Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Er det nå jeg skal si at jeg synes faktisk litt det ja? :P Liker folk me tæl jeg :aww:

:lol:

Og jeg vil ha en trekkhund jeg :devil:

Duuuu - nå har du misforstått litt her altså... Skal du ha trekkhund, kjøper du husky vøtt :P

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han mer nedfor. Også sa han "men da snakkes vi, og gratulerer med hus". Jeg skjønte iiiingenting, og spurte "hæ?". "Vi fikk det!". "Kødder du?????". "Nei".

VI HAR HUUUUUUUUUS!!!!! (Det er vel lov å skrike nå?) Herregud, det er helt uvirkelig. :lol::D

Huset vårt!

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39440648&areaId=20243

Ææææææ, så moro :). Grattis (også nevner vi ingenting om at sånne sure tanter nesten fikk litt tårer i øynene akkurat nå :lol:)

• Like 4
  • Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Er det n堪eg skal si at jeg synes faktisk litt det ja? :P Liker folk me t欠jeg :aww::lol: Og jeg vil ha en trekkhund jeg :devil: Duuuu - n堨ar du misforst崴 litt her alts宮. Skal du ha trekkhund, kjper du husky vtt :P Ƴj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer p堤et. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for 堩kke gjre han mer nedfor. Ogs堳a han "men da snakkes vi, og gratulerer med hus". Jeg skjnte iiiingenting, og spurte "h濢. "Vi fikk det!". "Kdder du?????". "Nei". VI HAR HUUUUUUUUUS!!!!! (Det er vel lov 堳krike n忩 Herregud, det er helt uvirkelig. :lol::D Huset v岴!http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39440648&areaId=20243'>http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39440648&areaId=20243 Ʀ榦欠s堭oro :). Grattis (ogs堮evner vi ingenting om at s宮e sure tanter nesten fikk litt t岥r i ynene akkurat n堺lol:)
Er du en sur tante?? :huh: Du som alltid er s堫oselig og trivelig! Tror ikke noe p塊 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Skrevet (endret)

Haha nå måtte jeg også lese selediskusjonen. Og sele er nok bare en motegreie ja... :lol:

Balrog kan absolutt ikke gå pent i halsbånd, han vil bare frem - men til gjengjeld er han en fantastisk trekkhund på ski (i sele) og utrolig lydig å ha løs. Så da er det helt greit for meg! :)

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han mer nedfor. Også sa han "men da snakkes vi, og gratulerer med hus". Jeg skjønte iiiingenting, og spurte "hæ?". "Vi fikk det!". "Kødder du?????". "Nei".

VI HAR HUUUUUUUUUS!!!!! (Det er vel lov å skrike nå?) Herregud, det er helt uvirkelig. :lol::D

Huset vårt!

JIPPI! :D

Endret av Gjest
Skrevet

Ææææææ, så moro :). Grattis (også nevner vi ingenting om at sånne sure tanter nesten fikk litt tårer i øynene akkurat nå :lol:)

Takk! Og skriver som Nina, du er ingen sur tante! :D

JIPPI! :D

Ja, jippiii!!! :D

Skrevet
:teehe: Er du gal. Jeg kunne aldri gitt bort katten min.

0112_zps7b20ae51.jpg

Perfekt! DA kommer han frem vettu :lol: !

Huset vårt!

Åååh grattis! (men jeg tror jeg hadde blitt suuur på mannen som lurer deg sånn! :lol: )

Nå har jeg fått i meg to pizzastykker. Ganske sunn pizza, påstår den, er bare bunn, tomtat og ost, og uten sånn farlig fett sier den. Akkurat det blåser jeg i, bare den blir i magen min. :aww: Prøvde å skru på stekeovnen for et par timer siden for å steke den da, men det skar seg, så Bonden var snill og stekte den da han kom hjem. Nå lufter han gæerningene mine. Han tok hintet da han ble møtt av kasko alene i gangen. :lol: Er mildvær ute - ergo er basenjien så full av energi at det er hakket før han henger i taklamper. At vi var ute og de løp en halvtime i strekk da jeg stod opp, teller ikke. Første luftingen om morran teller nemlig ikke. :aww:

Skrevet

Huset vårt!

Gratulerer så mye! Det så kjempekoselig ut. Akkurat passe stort og lite! :ahappy:

Likte den ene godt, putt den tynneste tråden du har rundt hunden sin nakke også lærer den å gå pent i bånd :lol:

Er en oppdretter som jeg håper rett og slett er dårlig til å formulere seg, for nå er faktisk 3 gangen jeg sitter igjen med en "Hæææ?" følese og etter det blir svart i slike tråder :teehe:

Geo trekker aldri så mye som når han går i det tynneste retrieverkobbelet mitt, så den teorien der fungerer tydeligvis dårlig. :lol: Jeg skjønner ikke helt hvordan sånne folk går tur, jeg. Jeg mener, hvis de kan ha hundene løse så å si hele tiden er det jo greit nok, da skjønner jeg at de gjerne vil ha hunder som ikke trekker i bånd siden de kanskje tar på båndet kun når de går i bystrøk osv (selv om jeg ikke skjønner hvorfor de gidder å bruke tid på å lære dem å ikke trekke hvis de knapt går med hundene i bånd :P ). Men hvis man går tur for at hunden skal få bruke seg og bli sliten er det da helt bortkastet for en kelpie å skulle tusle avgårde i sakte trav uten å trekke i båndet. Hundene må jo få bruke kroppen ordentlig syns jeg!

(I tillegg til at jeg syns gå pent i bånd-trening er det kjedeligste som finnes. :P )

Akkurat nå sitter jeg og leser om surdeig. Jeg husker mamma fikk en surdeigsstarter for noen år siden og bakte surdeig i en periode, og nå fikk jeg litt lyst til å prøve selv.

Geo på sin side hinter om at vi gjerne kunne finne på noe litt mer gøyalt enn å lære om surdeig.

Skrevet

Huset vårt!

Grattis! Det er en deilig følelse å vinne budrunden og vite at en har fått det en vil ha!

Vi har trent litt apport på stuegulvet. X'en holder, og Foenix forsøker å ta den fra munnen hennes. Hun trodde det var en leke, hun... Som i at når hun fikk tak i den, løp hun til senga si for å gnage. Den frøkna trenger litt andre strategier enn mora gjorde.

Nå skal jeg ta ned julegardinene på stua, for det trenger jeg ikke vann til.

Skrevet
Gratulerer så mye! Det så kjempekoselig ut. Akkurat passe stort og lite! :ahappy:

Tusen takk! Jaaa :)

Grattis! Det er en deilig følelse å vinne budrunden og vite at en har fått det en vil ha!

Tusen takk! Ja, det er det :D

.. er jeg blitt en god poet!

Skrevet

Grattis Ane :D

Her er det uggent vær, men vi skal krype på fjellet i dag også vi tenk :aww: Nå skal vi bli spreke på ordentlig, Em og jeg! Desverre for henne passet ikke ruffwear-skoene hennes... Akkurat for store :gaah: Stakkars barnet, hun er sårbeint hun.

Forresten er det litt skummelt hvor hardt det er å komme i gang igjen etter man har skulket trening alt for lenge. Samtidig er det så utrolig digg å kjenne at kroppen både kan, vil og får energi ut av det igjen, at det virkelig er verdt strevet. Man får en helt annen energi i hverdagen av å kravle seg full av melkesyre :lol:

• Like 1
Skrevet
Er du en sur tante?? :huh: Du som alltid er s堫oselig og trivelig! Tror ikke noe p塊 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Yesss I am :D

Takk! Og skriver som Nina, du er ingen sur tante! :D

Fu_ck... hvem har kødda med imaget mitt??? :|

En kollega påstod i lunchen her i dag også at nei, hun kunne ikke skjønne at jeg kunne bli sur og sint? Hæhhhhh liksom? :huh:

*skynde seg å ta tilbake SGT-tronen*

• Like 1
Skrevet

Stor grattis til Ane med hus! Det der er en av livets gleder altså. Nå kan du begynne å planlegge! :ahappy:

Raksha: Hunder er vanedyr! Før gubben flyttet ut var det nesten alltid han som gikk den siste kveldsturen, det gjorde han som regel når jeg gikk for å legge meg. Selv om jeg gikk en skikkelig kveldstur i ellevetida så hadde de avtalefestet rett til ennå en tur med eksgubben når jeg gikk opp trappa for å legge meg.

Jeg har vært hos fysioduden, og i dag var det vondt! Han gnukka og gnei på dødsømme muskler, bøyde på et ubøyelig kne, for ikke å snakke om at han rettet ut et kne som var ikke utrettbart! :cry: Nå har jeg fortjent å bare sitte under et ullteppe og synes synd på meg selv!

• Like 1
Skrevet
Gratulerer med hus Ane!! *banandans* :D
Stor grattis til Ane med hus! Det der er en av livets gleder altså. Nå kan du begynne å planlegge! :ahappy:

Tusen takk! :D

Skrevet

Vente litt til, så kanskje E sovner igjen. Hvis hun ikke gjør det så kler vi på oss og stikker en tur på butikken så vi kan lage pizza :D

• Like 1
Skrevet

Jeg er hjemme fra jobb i dag fordi jeg hadde vondt i halsen og følte meg ganske uttafor. Matlysten har ikke vært på topp i det siste, så når jeg kjente at her er jeg på vei til å bli skikkelig syk fant jeg ut at jeg skulle passe på meg selv i dag. Men når jeg da drikker solbærtoddy og te og passer på å få i meg mat så skal da ikke det medføre mageknip i flere timer! Så kraftig mageknip at jeg ikke klarer å stå oppreist! ****!! Liker ikke dette litt en gang. :aww:

Skrevet

Dette sitter jeg igjen med etter å ha skummet akkurat nå tråden:

- Jeg er en elendig hundefører og har noen jævler til å trekke

- Siri har aldri hørt hjemme på SGT-tronen selv om hun liker å tro det

- Gratulerer med hus til Ane

• Like 1
Skrevet

Her er det uggent vær, men vi skal krype på fjellet i dag også vi tenk :aww: Nå skal vi bli spreke på ordentlig, Em og jeg! Desverre for henne passet ikke ruffwear-skoene hennes... Akkurat for store :gaah: Stakkars barnet, hun er sårbeint hun.

Forresten er det litt skummelt hvor hardt det er å komme i gang igjen etter man har skulket trening alt for lenge. Samtidig er det så utrolig digg å kjenne at kroppen både kan, vil og får energi ut av det igjen, at det virkelig er verdt strevet. Man får en helt annen energi i hverdagen av å kravle seg full av melkesyre :lol:

Har Em større eller mindre labber enn Mallen? I såfall, om du tror Mallen har større, kan Mallen få prøve de?

Stort grattis til Ane og Anemannen med hus, så morro!

Jeg har akkurat skrubbet parketten etter at en viss svart og hvit hund har hatt hjemme-alene-i-to-minutter-shit-tenk-om-noe-kult-skjer-uten-meg fest med endetarmen sin på min leide parkett. Jeg sverger, jeg er ett steg unna å kjøpe bleier til alle på fire bein i dette huset. Nå har jeg sendt mannen på flere kompostgrinder-jakt, og så skal hundene sperres inne, på ordentlig. Det er så langt unna festlig at jeg faktisk sippa en tåre mens jeg vasket, for å ha ikke-husreine-dyr (ok, katter. Hundene er da normalt husreine når de ikke er stressa/sjuke..), det er helt for jaevlig. Jeg fant ut i stad at spisestuebordet vårt, som er av typen en måned gammelt og i 8000 kroners skalaen, er ødelagt/skadet av kattepiss, som har trengt inn i treverket, siden vi ikke har sett tisseflekken(e) (under bordet, baki et hjørne). Fader altså, hersens dyr! Veterinæren er kontaktet, og jeg venter i grunnen bare på å få beskjed om når det passer at jeg kommer med de. Så får mannen bare sippe.

Skrevet

Gratttis Ane!!! Så utrolig glad på dine vegne :D Men mannen din var slem :lol:

Hihi, du og kollegaen min kjøpte hus på likt, kl 1300 i dag :P

Skrevet

Grattis med hus, Ane!!

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Skrevet
Gratulerer Ane!! :D

- Gratulerer med hus til Ane

Stort grattis til Ane og Anemannen med hus, så morro!

Gratttis Ane!!! Så utrolig glad på dine vegne :D Men mannen din var slem :lol:

Tusen takk alle sammen!

Ja, han er ikke tam! Han skal få bank når han kommer hjem fra jobb nå straks :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...