er sikkert det riktige ordet å bruke til ei jente som har en engstelig hund, ikke sant? For jeg mente brå, det blir litt voldsomt når belgere hilser på belgervis, de er liksom rett i trynet på de med en gang de. Stakkars hund og jente, det har jeg faktisk litt dårlig samvittighet for :ermm:

Nora fikk igjen hørselen sin da, men da var jeg allerede på nippet til å bli morderisk, så jeg kunne like gjerne hatt de alle tre i bånd *mumler stygge ord i dag og*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå fant jeg endelig ut hvor fagansvarlig hadde lagt et tilbakemeldingsskjema ifh til prosjektoppgaven jeg pusler med. Heldigvis gikk nesten halvparten av tilbakemeldingene på det tekniske med tabellene mine - og det visste jeg jo hele veien. LibreOffice og jeg har nemlig ikke blitt helt venner og tabellene blir ikke tabeller men bare ruter med ytterkant. Skikkelig uoversiktlige. :P Og ellers så ligger jeg an til en middels karakter bare ut fra 1.utkastet. Lovende. Håper jeg. :P

Etterhvert kommer MarieR for å trene litt hund. Skal få filmet fri ved foten til Bris i dag. Jeg er spent, for jeg aner virkelig ikke hvordan den ser ut og jeg har vel stort sett trent på alt mulig annet. *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jikes, bilfirmaet bestilte forsikringen på meg så den ble 15 tusen dyrere enn hva jeg skal betale :P mååå ringe gjensidige og fikse opp i det! :P

Fikk akkurat ett tilbud fra If pr tlf, og de klarte ikke overgå det jeg hadde fra før av. De skulle faktisk nesten ha 3000 mer for samme km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jikes, bilfirmaet bestilte forsikringen på meg så den ble 15 tusen dyrere enn hva jeg skal betale :P mååå ringe gjensidige og fikse opp i det! :P

Fikk akkurat ett tilbud fra If pr tlf, og de klarte ikke overgå det jeg hadde fra før av. De skulle faktisk nesten ha 3000 mer for samme km.

Vi sa til vw at vi skulle forsikre i gjensidige og så har de rapportert det inn og gjensidige har sendt veldig feil bevis :-P

Antar en tlf samtale ordner opp i det. For beregnet på nytt på nett og vi skal betale 9000 i året ikke 25 Tusen :-P

If klarte ikke slå rabattene vi har i gjensidige iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut noen bilder i Geo sin tråd, og jeg innser at det kameraet mitt er jeg nødt til å gjøre noe med snart. Blir gal av den stripen og flekken som går tvers over og ødelegger alle bildene mine. :(

8423670358_0e035339ff_z.jpg

Den flekken og stripen er ikke akkurat det som er mest blikkfang på akkurat dette bildet, ihvertfall. Sjekk de øynene, da. :lol: Herlig!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker greit ned til bakken, pleier jeg å si. :aww:

Jeg rekker opp til hodet og ned til beina, så jeg er akkurat passe. Hadde jeg vært kortere eller lengre så hadde det sett litt merkelig ut :aww:

Men det ser jo litt merkelig ut, jeg er 162 på en god dag, og mannen er 190, så jeg rekker ikke halvveis til skulderen hans en gang :lol:

Nå har jeg lagt ut noen bilder i Geo sin tråd, og jeg innser at det kameraet mitt er jeg nødt til å gjøre noe med snart. Blir gal av den stripen og flekken som går tvers over og ødelegger alle bildene mine. :(

8423670358_0e035339ff_z.jpg

Herregud for et uttrykk :lol: Herlige Geo :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, angrer på at jeg ikke tok med kameraet ut på turen i stad.. Nydelig sol og urørt snø, helt fantastisk stemning, og med lykkeballen basene her og der kunne det blitt noen gode bilder...

Men fikk takk noen med iPhone kameraet..

Se så vakkert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm ingen forsikringselskap vil overta Blaze. Men samtidig så har jeg kredittkort og skjer noe sååå alvorlig at hun må opereres...igjen... så har jeg vel sagt at Blaze har vært igjennom nok.

2000,- billigere forsikring uten å ha med Blaze og tilbake til Gjensidige som jeg tror er litt mer seriøs enn Codan, tror jeg heller mot det ja. Og jeg kan betale hver mnd istedet for den ***** regningen hvert kvartal som kommer alltid like overraskende på meg :lol:

Desverre Blaze, tror du blir uten forsikring :twisted:

og Codan vil ikke svare meg på hvorfor jeg stiger med nesten 1000,- kr for hvert år jeg er der. :shifty: Sendte mail for en uke siden og ikke fått noe svar overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...