Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann fra Prikkesara


Prikkesara
 Share

Recommended Posts

Hei, tenkte slenge meg med her.

Jeg har to dalmatinertisper, på 8 og 5 år. De brukes mest på spor og masse tur, samt den yngst er N uch, pensjonert ( igjen)

For tiden tygger jeg på rasebytte, til Stabyhoun... så om noen her har tips, info eller erfaring tar jeg gjerne imot. Gleder meg til å bli kjent med Hundesonen:)

mvh

Line, aka Prikkesara

post-11471-0-40305700-1348599195_thumb.j

post-11471-0-45602000-1348599246_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke luktet på min ;)

Jeg kjenner jeg absolutt ikke savner dalmispelsen :) Kom inn en dalmis på jobb i går, og jeg klart knapt og vaske av bordet etter han. Og klærne til eieren.... Jups, glad jeg slipper kort-korte stikker-seg-inn-over-alt-hår ;)

Men jeg bader min med veldig jevne mellomrom jeg da, og i starten syntes jeg det var et herk og få han tørr. Jeg vurderte og kjøpe meg blåser og alskens luftegreier. Så ga oppdretter meg et silkedekken og ga meg beskjed om å ta det på våt hund. Altså, han håndkletørres og så får han på seg silkedekkenet.. Neste morgen er han knusktørr og har silkeglatt og blank pels! Fantasktisk! ( og lettvindt! )

Men jeg er enig i at pelshunder som ikke blir stelt luker. Huff, jeg kjenner en del goldiser som har denne karakteristiske lukta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke luktet på min ;)

Jeg kjenner jeg absolutt ikke savner dalmispelsen :) Kom inn en dalmis på jobb i går, og jeg klart knapt og vaske av bordet etter han. Og klærne til eieren.... Jups, glad jeg slipper kort-korte stikker-seg-inn-over-alt-hår ;)

Men jeg bader min med veldig jevne mellomrom jeg da, og i starten syntes jeg det var et herk og få han tørr. Jeg vurderte og kjøpe meg blåser og alskens luftegreier. Så ga oppdretter meg et silkedekken og ga meg beskjed om å ta det på våt hund. Altså, han håndkletørres og så får han på seg silkedekkenet.. Neste morgen er han knusktørr og har silkeglatt og blank pels! Fantasktisk! ( og lettvindt! )

Men jeg er enig i at pelshunder som ikke blir stelt luker. Huff, jeg kjenner en del goldiser som har denne karakteristiske lukta ;)

Høres bra ut, for din del :) Luktet masse fra munnen på de jeg har møtt, voksne hanner 5 år og oppover. Så står over det altså. Og er realist på pelsstell, alt med måte. Mine to dalmiser røyter ikke noe særlig faktisk, muligens fordi de er ekstremt mye ute? Og så får de selolje. Men lukt er viktigere for meg enn pels overalt :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...