Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Kjøp for all del ikke en singer maskin, drev med salg av de før og hadde så mye rare problemer med de...

Vil heller anbefale en husqvarna, brother, pfaff eller juki om du skal gå for "billigmaskin".

Jeg vet ikke helt hvilke prisområde du tenker, men en av de rimeligste jeg vet som er ok å bruke er denne til Juki. Vil du legge litt mer i det kan du gå for en elektronisk fra Brother f.eks (veldig greie maskiner).

Billigmaskinene til Singer (som man ofte får kjøpt på matbutikker o.l.) er relativt svake maskiner, går ofte og fort i stykker, syr lite pene sømmer og har ofte rare elektriske og mekaniske problemer.. men generelt sett er det litt sånn at bruker du under 2000 på en symaskin har du en maskin som er vanskelig å bruke og lage bra resultater på.

/endrant

Ja, Singer-maskinene som selges på Europris ol. er det ingen som anbefaler, så de er greie å holde seg unna.

Men jeg hadde en Singer (Confidence 7470), og solgte den fordi den taklet flere/tykke stofflag så dårlig. Utover det var det en knakende god maskin! Deretter kjøpte jeg en altfor avansert maskin, som jeg byttet ut med en halvrimelig Janomemaskin, som er akkurat det jeg trenger! I etterpåklokskapens navn så kunne jeg like gjerne beholdt singer-maskinen. Den var like god, og hadde litt flere sømmer.

@skilpadde .. jeg ville faktisk vurdert å bruke litt penger og enten kjøpt en enkel, men bra ny maskin eller en litt mer avansert, brukt maskin. Det er mange som syr for tiden, og prisene halveres raskt på symaskiner. Så det er ikke dumt å sjekke finn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kjøp av symaskin så anbefaler jeg folk å sjekke symaskintester, og så finne ut om noen av de som er anbefalt er på tilbud noe sted. Jeg har stor forståelse for at folk kjøper Ikea-symaskinen hvis man ikke vet om man kommer til å sy så mye, men husk også at en god symaskin varer vanligvis i mange, mange år, og det er veldig greit å kunne sy for eksempel gardiner selv. Eller grytekluter eller handlenett eller sofaputer. :P Problemet med billigmaskiner er at de kødder veldig mye mer enn kvalitetsmaskiner, og det er en dårlig kombinasjon med det å være nybegynner. Men selvfølgelig, en Ikea-maskin (eller annen billigmaskin) kan være en grei begynnelse hvis man ikke vil legge så mye penger i symaskin nå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være @Bones , så tror jeg at jeg aldri kommer til å prøve meg på et ugleteppe :lol: :pSent from my iPhone using Tapatalk

Uhm, er det pga arbeidsmengden? :P Tror jeg skal telle opp antall tråder jeg har festet når jeg er ferdig. Det skulle være nok til å avskrekke de fleste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler! Mitt første hekleprosjekt, så ting tar tid. Hekler duk, sånn hjørne til hjørne. Synes det er litt gøy, så nå tenker jeg å hekle noe til mamma til jul, som en del av en større gave. Hytta blir fikset opp, så tenkte noe til den. Forslag?

Min tanke er grytekluter, men hadde vært gøy med noe mer også.

Noen som har link til gratisoppskrifter som er greie for en nybegynner? :)

Edit: @ jeg digger teppet ditt! Kjempeflott!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49c4c4d7-44f0-42a3-8232-77b40c645c78_zps

Det går stadig fremover. Ikke det beste bildet, men måtte bare vise fremgangen. Masse igjen å gjøre, men nå ser jeg at det en gang kommer til å bli ferdig. :P Heldigvis, hehe.

Veldig fint blir det! Hvilket garn er fargegarnet?

Jeg hekler! Mitt første hekleprosjekt, så ting tar tid. Hekler duk, sånn hjørne til hjørne. Synes det er litt gøy, så nå tenker jeg å hekle noe til mamma til jul, som en del av en større gave. Hytta blir fikset opp, så tenkte noe til den. Forslag?

Min tanke er grytekluter, men hadde vært gøy med noe mer også.

Noen som har link til gratisoppskrifter som er greie for en nybegynner? :)

Edit: @ jeg digger teppet ditt! Kjempeflott!

Grytekluter er jo veldig koselig sammen med feks såper, vin, matoljer osv. Går også an å hekle håndduk/kopphåndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint blir det! Hvilket garn er fargegarnet?

Takk! :) Både det hvite og det fargede er KnitPicks Chroma Worsted. Det fargede heter lollipop. Det er 70% ull og 30% nylon. Jeg foretrekker garn som er 100% ull, men her bestemte jeg meg for å bruke garnet som var anbefalt i oppskriften pga. fargene. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Både det hvite og det fargede er KnitPicks Chroma Worsted. Det fargede heter lollipop. Det er 70% ull og 30% nylon. Jeg foretrekker garn som er 100% ull, men her bestemte jeg meg for å bruke garnet som var anbefalt i oppskriften pga. fargene. :)

Men fikk du bestilt knitpicks til Norge? Har skjønt det slik tidligere at de kun sender til nord amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i England da, men jeg bestilte fra http://www.greatbritishyarns.co.uk Tror de sender til Norge også, men er ikke helt sikker.

:)

oooh! Ble brått usikker på om det var bra (for pengboka) eller ikke dette...

Tusen takk :P

edit: "Great British Yarns offers international shipping and worldwide delivery. " :bananas:

Endret av Tekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugleteppet blir flott @!

Takk. :D Nå hekler jeg øyne til uglene. Har heklet syv, så da er det bare femogtyve igjen å hekle. :P:aww:

oooh! Ble brått usikker på om det var bra (for pengboka) eller ikke dette...

Tusen takk :P

edit: "Great British Yarns offers international shipping and worldwide delivery. " :bananas:

Hihihihi. :teehe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å feste tråder til den store gullmedalje. Har nå heklet alt som skal hekles på uglepleddet mitt (med unntak av kanten rundt), men jeg tror ikke at jeg klarer å bli ferdig med å feste tråder, feste nebb, øyne og knapper samt å hekle alle bitene sammen og hekle kant rundt i løpet av den neste uken. Vil så gjerne bli ferdig før jeg reiser, så jeg skal gjøre et forsøk. Dette var MYE mer arbeid enn jeg trodde på forhånd. :aww: Det er 388 tråder å sy inn hvis jeg ikke tar med de 32 knappene jeg skal sy på, kanten som skal hekles rundt og trådene jeg må sy inn når jeg fester sammen de ulike bitene... Puh!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

388?!! Tråder å sy inn??!! Du er sikker på at du har gjort drt riktig?

*mumle noe om at jeg skal aldri lage det teppet* selv om drt frister, for jeg klarer ikke å tro på deg at det er såååå mye arbeid på et lite teppe :lol:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Om det bare er en fargeendring pr rute vil det fortsatt være 4 tråder, altså 97 ruter. Noe som ikke er så ille.

Lagde ett lappeteppe med 112 lapper, hver av de hadde 5 farger = 1120 ender å feste

+ det svarte garnet som heklet rutene sammen 56 ender

+ 20 ender til borden

= 1196 :|

Gjorde mesteparten på lillejulaften med hjelp fra mamma... så julegaven ble pakket inn og kom seg under treet..

Neste gang fester jeg flere av trådene underveis, tror det ble en bærepose med trådrester også

(Ravelry link til teppet med alle endene)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver bestandig å hekle inn tråden var starten av jeg, for å slippe å sy den inn :P

syns det blir mye penere om man fester tråden med nål, om jeg hekler inn enden så blir det fort ett lite hull som gradvis åpner seg der. Med ei god nål og noe greit på tv'n går det greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...