-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Jeg tror en dual purpose labb hadde vært bra for dere. Jaktlabb vil jeg si er for mye hund, for det dere beskriver.
-
Er også veldig glad i teppe. Portabel 'plassen sin' er utrolig kjekt å ha. Et godt ullteppe (pels+fleece = ubehagelig statisk elektrisitet) godt innsatt med lanolin for smussavvisning, vanntett underside og bærereim er essensielt utstyr for meg.
-
Dette ville jeg ikke vært det minste bekymret for! Ja, det er jaktinstinkter, men det er to helt forskjellige settinger. Drakamp oppfordrer man til, sau skal behandles pent. I tillegg har man endel andre instinkter og egenskaper som slår inn under gjeting som overskygger. Samtlige av mine siste hunder har konkurrert i klasse 3 i gjeting og vært gode arbeidshunder, alle disse og tidligere hunder har også trent en hel del sport (inkludert en NM-finalist i rally), hvor drakamp er essensielt. Har aldri sett noe sammenheng mellom heftige drakamp-hunder og hunder som biter sau, om de biter sau er det av andre årsaker enn at man har trigget jakt.
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts