tutle Skrevet 2. April 2018 Rapporter Skrevet 2. April 2018 13 timer siden, Nowisclee skrev: Er det noen her som vet om fine strikkemønstere til hundegenser? Jeg prøvde å søke i søkefunksjonen men fikk enten opp vanlige hundegensere, eller ingenting (søkte på strikkemønster, gensere og hundegensere hver for seg). Ønsker meg helst noen med "lang" rygg, som ikke stopper oppå ryggen men går litt nedover runpa og lårene. str 40 cm rygglengde til 60 cm rygglengde? Setter pris på alle tips! Hva med denne? https://www.ravelry.com/patterns/library/darling-darby-sweater 1 Siter
Nowisclee Skrevet 2. April 2018 Rapporter Skrevet 2. April 2018 1 time siden, tutle skrev: Hva med denne? https://www.ravelry.com/patterns/library/darling-darby-sweater Den ser kjempefin ut, ser ut som om den kan strikkes lang over rumpa!! Takk! 1 Siter
Ingidano Skrevet 4. April 2018 Rapporter Skrevet 4. April 2018 Begynt å bli venner med "nyveven" min. Kjøkkenhåndklær på gang. 6 Siter
Teserere Skrevet 5. April 2018 Rapporter Skrevet 5. April 2018 Jeg hadde egentlig levert Mariusgenseren, men ermene var litt korte. Så nå skal jeg prøve en ny metode for å forlenge ermene. Setter inn 2 pinner, klipper mellom, strikker til ønsket lenge, masker sammen igjen. Fordelen med denne metoden kontra å forlenge vrangborden er at alt blir strikket i samme retning. Er veldig spent. 8 timer siden, Ingidano skrev: Begynt å bli venner med "nyveven" min. Kjøkkenhåndklær på gang. Så kult! Det man ser nå med striper, har du tredd det også? 3 Siter
Ingidano Skrevet 5. April 2018 Rapporter Skrevet 5. April 2018 (endret) 1 hour ago, Teserere said: Jeg hadde egentlig levert Mariusgenseren, men ermene var litt korte. Så nå skal jeg prøve en ny metode for å forlenge ermene. Setter inn 2 pinner, klipper mellom, strikker til ønsket lenge, masker sammen igjen. Fordelen med denne metoden kontra å forlenge vrangborden er at alt blir strikket i samme retning. Er veldig spent. Så kult! Det man ser nå med striper, har du tredd det også? Jepp, alt fra å lage renningen (garnet med stripene) til å få det på veven er gjort av meg Lykke til med forlengingen, håper det går bra. Endret 5. April 2018 av Ingidano Siter
Mari Skrevet 5. April 2018 Rapporter Skrevet 5. April 2018 Just now, Ingidano said: Jepp, alt fra å lage renningen (garnet med stripene) til å få det på veven er gjort av meg Lykke til med forlengingen, håper det går bra. Skikkelig kult, du er veldig flink! Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd veving, men aner ikke hvor jeg skulle begynt. Og jeg ser for meg det tar plass, noe jeg ikke har. Men har du sett de som bruker håndfarget garn til å veve? Det kan være utrolig vakkert! Her fra Tanis FIberarts (Som har mye nydelig garn forresten): Siter
Debbie Skrevet 5. April 2018 Rapporter Skrevet 5. April 2018 11 timer siden, Ingidano skrev: Begynt å bli venner med "nyveven" min. Kjøkkenhåndklær på gang. åh jeg savner å veve, det var en herlig hobby. Men jeg hadd ikke plass til veven, og jeg slet veldig med å få tredd den første gang. Men for en herlig hobby. Jeg har liksom mista piffen på alt av håndarbeid, har ikke lyst til strikking, brodering eller maling. Siter
Ingidano Skrevet 5. April 2018 Rapporter Skrevet 5. April 2018 31 minutes ago, Mari said: Skikkelig kult, du er veldig flink! Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd veving, men aner ikke hvor jeg skulle begynt. Og jeg ser for meg det tar plass, noe jeg ikke har. Men har du sett de som bruker håndfarget garn til å veve? Det kan være utrolig vakkert! Her fra Tanis FIberarts (Som har mye nydelig garn forresten): Takk Bortsett fra ett kort vevkurs for ti år siden, så har eg lært det meste fra youtube. Og vever får du omtrent slengt etter deg på Finn. En liten bordvev tar ikke så stor plass, og du får også noen som er veskestørrelse. Søk på Ashford knitters loom f eks. Begrenser seg litt hva man kan veve på de da. Eg har en bordvev med bredde 65, og en gulvvev med bredde 90cm. Største bygger ca 1x1m. Ja, det er utrolig mye fint som kan veves Mye som eg har lyst til å prøve, så får se hva det blir til etterhvert Just now, Debbie said: åh jeg savner å veve, det var en herlig hobby. Men jeg hadd ikke plass til veven, og jeg slet veldig med å få tredd den første gang. Men for en herlig hobby. Jeg har liksom mista piffen på alt av håndarbeid, har ikke lyst til strikking, brodering eller maling. Alt er vanskelig første gang Går litt lettere for hver gang nå. Ikke stress, plutselig dukker piffen opp igjen, er ikke vits i å tvinge den fram. 2 Siter
Teserere Skrevet 7. April 2018 Rapporter Skrevet 7. April 2018 Økte ermet med 5 cm, deretter masket jeg delene sammen igjen. Veldig fornøyd med resultatet! 3 Siter
SiriEveline Skrevet 7. April 2018 Rapporter Skrevet 7. April 2018 Jeg også sliter med motivasjon! Men nå er oppskrift på Ingendikkedarer cardigan kjøpt inn, mangler bare garn så hiver jeg meg igang 1 Siter
Teserere Skrevet 8. April 2018 Rapporter Skrevet 8. April 2018 5 timer siden, Mirai skrev: @Teserere ble jo perfekt! Ja, ikke took det så lang tid heller. Men jeg kvier meg allerede til å begynne med nr 2 Siter
Milius Skrevet 8. April 2018 Rapporter Skrevet 8. April 2018 Rakk å bli ferdig med dekkenet akkurat i tide for solskinn og vår jaja, ble fornøyd da i hvert fall 5 Siter
Teserere Skrevet 14. April 2018 Rapporter Skrevet 14. April 2018 Nå er jeg ferdig ferdig med Mariusgenseren. Ermene er forlenget. Man ser det hvis man vet hva man skal se etter, jeg håper det blir helt borte når den brukes litt! Veldig fornøyd med den. 5 Siter
laikamor Skrevet 29. April 2018 Rapporter Skrevet 29. April 2018 Endelig ferdig med mandala madness, og fikk overrasket mamma med den i helga. Hun ble kjempeglad! Det ble ca 190cm i diameter til slutt, så omgangene tok laaang tid.. 12 1 Siter
Sona Skrevet 29. April 2018 Rapporter Skrevet 29. April 2018 Akkurat nå, laikamor skrev: Endelig ferdig med mandala madness, og fikk overrasket mamma med den i helga. Hun ble kjempeglad! Det ble ca 190cm i diameter til slutt, så omgangene tok laaang tid.. WOW! Så fin! Hva slags garn brukte du? Siter
laikamor Skrevet 29. April 2018 Rapporter Skrevet 29. April 2018 Akkurat nå, Sona skrev: WOW! Så fin! Hva slags garn brukte du? Takk Brukte drops paris. Ikke det beste å hekle med, men det gikk greit. 1 Siter
Ganzie Skrevet 30. April 2018 Rapporter Skrevet 30. April 2018 På 25.3.2018 at 10:09 PM, Snoffe skrev: Sydde halsbånd til Melvin (dvergpuddelen) i dag Ble veldig fornøyd med dem neste gang jeg er på andre siden av byen skal jeg kjøpe litt nye stoffer så jeg kan lage flere til han. Har lyst å lage i rødt og lyseblått i tillegg Nydelige! Hvordan fikk du festet "blinget"? Jeg har prøvd flere ganger, men det ender bare med stygg språkbruk Siter
mushi Skrevet 9. Mai 2018 Rapporter Skrevet 9. Mai 2018 (endret) På 27.1.2018 at 6:20 PM, Rocket skrev: Noen som aner hvilken mm størrelse paracord har? Eller hvordan jeg måler dette? Helt vanlig type som brukes til overlevelsesarmbånd, utstyr til hund/hest osv. Kan det stemme med 4mm? Fant du ut av dette? Har kjøpt noe paracord som er supertynt! Vil ha noe enklere å jobbe med. Hva søker jeg etter på ebay liksom... Endret 9. Mai 2018 av mushi Siter
Mirai Skrevet 10. Mai 2018 Rapporter Skrevet 10. Mai 2018 13 timer siden, mushi skrev: Fant du ut av dette? Har kjøpt noe paracord som er supertynt! Vil ha noe enklere å jobbe med. Hva søker jeg etter på ebay liksom... Mål bredden på det og se om det stemmer med det du bestilte, så får du kanskje et utgangspunkt på hva supertynt vil si i mm og hvor mye du bør opp? Siter
Absolute Entertainer Skrevet 10. Mai 2018 Rapporter Skrevet 10. Mai 2018 Holder på med et lite teppe til frøkna når hun kommer ut av kuvøsen ❤️ 2 Siter
Rocket Skrevet 10. Mai 2018 Rapporter Skrevet 10. Mai 2018 23 hours ago, mushi said: Fant du ut av dette? Har kjøpt noe paracord som er supertynt! Vil ha noe enklere å jobbe med. Hva søker jeg etter på ebay liksom... Nei, fant vel i grunn aldri utav det der. Men jeg bruker typen som heter 550. Eller 550 type 3. 1 Siter
Teserere Skrevet 13. Mai 2018 Rapporter Skrevet 13. Mai 2018 Lagt opp min 3 ingen dikkedarergenser. Denne gangen er den til meg selv! 2 Siter
Recommended Posts