Gå til innhold
Hundesonen.no

Julen 2012


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*hyperventilerer* STAKKARS DEG! Hvordan har du klart å få jul i det hele tatt, uten den?

Det betyr at jeg kan få pinnekjøtt snart, sant? Sant? Sant?

Vi har ikke helt bestemt oss for hvor vi skal være enda, men enten blir det hos pappa eller så blir det her hjemme med Mia og svigermor. Pinnekjøtt blir det ihvertfall uansett hvor vi er Julepynt

Jobben pleier være grei på minimumsbemaning og gi fri, men om jeg skal feire MÅ jeg har fri i og med at nærmeste famillie er 5-6 timer unna i bil. Men det ender somoftes med annehver jul i vår turnus. Men det er en døgnturnus som er litt speisell som jeg fortsatt må notere ned for å klare huske korrekt arbeidstid når jeg jobber skjevt, når jeg jobber normalt, om det er dag, kveld eller natt osv osv :P

I år er det første gang det blir begge deler. Blir greit med penger i februar da :P

Ha ha. Jeg misunner deg ikke den. Men så jobber du kanskje ikke annenhver helg heller? Vi har jo fast bemanning uansett, siden det ikke er noe forskjell hos oss med tanke på arbeidsmengde (annet enn at det er lite lys å slukke. :P ).

Men det er greit å få en del av de røde dagene å jobbe på i det minste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koooooselig tråd! :D Det trengte vi nå tror jeg!

I år får jeg også feire hele jula i Trondheim, noe jeg setter pris på. Gleder meg masse!

For meg er det stort å hente fram julepynten. Elsker å pynte! Det blir så koselig.. Så 1. desember setter jeg på julemusikk og pynter for alle penga :lol:

I år ønsker jeg meg ytterklær som tåler kulde, samt noe annet smått. Ikke store ønskene i år :)

Jeg elsker julen! :wub: Så da håper jeg på skikkelig DYP, TØRR snø til julaften! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kom på en ting jeg gleder meg ekstra til - adventstid! For første gang siden 2006 har jeg IKKE eksamenstid :D:jump::sorcerer: Jeg kan handle julegaver i god tid, jeg slipper å ha dårlig samvittighet for at vi bruker en kveld på å pynte pepperkakehus istedetfor å lese og jeg kan få med meg koselige ting på tv om det er noe. Åh, endel fantastiske ting med voksenlivet, altså :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jul, ELSKER! Og jeg gleder meg som en unge allerede :D C og jeg skal nok feire aleine i år også, og det er drit trivelig! Vi pynter oss og lager ordentlig julemat (pinnekjøtt med rabbestappe og poteter) også hopper vi i pysjen når vi skal åpne gavene, noe som de firbeinte ivrig hjelper oss med :D

Ordentlig juletre har vi og, og masse pynt :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig glad i julehøytiden egentlig. Jeg har ikke fått julestemning de siste årene. Men jeg gleder meg til å være med familien da, det er forsåvidt det største høydepunktet.

Jeg har ikke mange å kjøpe gave til, kun niesa mi, pappa, bor og samboer og en venninne. Hva jeg selv ønsker meg til jul, vet jeg ikke enda. Regner med at jeg får allversjakke og regnjakke av min far. Som han har kjøpt i Peru til den nette sum av ca 80,- stk :D

Ja, jeg gleder meg til pinnekjøttet da, et annet av julens høydepunkt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Jeg misunner deg ikke den. Men så jobber du kanskje ikke annenhver helg heller? Vi har jo fast bemanning uansett, siden det ikke er noe forskjell hos oss med tanke på arbeidsmengde (annet enn at det er lite lys å slukke. :P ).

Men det er greit å få en del av de røde dagene å jobbe på i det minste! :D

Nei, hver tredje helg.

Ja det er det som gjør at man holder motivasjonen oppe, man får ekstra penger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det første gangen min kjære ikke skal feire med familien sin (og mommo'n hans.. Hun har maaange barnebarn men har alltid feiret med mannen etter at han var bitteliten og sa at det var ikke jul uten mommo..) og jeg vet han synes det blir tøft- Men det blir koselig å feire her hjemme! Jeg skal kjøpe julegardiner, og juletreet må selvsagt være ekte. Gleder meg til å henge opp advendtslys og det som er :)

Selv ønsker jeg meg ikke så mye, økonomien er knapp feks i forhold til ifjor, men jeg ønsker meg en dyr bergans fleece genser, en stormberg boblejakke og har sagt at han får ikke lov til å gi meg noe mer enn det. Til han vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe, men er litt forskjellig han trenger :) Sophia får et barnekjøkken, dukkevogn, stor-seng og et dukkehus + klær av oss. Pappa skal feire jul med oss, siden han ikke har noen andre og det tror jeg blir veldig koselig!

Det blir selvsagt ribbe med tilbehør på julaften, pinnekjøtt første juledag og mannen ønsker seg lutfisk.. Meh ;p Jeg skal ha romjulselskap iløpet av romjulen, med diverse hundefolk og selvsagt blir det romjulsutstilling- Gleder meg veldig til desember :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledet meg til jul i år. All den gode julestemningen osv, planlagt hvor juletreet skulle stå osv. Men så fikk jeg tilbud om å dra til afrika istedenfor, så nå gleder jeg meg enda mer til jul, selvom det ikke blir jul-jul. Jaja, jul-jul kommer (mer eller mindre) hvert år, det gjør ikke afrika :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye julepynting her da vi overtar nøklene til den nye leiligheten vår den 1.des, så 2.des begynner flyttingen :) gleder meg veldig til å feire jul :) skal feire jul hos svigerinnen min, er så glad i henne og hennes barn :) 1. juledag er alltid en tradisjon, julefrokost hos mormor og morfar :D

ønsker meg en kåpe av samboern, resten spiller ikke noen rolle, elsker det jeg får uansett, Liam får en heklet ugle av oss til jul :) den er sååå søt, og så får han vel en haug med leker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt! Siden vi må tvinge i oss den fæle ribben dagen før :P

Jeg klarer ikke pinnekjøtt. Liker ikke sau :(

Men! Vet noen om det er vanskelig å lage sånn hvit saus med fisketing oppi som man har i sånne kjeks-skjell? Er ikke det litt julete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding fra tante i dag om jeg ville feire hos dem. Hørte med mamma om det var dit hun hadde tenkt at vi skulle (feirer alltid med mamma), og vi blei enige om å gå for det. De har verdens hyggeligste og varmeste julehus, og det er alltid så sinnssykt hyggelig å være hos dem uansett, så jeg gleder meg masse. :) Ønsker meg ingenting, egentlig.

Ekstra glad blei jeg da jeg fortalte at det ville bli for kaldt for jentene å ligge i bilen, men at de kanskje kunne være i gangen om de ikke skulle være sammen med oss. Fikk dette til svar: "Klart du kan ta med deg barna dine." :heart:

Jeg spiser jo ikke svin, så jeg kommer som vanlig til å lage meg mat i en plastboks og ta med. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men! Vet noen om det er vanskelig å lage sånn hvit saus med fisketing oppi som man har i sånne kjeks-skjell? Er ikke det litt julete?

Vi bruker å ha sånne skjell som forrett på juleaften. Da jeg var barn var skjellene fylt med små fiskeboller og reker i hvit saus, etter hvert har det vel blitt en slags rekecoctail. Forretten er aldri mitt ansvar så jeg vet ikke helt hvordan fyllet lages, men det er sikkert masse oppskrifter på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tager en pose med hvit saus og ønsket mengde med fiskepudding eller fløtepudding, amerikansk blanding, reker og terteskjell.

Lager sausen som det står på posen, tar oppi puddingen og amerikanske blandingen, varmer terteskjellene og når alt er klart serveres det med reker på toppen. Rekene kan varmes, men ikke for mye, da blir de seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha sånne skjell som forrett på juleaften. Da jeg var barn var skjellene fylt med små fiskeboller og reker i hvit saus, etter hvert har det vel blitt en slags rekecoctail. Forretten er aldri mitt ansvar så jeg vet ikke helt hvordan fyllet lages, men det er sikkert masse oppskrifter på nett.

Jeg har googlet litt og det ser jo ut til at det egentlig bare er vanlig hvit fiskebollesaus... Så rart at det smaker så godt når man putter det i et skjell og ikke spiser det med kokte poteter til... :icon_confused:

Edit: Terteskjell er det det heter! Takk, Justisia :)

Endret av Annegru
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så masse til jul i år! Se familien igjen. Spise herlig NORSK mat. Julemat! Rakfisk, ribbe, rakfisk, pinnekjøtt, rakfisk, sossisser, rakfisk... Nevnte jeg Rakfisk?? :P Norsk godteri! Freia Melkesjokolade, saltsild, kvikk lønsj... Gløgg! Åh som jeg gleder meg til maten! Og håper det er snø!

Gleder meg også til å gi bort egenproduserte julegaver, heklede og strikkede. Så skal jeg kjøpe med Quallity Street konfekt til familien, for det er så billig her borte. Tinn-boksen koster nesten 200 kr i Norge, den koster 40 på supern her :P

Ønsker meg egentlig bare penger til fergen i år jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Jeg har nettopp tatt på meg å avholde familieselskap 1. juledag, jeg.... :shocked::blink::wacko:strong>ression.gif

Shit pommes frites! Hva skal jeg servere? Hva spiser dere 1. juledag?

Vi har i alle år hatt terteskjell og sånn hvit fiskesausting på 1. juledag, men for et par-tre år siden var hele familien lei og lysten på å prøve noe nytt. Så vår nye 1. juledag-mat-tradisjon er baccalao. :) Det er deilig med noe litt lett til middag siden vi har hatt festmåltid to dager på rad (lille julaften er skikkelig høytidelig hos oss, like høytidelig som julaften), spist stor 1. juledag-frokost og snavlet i oss sjokolade hele dagen. Men samtidig er det jo hyggelig å spise noe vi ikke har hver dag liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...