Mackenzie Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Nettopp ferdig med ett par doble votter i eurasierull og alpakka. Håndspunnet fra innerst til ytterst. Bare ett igjen, så er denne bestillingen ferdig De så utrolig gode ut! Sånne skal jeg ønske meg til jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Når jeg fikk det til *kremt* så får du det til også, garantert! Jeg er ingen oppskrift-geek altså, skjønner lite av dem Se på videoene til drops design, start med begynnelsen for å si det sånn, og så luseleser du oppskriften. De har en egen video for sånne bestemors-ruter på Drops design. Det finnes flere oppskrifter der ute på nettet på bestemorsruter (eller også kalt oldemorsruter eller mormor-ruter...!) men jeg synes akkurat denne var veldig "oppklarende": http://strikkespinn...r-oldemorsrute/ Sammen med videoen på Drops Design så løsnet det for meg og jeg fikk det til :- ) Hmmm skeptsk. men ok Jeg syns det er så vanskelig å se hva som er masker og sånt når jeg skal hekle - så lurer på om jeg legger opp maskene feil. Må prøve på nytt endag, bare ha tak i noe lysere garn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Virkelig supert med en slik tråd til å dytte på hekle/strikke lysten. Jeg har strikket og heklet i mange år, men det kan gå år mellom bølgene med arbeidslyst I sommer har jeg heklet endel, men så gikk jeg ned i en bølgedal igjen- og nå er det flere uker siden jeg tok i en heklenål. Så håper denne tråden skal gi meg ett skikkelig tupp bak, så jeg får begynt igjen. Flere luer, og gode sokker til vinteren er planen. Og kanskje noen gaver til Jul. Kjøpte masse garn i sommer, så kan lage litt av hvert. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Stilig den hatte/lua! Og for en fin modell på nederste bilde! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Jeg har akkurat den Mariusen i lys grå, mørk grå og hvit Farmor som har strikket til meg da, er så glad i den genseren Må jo vise den frem også, her er den Likte virkelig fargen på denne Er den strikket i alpakka ull? Eller annen ull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. September 2012 Rapporter Share Skrevet 23. September 2012 Likte virkelig fargen på denne Er den strikket i alpakka ull? Eller annen ull? Oj, der spurte du vanskelig, hehe Tror det er "vanlig ull"? Kan spørre farmor neste gang jeg er hjemme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Wow! Her var det mye fint! Det er det jeg sier, at soniser er så innmari flinke til alt mulig Jeg har gått på en håndarbeidssmell og produsert ut av en annen verden den siste uken Sånn går det når man er i rekonvalesenstid...Det har blitt to luer, en genser, to halser, et hårstrikk (!) en bamse (ikke helt ferdig da) og et heklenåletui. Phu! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Herregud Sara, hvor fort hekler/strikker du egentlig?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Herregud Sara, hvor fort hekler/strikker du egentlig?! Jeg kjenner det i hendene, for å si det sånn..haha! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 For de som har lyst til å prøve seg på det: her er en annen type ugle-lue, den var innmari søt! http://strikkespinn.files.wordpress.com/2010/06/uglehue1.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Sara, den hvite halsen der var fin! Har du oppskrift på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 klarer ikke vente til jeg får heklepinnene mine i posten jeg nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 *Fnis* Morsom oppskrift på tøfler: Etter alle omganger er forklart, forklares monteringen av tøffelen - og så helt til slutt står det "hekle en tøffel til". Jammen godt de sa fra om det, sånn at man ikke skulle slumpe til å ikke få det med seg. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 - og så helt til slutt står det "hekle en tøffel til". :D (sånn at ingen skal klø seg i hodet og utbryte "det er noe galt her i denne oppskriften altså, det mangler en tøffel!") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Flott tråd:) Driver med prosjekt gulvteppe av opprevet sengetøy jeg da. Nål 15. Var og knabbet de gamle fillenøstene etter min mors vev-virksomhet (misfargingen i midten er vann... håper det går bort i vask), og driver også med et annet ett (med nål i str. 20)av annet stoff som er litt mer selvvalgt i fargene Red: Ja, her er nr. 2, og nederst et bilde av den lille 20-nålen. Til info er jeg str. 11 i hansker.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 24. September 2012 Rapporter Share Skrevet 24. September 2012 Oh! Uglelue. Lagde denne i fjor. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Sara, den hvite halsen der var fin! Har du oppskrift på den? Takk! Den er strikket med dobbel tråd i garnet Iris Natur. Syyyykt deilig garn! Men det er visst vanskelig å få tak i akkurat nå, fordi alle strikker seg Dorthe Skappel-genseren i det garnet. Husker ikke hvor mange masker, men kanskje 52? Løst strikket på rundpinne. Også strikket jeg den skikkelig lang, slik at den kan trekkes over hodet som en hette. Den er veldig fort gjort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Ah Hvilken str på rundpinnen? Veldig fint! Bare rette masker altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Oh! Uglelue. Lagde denne i fjor. Måtte bare si det lekkert bilde av lekker katt og fin lue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Jeg har endelig lært meg å hekle og har kommet ganske langt på et babyteppe til en venninnes kommende baby Her er en smakebit 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Ah Hvilken str på rundpinnen? Veldig fint! Bare rette masker altså? Husker ikke størrelsen på rundpinnen, men ganske tykk ja. Bare rette masker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Jeg har strikket min første sokk! *stolt* Altså, kan ikke si den ble perfekt, men det likner i allefall på en sokk Øvelse gjør mester, håper jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 28. September 2012 Rapporter Share Skrevet 28. September 2012 Jeg har begynt på stripekjolen jeg. Men så innså jeg plutselig at jeg strikka frem og tilbake i stedetfor rundt (var så konsentrert om denne patentstrikken jeg, som jeg forøvrig fikk til ), og da først så jeg at rundpinnen jeg har kjøpt er for lang for kjolen Jeg har 80cm rundpinne jeg, og kjolen blir max 70 cm i diameter Jaja, da lærte jeg det da. Er kommet godt i gang med Marte-halsen da, den er moro å strikke, enkelt mønster og så det går så fort. Og så elsker jeg garnet, strikker i Fin fra DSA. Men dyrt var det.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 28. September 2012 Rapporter Share Skrevet 28. September 2012 Jeg har begynt på stripekjolen jeg. Men så innså jeg plutselig at jeg strikka frem og tilbake i stedetfor rundt (var så konsentrert om denne patentstrikken jeg, som jeg forøvrig fikk til ), og da først så jeg at rundpinnen jeg har kjøpt er for lang for kjolen Jeg har 80cm rundpinne jeg, og kjolen blir max 70 cm i diameter Jaja, da lærte jeg det da. Er kommet godt i gang med Marte-halsen da, den er moro å strikke, enkelt mønster og så det går så fort. Og så elsker jeg garnet, strikker i Fin fra DSA. Men dyrt var det.. Husk at Fin siger i vask, så hvis du er opptatt av å ikke ha den for lang, må du strikke den litt kortere enn oppskriften sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts