Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Her har jeg også gått! Stølsheimen er helt fantastisk!

575807_10150811483166999_1796829239_n.jp

Åh så vakkert! Jeg vil på tur *drømme*

Gadd ikke lete selv. Gikk ut ifra du fant! Flink :D

Yess! Håper det holder seg bra til jobbehelgen er over. Tirsdag høres ut som en fin dag å gå på ski :ahappy:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Yess! Håper det holder seg bra til jobbehelgen er over. Tirsdag høres ut som en fin dag å gå på ski :ahappy:

Mulig jeg og mamma stikker opp søndag. Skal gi en lyd om hvordan det er da. Men været skal jo være sol og -3 i vel en uke til, så jeg går ut ifra det holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også gått! Stølsheimen er helt fantastisk!

575807_10150811483166999_1796829239_n.jp

Jepp, og veldig lett tilgjengelig fra Bergen, i hvert fall om man har bil. En kort kjøretur, så har man 3-5 dager i flott terreng.

Det er Sognefjorden du ser i bakgrunnen der, er det ikke? Vi gløttet den så vidt sist vi gikk, men vi hadde kun en tredagerstur med en rundttur Bjergane (parkering), Selhamar, Åsedalen, Bjergane.

For folk som bor i Bergen er det bare til å skaffe seg kart over Stølsheimen, Bergsdalen og Vossefjellene - masse fine turmuligheter!

http://ut.no/turomrade/stølsheimen-bergsdalen-og-vossefjellene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk som bor i Bergen er det bare til å skaffe seg kart over Stølsheimen, Bergsdalen og Vossefjellene - masse fine turmuligheter!

Har vist feilet. Har kart av nordkalotten jeg :D

Men jeg ønsker meg mye flere kart, nå som jeg har litt flere turer jeg vil på rundt om, og lurer på om noen vet om hvor man kan kjøpe turkart rimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg og mamma stikker opp søndag. Skal gi en lyd om hvordan det er da. Men været skal jo være sol og -3 i vel en uke til, så jeg går ut ifra det holder seg.

-3?! Hjemme hos oss er det -10 om dagen. Noen har bommet! :lol:

Supert med en tilbakemelding ja, god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ønsker meg mye flere kart, nå som jeg har litt flere turer jeg vil på rundt om, og lurer på om noen vet om hvor man kan kjøpe turkart rimelig?

Rimelig vet jeg ikke. Da jeg bodde i Bergen pleide jeg å gå innom turbutikken i Marken når jeg trengte kart.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg har en del friluftsplaner for året 2013. Får jeg gjennomført alle planene blir det et supert år:

- Påsketradisjonen er å gå på ski fra Finse til Geilo, via Geiteryggen og Raggsteindalen, og som tradisjon blir det tur i år også

- Kanotur med kompis i marka, første kanotur siden speiderguttdagene

- Langtur med callemann, 15-20 dager i Jotunheimen

- Ta opp fisking, så håper på mange fine fisketurer med Calle og Hermes i marka

- Tok jegerprøven i fjor, og det må jo følges opp; nå jobber jeg med en kar jeg kanskje kan være med på harejakt med til høsten

- Vi snakker om seiltur i Middelhavet (Hellas) til sommeren, med samme gjengen som går ski i påsken

Iran er et spennende land, egentlig:

73392_335653743214840_393196_n.jpg

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brult kvelden på at oppdretteren til Ulf har sett på han og vi har snakket om hvordan han er. Hun anbefalte vel egentlig å la han slippe siden han er så manisk med kløen sin.. Så vi får ta en tlf til dyrlegen og høre litt meninger.. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å skrive # foran ord i fb statuser?

De tror de er på Twitter? :P

Dette medisinstyret begynner å bli strevsomt. Og siden Ask enda ikke er frisk må jeg avlyse besøket til min morfar. Kjipt, for han ble jo akkurat enkemann .

Når min kjære våkner (han spilte poker i natt , så det kan ta tid hehe) skal han jages på butikken for å kjøpe is til poden ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg, du gjør mye mer av hva en typisk hundeeier gjør for hunden sin (ihvertfall det jeg har inntrykk av da). Du gjør så godt som alt for vofsene dine, og det er forståelig å være sliten :):hug:

Takker. :ahappy: Det er litt godt å høre når man føler seg som en dritt. :(

De tror de er på Twitter? :P

Så det har ingen funksjon overhode? Bare være kul eller noe? :P

Kanskje du kan vurdere vaskehjelp den uka du jobber?

Jeg skal seriøst vurdere det. Greit nok at jeg har liten leilighet osv. men jeg tror det er verdt at noen andre gjør det av og til :)

Ei venninne betaler 160 kr timen, det skal jeg klare å stå i :)

Problemet er jo tidene jeg jobber. Siden den måtte ha kommet til meg etter jeg drar på jobb, for jeg må jo sove.

Men om jeg vasker skikkelig søndag før jeg går på vakt, og så vasker igjen mandag når jeg går av vakt, så trur jeg at det bør kanskje holde. Men nå var jeg jo borte hele frihelga mi, så da fikk jeg ikke gjort det.

Og så hjelper det på å sove skikkelig. :getlost: Det er over 1 mnd til jeg skal til øyelege, og det drittøyet mitt holder meg mye våken... Så det skal bli greit å få sjekka endelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tafse ører gjøres daglig her i huset :aww: Når mine prøvdre er på besøk, så ser jeg at de er godt opplært... Det første de gjør er å kysse hundene midt i panna, og etterpå strykerer de ørene inntil fjeset :wub:

Dama til lillebroren min er ikke oppvokst med dyr, og har ikke noe forhold til dyr. Hun er derfor skeptisk, og i hvert fall til mine hunder som er ganske rett på. Lillebroren min tok med seg Action for å introdusere henne for dama, og jeg så at hun omtrent fikk sjokk over hvilket forhold broren min hadde til hundene :lol:

Jeg har sett Nordkalotten i hele kveld :ahappy: Forje uke så jeg Canada, og i morgen er det "Ut på tur" :ahappy:

Noe sier meg at jeg må gå til innkjøp av skikklige kløver til sommeren :ahappy:

Jeg har lyst til å gå en tur over 3-5 dager i vår/sommer som en start. Er det noen som har forslag til område innenfor en grei kjøring i forhold til Vestlandet? Jeg ønsker helst at det ikke skal være sau i området :)

Dine hunder har skikkelig tafseører også, så det skjønner jeg :wub:

Jaaa :) Fiske ja! Leste om det i høsten som var, at det er en del vann her og. Så jeg må vl kjøpe meg fiskestang igjen da. Hver gang jeg kjøper er jeg i Trondheim og så glemmer jeg å ta den med nedover :whistle: Men vannhopping er koselig. Det gjorde vi da vi brukte 3 dager over Hitra for noen år siden. Fant mange supre fiskevann og elver. Hvor man kunne fiske i krystallklart vann. Gud så koselig!

Pappa vil og ha meg med på Femundtur i sommer.. Han lokker med at vi har tilgang på kano! :P Var faktisk på kanotur i Femundmarka med klassen min i 9. Det var og ekstremt digg. Savner det.

Haha! Og livsfarlig! :lol:

Og nå fikk jeg lyst til å se det og! Blir aldri lei av å se på Monsen. Jeg likern så godt når han er seg selv på tur!

Nå sitter jeg og følger med Hallingen, hører på at gubben spiller Rocksmith og titter bort på Mana som sover i sofaen. Imorgen skal hun få smake på haren jeg fant.

Jeg elsker Femund! Jeg har også vært på kanutur der, og så grillet vi bål på det ene stedet vi kom i land. Det var så deilig! Nå gleder jeg meg til sommern kjenner jeg :P Og fjellturer!

Ja, kløv skal jeg også kjøpe - først låne av tøfflus og la Calle få prøve seg. Hermes setter jeg ikke kløv på med det første pga. skade.

Jeg har hatt et par fine turer i Stølsheimen. Sist overnattet vi på Selhamar og Åsedalen. Husker ikke helt hva det heter der vi parkerte, men vi kjørte opp fra Voss. Ikke noe tungt terreng. Trivelig turområde. Bra med bær utover sensommer/høst (molter, hvis det er interessant).

Selhamar:

1fjellturchristiantidli.jpg

Åsedalen (lille prikken på andre siden av vannet):

2fjellturchristiantidli.jpg

Liker!!! Får ikke noe særlig lyst på en skikkelig god fjelltur når dere holder på sånn :ahappy:

Vi er oppe og hopper. Kaffe nå, så kan vi gå tur. Det er hvitt her i dag også, og helt klar himmel!

Det er -15 så jeg orker ikke ta med kamera på tur i dag. Men kanskje litt ute i hagen etterpå, når de freser rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første først, hurra for monica123!

Dernest, i går fikk jeg en slik H14 hodelykt (hurra!), så i kveld, når roen har senket seg, da skal jeg krabbe ut i skogen!

Tredje punkt på listen: å våkne, av at katta gjør fra seg på parketten (*skrap, skrap, skrap, skrap, skrap*), i 10 varmegrader inne, det er ikke akkurat den beste måten å våkne på....

Kaffe, og sjokolade. Det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brult kvelden på at oppdretteren til Ulf har sett på han og vi har snakket om hvordan han er. Hun anbefalte vel egentlig å la han slippe siden han er så manisk med kløen sin.. Så vi får ta en tlf til dyrlegen og høre litt meninger.. Blæh.

Nei, så trist :( Sender en klem herfra :hug: Får håpe veterinæren har en superkur annet enn å la han slippe.. Søte Ulfen.

Prøver jeg å dra den syke kroppen min ut av sofaen. Skal visst besøke en kompis før jeg skal til Ceccy og hilse på små prikkebebiser og ta bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å skrive # foran ord i fb statuser?

Jeg tror de fleste som gjør det har apper og slikt som oppdaterer både twitter og facebook samtidig. Og så tror jeg noen gjør det fordi de ser andre gjør det og synes det er kult :P

... blææh, dårligere i formen idag :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Og så var det jeg skulle si helt borte... Jaja, da var det sikkert ikke så viktig, men jeg mener å huske det var noe morsomt :P

Nå putle meg i dusjen, så morgenture hunder, før jeg skal sette igang med å skrape tapet igjen. Satser på å bli ferdig i dag en gang. Men blir avbrutt av Smulestell, for det kommer ei og hjelper meg med underlinja om to-tre timer. Jeg gleder meg til neste helg! Vet nesten ikke hva som er best, at det er utstillingshelg eller at jeg har oppussingsfri hele helgen...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, supert med turinnlegg! Vi skal også på tur i sommer, tre-fem dager. Vi kommer nok til å enten gå i setesdal eller på hardangervidda, kort kjøreavstand er et must. Gleder meg sååå!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...