Gå til innhold
Hundesonen.no

Heldige meg som får skogtur med Ella...


Gjest
 Share

Recommended Posts

... for hun er så fin! :)

8056745667_7d0458f976_c.jpg

God stemning i bilen på tur til tur, Ella ler her av en grov nordleningvits jeg dro.... :lol:

8056814757_d34c1d0f8e_c.jpg

Fyllstoff med høstfarger

8056804055_3e12c73b3d_c.jpg

Varma godt i sola, da må man ut med pesern. Forøvrig bærer ikke denne damen preg av 10 år, hun RANT opp de 250 høydemeterene vi gikk i dag som om hun skulle vært ungfole :P

8056810267_06c7292e5d_c.jpg

Høst!

8056800486_19817e8771_c.jpg

8056752612_11185d3a4b_c.jpg

Til slutt endte vi nå opp her, disse østlandske skogstjernene (jaja, innsjø da) er liksom ikke helt like spennende som fjellvannene jeg er vant med nordpå. Men jeg skal ikke klage, østlandet har nå sine andre sjarmer :P

8056786997_94a6336136_c.jpg

Fine Ella tar en pust i bakken :)

8056774404_2b56294227_c.jpg

8056775665_c97c006876_c.jpg

8056767043_a6d337db6b_c.jpg

8056762960_43d3c014f6_c.jpg

Kan love dere, når disse skeptiske øynene ser på deg i bilen hele veien hjem - så kjører du pent :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ser jo halve oslomarka lik ut, men ser ut som vi nesten møttes på tur i dag! Men hadde nok kjent igjen Ella om vi hadde passert. Fine damen!

Vi gikk opp til Rognlivann, iflg turistinformasjonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, søte, gode, gamle, rare Ella! Hun er en herlig og merkverdig dame. :)

Fantastiske bilder. Er det slik at om man påtvinger deg å passe bikkja, så får man med gratis fotografering også? Hmmm... det skal jeg vurdere neste gang...!

Haha! Sykt morsomt det første grovis-bildet!

Send hunden din til Belgerpia når du drar på ferie, da får du masse bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder. Er det slik at om man påtvinger deg å passe bikkja, så får man med gratis fotografering også? Hmmm... det skal jeg vurdere neste gang...!

Haha! Sykt morsomt det første grovis-bildet!

*nikke ivrig* Hundepass kommer helt gratis også, da det er betaling nok å få være beæret med en hunds tilstedeværelse :D

Ja, du er veldig heldig, for Ella er bare helt nydelig og spesiell. :wub:

Hun er ikke vanskelig å bli glad i, det er bra sikkert :heart:

8059698363_c263da7e75_b.jpg

Maaaaaaaaaaaaaat? *puppy eyes*

Også er hun så vanvittig gracefull! Snakk om en hund som er bygget for å komme seg framover. Traven er så effektiv at jeg ikke har sett maken til, og når hun løper så ser det bare skikkelig BRA ut liksom - det er så effektivt. Blir litt sånn "at a loss of words", for det er en helt annen verden enn Labrador som løper :P Er så uvant, så vakkert! Eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: Ella! Jeg liker å få stilige bilder tilbake når jeg leverer fra meg fine gamle damen min. Du skulle hatt med apporteringsfilmen også! Og det sofabildet. Huff, jeg er alt for dårlig til å dokumentere de mange hundre tusen uttrykkene hennes. Hun er litt av en dame. :wub:

Og tusen takk for passet, jeg tror Ella stortrivdes! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dagens bilder; alle tatt med iPhone 5! Vanvittig improvement fra iPhone 3GS! WOO!

8197115492_da91edb8ef_c.jpg

:heart:

8197150528_f086be1782_c.jpg

Eventyrskog!

8196040213_67a1771179_c.jpg

f984874c318911e283b822000a9f124c_7.jpg

Også må man nå flire litt av den Ella den Ella.... Hun har så mange artige ansiktsuttrykk når hun kjører bil (eller sitter i bil, da :P ).

8197140750_210832bafa_c.jpg

Turen gikk "rundt" Burudvann (helt inn til enden også vasa vi i gjørmeskog tilbake) - med full parkeringsplass og shitloads of folk. Ikke ett bjeff fra frøknenen! :) Blir jo litt stolt av henne, på Marias vegne :P Tusen takk for lånet, Ella er one of a kind :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over at hun ikke utagerer på noe når du går på tur med henne. Virkelig! Hun har utagert på andre hunder i sånn 5 år nå, uansett hvem som går med henne og uansett om disse personene vet om utageringen fra før eller ikke. Gi meg oppskriften a, plis? :lol:

(Jeg husker en tur for 1 år siden der vi gikk i sivilisasjonen hele dagen og hun ikke utagerte en eneste gang da. Men det var den ene gangen, og jeg aner ikke hvorfor hun plutselig ikke gjorde det. Rare hund.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, iPhonen min og jeg blir glad for å høre at den duger :)

Nydelige bilder! Tenk at det bare er høst der nede fortsatt! :P og sol! :o

Ella er søt. Ikke rart du syns hun er pen og grasiøs når det er greyhound i henne! ;) ;)

Du aner ikke hvor rart det er å være her når jeg får daglige meldinger om glattføre, kulde og mørketida. Nyter hvert et sekund jeg kan med sol, så man veit iallefall å verdsette været (som nordlening) :P

Og jeg kjenner jeg er helt kurert for hunder med tung kroppsvekt, så du skal ikke se bort i fra at en greyhound blir framtiden. Har egentlig aller mest lyst på en Ella jeg, eller en Vorsteh, Husky, Greyhound OG Labradorblanding! :P Men jeg ender vel helst opp med en jaktlabrador neste gang. Er 100% ferdig med bein/leddplager :(

Jeg er så imponert over at hun ikke utagerer på noe når du går på tur med henne. Virkelig! Hun har utagert på andre hunder i sånn 5 år nå, uansett hvem som går med henne og uansett om disse personene vet om utageringen fra før eller ikke. Gi meg oppskriften a, plis? :lol:

(Jeg husker en tur for 1 år siden der vi gikk i sivilisasjonen hele dagen og hun ikke utagerte en eneste gang da. Men det var den ene gangen, og jeg aner ikke hvorfor hun plutselig ikke gjorde det. Rare hund.)

Aner ikke hvordan jeg gjør det :P Eneste "tiltaket" jeg gjør er å lage båndet kort også "kremte" litt om jeg ser hun begynner å henge seg opp. Har haukeøyne da :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...