Gå til innhold
Hundesonen.no

Back On Track


Arielle
 Share

Recommended Posts

Som jeg også skrev så kan dette bare være noe jeg innbiller meg, men jeg vet ikke sikkert...

Han er i mye og hard trening så gjerne hans musklatur også er litt "mørbanket"... Går også til massasje med han med gjevne mellomrom og hun pleier finne noe å knø litt ekstra på hver gang, så kanskje det er det det kommer av...

For meg virker det som han liker dekkenet veldig godt. Han kommer og putter hodet inni selv og vil hest ikke ta det av igjen når vi kommer hjem fra trening. Av og til når vi kommer hjem så går han rett i buret og legger seg, med dekkenet på, og da pleier jeg bare la han sove med dekkenet på og heller ta det av når han våkner igjen... Er det ulurt?

Dette er mitt første BOT produkt så jeg er ikke så kjempe kjent med hvordan det fungerer eller skal/skal ikke brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her skal du få de til 249kr, gratis frakt og du skal få lov å sende de i retur hvis de ikke passer Selvsagt skal du få nye i posten i en annen størrelse hvis du ønsker det. ikke vanskelige her nei!

Det er ikke sånn at det suger til seg vann men det blir bløtt og er ikke beregnet for turer i regnet. Jeg bruker det hvis jeg skal korte turer hvis det regner litt men skal du ha et dekken som tåler v

Til sammenligning så har mine størrelse 60 i Hurttadekkenet, og bruker 55 i BOT...

Posted Images

Som jeg også skrev så kan dette bare være noe jeg innbiller meg, men jeg vet ikke sikkert...

Han er i mye og hard trening så gjerne hans musklatur også er litt "mørbanket"... Går også til massasje med han med gjevne mellomrom og hun pleier finne noe å knø litt ekstra på hver gang, så kanskje det er det det kommer av...

For meg virker det som han liker dekkenet veldig godt. Han kommer og putter hodet inni selv og vil hest ikke ta det av igjen når vi kommer hjem fra trening. Av og til når vi kommer hjem så går han rett i buret og legger seg, med dekkenet på, og da pleier jeg bare la han sove med dekkenet på og heller ta det av når han våkner igjen... Er det ulurt?

Dette er mitt første BOT produkt så jeg er ikke så kjempe kjent med hvordan det fungerer eller skal/skal ikke brukes

Han kan veldig gjerne ligge med dekkenet på ja :) så lenge han nå er vandt med effekten av dekkenet så gjør ikke det noen ting. Effekten av dekkenet er størst når musklaturen er varm/jobber men dekkenet gir også god effekt selv om hunden er i ro. Så lenge hunden ikke blir for varm i dekkenet så hadde jeg ikke hatt problemer med å ha det på. Mange sier at hundene ofte blir alt for varme hvis de er bløte under dekkenet så du kan godt passe på å kjenne på han under dekkenet hvis du har tatt det på mens han er bløt. Jeg bruker varmedekkenet på hundene på kalde dager eller når de er i bilen, nettingdekken på sommeren og når de er hjemme eller i bilen hvis de er bløte for mine koker omtrent i et varmedekkenet hvis de er bløte under. Nettingdekkene går greit selv om de er bløte. Mine har da mye pels så det kan være at korthårede hunder ikke har det problemet med varmedekkenene :)

Jeg tror ikke det er pga. dekkenet så jeg ville ikke bekymret meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe info om fleecedekkenet? Finner ikke noe om det på nettet. :icon_confused:

Nei desverre. Jeg har funnet bilde av de på en side men ikke info nei. De har enda ikke kommet til norge i hver fall. Jeg har bestilt inn dekken og får de så fort leverandøren her i landet har fått de inn. Takket være JeanetteH her inne så fikk jeg vite at de hadde laget fleecdekken. Jeg ringte leverandøren og hun hadde da enda ikke hørt det. Nå er de underveis, eller nesten klar til å sende ut til leverandører etter som jeg har forstått.

Fleecdekkenene har samme effekten som resten av back on track produktene. De er likt utformet som resten av dekkenene bare disse er i fleec :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre. Jeg har funnet bilde av de på en side men ikke info nei. De har enda ikke kommet til norge i hver fall. Jeg har bestilt inn dekken og får de så fort leverandøren her i landet har fått de inn. Takket være JeanetteH her inne så fikk jeg vite at de hadde laget fleecdekken. Jeg ringte leverandøren og hun hadde da enda ikke hørt det. Nå er de underveis, eller nesten klar til å sende ut til leverandører etter som jeg har forstått.

Fleecdekkenene har samme effekten som resten av back on track produktene. De er likt utformet som resten av dekkenene bare disse er i fleec :)

Okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at de er store i størrelsen, så bikker du akkurat mellom to og ikke får prøvd på, ville jeg satset på den mindre.

Grovt målt (til en som bare hadde lyst til å ligge under teppet på morgenen) er min 38 cm fra nakke til halerot, bruker 35-36 cm. i andre dekken som da passer perfekt, og har str 34 i BOT som passer nøyaktig til han slik at han får halen vippet ut på undersiden (klippet av trekantflappen bak) og dekker hele ryggen til halerot, samt dekker litt av lårene.

Hadde jeg tatt større, hadde det blitt for stort for min iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at de er store i størrelsen, så bikker du akkurat mellom to og ikke får prøvd på, ville jeg satset på den mindre.

Grovt målt (til en som bare hadde lyst til å ligge under teppet på morgenen) er min 38 cm fra nakke til halerot, bruker 35-36 cm. i andre dekken som da passer perfekt, og har str 34 i BOT som passer nøyaktig til han slik at han får halen vippet ut på undersiden (klippet av trekantflappen bak) og dekker hele ryggen til halerot, samt dekker litt av lårene.

Hadde jeg tatt større, hadde det blitt for stort for min iallefall.

Jeg har motsatt erfaring... Halen skal jo ikke stikke ut under dekkenet - da er det alt for lite. Min BC hannhund har str 62-64 og det sitter perfekt slikt at halen stikker ut av halehullet. Da dekker dekkenet langt nedover lårene uten at det blir posete.

IMG_6822.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan vasker man det?' Jeg har brukt ullprogram,og lite vaskepulver.

Og vil ikke effekten blir dårligere etter lang tids bruk, at dekkenet blir slitt rett og slett. Hvertfall visst det må vaskes nå og da.

Ellers er jeg storfornøyd med BOT. Og gleder meg til mer info og bilder av fleecedekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde aldri i verden godtatt halen gjennom et slikt hull, så da fikset jeg det på den måten med å klippe vekk flappen bak.

Tok bare kjapt et bilde nå for å vise hvordan det ser ut på, så se bortifra dårlig bilde:

IMG_0064_zpsd53d1027.jpg

Jeg ville ikke hatt det større til han iallefall, dekker som sagt hele ryggen og ganske godt nedpå lårene, hadde tråkket på det frempå om det hadde vært lenger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring... Halen skal jo ikke stikke ut under dekkenet - da er det alt for lite. Min BC hannhund har str 62-64 og det sitter perfekt slikt at halen stikker ut av halehullet. Da dekker dekkenet langt nedover lårene uten at det blir posete.

IMG_6822.jpg

Det dekkenet sitter perfekt! Jeg har også samme erfaring at dekkenet må være større enn hunden er fra manke til halerot. Nå har jeg målt noen dekken og det dekkenet jeg har i str 70 er 70cm fra strikken i nakken til enden av halehullet og det vil da si at når hunden er 70cm fra nakke til halerot så blir dette for lite. Derfor må min som er 70cm ha et som er større.

Jeg lurer på hvordan vasker man det?' Jeg har brukt ullprogram,og lite vaskepulver.

Og vil ikke effekten blir dårligere etter lang tids bruk, at dekkenet blir slitt rett og slett. Hvertfall visst det må vaskes nå og da.

Ellers er jeg storfornøyd med BOT. Og gleder meg til mer info og bilder av fleecedekkenet.

Det skal ikke vaskes på mer enn 30grader og det skal heller ikke i tørketrommelen. Det står at det skal vaskes med et milt vaskemiddel og uten bledemiddel. Det skal ikke brukes tøymykner. Det kan stryken men ikke på mer enn max 50grader :) Det er det leverandøren skriver. Skal du være uheldig som meg å putte det i tørketrommelen eller vaske det på høyere temperatur så gjør ikke det noe somregel. Virket prokukten enda mykt så er effekten enda på plass. Faren med det er av de kjeramiske stoffene smelter sammen og gjør produkten veldig stivt. Ivo sitt dekken har jeg hatt i 5 år nå tror jeg og det har enda effekt. Jeg har av og til lakt det rundt nakken min og da kjenner jeg godt at dte virker :)

Min hadde aldri i verden godtatt halen gjennom et slikt hull, så da fikset jeg det på den måten med å klippe vekk flappen bak.

Tok bare kjapt et bilde nå for å vise hvordan det ser ut på, så se bortifra dårlig bilde:

IMG_0064_zpsd53d1027.jpg

Jeg ville ikke hatt det større til han iallefall, dekker som sagt hele ryggen og ganske godt nedpå lårene, hadde tråkket på det frempå om det hadde vært lenger der.

Det dekkenet er egentlig for lite til hunden. Det gjør ikke hunden noe at det er for lite men du ser det tydelig for den "knekken" på dekkenet som skal være der bakparten slutter ligger på ryggen til hunden. Mye er en smakssak og alt etter hva enn liker, men borderen sitt dekken sitter sånn som de egentlig skal sitte. Noen liker de litt for store, andre liker de som du gjør. Min erfaring er at det er best med et dekken i en større størrelse til store kraftige hunder eller de som liker dekkene litt romslige, et dekken i riktig størrelse til litt smalere hunder eller de som vil at dekkene skal sitt veldig stramt på hunden, og mynder er litt vanskelig og de må ha mindre størrelser.

Jeg har solgt en del dekken nå og det er svært få som har sakt at de ikke passer. Har fått 1 tilbakemelding fra ei med en italiens mynde om at det var for stort og det var en sjanse vi tok for å prøve det ut så der var jeg klar over at det kunne bli en problem, så den må få en mye mindre dekken. Jeg har også fått tilbakemeldinger på dekken til 2 chi at de var for store, men det får vi se på når jeg skal bort til de for å sjekke hvilken størrelse de egentlig må ha. Ellers har jeg solgt ca 20 dekken som har passet perfekt og nesten alle disse er sendt til kunder. Det vil da si at de har målt hunden selv og bestilt etter mål. Det handler også om å måle hunden rett og jeg er glad for at jeg har kontakt med de som bestiller sånn at de kan spør så mye de bare vil og jeg kan være sikker på at vi begge har gjort det vi kan for at den som bestiller skal få et dekken som passer :)

Sånn som dette ser fleecdekkenene ut.

post-2805-0-90040200-1358260482_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link, link, link og link igjen i reklame fra merket selv. Og er sånn de skal sitte etter min mening også. :)

Litt merkelig at all reklamering for dekkenet er i feilt størrelse? Tror ikke det, men hver sin smak som du sier. :) Dekkenet ligger forresten litt ut på bildet mitt siden jeg ikke hadde på bensnorene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link, link, link og link igjen i reklame fra merket selv. Og er sånn de skal sitte etter min mening også. :)

Litt merkelig at all reklamering for dekkenet er i feilt størrelse? Tror ikke det, men hver sin smak som du sier. :) Dekkenet ligger forresten litt ut på bildet mitt siden jeg ikke hadde på bensnorene der.

Jeg har sett på bildene og det eneste jeg reagerer på er bilde av flatten. Det ville jeg hatt litt større. Det står til og med på den ene siden der at du skal velge samme størrelse som målet på hunden til tisper og en størrelse større til hannhunder. Jeg har ikke vært borti mye reklamering for at dekkenet er i feil størrelse. Jeg har til å med målt mine dekken og dekkenet er langt for oppgitt størrelse på selv dekkenet. Bensnorene er IKKE til for å holde dekkenet bak på hunden. De er ikke der for at dekkenet ikke skal skli oppover men for å holde det stabilt så det ikke skliv av bakparten til en av sidene. :)

Når jeg har solgt ca 20 dekken der alle passer og bare har egentlig 2 dekken som eier mener på er for store(utenom den til mynden men det var en prøve for det er en vanskelig rase å finne dekken til). Mye går på hvordan enn vil at dekkenet skal sitte og hvordan enn måler.

Jeg bruker dekkenene mine til alt og hundene mine sover i de på dagtid, runderer i de, går lydighet, turer osv. Da skal hunden bevege seg fritt i dekkenet og må ha plass til å få jobbe skikkelig med fremparten og det får de ikke hvis de er for små. Lea er nå 9mnd og har dekken i str 63 h hun er ca 60cm. Ivo har str70 og er 70cm. Dekkenet til Lea sitter bra men hun har veldig lite masse og er enda veldig spinkel i forhold til lengden og jeg kunne tenke meg at hun la seg litt mer ut før jeg kan si at det sitter perfekt. Ivo sitt er for lite og han må opp i str 74 eller 78 før jeg synes det sitter perfekt på han. Nå har han mye masse også. Ofte så kan et dekken se passe ut når hu prøver det å en hund som står stille for dra drar enn ofte dekkenet bak, men så fort hunden begynner å bruke det å bevege seg i det så vil det sige litt opp og frem sånn at hundne fåt bruke fremben og skuldre skikkelig og da kan dekkenet plutselig være for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på bildene og det eneste jeg reagerer på er bilde av flatten. Det ville jeg hatt litt større. Det står til og med på den ene siden der at du skal velge samme størrelse som målet på hunden til tisper og en størrelse større til hannhunder. Jeg har ikke vært borti mye reklamering for at dekkenet er i feil størrelse. Jeg har til å med målt mine dekken og dekkenet er langt for oppgitt størrelse på selv dekkenet. Bensnorene er IKKE til for å holde dekkenet bak på hunden. De er ikke der for at dekkenet ikke skal skli oppover men for å holde det stabilt så det ikke skliv av bakparten til en av sidene. :)

Når jeg har solgt ca 20 dekken der alle passer og bare har egentlig 2 dekken som eier mener på er for store(utenom den til mynden men det var en prøve for det er en vanskelig rase å finne dekken til). Mye går på hvordan enn vil at dekkenet skal sitte og hvordan enn måler.

Jeg bruker dekkenene mine til alt og hundene mine sover i de på dagtid, runderer i de, går lydighet, turer osv. Da skal hunden bevege seg fritt i dekkenet og må ha plass til å få jobbe skikkelig med fremparten og det får de ikke hvis de er for små. Lea er nå 9mnd og har dekken i str 63 h hun er ca 60cm. Ivo har str70 og er 70cm. Dekkenet til Lea sitter bra men hun har veldig lite masse og er enda veldig spinkel i forhold til lengden og jeg kunne tenke meg at hun la seg litt mer ut før jeg kan si at det sitter perfekt. Ivo sitt er for lite og han må opp i str 74 eller 78 før jeg synes det sitter perfekt på han. Nå har han mye masse også. Ofte så kan et dekken se passe ut når hu prøver det å en hund som står stille for dra drar enn ofte dekkenet bak, men så fort hunden begynner å bruke det å bevege seg i det så vil det sige litt opp og frem sånn at hundne fåt bruke fremben og skuldre skikkelig og da kan dekkenet plutselig være for lite.

Men med bensnorene på, sitter jo bakbarten av dekkenet klin inntil kroppen uten at det stikker ut bak som på bildet uansett. :)

Det jeg har er også altfor stort i fremparten til min, ser det huler utover hver gang han bøyer hodet ned samt det er for mye stoff til undersiden av brystet, men, men, min er flatbrystet og har kropp lik en typisk CC. Har det hovedsaklig for å dekke rygg og nakke, og det gjør det og sitter ellers veldig godt og behagelig på, så er fornøyd og verdt pengene for min del.

Har hittil forresten brukt det litt daglig, med kanskje en dags pause bare (hatt det litt over en mnd). Hvordan anbefaler du selv bruket og hvor ofte og lange opphold isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med bensnorene på, sitter jo bakbarten av dekkenet klin inntil kroppen uten at det stikker ut bak som på bildet uansett. :)

Det jeg har er også altfor stort i fremparten til min, ser det huler utover hver gang han bøyer hodet ned samt det er for mye stoff til undersiden av brystet, men, men, min er flatbrystet og har kropp lik en typisk CC. Har det hovedsaklig for å dekke rygg og nakke, og det gjør det og sitter ellers veldig godt og behagelig på, så er fornøyd og verdt pengene for min del.

Har hittil forresten brukt det litt daglig, med kanskje en dags pause bare (hatt det litt over en mnd). Hvordan anbefaler du selv bruket og hvor ofte og lange opphold isåfall?

Ja som sakt så kommer det mye ann på hvordan enn liker at dekkent sitter men hunder er også forskjellig i kroppen som gjør at passformen på en hund er en helt annen enn kanskje en annen hund. :) Ser også at du har den gamle modellen og det skal være en del forskjell på den gamle og nye modellen selv om jeg ikke helt vet forskjellen siden mine bare har nye nå. :)

Det skal egentlig vendes til ganske sakte men etter den til tilvendt produktet så sier jeg at folk kan bruke det som de vil. Det har størst effekt når musklaturen brukes men likevell god effekt når hunden er i ro. Jeg annbefaler å bruke det før, mellom og etter trening. Det kan godt brukes på trening hvis det er mulig og selvsagt ikke er til hindre for treningen. På turer osv. Det kan fort gjøre hunden veldig varm på sommeren(vanlig dekken, mye bedre med nettingdekken på sommeren) så jeg synes det er greit å passe litt på at hunden ikke blir for varm. Du burde også være forsiktig med å bruke det når hunden er bløt for da kan hunden blir ALT for varm under dekkenet siden du har vanlig dekken. Ja det kan brukes så mye enn bare vil og hele døgnet om så er, men pass på når hunden er bløt og på sommeren. De har jo også madrasser, overtrekk til biabed, senger og filttepper så noen bruker BOT produkter så og si hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både nettindekken og vanlig dekken, det lille teppe og ryggbelte til meg selv. Godt fornøyd ja :)

Men så lurer jeg på om de har pulsvarmere (til mennesker) ? Ser de har hansker, men skulle hatt noe uten fingre, slik at jeg kan ha de på inne. Har ofte vonde hender, og ser for meg BOT kunne vært til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både nettindekken og vanlig dekken, det lille teppe og ryggbelte til meg selv. Godt fornøyd ja :)

Men så lurer jeg på om de har pulsvarmere (til mennesker) ? Ser de har hansker, men skulle hatt noe uten fingre, slik at jeg kan ha de på inne. Har ofte vonde hender, og ser for meg BOT kunne vært til hjelp :)

Så bra at det hjelper deg :) Pulsvarmere er det ja. Se på siden min her: www.facebook.com/arielleshundeutstyr

Under album og back on track mennesker så er det bilde, pris og størrelse på de :)

Det fleece dekkenet liker jeg! Skal prøve å få målt rotta skikkelig, så kommer det en bestilling herfra :)

Jeg har bestilt ikke fleecdekken fra størrelse 43 til og med 74. Så hvis hunden din er mindre enn 43 så er det greit å få målene på hunden så skal jeg sende en mail å få med i rett størrelse til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det hjelper deg :) Pulsvarmere er det ja. Se på siden min her: www.facebook.com/arielleshundeutstyr

Under album og back on track mennesker så er det bilde, pris og størrelse på de :)

Jeg har bestilt ikke fleecdekken fra størrelse 43 til og med 74. Så hvis hunden din er mindre enn 43 så er det greit å få målene på hunden så skal jeg sende en mail å få med i rett størrelse til deg også :)

Hunden min er mindre enn 43 cm ja. Jeg har målt et par ganger, men blir ikke helt klok. Han er vel ca 32-33 cm lang fra nakke til halerot. Skal måle en gang til!

Edit, han er 31 cm fra nakke til halerot. For litt perspektiv så er hurtta pro varmedekken i str 30 akkurat litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det hjelper deg :) Pulsvarmere er det ja. Se på siden min her: www.facebook.com/arielleshundeutstyr

Under album og back on track mennesker så er det bilde, pris og størrelse på de :)

Mener du håndleddsvarmeren ?

Skulle hatt noe som går lenger opp, Med hull til tommelen, for det er knokene mine som er vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du håndleddsvarmeren ?

Skulle hatt noe som går lenger opp, Med hull til tommelen, for det er knokene mine som er vonde.

Ja disse: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=384139491674174&set=a.384112278343562.94084.254827681272023&type=3&theater

Det er ikke hull til tommelen på de desverre. Eneste alternative da blir nok hansker. Hanskene var faktisk veldig gode. Jeg fikk inn 2 par i small, medium og large og de ble solgt samme dag som de kom inn. Nå venter jeg utålmodig på neste leveranse sånn at jeg også kan få et par med hansker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vurderer ankelskydd. Men så på str - 35-38 og 39 til 42, det er jo veldig stor forskjell. Jeg bruker 37/38, blir det da veldig stramt med den minste?
Jeg bruker 39 og jeg har 3 andre som har kjøp som bruker 39 og de har tatt medium. Min søster bruker 38 og har også medium så jeg tror jeg ville gått for medium ja. Det er ikke bra hvis de er for stramme. Er du veldig tynn og smal rundt ankel/legg/fot så kan du ha small :)

Jeg venter inn ankelskydd. De er bestilt og skal være på vei håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 39 og jeg har 3 andre som har kjøp som bruker 39 og de har tatt medium. Min søster bruker 38 og har også medium så jeg tror jeg ville gått for medium ja. Det er ikke bra hvis de er for stramme. Er du veldig tynn og smal rundt ankel/legg/fot så kan du ha small :)

Jeg venter inn ankelskydd. De er bestilt og skal være på vei håper jeg :)

Blir ikke med det første, skal høre med ortopeden min først :P Men greit å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...