Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Mneeei, sånn jeg forstår det, så er det noe nytt, som de har tatt inn fra Tyskland (?).

Grunnen til at jeg spør, er fordi mamma tilfeldigvis har ordnet så jeg og henne får en pall med det her, når det kommer, og det kommer antakeligvis i løpet av helga. Så jeg får jo uansett vite mer da. :P Bare lurte på om folk hadde hørt noe om det. Aner ikke om det er VogH, eller om det er noe annet (våtfôr) som de skal selge ved siden av.

Jeg skal høre litt jeg. Siden "vi" er en såpass stor dyrebutikk så har vi ofte god kontroll på hva som skjer med forhandlerne våre, så om det er noe nytt tipper jeg sjefen har hørt om det! :)

Skrevet
Jeg skal høre litt jeg. Siden "vi" er en såpass stor dyrebutikk så har vi ofte god kontroll på hva som skjer med forhandlerne våre, så om det er noe nytt tipper jeg sjefen har hørt om det! :)

Awesome :)

Da ringer bare Soppen til Vom&Hundemat i Trøgstad og spør. :)

Nei, Soppen orker ikke telefon, så da venter jeg heller bare og ser når jeg får det.

Skrevet
Dere, jeg har fått brev om MR.. Der står det "Jeg har kommet frem til at jeg vil rekvirere MR av hofter og bekkenledd blablbal"

Rekvirere? Får jeg da time i posten? Er ikke opplyst noe nr jeg kan ringe ellernoe, så da spør jeg o store sonenorakel :aww:

Det er legen din som rekvirerer en time på vegne av deg. Du får da innkalling i posten. :) Å rekvirere betyr å skaffe.

Jeg regner med at Valpis tar stand på fugler hun ser?

Det er ganske vanlig og mange hunder gjør dette, men det er stor forskjell på det og en fuglehunds sin stand. Bare for å ha sagt det

Aiko tar stand da hun jakter, uansett om hun ser fugl (men hun kan fungere som treskjeller eller markør og reiser fugl (men ryker rett etter, selvsagt)), skygger, rådyr eller hva enn. :P

Ekorn:

utf-8bRm90bzAxNjcuanBn.jpg

Skygger:

DSC_6763.jpg(Sant hun er akkurat som en ballerina? :teehe: )

• Like 1
Skrevet

-8 er ok. -8 og vind er ikke fullt så ok. Vi har gått en frisk tur, med andre ord :P

H sover i vogna si, mammaen skal svinge seg rundt og rydde, ta litt klesvask og moppe gulv før hun våkner. Vi får se hvor langt jeg kommer :)

Skrevet
Noen ganger blir jeg både :huh: og :hmm: , men jeg får vel bare unnskylde med at han er bare en mann...

De mannfolka de mannfolka..... :lol: De er en egen rase :P

Skrevet
Det er legen din som rekvirerer en time på vegne av deg. Du får da innkalling i posten. :) Å rekvirere betyr å skaffe.

Superdupert! :lol: Ikke lett med slike proffe ord alltid :icon_redface:

Takktakk :)

• Like 1
Skrevet

Jeg tror rørene her har fryst.

Jeg får varmt vann, men ikke kaldt. Tips til hva jeg kan gjøre, utover å få opp temperaturen i kjelleren der rørene er, og få opp temperaturen i huset for øvrig?

Jeg aner ikke hvor kaldt det har vært her mens jeg var borte, men det var åtte grader i stua da jeg kom hjem i går - med vifteovn på full guffe.

****.

Skrevet
Jeg regner med at Valpis tar stand på fugler hun ser?

Fugler hun ser, hører eller snuser fram. Men som sagt, jeg kaller henne ikke fuglehund fordet ;)

Skrevet
Altså Boris tha pug tar stand på fugler, fuglehund mao :aww:

Pøh, du har blitt lurt, han tar seg et pust i bakken mens han nyter naturen og fuglelivet! :P

• Like 2
Skrevet

Ferdig med prosjektet! :D trodde egentlig at det er greit å begynne medstudentrespons med noe positivt, og holde seg innenfor problemstillingen vår, men så feil kan man ta! Læreren var imponert over oss i hvert fall da, og det er det viktigste :lol:

• Like 1
Skrevet

herregud så vanskelig det var å sitte på fingrene sine i dag da :aww:

folk legger jo opp til at jeg skal komme me kommentarer :P Dessuten, hjelper ikke me dagens mailer i mailboksen heller :lol:

Skrevet

Hvordan klarer dere å følge med i disse Akkurat nå-trådene?

Tror jeg skreiv noe her ifjor en gang, men neste gang jeg var pålogget var jo tråden allerede maange sider lengre, og jeg ga opp å lete opp der jeg stoppet :icon_confused:

Klarer ikke følge med på samtaler her når jeg er inne og kikker heller, men har inntrykk av at det er "her det skjer" på en måte :P

Skrevet

...jeg følger kun med på dagtid mens jeg jobber, for da har jeg utrolig nok masse tid til å sitte her :lol: Hva som blir skrevet her etter 16 overser jeg glatt og får ikke med meg :lol:

• Like 1
Skrevet
Grønnsåpevann funker bedre :aww:

Neei, ikke til ren sårrens. Grønnsåpe er greit når det er helt sikkert betendelse - men håper i det lengste å unngå det. Orker ikke lege :lol:

Sånn, da har tanna mi fått nytt hjørne. Og tannlegen finner stadig mer å gjøre - jeg er ikke overrasket, det ER mye å gjøre inni der - så skal tilbake om 2 uker for en full sjekk og minst ta ett hull. *sukk* Men fyllinga som hadde ramlet ut var veldig lite dramatisk, men pinglete som jeg er så måtte jeg ha bedøvelse siden han måtte borre litt for å få feste til ny fylling. Så sitter her med lam leppe. :lol: Heldigvis er han hyggelig, og jeg spurte om det går an å få ting på avbetaling om det blir dyre ting etterhvert - og det var ikke noe problem så lenge jeg sa fra FØR han begynte behandlingen. Da pleide de å være veldig greie med sånt. Og må jo sies å si fra i god tid når man sier fra før man har funnet store ting? :lol:

• Like 1
Skrevet
Hvordan klarer dere å følge med i disse Akkurat nå-trådene?

Tror jeg skreiv noe her ifjor en gang, men neste gang jeg var pålogget var jo tråden allerede maange sider lengre, og jeg ga opp å lete opp der jeg stoppet :icon_confused:

Klarer ikke følge med på samtaler her når jeg er inne og kikker heller, men har inntrykk av at det er "her det skjer" på en måte :P

Til venstre for emnetittelen er det en prikk på emner du ikke har svart på, og ei stjerne på emner du har svart på. Klikker du på prikken/stjerna kommer du til første uleste innlegg i tråden :)

... H våkna idet jeg posta forrige innlegg. Men vi har da fått i oss litt lunsj og moppa gulvene. Nå skal jeg rydde kjøkkenet mens H er på oppdagelsesferd :ahappy:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...