Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

I morgen skal jeg handle berlinerbolle på vei til skolen altså. Bare så det er sagt. Stå opp ti minutter før tiden så jeg rekker det og greier. Nam, gleder meg! Men, tenk skuffelsen om jeg ikke finner berlinerbolle noe sted da? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Det er noen karer i egypt, kanskje i begynnelsen av 20-årene, som har skjært hodet av en katt med kniv og tatt bilde av seg selv mens de holder opp hodet til kameraet og holder resten av kroppen til katten med kniven så du ser hvor hodet har vært. Og så publisert på face.

Ei venninne av meg bor der, og hun raser. De sprer bildet som ild i tørt gress der borte i håp om at de skal bli tatt for det. Men vet ikke helt om politiet bryr seg om sånt. Kommer helt an på.

Men altså, hvem får seg til å gjøre en så grotesk handling.. jeg begriper ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på rommet mitt på Vertshuset på Røros. Veldig koselig plass, men kanskje bittelitt upraktisk for meg akkurat nå. Jeg bor i andre etasje på et tømmerhus som ligger i bakgården til hovedbygningen, utvendig trapp som var en utfordring med tung sekk og skrale knær. Utrolig trivelig da, og rommet er heldigvis varmt og fint. Det er piskadausen -35 grader ute! Trodde jeg skulle daue på veien opp fra stasjonen. Nå skal jeg snart kle på meg alle klærne jeg har med meg og pile over bakgården for å spise middag inne i hovedbygningen.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg ikke inn i nettbanken via pc'en og det irriterer meg! Får beskjed om å laste ned nyeste versjon av java og har gjort det sikkert ti ganger, men jeg får bare samme beskjed om og om igjen. Greit nok når jeg har mobilen, men nå har jeg lånemobil uten mobilbank-app. Argh!

Nå skal jeg snart avreagere med en luftetur før jeg må dra på jobb.

Du må få oppdatert til versjon 7.11 og så finne et vindu som skal poppe opp om at du tillater den å kjøre. Styra en hel haug med det i går jeg og. Er windows som har stengt for java 7.10. nemlig.

Nå skal jeg komme og si at jeg liker hverken berlinerbolle eller napoleonskake, uansett hva det er i dem, og majones funker kun i aioli.

Tro hva oddsen er for at Bonden orker å hente ved før han går i fjøset? Jeg fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var snill og kjøpte 2 berlinerboller til meg, har spist 1, og vurderer å spise den siste også.. Men da har jeg jo ikke fler.. Hmm.. Vente litt kanskje.. Hmm... Veldig vanskelig valg :lol:

Stapp innpå og bli ferdig med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg for første gang prøve å lage eplemos, så jeg kan få tilslørte bondepiker til dessert (bare noen timer etter middagen :P ), siden jeg har hatt lyst på det i sånn to uker nå. Håper bare det er så lett å lage eplemos som det høres ut som. Også må jeg få til kavring også, da. Hvis det blir helt mislykket har jeg faktisk strøkavring liggende fra da jeg panerte torsk, men jeg tror det vil bli enda bedre om jeg får til ordentlig selv, altså.

I stad kjøpte jeg forresten tulipaner, og kassadamen (som tilfeldigvis er ei venninne av meg, hehe) spurte hvem det var jeg skulle kjøpe blomster til. Da jeg svarte "meg selv" lo hun bare. :P Men virkelig, tulipaner er så pent og gjør leiligheten så mye triveligere. Jeg syns januar er en måned man skal få lov til å hygge seg litt i, siden den er så mørk og kald.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste bollene, som slår både berlinerboller og nepoleonskake ned i støvlene, er de store, ferske hvetebollene med en flodbølge av gul vaniljekrem inni og et tjukt lag med mørk sjokolade oppå. Å hildrande du for et bakverk!

Men nå merker jeg at jeg er sulten her, middag, here I come!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og salget på Berlinerboller fikk en brå og uforklarlig økning rund hele landet 15 januar 2013 :lol:

Nå begynner gutten å bli veldig syk. Feber på rundt 40 nå. Pille før jeg legger meg tenker jeg ..

Liker øverste setningen angående berlinerbollesalg, og ikke setningen om syk gutt.

God bedring til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg for første gang prøve å lage eplemos, så jeg kan få tilslørte bondepiker til dessert (bare noen timer etter middagen :P ), siden jeg har hatt lyst på det i sånn to uker nå. Håper bare det er så lett å lage eplemos som det høres ut som. Også må jeg få til kavring også, da. Hvis det blir helt mislykket har jeg faktisk strøkavring liggende fra da jeg panerte torsk, men jeg tror det vil bli enda bedre om jeg får til ordentlig selv, altså.

I stad kjøpte jeg forresten tulipaner, og kassadamen (som tilfeldigvis er ei venninne av meg, hehe) spurte hvem det var jeg skulle kjøpe blomster til. Da jeg svarte "meg selv" lo hun bare. :P Men virkelig, tulipaner er så pent og gjør leiligheten så mye triveligere. Jeg syns januar er en måned man skal få lov til å hygge seg litt i, siden den er så mørk og kald.

Jeg lagde eplemos selv en gang og den ble knall god (i oppskriften skulle det være fersk ingefær, det var godt, men jeg tok i for mye). tilsørte bondepiker er godt!

Nå står det kanelboller i ovnen. jeg har vært flink til å la de heve (nesten 1,5 time på både for og etterheving!) Håper de blir gode! Så skal jeg ha kakao med krem til :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller med fyll er ekkelt. Men alt dette bollesnakket gjorde at jeg fikk lyst til å bake boller (helt vanlige boller). Det er jeg ikke noe god til, men får kanskje øve litt?

Veldig viktig å øve! Jeg lagde boller på lørdag, men jeg hadde så lite mel igjen at det ble bare seks boller ut av det. I alle fall, jeg var litt fyllesjuk og lat, så jeg gadd ikke å elte hverken deigen (utenom å blande den godt selvfølgelig) eller bollene, lot det bare heve en god stund. Og det ble seriøst de beste og mest luftige bollene jeg noen gang har lagd! Nam nam.

Jeg lagde eplemos selv en gang og den ble knall god (i oppskriften skulle det være fersk ingefær, det var godt, men jeg tok i for mye). tilsørte bondepiker er godt!

Det ser lovende ut i alle fall. Tok bare litt vann og litt sukker oppi jeg, da. Men eplemos er jo så fantastisk godt at om dette blir vellykket skal jeg begynne å koke eplemos på first price-epler og ha det på brødskiva, for det er noe av det beste pålegget jeg vet av. Og til høsten kan jeg hamstre gratis UMB-epler og koke eplemos på dem. Men først må jeg altså se om dette ble noe særlig å skryte av. :P

Æsj, nå klarte jeg å brenne brødsmulene. Jaja, vi får se om de ikke funker allikevel. Nå skal liksom mosen og smulene kjøle seg ned, så da får jeg vel se en episode av Girls i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det koster å bli voksen. Aldri før har jeg brukt så mye penger på kosmetikk; dagkrem, nattkrem, øyekrem og no anna rensemidler = 1400 kr O____O Glad jeg har peng på konto, nå er jeg iallefall rustet for å ikke få så mye rynker før jeg blir.. gammel :lol:

[Det være sagt, jeg har kun hatt en helt enkel rensekrem i alle mine 20++++ år til nå, ikke brukt ei krone på engang sminke, så jeg har lov å bruke litt :lol: ]

Er glad jeg ikke bruker sminke hver gang jeg ser sånne summer! Yikes! Det er så dyrt! Får helt sjokk hver gang jeg kommer over pris på kosmetikk. Enkelte ganger er det kjekt å ha skrøpelig hud :)

Og salget på Berlinerboller fikk en brå og uforklarlig økning rund hele landet 15 januar 2013 :lol:

Nå begynner gutten å bli veldig syk. Feber på rundt 40 nå. Pille før jeg legger meg tenker jeg ..

Ville også bare si at jeg likte på grunn av øverste setningen. God bedring til A!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å venter på broren og søsteren min. Vi skal ha et lite "møte" om hva vi skal gjøre i forhold til vår gamle mor. Hun er ikke såååå gammel, 77 i mars, men hun er ganske skrøpelig og har blitt litt rørete i det siste. Her om dagen kom min bror inn til henne og da satt hun og sov med tre plater på komfyren på full guffe :no: Hun tar mye medisiner som gjør henne litt fjern, og hun har en flere ganger kjørt bil etter hun har tatt disse medisinene. Hunkjører stort set bare frem og tilbake til butikken, og er vel aldri over 40 km/t, men veien hun ferdes på brukes også av masse små skolebarn. Dette blir vanskelig :(

Å, det der er så vanskelig! Vi er der med pappa'n min også. Han har blitt veldig glemsk bare de siste 5-6 mnd - og heldigvis har min eldste bror stilt opp som hjelpeverge for ham slik at han nå iallefall styrer økonomien hans. Det skumle er jo at også han her kjører bil, men han kjører jo bare på kjente veier, men jeg er litt bekymra ja. Det er jammen ikke lett dette...

1) Siri: Jeg kommer aldri til å få barn, og skal heller ikke gifte meg. Ferdig snakka. :D

Jeg hører du sier det :D

Homofob, som i ræd for homosexuelle?

Ja :lol:

En halv pakke med oreokjeks på en 27 kg tung hund... Bør jeg gjøre noe med det?

Møkka hund :P

Neida :)

Men dere da.. For å dra inn noe nytt, hva sier folket om remulade? :lol:

Remulade er snadder på roastbiff og fiskepinner/innbakte reker :D. Knallgodt, faktisk :).

Det SKAL faktisk være remulade til roastbiff og IKKE potetsalat som mange jukser med. Herreguuuuud det er nedtur når jeg får potetsalat i stedet for remulade på roastbiffen altså... ikke at jeg spiser roastbiff så ofte, da, men :lol:.

Potetsalat er forøvrig det verste jeg vet!

Nå ble jeg så sulten på berlinerbolle, så samboer måtte dra på butikken å kjøpe til meg. Så snart skal jeg kose meg med berlinerbolle med syltetøy! :D

:lol:

Klem... Det var ganske vanskelig i starten da mommon min måtte på hjem, men etterhvert så gikk det seg til.

Det blir liksom noe helt annet når det er ens egne foreldre, altså :).

:lol:

Tulipaner er superfine :). Jeg kjøpte meg primula i dag jeg - 5 stk for kr 100 på Plantasjen. De er liksom så søte og friske i fargene - kjøpte røde og gulorange :).

Nå står det kanelboller i ovnen. jeg har vært flink til å la de heve (nesten 1,5 time på både for og etterheving!) Håper de blir gode! Så skal jeg ha kakao med krem til :)

Flink pike, altså :). Lærenem og greier!

Har Willy vært ute og dratt kjetting i "skiløypa" mi, mens jeg har forsøkt å preppe den litt med truger :lol: Herregud, det må ha vært et syn altså. Kjerringa med små, hoppende museskritt som basket seg fram rundt på jordet :lol:. Herregud...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte berlinerbolle-salg altså, ikke at guttungen er syk. God bedring til minstemann :)

Tilslørte bondepiker er SÅ sinnsykt godt! Jeg kan bare spise og spise, sette i kjøleskapet om det blir for mye, og ta det fram senere på kvelden. Derfor lager jeg det kun ved spesielle anledninger. Og kanskje en lørdag :P

Aller best er det om man steker/varmer den moste kavringen i stekepanne akkurat nok til at de blir crispy. Da holder de seg sånn i desserten når den er ferdig også. Ellers blir den fort vassen og blaut. Og så smaker det veldig godt :drool:

Boller med fyll er ekkelt. Men alt dette bollesnakket gjorde at jeg fikk lyst til å bake boller (helt vanlige boller). Det er jeg ikke noe god til, men får kanskje øve litt?

Det blir boller og eplekake her til helgen. Det er nesten så jeg tar en Dany her og får to lange siklestrenger fra hver munnvik av alt dette bakstepratet :lol:

Hjemme fra riding og tar en kopp kirsebærte før jeg skal være flink og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg har fått gjort mye! Fikk handlet en del til femund og finnmark.. Men det der spare-penger-genet mitt trer fram hver gang jeg skal på shopping altså.. Fant en vinterbukse til 999 og så ser jeg en som er nedsatt fra 699 til 299.. Og hvilken tror dere jeg kjøper? Den billigste vel! :D Men jeg tror den holder alikevel.. Nå mangler jeg bare ekstra batteri og minnekort til kameraet og en god vintersovepose som ikke koster flesk..!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakte kanelsnurer (bolledeig) blei veldig mange. Men det var i går. Sitter på jobb å venter på at kl skal bli 22. Blei veldig litte å gjøre etter kl 21. Like ikke å ha litte å gjøre på jobb. Det går så sakte Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave::flowers:

Jo, veldig koselig ting! :)

Det var en koselig ting å lese om synes jeg :)

Får ikke multisitert, så jeg gjør sånn her:

1) Siri: Jeg kommer aldri til å få barn, og skal heller ikke gifte meg. Ferdig snakka. :D

2) Marie: Fordet om jeg er invitert, er det slett ikke sikkert at det blir noe av, altså. :)

3) Ane: Stolt av deg, det høres jo helt fantastisk ut! :icon_clapping: Får litt samme følelsen som da jeg tusla rundt i ulike staller og styra med hestene. :heart:

Venter på toget. Kaldt. Sulten. Middag snart håper jeg.

Du dro hjem, spiste middag og stakk igjen?

Hm.. sambis er bortte jaffal..

Plutselig kommer du også trillende på noe Sandra. :aww: Har jo lest om folk som ikke aner at de er gravide før tross alt. :lol:

Noomi synes Vida er kjedelig som vil slappe av. Så hun tar en leke, dytter den helst inn i munnen på Vida og lager bjørnelydene sine. Hun er forøvrig ekstremt lettlurt. Dersom jeg gir henne en tabelett, spytter hun den ut. Dersom jeg ber henne gjøre noe først, og gir tabeletten som en belønning, så spiser hun den. :lol:

Nja, er nå faktisk ikke så sikker. Har tatt en runde eller fler på det, og det spørs om det kommer til å skje faktisk ;)

Men jeg er klar! Så, anyone? :D:bananas::sorcerer::cool::banana::punk::kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammesteken var knallgod. Nå skal jeg snart hoppe i seng, selv om jeg for så vidt skal sove mye av tiden i morgen også. :P

Stakkar Sara vansmekter i kaldt gammelt hus uten nett og med bare NRK hjemme hos meg (får fiber neste uke!), hun har lyst til å ta med seg Symra og dra hjem, men katten Murre er ute, hun må vente til han kommer hjem, kan ikke være ute hele natta når det er så kaldt!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...