Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Syntes det er dårlig gjort av Politiet og flytte alt som har med pass å gjøre til STOKKE (Skjer med det, stokke er ikke akkurat verdens navle liksom....). Skulle bare ta buss til tønsberg før jobb, og nå må jeg til ta buss herfra til tønsberg-stokke-tønsberg-jobb. Og bussene er aldri tidsnok og det er pisskaldt ute.

Akkurat i dag savner jeg lappen litt.. :(

Sentralisering :-P jeg la til alle printere dder for litt siden :-P

Har kanskje litt med plass og gjøre også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Stikk berre kjapt innom på dårleg afrikanett for å informere om at bloggen til LK blir oppdatert innimellom på turen :) :

http://leikogmorskap.wordpress.com

No skal vil til Savuti, så Khwai og Xaxanaxa (bytt ut x-ane med diverse klikkelydar). Her er det neppe telefon, og iallefall ikkje internett, så de får kose dykk med dei innlegga som alt er lagt ut.

Snakkast :ahappy: .

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt Maria, men forsto det slik at du hadde førstevalg? Hva skjedde?

Oppdaget nettopp at kommende valp har termin på bursdagen til Yaris. Hadde vært morsomt, men syntes selv at valpene kan komme minst en dag tidligere så jeg får med meg Dogs4All.

Nå er jeg utrolig våken til å være meg :) Satser på en aktiv dag på jobb og så skal jeg dra å lage middag til min bestemor som virkelig et i ferd med å svinne bort. Håper bare jeg kan få dyttet henne i retning av et hjem slik at hun kan få den støtten og pleien hun trenger. Det er ikke bra for henne å bo i et stort hus alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fredelig om morgenen, altså. Nå har jeg fyrt i begge peisovnene (må fyre på kjøkkenet så det ikke blir kaldt for to små som skal få være alene litt lenger i dag) og laget kaffe. Begge hundene ligger i sofaen og sover, tett inntil hverandre. De er så søte :wub:

Etterpå skal Robert og jeg gå morgentur og så skal jeg reise inn til byen og besøke en venninne som fikk bebis for 4 uker siden. Skummelt med sånne små menneskevalper, altså. Og selv om flere jeg kjenner har fått barn er det litt ekstra rart når det er en jeg har kjent godt siden 2. klasse (14 år!) på videregående som får sitt første barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...på jobb, og i dag er det hundetrening ette jobb, og jeg er så heldig at alle tre valpene fra siste kullet kommer på treningen!
To av de har jeg ikke sett siden levering, ikke at det er så alvorlig lenge siden, men det blir stas :)
Skal få gått litt i utstillingsbånd med fôrvalpen og se hvordan hun oppfører seg :)
Og Only skal få prøve agility for første gang, hun er en litt forvirra hund, som best trives med å gå inntil bena mine, så jeg er spent på hvordan det kommer til å gå :P

nå sitter jeg på jobb med ovnen inntil bena, og håper det ikke skjer noe som gjør at jeg må forlate kontoret på et par timer, for jeg er trøtt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentralisering :-P jeg la til alle printere dder for litt siden :-P

Har kanskje litt med plass og gjøre også ;-)

Har jo funket å ha det i Tønsberg i alle år..

. Merkeligste er at det gjelder alle i vestfold. Så folk må dra fra Larvik til Stokke (!) for å fornye passet sitt.

Dårlig gjort, gjør ting tungvint for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang folk, butikker og stengetid kommer jeg aldri til å glemme enkelte kunder fra da jeg jobbet på Obs. Særlig ekteparet som kom inn kvart på ett (vi stengte ett) på julaften og handlet nesten full vogn (og obsen på Jessheim er stor nok...).. Når de omsider dro seg til kassa (hvor jeg var så heldig å stå) skulle de ha røyk, og ikke hvilkensomhelst type. Måtte sjekke halvparten av de 10-12 kassene før jeg fant den, men når de fant den var det sørenmeg ikke bra nok nei, for den var visst tørr.

Skjønner at det er kjipt, men kom før etter stengetid på julaften om du skal ha top notch varer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo funket å ha det i Tønsberg i alle år..

. Merkeligste er at det gjelder alle i vestfold. Så folk må dra fra Larvik til Stokke (!) for å fornye passet sitt.

Dårlig gjort, gjør ting tungvint for meg :(

Men man gjør jo ikke akkurat det ofte, så å gjøre det en gang i ti-året bør vel ikke være så vanskelig? :P

Jeg kjenner jeg har en sånn innestengt greie ang mannssjåvinister om dagen. Og vil egentlig bare få det ut! Og samme med det slanke- og fitnesshysteriet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man gjør jo ikke akkurat det ofte, så å gjøre det en gang i ti-året bør vel ikke være så vanskelig? :P

Jeg kjenner jeg har en sånn innestengt greie ang mannssjåvinister om dagen. Og vil egentlig bare få det ut! Og samme med det slanke- og fitnesshysteriet...

Joooooo, det er kjempevanskelig :blink::blink: Jeg hadde jo planlagt å dra til Tønsberg, ikke tønsberg-stokke-tønsberg-jobb. :( Og det snør oppå isen så jeg sklir og brekker hofta og det er masse minus og verden er bare i mot meg. :frantics::frantics:

Nei, er bare jeg som sutrer litt. Bare fordi jeg kan og verden er kjip :lol::lol::P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man gjør jo ikke akkurat det ofte, så å gjøre det en gang i ti-året bør vel ikke være så vanskelig? :P

Jeg kjenner jeg har en sånn innestengt greie ang mannssjåvinister om dagen. Og vil egentlig bare få det ut! Og samme med det slanke- og fitnesshysteriet...

Joooooo, det er kjempevanskelig :blink::blink: Jeg hadde jo planlagt å dra til Tønsberg, ikke tønsberg-stokke-tønsberg-jobb. :( Og det snør oppå isen så jeg sklir og brekker hofta og det er masse minus og verden er bare i mot meg. :frantics::frantics:

Nei, er bare jeg som sutrer litt. Bare fordi jeg kan og verden er kjip :lol::lol::P

Om du vil kan jeg gjøre så du ikke får pass på et par timer altså :aww: :-P

.. Er jeg hos legen. Yay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man gjør jo ikke akkurat det ofte, så å gjøre det en gang i ti-året bør vel ikke være så vanskelig? :P

Jeg kjenner jeg har en sånn innestengt greie ang mannssjåvinister om dagen. Og vil egentlig bare få det ut! Og samme med det slanke- og fitnesshysteriet...

Nå er det vel klassisk med slanke- og fitnesshysteri rundt disse tider da, det er tross alt måneden for alle nyttårsforsetter og slikt.

Men på min side ser jeg ikke noe krise med det, jeg skjønte det var på tide å gjøre noe med kroppen min. Nå har jeg plutselig ork til mye mer, og det hjelper stort i en slik arbeidssituasjon jeg er i. Tåler litt mer når kroppen har energi til overs :) For meg er det nemlig blitt en glede å dra og trene, men så har ikke jeg noen hund som drar meg ut på tur da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Siri: deg er da man vet et tema egentlig er ferdigdiskutert. Når man på forhånd vet hvem som svarer hva. :-P

Hahahaha, nettopp :lol:

En gang i fordums tid, da Canis ikke hadde diskusjonsforum men bare ekspertpanel, begynte jeg å kunne forutsi alle svar fra Turid Rugås - det var da jeg konkluderte med at jeg var utlært ift hennes filosofier :lol:.

Gjør det,jeg vil lese om deg i avisene :D Det finnes uendelig mange av de folka der.... :sint_01: .

Me too :D.

Kvelden før, og jeg trenger ikke sånne enorme i-landskriser akkurat nå. :cry:

*Fniser bare bittelitt... :)*

MEN!

Jeg tror det ble en liten jinx ut av kullet jeg var med å ta imot på lørdag. Jordmor skulle ikke få valp denne gangen mente skjebnen. Så nå er jeg i gang igjen - akkurat som frem til denne gangen - venter, venter, venter. Haha. Gleder meg som en unge til neste kull allerede! Da burde "min" valp bli født altså, for da har jeg hatt portis i snart ni år, og det er lenge å vente synes jeg! *flinke meg som er tålmodig*

Jeg ble faktisk ikke så skuffet som jeg hadde trodd selv om jeg ikke fikk valp. Da var det ikke ment to be denne gangen da.. Ok! Neste tispa som skal pares løp nå mens jeg var der. Så er jeg heldig blir det valp på meg i oktober.. Paring om ca seks mnd. Det går fort det, vel?!

Men hvorfor får du ikke valp da?

Var på jobb på Minnesund i går, og hadde med meg en kollega som gjerne ville se hvordan det var å jobbe på anlegg. Trivelig med litt selskap :). På en befaring vi var på, oppdaget vi at entreprenøren IKKE gjorde jobben sin korrekt - rapporterte inn dette - og vips var alt anleggsarbeid på det området stoppet :D. Tenk å ha så mye å si, da *ler*. Jeg oppdaget også at jeg IKKE skal drive med trafikkdirigering... :aww:. Et sted i anlegget stod det en diger langtransport - type polakk med dårlige dekk. Han snakket verken norsk eller engelsk, men greide å få ut av seg at han skulle mot Oslo. Gudene vet hvordan han hadde rotet seg fra E6 og ned på fylkesvegen og inn i anleggsområdet. Jeg skulle forsøke å dirigere ham så han fikk snudd den digre bilen, sjekket en anleggsveg som gikk litt nedover mot et tunnelpåslag og tenkte at her er det iallefall god nok plass til å få snudd. Jepp da - fyren kjørte ned, han, og kjørte akkurat så langt at han IKKE greide å rygge opp igjen... Herreguuuud.... Og å legge på kjettinger, nei da var det bare uff og akk og å rive seg i håret. Heldigvis var det noen som fikk hentet en diger traktorsak som kunne trekke ham opp igjen. Han kom seg heldigvis videre i rett retning. Slike fyrer burde ikke ferdes på norske veier altså.

.... også skal jeg visst brått holde en forelsning på UMB om et par mnd *wææææææ*!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel klassisk med slanke- og fitnesshysteri rundt disse tider da, det er tross alt måneden for alle nyttårsforsetter og slikt.

Men på min side ser jeg ikke noe krise med det, jeg skjønte det var på tide å gjøre noe med kroppen min. Nå har jeg plutselig ork til mye mer, og det hjelper stort i en slik arbeidssituasjon jeg er i. Tåler litt mer når kroppen har energi til overs :) For meg er det nemlig blitt en glede å dra og trene, men så har ikke jeg noen hund som drar meg ut på tur da :P

Selvfølgelig, men syns ikke det er så sunt at det skal være sååå stort fokus på det bare :)

Æsj, jeg burde vært ute en tur og fikset pass selv, idag...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde natten heldigvis! Men kunne vært deilig å ha en sikkerhetslenke egentlig. Lurer på om jeg skal skaffe meg det om dette fortsetter- Eventuelt en hårføner, det må vel og funke.

Jeg satt og lurte på hvordan du skulle få låst døra med en føner. Skulle du kanskje bruke ledningen til å knyte den fast, eller no sånt. Herre gud hvor blond kan man bli? :lol: :lol: :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dit jeg skal imorgen, jeg er jo fanajente og det er bare 3 km fra her jeg bor..

Noen bekjent som ligger der?

Jeg blir fylt med en skikkelig "tung" tristhet over at min skjønne, rare, småfrekke og lune farfar skal senkes ned i iskald jord. Ett sort hull i bakken... Jeg sliter skikkelig med tanken på dette og har virkelig helt panikk bare jeg tenker på det.

Jeg gruer meg slik til imorgen at jeg ikke har ord, det er helt forferdelig å ha den klumpen av frykt og panikk i magen konstant...

Æsj og altså. :(

Men sånn må du ikke tenke! Enten man tror på et liv etter døden eller ikke, så er han i alle fall ikke i den døde kroppen lenger! Jeg har mistet begge foreldrene mine de siste årene, og selve begravelsene syntes jeg faktisk ikke var så ille. Det var jo bare de døde kroppene som skulle ned i jorden. Og så tenkte jeg på at hvis alle mennesker fikk leve lange og fine liv til de ble gamle, så skulle ikke jeg klage på at de døde til slutt. Døden er egentlig ikke så uhyggelig i seg selv, det som er grusomt er når folk dør før de har levd ferdig livene sine. Og så savner man selvfølgelig de som dør, uansett hvor gamle de var.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke får valp er enkel! Meg!

Etter såpass mange år med rasen har jeg rimelig god peiling på hva jeg er på jakt etter. Først og fremst vil jeg ha tispe. Det kom bare en tispe. Og det er en forutsetning for den neste hunden at den er wavy (bølger i pelsen), ikke krøllete. Årsaken er at krøllete hunder alltid blir plassert som nummer to pga pelsen (er ikke like "flashy") og at krøller er vanskelige å avle på, da man aldri skal doble krøllegenet. Siden jeg allerede har en krøllert er det wavy jeg vil ha. Og lille frøkna ble krøllert!

Hannene hadde alle mulige slags pelser. Men jeg klarer ikke slå meg til ro med hannhund.. Så da får jeg vente. Og som sagt - når jeg er så kresen skulle det bare mangle. Jeg og oppdretter står sammen om avgjørelsen :) Ingen av oss "trenger" en ny hund. Vi leter etter noe vi VIL ha liksom.

Snart stå opp.. Latmann jeg altså. Har fri i januar, så dagene blir litt snudd. Heldig vis jobb 12.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...