Teserere Skrevet 12. Juli 2015 Rapporter Skrevet 12. Juli 2015 Føler så med deg! Har en genser jeg også som er akkurat for liten.. Prøvde å selge den, men ingen ville ha den så nå er den bare gjemt unna Sent from my iPhone using Tapatalk Ja vurderte å ferdigstille og selge den, men like så greit å rekke opp å bruke samme garnet til ny genser. Ny måtte jeg ha strikket uansett Da fikk jeg ihvertfall øvd meg på fletter 1 Siter
Mirai Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 Fader, har glemt å ha med pakke til pakkelek i utdrikningslag på lørdag! Så da er målet for morgendagen; stå opp tidlig, løpe til garnbutikken og hekle disse. Det bør vel gå, jeg har hele dagen? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=1128&lang=no 1 Siter
roxie88 Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 Har endelig fått strikkemotivasjon igjen Så nå holder jeg på å strikke siste armen på Sinnasaujakka mi som jeg har holdt på med i en halv evighet. Og så har jeg bestilt garn til å strikke Fåvang genser og Nancy genser - må ha en uten så mye mønster å strikke når jeg skal strikke Fåvang som omtrent bare er mønster 1 Siter
Ingidano Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 En stund siden eg har lagt ut bilder nå Strikker ikke så mye for tiden. Sitteunderlag med Wheaten terrier. Minions sokker og lue 9 Siter
Gro Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 Har endelig fått strikkemotivasjon igjen Så nå holder jeg på å strikke siste armen på Sinnasaujakka mi som jeg har holdt på med i en halv evighet. Og så har jeg bestilt garn til å strikke Fåvang genser og Nancy genser - må ha en uten så mye mønster å strikke når jeg skal strikke Fåvang som omtrent bare er mønster Kan jeg få se bilde når du er ferdig med sinnasaujakka? Jeg er akkurat ferdig med min, bortsett fra knappestolpene. Gruer meg til å klippe.... Jeg og brukte en halv evighet, fordi jeg ble så lei av stripene Siter
Gjest Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 En stund siden eg har lagt ut bilder nå Strikker ikke så mye for tiden. Sitteunderlag med Wheaten terrier. Minions sokker og lue Hvor fant du oppskrift på minion-lue? Siter
roxie88 Skrevet 23. Juli 2015 Rapporter Skrevet 23. Juli 2015 Kan jeg få se bilde når du er ferdig med sinnasaujakka? Jeg er akkurat ferdig med min, bortsett fra knappestolpene. Gruer meg til å klippe.... Jeg og brukte en halv evighet, fordi jeg ble så lei av stripene Kan godt poste bilde når (hvis) jeg blir ferdig har igjen knappestopler, oppklipping og en halv arm igjen først da Du må legge ut bilde når du har tatt mot til deg og klippet opp og gjort ferdig din Jeg gruer meg også, har aldri klippet før - kun strikket gensere. Så mamma må nok være den heldige utvalgte til å hjelpe meg, jeg kommer til å være et nervevrak! Hva slags farger har du strikket din i? Jeg ble også lei av striper og så ble jeg plaget når jeg skulle ta opp masker til arm nr 2 - det ble stygt uansett hva jeg gjorde og da hadde jeg hele prosjektet så langt opp i halsen at jeg bare la det vekk 1 Siter
Ingidano Skrevet 24. Juli 2015 Rapporter Skrevet 24. Juli 2015 Hvor fant du oppskrift på minion-lue? Ligger en del oppskrifter på ravelry. Eg har ikke brukt oppskrift til denne. Siter
Gro Skrevet 25. Juli 2015 Rapporter Skrevet 25. Juli 2015 Kan godt poste bilde når (hvis) jeg blir ferdig har igjen knappestopler, oppklipping og en halv arm igjen først da Du må legge ut bilde når du har tatt mot til deg og klippet opp og gjort ferdig din Jeg gruer meg også, har aldri klippet før - kun strikket gensere. Så mamma må nok være den heldige utvalgte til å hjelpe meg, jeg kommer til å være et nervevrak! Hva slags farger har du strikket din i? Jeg ble også lei av striper og så ble jeg plaget når jeg skulle ta opp masker til arm nr 2 - det ble stygt uansett hva jeg gjorde og da hadde jeg hele prosjektet så langt opp i halsen at jeg bare la det vekk Jeg klarte å plukke opp maskene feil til arm nr 2, så jeg måtte rekke opp, og da blir jo ting liggende noen uker, og når jeg endelig fikk motivasjon til å fortsette, klarte jeg jommen å glemme å felle masker så armen smalnet! Så da ble det liggende noen uker igjen... Går ikke fort framover da liksom Strikker i hvit finull og rød/vinrød "fargeskiftegarn" fra Kauni. Hva med deg? 1 Siter
roxie88 Skrevet 25. Juli 2015 Rapporter Skrevet 25. Juli 2015 Jeg klarte å plukke opp maskene feil til arm nr 2, så jeg måtte rekke opp, og da blir jo ting liggende noen uker, og når jeg endelig fikk motivasjon til å fortsette, klarte jeg jommen å glemme å felle masker så armen smalnet! Så da ble det liggende noen uker igjen... Går ikke fort framover da liksom Strikker i hvit finull og rød/vinrød "fargeskiftegarn" fra Kauni. Hva med deg? Godt å høre at vi er to som har hatt problemer med motivasjonen Ooooh jeg liker fargeskiftegarnet Kauni veldig godt jeg - jakka di er sikkert blitt kjempefin!!!! Jeg har strikket i Madelinetosh tosh merino light som er 100% merinoull eller noe sånt Lyseblått og grått den blir ikke ulik denne (jeg strikker striper hele veien ned da): 4 Siter
Symra&Pippin Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Jeg har strikket ferdig Blåveispiken, nå ligger den og godgjør seg under fuktige håndklær. Er så spent på hvordan den blir! Har bestilt knapper fra Ebay, både treknapper og blå perlemorsknapper, begge formet som blomster. Kjøpte begge for å se hvilke som blir finest. 1 Siter
Mari Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Skamløst skryteinnlegg! Her er sommerens prosjekter. Jeg har strikket masse! Begynner med Annis som ble ferdig i slutten av mai. Strikket i klubbgarn fra Tanis Fiber Arts Red Label (Mellow) Claire også strikket i klubbgarn fra Tanis Fiber Arts Pink Label (Seagrass) Sikk sakk regnbueteppe i Rainbow Bright Palette fra Tanis Fiber Arts Yellow Label Non felted slippers i Malabrigo Chunky (Vermillion). Salacious i Malabrigo Lace (Cadmium) og Yarn Loft Platinum Sock (Slate) Owlie Sleepsack i Malabrigo Worsted (Glazed Carrot) Tømmerhogger Jr i KR Dyeworks Superwash Aran (Black Cherry) Greyhaven Cowl i Tanis Fiber Arts Orange Label (Sand) Hva har dere andre laget i sommer? 10 Siter
Symra&Pippin Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Jeg er stum av beundring @Mari, og forelsket i det blåturkise sjalet. Jeg har strikket ferdig Blåveispiken. Når jeg får knappene fra Ebay skal dere få se bilde. 1 Siter
Tekopp Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Så fint @Mari Og så utrolig mye digg garn du bruker altså. Wow. Jeg har nesten ikke rørt strikkepinnene mine i sommer, så har lite å vise frem. Har testa litt macrame og slikt, men ikke nok til å ville komme med skrytebilde. Til helga blir jeg imidlertid gjennforent med garnkista mi, den komplette samlinga av strikkepinner, syutstyr og symaskina mi Siden jeg har klart å tove to av favorittullgenserene mine med ett uhell (gråt nesten når jeg oppdaga at alpakkagenseren strikka med tynne pinner hadde tova en del). Så blir Iria å få de i resirkulert form som det første av prosjektene mine når symaskina er på plass. 1 Siter
Mari Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Ja, jeg er virkelig en garnsnobb, @Tekopp . Skikkelig guilty pleasure det der, for det kan liksom ikke helt forsvares. Tanis Red Label er noe av det deiligste jeg har strikket med. Fy flate, jeg kjente det stakk i meg å lese om den tova genseren. Så surt! @Pippin&Symra gleder meg sånn til å se bilde av genseren! Blåveispiken er jo så fin, jeg dør litt over at jeg ikke fikser mønsterstrikk. Det turkise ble skikkelig sommersjal. Det er florlett og luftig. Nesten 1 km med garn, men selve strikken er ganske hjernedød og på pinne 5, så det er overkommelig for de fleste vil jeg tro. 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Er det noen som hekler slike? Guriland, sånne burde jo jeg ha! Siter
Mari Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 @SandyEyeCandy og @Kiyomi , slike er ikke noe stress å hekle i det hele tatt Siter
SandyEyeCandy Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 @SandyEyeCandy og @Kiyomi , slike er ikke noe stress å hekle i det hele tatt Jeg veit det, og jeg kan lage dem sjøl også, jeg er bare villig til å betale andre for det. 1 Siter
Mari Skrevet 5. August 2015 Rapporter Skrevet 5. August 2015 Jeg veit det, og jeg kan lage dem sjøl også, jeg er bare villig til å betale andre for det. Vi kan sikkert fikse noe altså. Siter
Teserere Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 @Mari så mye fint! Jeg har strikket en hundegenser i for liten størrelse, rekket den opp igjen og snart ferdig i riktig størrelse Jeg har ihvertfall blitt en reser på flettestrikk Ellers blir det lite strikking med valp i hus. Men utover høsten har jeg 3 gensere og 1 jakke på tapeten, tenkte å lage jakke av Peace-mønsteret til meg selv 1 Siter
Kaja Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 @Mari, min inspirasjon! Jeg er nesten ferdig med fanakofta, men gikk tom for garn. Mamma kommer med mer garn idag så håper den er ferdig snart. Ellers har jeg fått inn to bestillinger på gensre, så jeg har litt å gjøre framover på de veldig veldig få timene jeg har tid til å strikke 1 Siter
Teserere Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 Disse var morsomme http://www.sol.no/underholdning/2015_08_05_55645_19-broderi-som-vil-gjore-bestemoren-din-stolt.html 2 Siter
Tekopp Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 Disse var morsomme http://www.sol.no/underholdning/2015_08_05_55645_19-broderi-som-vil-gjore-bestemoren-din-stolt.html Jeg har lagd nr 10, bare med **** i midten (hm, blir sensurert av sonen gitt... gjett ordet selv folkens) Kommer fra boka "subversive cross-stitch" nettside 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 Vi kan sikkert fikse noe altså. Haha, det var overhodet ikke ment som et hint til deg, altså, men en forklaring på mitt henrykte utrop. Men dersom du ser du har litt tid til overs etterhvert og gidder å bruke tid på noe så simpelt, så send meg gjerne en PM! Siter
Hanna Skrevet 6. August 2015 Rapporter Skrevet 6. August 2015 Godt å høre at vi er to som har hatt problemer med motivasjonen Ooooh jeg liker fargeskiftegarnet Kauni veldig godt jeg - jakka di er sikkert blitt kjempefin!! Jeg har strikket i Madelinetosh tosh merino light som er 100% merinoull eller noe sånt Lyseblått og grått den blir ikke ulik denne (jeg strikker striper hele veien ned da): Kjempefin! Har du link til oppskriften? Siter
Recommended Posts