Teserere Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Fine! Hvordan gjorde du det med hælen og tåen? Sokken jeg lagde ble utrolig mislykket på disse to punktene Ehm, jeg bare fulgte oppskriften jeg Hvordan mislykket ble dine? Hvilken oppskrift brukte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Ehm, jeg bare fulgte oppskriften jeg Hvordan mislykket ble dine? Hvilken oppskrift brukte du? Hvilken oppskrift var det? Har brukt denne, men sokkene blir ikke akkurat fine eller veldig behagelige å gå med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Hvilken oppskrift var det? Har brukt denne, men sokkene blir ikke akkurat fine eller veldig behagelige å gå med Jeg klarer ikke engang å se for meg hvordan den hælen ser ut Har du bilde? Jeg brukte denne oppskriften som jeg syns var lett forståelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 I kveld har jeg vært på strikkekveld med 9 andre jenter fra skolen, det var jammen koselig Vi er tre-fire stk som har strikket sammen hver mandag de siste ukene og i dag inviterte vi enda flere, må nesten starte strikkeklubb snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 I kveld har jeg vært på strikkekveld med 9 andre jenter fra skolen, det var jammen koselig Vi er tre-fire stk som har strikket sammen hver mandag de siste ukene og i dag inviterte vi enda flere, må nesten starte strikkeklubb snart Så koselig! Trivelig å strikke med andre og dele erfaringer osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. November 2013 Rapporter Share Skrevet 4. November 2013 Jeg skal lage et pledd som jeg har tenkt skal være 2x2 meter. Og skal strikke på rundpinne. Men finnes det ikke rundpinner som er lengere enn 80? Tenker det blir fryktelig trangt med så stort pledd eller? Det hørtes ut som et veldig tungvint strikketøy å arbeide med, kan du ikke heller strikke ruter eller remser som du syr sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Jeg tenker å strikke nøstebarns bestefarstrøye til samboers lillebror på 3 år. I oppskiften anbefales det å bruke enten silkeull eller lammeull, noen formening om hvilket jeg burde bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 I kveld har jeg vært på strikkekveld med 9 andre jenter fra skolen, det var jammen koselig Vi er tre-fire stk som har strikket sammen hver mandag de siste ukene og i dag inviterte vi enda flere, må nesten starte strikkeklubb snart Det høres skikkelig koselig ut. Mulig at at det bare er jeg som sitter med dette intrykket etter å være aktiv i denne tråden og forrige ukes nasjonale strikkekveld, men det virker som om strikkeinteressen har tatt seg opp/er i ferd med å ta seg opp? Min mor har i hvert fall klaget i årevis over at strikking har gått av moten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 I kveld har jeg vært på strikkekveld med 9 andre jenter fra skolen, det var jammen koselig Vi er tre-fire stk som har strikket sammen hver mandag de siste ukene og i dag inviterte vi enda flere, må nesten starte strikkeklubb snart Å, så koselig Nå har det seg slik at luen min plutselig passet innpå pinnene etter et par runder med magic loop. Jeg lurer på om jeg la opp litt stramt. Så nå strikker jeg bare vanlig rundt. Håper ikke den blir for stor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Ang. magic loop, for min del ble det forferdelig stramt i starten? Jeg prøvde bare et par-tre masker før jeg gav opp fordi jeg ikke skulle lage noe spesielt av den, bare prøve, men løsner det opp etterhvert eller la jeg opp for stramt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 5. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 (endret) Jeg tenker å strikke en genser til en DSG med farger lik den på bildet. Hvilken farge synes dere jeg burde bruke som hovedfarge? Tenkte å lage en ensfaget genser med et bein el. på ryggen i annen farge. Mine DSG'er har neeeesten samme brunfarge som denne søte lille (OT: hvem er denne søte lille hunden, forresten?), og de har begge røde gensere. Jeg synes ofte DSG'er kler rødt veldig godt, men også grønt (litt sånn dyp grønn, kanskje litt mørk mosegrønn eller "skogsgrønn", ikke grell eller knæsj, liksom.) Edit: Eller mariusgenser: Endret 5. November 2013 av Annegru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Takk for tips, skal på tur med han i dag så jeg får tenke på hvilke farger han kler i smug Hunden på bildet er den første med riktige farger jeg fant når jeg søkte "Dansk svensk gårdshund" på google, så hvem den er veit jeg dessverre ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Det er vel bare en sonis som har sett garnstashet mitt, det var en merkelig blanding av skam og fryd jeg kjente på da. Dette føler jeg bør deles med dine med-strikkere (og obskøne onlookers)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Dere som strikker til barn, her var det utrolig mye fint! Mitt nye prosjekt blir nok nr 22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElZorro Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Dere som strikker til barn, her var det utrolig mye fint! Mitt nye prosjekt blir nok nr 22 Link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Link? Herremin så kravstor, da! http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/1108-smart-til-barn-9041108 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Julegaveønske til flere her inne? http://www.martehelgetun.no/butikken-min/pinner/pinneskrin/ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Jeg er nybegynner (flodhesten var det første prosjektet mitt), så jeg synes at den var grei for en nybegynner i alle fall. Kan jeg spørre om hvor lang tid du brukte? Fikk akutt lyst til å lage den i julegave til guddatteren min, men (1) jeg har en liten jakke som må strikkes ferdig først, og (2) jeg har aldri tatt i ei heklenål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Jeg er litt enig i at det ikke blir søtere enn dette! http://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/prinsessetoefler/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Kan jeg spørre om hvor lang tid du brukte? Fikk akutt lyst til å lage den i julegave til guddatteren min, men (1) jeg har en liten jakke som må strikkes ferdig først, og (2) jeg har aldri tatt i ei heklenål Jeg brukte tre uker på den, men heklet ikke hver dag. Litt vanskelig å estimere timeantall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Jeg brukte tre uker på den, men heklet ikke hver dag. Litt vanskelig å estimere timeantall. Ah, men det bør jo være overkommelig hvis jeg bare tar meg sammen og får ferdig jakken. I verste fall blir den ferdig til bursdagen hennes i januar. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Ah, men det bør jo være overkommelig hvis jeg bare tar meg sammen og får ferdig jakken. I verste fall blir den ferdig til bursdagen hennes i januar. Takk Skal lage en til før jul og regner med at det går fortere nå som jeg vet hva jeg gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Prøver å bestemme meg for om jeg liker det jeg strikker eller ikke. Ikke lett når man ikke vet hvordan det blir til slutt. Det skal bli en genser, men siden jeg ikke fant noe mønster, så må gudene vite hvordan det ender. Men jeg tok utgangspunkt i denne genseren http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=67&d_id=9&lang=no så får tiden vise om det blir genser, eller ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Det hørtes ut som et veldig tungvint strikketøy å arbeide med, kan du ikke heller strikke ruter eller remser som du syr sammen? Jo det kunne jeg. Har gjort det før, med en rundpinne, og det ble fryktelig trangt og litt tungt etter hvert. Så kanskje jeg bare må dele det opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Prøver å bestemme meg for om jeg liker det jeg strikker eller ikke. Ikke lett når man ikke vet hvordan det blir til slutt. Det skal bli en genser, men siden jeg ikke fant noe mønster, så må gudene vite hvordan det ender. Men jeg tok utgangspunkt i denne genseren http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=67&d_id=9&lang=no så får tiden vise om det blir genser, eller ikke.. Atte, den grønnblåe dingsen så praktisk ut. Hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts