Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer

Arielle
 Share

Recommended Posts

Innbo - Fordi det er idiotisk å ikke ha det, selv når man leier.

Bil, kasko - Fordi det er påkrevd og kasko fordi jeg måtte ha det da jeg fullfinansierte med lån.

Reise - Fordi det er idiotisk å ikke ha det, selv om man ikke reiser.

Helse - Fordi jeg får den billig via jobben, og jeg gidder ikke å vente et halvt år på operasjon, utredelse etc hvis det skulle være nødvendig.

Livsforsikring - Alle ansatte får det via jobben

De tre første er gjensidige da jeg får en del rabatt som NITO-medlem. Helseforsikringen husker jeg ikke, livsforsikringen trooor jeg er Vital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villaforsikring - har hus og vil gjerne ha et nytt hvis det brenner ned.

Innboforskring bør alle som bor for seg selv ha, jeg har gjennom fagforeningen

Reiseforsikring (gjelder også i fritiden, ikke bare lange reiser)

Bilforsikring

Er yrkesskadeforsikret gjennom jobben

Har kombinert livs- og uføreforsikring privat, primært for å sikre datteren min hvis noe skulle skje

Hundeforsikringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hus ekstra, bil ekstra og innbo hos IF.

Og det har vi hatt i årevis, da det ikke har vist seg å lønne seg å bytte.

Vi sjekker dette stort sett annet hvert år.

Hadde tidligere hundene også der, men hundeforsikringa deres er ikke god nok synes jeg.

Så hunden er i Agria.

Sykdom / uførhet / livsforsikring har gubben gjennom jobb.

Jeg er jo 100% ufør, og får forsåvidt allerede måndtlige utbetalinger på uføredelen av IF.

Takk gud for gode forsikringsordninger på jobben!

Reiseforsikring har vi via Mastercard, men jeg tror også gubben har noe i Europeiske via jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innbo, reise og bil igjennom fagforening. Utrolig rimelig og ingen kan konkurrere på prisen jeg får der. Katten er vel også gjennom de. Har sendt anbud på hunden, må sjekke litt hva de forskjellige dekker av utgifter.

Dere må huske at kredittkort ofte bare dekker tap av utgifter av evt avbestilling av reise og ikke dekker evt sykehusopphold på ferie! Reiseforsikring er en veldig billig forsikring i forhold til hvor mye den dekker. Jeg har både fått dekket sykehusopphhold og avbestilling av reise med den, uten å betale egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus, bil (delkasko), innbo, grunnforsikring og reise gjennom jobben, Symra i Agria, Pippin er ikke forsikret. Jeg minner alle på at hvis man skal si opp en forsikring må det skje før 31 desember. Jeg skal si opp en reiseforsikring, den jeg har gjennom jobben er grei nok når man reiser så lite som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I Sparebank1 med LO-favør har jeg:

Ett hus

En låve

to biler

en traktor

en hestehenger

reiseforsikring for 2 pers

Livsforsikring for 2 pers

Ulykkesforsikring for 2 pers

Dette betaler jeg kr 2800 pr mnd for. Det er ingen som matcher den prisen!

Igjennom fagforeninga har vi innbo og kollektiv gruppeforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...