Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå syns jeg veldig synd i nabovorstehren (korthårs), og det gjør han selv også. Hyler og sutrer, og eierne er ikke hjemme (han står i hundegård). Han har mulighet til å gå inn i garasjen via hundeluke (aner ikke hvordan de har ordnet ting til han der da), men jeg syns allikevel ikke noe særlig om at en så kortpelsa hund blir satt ut over så lang tid når det er så kaldt som det er ... Han pleier ikke å sutre så ille når han står der, bare varsle innimellom og komme med noen heftige pipelyder på ettermiddagen (etter å ha stått ute fra morgenen av). Mulig jeg er blaut, men ... Han stod endel ute før, men etter at de fikk opp hundegård har det vært fra morgen til kveld, og det er mange timer for en hund som åpenbart ikke trives kjempegodt med det. Spesielt nå på vinterstid. Får vel neppe gjort noe annet enn å forsøke å prate de til fornuft. Ikke bare vi som reagerer av naboene heller, og de har fått beskjed om at han bråker i tide og utide flere ganger. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Folkens! I dag skal jeg lage en skinke- og grønnsaksgrateng. I fyllet har jeg tenkt til å ha enten creme fraiche eller cottage cheese sammen med et par egg. Hva tror dere blir best?

Jeg ville blandet noen skjeer creme fraiche inn i selve gratengen, og lagt cottage cheese som et lag under osten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg drittsur. Dødskult å ha sagt opp en forsikring fordi man aldri kom til å trenge den - for så å trenge den :gaah:

Nei æsj, nå må vi opp et fjell tror jeg. Knurr. Massivt kjempeknurr faktisk. Og dere som har flydd med hund, MÅ man booke 48 timer før avgang? Eller kan man ringe og bestille dagen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg drittsur. Dødskult å ha sagt opp en forsikring fordi man aldri kom til å trenge den - for så å trenge den :gaah:

Nei æsj, nå må vi opp et fjell tror jeg. Knurr. Massivt kjempeknurr faktisk. Og dere som har flydd med hund, MÅ man booke 48 timer før avgang? Eller kan man ringe og bestille dagen før?

Hva haaar du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg ville blandet noen skjeer creme fraiche inn i selve gratengen, og lagt cottage cheese som et lag under osten :)

Creme fraiche i selve gratengen og så dropper du den ekle cottage cheesen. (man er jo ikke nødt til å ødelegge god mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SAS kan du booke fram til før avgang, så lenge det er plass får du og plass :) Hva andre gjør vet jeg dessverre ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SAS kan du booke fram til før avgang, så lenge det er plass får du og plass :) Hva andre gjør vet jeg dessverre ikke :/

Perfect, thank ju :flowers:

Hva haaar du gjort?

Det er definitivt delt skyld om det der altså, bare for å ha det klart :P Men det er helt klart at man aldri, aldri, aldri bør si opp forsikringer man ikke bruker - da trengs de gitt :gaah:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å være Snufser som helst vil bo under huden til mamsen alltid. :aww: Men! Det har resultert i at hun HØRER på Bonden ute, hvertfall sånn innimellom. :lol: Han har ikke løpt bannende etter henne syv runder rundt nabofjøset eller måtte sperre henne inne på verandaen til naboen på lenge. :lol: Og siden hun nå faktisk hører, hvertfall innimellom, så kan han lufte dem løse for meg, og DET er gull verd. :wub:

*klipp*

De hører, som oftes, på gubben disse da når de er løse.. Men det er litt tett i øran innimellom ja :teehe: Men gubben forstår heller ikke de nødvendige tingene til nurket. Feks må man bæsje, så må man faktisk løpe langt nedpå jordet for å gjøre det me mindre man er veldig veldig trengt. Gubben mener det er å stikke av, men nurket kommer jo alltid tilbake :P Hardt å være nurk mener hun selv :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer skikkelig ekkelt.. Og det er ikke blodbrunt heller. hun er ikke seg selv nå :(Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Okai, faktisk bæsj er skikkelig ikke bra, men bæsjelukt er også farlig. Huff. Stakkar lille. Har hun blitt undersøkt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??

http://www.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/neandertaler/neadertalere/stamceller/fodsel/25359426/

...kan han ikke bare forske på en hvilken som helst mann? Man trenger jo ikke å lage flere tullinger.

Haha, når perspektivet på forskningen er: «Når vi en gang må forholde oss til en epidemi, eller når vi må flykte fra jorda, er det mulig at deres tankegang kan være gunstig for oss, sier Church.» Da tenker jeg UFO og tullball med en gang. Forskning uten bakkekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene klare, men dørstokkmila er laaang idag kjenner jeg. Også snør det ute.

Planen er:
Pakke bil med Tesh og Acqua og ski. Pakke sekk med kakao og sjokolade. Kjøre 2 minutter til en fin løype, spenne på seg ski å gå så langt man gidder, sette seg ned med bål og kose seg en stund, gå tilbake til bilen og dra hjem.
Høres ut som en fin plan i hodet, må bare komme igang :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ryggsekk inne, men colaglass er fortsatt et problem. Har en sånn flaske med tut et eller annet sted som jeg skal lete fram til i morgen. :)

Amatør :P Colaglass og colaflaske i sekken. Problem løst :aww: Trenger jo ikke fylle opp glasset ved kjøleskapet, vettu :P

Sitter og tygger paracet og prøver å ikke røre på hodet. Har feber, hodepine og er svimmel. Burde egentlig ikke dra på jobb i dag, men jeg vet de har en skikkelig helvetesdag, så om jeg ikke kommer blir det litt krise :(

Men så er det jo dette med smitte og slikt i disse influensatider... :ermm:

Nei, får dra bortover og sjekke tilstandene, og høre om de vil ha meg eller ikke :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid glad i pelsene mine, men i dag kjente jeg at jeg satte ekstra stor pris på dem. Og Marvinius er en sånn silkepels som kryper inn i armkroken, ser opp på deg med vennlige øyne og noen ganger susser han meg forsiktig på kinnet. Da er alt så ekstra fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! I dag skal jeg lage en skinke- og grønnsaksgrateng. I fyllet har jeg tenkt til å ha enten creme fraiche eller cottage cheese sammen med et par egg. Hva tror dere blir best?

Jeg ville definitivt brukt creme fraiche!

Seriøst??

http://www.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/neandertaler/neadertalere/stamceller/fodsel/25359426/

...kan han ikke bare forske på en hvilken som helst mann? Man trenger jo ikke å lage flere tullinger.

Haha, føler du deg ikke eventyrlysten i dag, Belgerpia? :D :D

Sitter og tygger paracet og prøver å ikke røre på hodet. Har feber, hodepine og er svimmel. Burde egentlig ikke dra på jobb i dag, men jeg vet de har en skikkelig helvetesdag, så om jeg ikke kommer blir det litt krise :(

Huff, håper de ikke trenger deg. :hug: Men apropos jobb, har han mannen din kommet seg på intervju enda, eller? :whistle:

Det beste jeg veit med å komme hjem igjen, er å gå inn porten og se konturen av fire spisse ører i verandavinduet, og hvordan jeg ser halene begynner å vippe av glede idet de snur seg for å løpe meg i møte i gangen. :heart:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper de ikke trenger deg. :hug: Men apropos jobb, har han mannen din kommet seg på intervju enda, eller? :whistle:

Det beste jeg veit med å komme hjem igjen, er å gå inn porten og se konturen av fire spisse ører i verandavinduet, og hvordan jeg ser halene begynner å vippe av glede idet de snur seg for å løpe meg i møte i gangen. :heart:

Mannen var på intervju for to uker siden, men har ikke hørt noe mer. Krysser fingrene, men de er jo ute etter folk med erfaring, og det har han ikke. Huff, det er en ond sirkel, alle skal ha folk med erfaring, men man får jo ikke erfaring uten å faktisk få en jobb innen feltet :no:

Og ja, det er så herlig å se viftehale i vinduet når man kommer hjem :wub: snakk om å føle seg elsket :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på Tenerife før, som har noen tips? Noe man bør se/oppleve? Skal være der en uke, og har bestilt leiebil til tre av dagene, skal opp til Teide en av de dagene, også tenkte vi å ta båt over til La Gomera og evt leie bil der en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på Tenerife før, som har noen tips? Noe man bør se/oppleve? Skal være der en uke, og har bestilt leiebil til tre av dagene, skal opp til Teide en av de dagene, også tenkte vi å ta båt over til La Gomera og evt leie bil der en dag.

Vært der da jeg var yngre, med familien - husker ikke noe spesielle severdigheter. Det folk ofte glemmer når de er på Kanariøyene, er at det er flust med flotte turopplevelser og fjellområder der (vulkaner)!

EDIT: Du nevner Teide, ja :P Det er av og til et poeng å lese mer enn første setning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loro Parque :D :D :D :D totalt verdt turen opp dit (litt avhengig av hvor du bor selvfølgelig).

.. er jeg oppgitt, nav påstår jeg er sykemeldt enda jeg ikke er så jeg har ikke opptjent noe. så jeg ble hissig og de skal ringe meg tilbake etter de har sjekket opp i dette......................... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Opprett ny...