Teserere Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Jeg tenkte vi skulle ha en liten lek. Jeg stiller 2 spørsmål, så får dere 1 døgn på å svare. Fasiten kommer imorgen. Svar slik: 1 ja/nei 2 a/b/c Den er på engelsk: 1. If you knew a woman who was pregnant, who had 8 kids already, three who where deaf, two who where blind, one mentally retarded, and she had syphillis; would you recomend that she have an abortion? 2. It is time to elect the world leader, and your vote counts. Here are the facts about the three leading candidates: candidate a Associates with crooked politicians, and consults with astrologists. He's had two mistresses. He also chain smokes and drink 8-10 martinis a day. candidate b He was kicked out of office twice, sleeps until noon, used opium in college and drinks a quart of whiskey every evening. candidate c He is a decorated war hero. He's a vegetarian, doesn't smoke, drinks an occasional beer and hasn't had any extramarital affairs. Which of these candidtes would be your choice? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Kan ødelegge moroa i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Blir spennende å se hva folk svarer. Denne hadde vi som en del av moroa på hyttetur for en del år tilbake Mari da, du ødelegger jo moroa ved å spoile Men, sånn 100% fakta er det jo ikke da ... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 20. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Å nei. Flashback from way back. Tanken er vel god kanskje, men denne faller veldig til kort... ... Ikke ødelegg all morroa da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Greit greit, jeg har redigert. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Hmmmm. 1: Nei (legger ikke ut hvorfor i tilfelle jeg har rett). 2: Aner ikke, jeg skjønner at det er noe muffins her så jeg klarer ikke velge . Venter i spenning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Jeg skal være ærlig å si at jeg leste linken da Mari kom med den, så jeg vet hva "resultatet" er. Men før jeg leste den, så ville jeg faktisk sagt at jeg ville valgt C-personen da han høres ut som en streit fyr ( ). B synes jeg faktisk høres ut som en utrolig kul fyr da! Med å få barn, såååå hadde jeg vel kanskje sagt nei.. Selv om jeg vet hva som skjer.. Men når det er sagt, så veit man jo aldri sånne ting på forhånd heller da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 1. nei 2. B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 1. Nei, for det er sikkert noe muffens her... 2. a. Han streite fyren høres så streit ut at jeg tror det må være noe gærnt med han (pervo eller noe slikt), så da må man velge en av de 2 andre. Siden ingen av de 2 høres helt supre ut, så tenker jeg det er tryggest å velge den som antagelig dør først (slik at man kan få nyvalg) og siden a både røyker og drikker mens b bare drikker, så velger jeg a! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 1. Nei, hvilket tap det ville vært 2. b. I alle fall ikke c. a klarer jeg ikke plassere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Skjønner ingen ting enda. Men svarer bare noe uansett: 1. Nei. 2. B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Sånn helt uten å tenke på at det ligger noe bak: 1: Nei 2: C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 c - definitivt, og jeg står enda for det selv om jeg veit "svaret" på 1 ville jeg svart ja uten å vite svaret, men med svaret blir det nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Kan noen sende meg svaret på PM? Ble så nysgjerrig Edit: fant svaret selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 c - definitivt, og jeg står enda for det selv om jeg veit "svaret" Skummelt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 fasit ? Tar det som et spørsmål jeg :-P 1. nei , jeg ville aldri noensinne anbefalt noen å ta abort. Eller å ikke ta abort for den saks skyld. 2. kandidat b , han siste høres skummel ut :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Berre for å vere kjip, så synst eg denne linken argumenterar godt. Eg har til og med lagt linken i ein spoiler, så eg er heilt sikker på at alle opnar han . http://www.snopes.co...woquestions.asp 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Sorry, men dette var bare teit! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Nei, og kandidat b. En kandidat etter mitt hjerte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg veit svaret på begge! Men jeg skal ikke være teit og ødelegge for noen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 1 - Vanskelig å anbefale noen å ta abort, men hvis det hadde vært meg selv, så ville jeg tatt abort. 2 - Ikke C ihvertfall! De to øverste blir framstilt med fokus på de negative tingene, mens hos c har de dratt fram kun det positive. Jeg har også mest sansen for b. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Nå har jeg lest fasiten før, så svarene blir litt farget av det. Men, nei, jeg ville ikke anbefale noen å ta abort, eller ikke ta abort. Det er deres valg hva de vil gjøre. Og som Lola, har jeg virkelig sansen for kandidat B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 jeg skjønner ikke helt greia jeg. Nå har ikke jeg sett fasiten , men det forundrer meg at det kan være noen fasit ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 jeg skjønner ikke helt greia jeg. Nå har ikke jeg sett fasiten , men det forundrer meg at det kan være noen fasit ? Det er en smartass-greie. Intensjonen er vel god men logikken er full av fail. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Når man skal presentere slike ting, så er det jo greit å holde seg til fakta også. Det er bare en myte at kandidat C var vegetarianer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts