Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noomi hilser og sier at siden det er fredag, så må man ha party! Og partysvensker liker å feste både høyt og voldsomt når de først har fest. :lol: Vida starter å bli sliten. :P

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Og partysvensker liker å feste både høyt og voldsomt når de først har fest. :lol:

Ace signerer og sier at mye går med hver gang han har hjemme-alene-fest :sorcerer:

(Eieren er ikke like happy :ike: )

Skrevet
Oi, det visste ikke jeg. Men kommer alltid til der jeg stoppet sist når jeg logger inn igjen og trykker på tråden.

Og BTW; Boris er ingen fuglehund, han er en BILhund (herre som han sprang, Qui ble helt satt ut og stoppet i befippelsen han) :lol:

Bil, Fly, Ekorn, Fugl! Detaljer detaljer! :lol:

*flirer litt og ser for meg uttrykket til Qui* :lol:

Skrevet
Omtrent akkurat sånn som chihuahua'n min gjorde, det der :lol:

Du kjøper kyllingbuljong i terninger vettu :). Og ja, det går fint an å fryse ned kyllingsuppe.

Nå har jeg tent i ovnen, laget meg et skikkelig ostebord med kjeks i alle former og fasonger og litt ymse oster, samt eplebiter, appelsinbåter, blåbær, gulrøtter - og en deilig rødvin til :).

:drool::drool::drool: Det er hos Siri vi skulle ha vært i dag skjønner jeg :drool:

Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at jeg jobber på dyrlegeklinikk nå, de har vært så snille med personalrabatter de siste dagene. For Aïdas røntgen, ultralyd, operasjon, undersøkelser, mat, oppfølging, ja alt, har jeg bare betalt ca 1300 kr!!

• Like 3
Skrevet

...är jag så ledsen för en väns skull som ikväll måtte ta farväl av sin 7månaders valp :icon_cry:

Jag tänker hålla om min älskade valp resten av kvällen känner jag :heart:

Skrevet
Ace signerer og sier at mye går med hver gang han har hjemme-alene-fest :sorcerer:

(Eieren er ikke like happy :ike: )

Dette er ikke hjemme alene fest en gang. :lol: Men borte på besøk fest, og jeg er visst den dumme som ikke synes at de skal herje så ufattelig mye, lenge og høylytt. :lol:

Skrevet

Nå har jeg partert 20 kilo vom, og jentene lurer på hva hensikten med å porsjonere det utover flere dager er, når de like gjerne bare kunne ha spist alt sammen nå.

Skuffa bernere er skuffa, de!

Skrevet
Han likte jo Sirkus Samurai, gjorde han ikke? Tilogm hun litt krevende knertmonsteret? :P

Det gjorde han, og han har forøvrig likt de fleste hundene vi har passet. Noen har klart hatt diller, som den ene dachsen som bjeffet på hver eneste lyd.

Men han har jo også likt veldig godt å vite at det er for en periode, altså at han ikke er bundet til en hund 24/7 de neste 15 årene. Tror dog at det begynner å synke inn for han at det faktisk er min hund og mitt ansvar. Og går det ikke, så er det ikke mening at vi skal ende opp sammen, men kan ikke si jeg er særlig bekymra.

Skrevet

Da er jeg endelig på vei til byen på vinsmaking, skulle vært der kl halv 8. Hater å være sen, men sånn går det når jeg bare må løse sudoku i stedet for å gå i dusjen! Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

• Like 1
Skrevet
:drool::drool::drool: Det er hos Siri vi skulle ha vært i dag skjønner jeg :drool:

Jepp, det er det :D.

Nå har vi vært ute på gårdsplassen og trent LP igjen, vi :). Kan ikke si annet enn at vi iallefall har det moro, selv om alt ikke ser like pent og presist ut :lol:.

Skrevet

...tok jeg til fornuft. Kom på hvor mange ganger jeg både har og nesten har trynt i hallen på expo så jeg fant fram noen gamle ecco småsko som er gummisåle på. Kom på at jeg skulle stille valp og evt alle jeg må "snakke" med i morgen av mine og fant fram en bukse, kom på at jeg skal stille svart hund og byttet ut den svarte buksen med en grønn bukse.

Talli er fhøna (slenger inn H så er det sikkert noen som irriterer seg over det :P ) og klar. Og jeg burde nok ha meldt henne på NKK Bø også, hun er ganske pen i sin fulle pels...

Skrevet

Hjemme igjen, etter å ha henta bil. :)

Hadde vært ålreit om jeg faktisk fikk kjørt den selv da, men den var digg å være passasjer i også, altså. :P

Håååååååper bare jeg blir kvitt min gamle veldig fort, nå! :D

Edit: Her var det forøvrig også kaldt da jeg kom hjem, men ikke så kaldt som mange av kuldesonisene. Da hadde jeg omkommet, tror jeg. Har skrudd på superovnen og fyra opp i peisen, så da blir det nok fint her om ikke så lenge. :D

Skrevet (endret)

Nå skjønner jeg hvorfor mamma ble litt tussete av så mange barn når hun skulle rope på oss. Hun begynte på det ene navnet, abryt seg selv, over på det andre, avbrøyt seg sev, og over på det tredje, avbrøyt seg selv, over på det fjerde før hun måtte le og så over på det femte navnet som hun fullførte fordi det var den personen hun egentlig skulle ha tak i :P
Ok, hun måtte kanskje ikke innom alle fem hver gang, men det ble mye rare sammensettinger. Og jammen driver jeg ikke sånn selv nå når jeg har fire hunder her.
Skulle si fra til Dany at nok er nok, og jeg tar i med myndig stemme; "Immmmmoto!", mens jeg ser strengt på Dany. Imoto lå i vinduskarmen (jepp, vi har ikke regler for sånt) og kikket uskyldig på meg; "Hæ??"

Dany så tomt på meg tilbake; "Hvem prater du til egentlig??"

Herregud ass, æ blir tullat :lol:

Endret av LXT
Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal få tak i en hundelufter som er gammel nok og helt pålitelig innen mandag? Symra har bjeffet mens Sara var på jobb i dag, og siden hun bor i en sokkel så er det litt dumt. Isj og usj.

Edit: Og det å ballansere et laptopbrett på et sårt kne var ikke noe behagelig i det ele tatt.

Skrevet
Nå skjønner jeg hvorfor mamma ble litt tussete av så mange barn når hun skulle rope på oss. Hun begynte på det ene navnet, abryt seg selv, over på det andre, avbrøyt seg sev, og over på det tredje, avbrøyt seg selv, over på det fjerde før hun måtte le og så over på det femte navnet som hun fullførte fordi det var den personen hun egentlig skulle ha tak i :P

Ok, hun måtte kanskje ikke innom alle fem hver gang, men det ble mye rare sammensettinger. Og jammen driver jeg ikke sånn selv nå når jeg har fire hunder her.

Skulle si fra til Dany at nok er nok, og jeg tar i med myndig stemme; "Immmmmoto!", mens jeg ser strengt på Dany. Imoto lå i vinduskarmen (jepp, vi har ikke regler for sånt) og kikket uskyldig på meg; "Hæ??"

Dany så tomt på meg tilbake; "Hvem prater du til egentlig??"

Herregud ass, æ blir tullat :lol:

Sånn er det her og! :lol: Lu! eeh nei... Kas!! Ehm... *tenkepause* Kahlo!! :lol: Og jeg har bare tre...

Skrevet
Talli er fhøna (slenger inn H så er det sikkert noen som irriterer seg over det :P ) og klar. Og jeg burde nok ha meldt henne på NKK Bø også, hun er ganske pen i sin fulle pels...

Jeg kjente et stikk av irritasjon faktisk :lol:

• Like 5
Skrevet
Jeg kjente et stikk av irritasjon faktisk :lol:

Jeg og, spesielt siden de som skriver "føne" feil, de skriver det med h som: "føhne", det gir jo i det minste nesten mening. Skal man gjørra det feil, så gjør'e ordentlig, liksom. :P

• Like 3
Skrevet
Jeg og, spesielt siden de som skriver "føne" feil, de skriver det med h som: "føhne", det gir jo i det minste nesten mening. Skal man gjørra det feil, så gjør'e ordentlig, liksom. :P

Jeg gjor det ordentlig med A t.o.m med, så det er faktisk helt feil. Men det har alt irritert folk nok til å skrive 3 innlegg om det :lol: :lol:

Skrevet
Sånn er det her og! :lol: Lu! eeh nei... Kas!! Ehm... *tenkepause* Kahlo!! :lol: Og jeg har bare tre...

Ja nemlig! Man blir jo helt navn-vill :lol:

Nå har jeg lest en obduksjonsrapport fra en hund som man ikke vet hvorfor ble syk og døde. Og jeg må bare innrømme at jeg skjønner ikke et kvekk. Det må nok en veterinær til for å tolke disse faguttrykkene. Til og med konklusjonen ble jeg ikke sånn veldig klok på :P

Skrevet

Høne phøne føhne. Symra kan du sende hit. Noen fordeler er det da med å bo på landet i hus for seg sjøl :D

Skrevet

Tør ikke redigere for da sendes innlegget til Kina for å bli oversatt til røverspråk fra indre Mongolia i samme slengen, men det forrige innlegget mitt var til PippinSymraHeidi!

• Like 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...