Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Rett, vrang - rett - rett, vrang - rett annenhver omgang? Hørtes jo veldig overkommelig ut, takk! Kanskje vi får fylt på i kjøkkenskuffa :aww:

Jeg har en hel haug med Europris-bomull, lurer på om det fungerer :)

Funker utmerket. Jeg bruker billig bomullsgarn til kluter og sånt på kjøkkenet.

Mamma bruker å lage disse med ett garnnøste pr stk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jeg har blitt totalt hekta på strikking og hekling, men i og med at jeg ikke akkurat bor i verdens navle (Det er bare seks mil til butikken! Jeg har dekning på telefonen kanskje tre ganger i uka...) er det ikke det største utvalget i verden på garn her.
Så hvor kjøper dere garn på nettet? Gjerne i fine farger, gjerne litt billig.... :P
(Hvis jeg må kjøpe mer sparkjøp-garn nå så klikker jeg i vinkel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt totalt hekta på strikking og hekling, men i og med at jeg ikke akkurat bor i verdens navle (Det er bare seks mil til butikken! Jeg har dekning på telefonen kanskje tre ganger i uka...) er det ikke det største utvalget i verden på garn her.

Så hvor kjøper dere garn på nettet? Gjerne i fine farger, gjerne litt billig.... :P

(Hvis jeg må kjøpe mer sparkjøp-garn nå så klikker jeg i vinkel.)

 

Jeg har kjøpt mitt på garnstudio.. Vet ikke om det er best eller billigst, men greit nok for min del :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt totalt hekta på strikking og hekling, men i og med at jeg ikke akkurat bor i verdens navle (Det er bare seks mil til butikken! Jeg har dekning på telefonen kanskje tre ganger i uka...) er det ikke det største utvalget i verden på garn her.

Så hvor kjøper dere garn på nettet? Gjerne i fine farger, gjerne litt billig.... :P

(Hvis jeg må kjøpe mer sparkjøp-garn nå så klikker jeg i vinkel.)

 

Jeg bruker mye av Drops sitt garn som jeg kjøper via Strikkenett.no

Der kan man også kjøpe kvantumspakker og da blir det litt billigere (fint på litt større prosjekter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Skal strikke et sjal som visstnok er superenkelt. Jeg måtte sjekke youtube allerede etter jeg hadde lagt opp de første maskene :icon_redface: Så klarte jeg å strikke en omgang, og nå sitter jeg bom fast. Jeg tror muligens oppskriften originalt er for de som strikker på engelsk måte? Kopierer inn både på svensk og engelsk:

m1l= insert the left-hand needle, from front to back, under the strand of yarn which runs between the stitch just worked and the next stitch on the left-hand needle, knit this stitch through the back loop

m1l= för in den vänstra stickan framifrån under garnet som går mellan den sist stickade maskan och nästa maska på vänsterstickan. Sticka en maska genom den bakre maskbågen.

Og på samme omgang skal jeg da også gjøre motsatt:

m1r=för in den vänstra stickan bakifrån genom garnet mellan den sist stickade maskan och nästa maska på vänsterstickan. Sticka en maska genom den främre maskbågen.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser du! Det er en måte å øke masker på slik at de lener seg mot høyre eller venstre. Pent og ryddig :)

M1R

http://www.knittinghelp.com/video/play/make-1-right-continental

M1L

http://www.knittinghelp.com/video/play/make-1-left-english

Knittinghelp.com er genialt! Brukte den siden masse da jeg lærte meg å strikke. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite problem jeg håper strikkesonisene kan hjelpe med:
Jeg har så lyst å begynne med ullgensere! Er det noen som har linker til noen fine rundstrikka gensere med nedlastbar oppskrift? Gjerne noe med litt pinnestørrelse, fordi jeg kom meg aldri helt etter de sokkene i pinnestørrelse 2. (ALDRI MER.)
Engelske oppskrifter er fint, jeg elsker ravelry! Drops-oppskrifter kan brenne.
Problemet ligger vel mest i at jeg kun har internett når jeg er innom jobb, og jeg derfor ikke har tida til å lete opp oppskrifter selv. Tips mottas med takk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite problem jeg håper strikkesonisene kan hjelpe med:

Jeg har så lyst å begynne med ullgensere! Er det noen som har linker til noen fine rundstrikka gensere med nedlastbar oppskrift? Gjerne noe med litt pinnestørrelse, fordi jeg kom meg aldri helt etter de sokkene i pinnestørrelse 2. (ALDRI MER.)

Engelske oppskrifter er fint, jeg elsker ravelry! Drops-oppskrifter kan brenne.

Problemet ligger vel mest i at jeg kun har internett når jeg er innom jobb, og jeg derfor ikke har tida til å lete opp oppskrifter selv. Tips mottas med takk <3

Hva slags smak har du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite problem jeg håper strikkesonisene kan hjelpe med:

Jeg har så lyst å begynne med ullgensere! Er det noen som har linker til noen fine rundstrikka gensere med nedlastbar oppskrift? Gjerne noe med litt pinnestørrelse, fordi jeg kom meg aldri helt etter de sokkene i pinnestørrelse 2. (ALDRI MER.)

Engelske oppskrifter er fint, jeg elsker ravelry! Drops-oppskrifter kan brenne.

Problemet ligger vel mest i at jeg kun har internett når jeg er innom jobb, og jeg derfor ikke har tida til å lete opp oppskrifter selv. Tips mottas med takk <3

Det første jeg tenkte var islandske mønster. F.eks Afmæli (gratismønster). Konstruksjonen er ganske enkel, men de blir kjempefine.

Eller en relativt enkel kosegenser "Il grande favorito"

Jeg forelska meg litt i Aibrean når jeg satt og titta på dette tidligere :) (Funfact, vurderer å kjøpe garn til den akkurat nå, men vet ikke helt om jeg klarer å forsvare å bruke en tusenlapp på fancy garn i dag)

Ellers har du linken til søket jeg lagde når jeg så litt etter mønster til deg. Den eksluderer forøvrig alle drops mønster ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har strikket prematurtøy til Amandaprosjektet? Hva har dere strikket? Legg gjerne ved link eller bilde!

Jeg elsker Amandaprosjektet! :heart: Har ikke strikket noe selv til det, men fikk til begge ungene, og jobber jo på nyfødt intensiv. Det er veldig praktisk med sett med lue, teppe og sokker. Jeg syns selv det er veldig greit at luer og sokker er ribbestrikket slik at det kan brukes lengre enn bare helt i starten, for det blir ikke brukt veldig mye på de minste når de ligger i kuvøsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Amandaprosjektet! :heart: Har ikke strikket noe selv til det, men fikk til begge ungene, og jobber jo på nyfødt intensiv. Det er veldig praktisk med sett med lue, teppe og sokker. Jeg syns selv det er veldig greit at luer og sokker er ribbestrikket slik at det kan brukes lengre enn bare helt i starten, for det blir ikke brukt veldig mye på de minste når de ligger i kuvøsen.

Vet du hva slags garn det anbefales å strikke i? Hva er best for de aller minste?

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke til Amandaprosjektet... Kanskje jeg skal få ut fingern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva slags garn det anbefales å strikke i? Hva er best for de aller minste?

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke til Amandaprosjektet... Kanskje jeg skal få ut fingern...

Noe ull i hvert fall. Er ikke helt sikker på garntype, men noe mykt ull er i hvert fall bra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva slags garn det anbefales å strikke i? Hva er best for de aller minste?

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke til Amandaprosjektet... Kanskje jeg skal få ut fingern...

Om du går inn på hjemmesiden til Amandaprosjektet ligger det litt forskjellige oppskrifter og en egen artikkel om anbefalt garn. Ser ut til at det meste av babyull er fint. Jeg strikker dette: http://hobbykrok.blogspot.no/2011/03/oppskrift-prematurteppe.html?m=1 i dobbeltråd dale babyull. Tenkte å strikke votter og lue i alpakka silke fra Sandnes, ser det er ett annet garn de anbefaler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på hjemmesiden til Amandaprosjektet ligger det litt forskjellige oppskrifter og en egen artikkel om anbefalt garn. Ser ut til at det meste av babyull er fint. Jeg strikker dette: http://hobbykrok.blogspot.no/2011/03/oppskrift-prematurteppe.html?m=1 i dobbeltråd dale babyull. Tenkte å strikke votter og lue i alpakka silke fra Sandnes, ser det er ett annet garn de anbefaler. :)

Takk :)

Da skal jeg gå igjennom lageret mitt og se om jeg ikke har noe som kan brukes... Jeg vet jeg har en del brun Sisu... Det er jo ikke så "babyete" med brunt, men det er sikkert ikke så farlig med fargen så lenge det varmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har gått på en liten smell... Kjøpte tweed-garnet til Sandnesgarn på salg på nettet, og hun som solgte det, solgte ikke oppskriftsheftet hvor genseren jeg vil strikke står. Tenkte å kjøpe heftet på den lokale garnbutikken, men nå er jeg usikker på om jeg må kjøpe garn, for å kjøpt heftet...? Ser at man må det på ulike nettbutikker, så er redd for at det er et krav fra Sandnesgarn...

Noen som vet om et sted det går ann å få kjøpt heftet uten å kjøpe garn? Eller om noen har en god idé til hvordan jeg kan løse dette uten å kjøpe fire nøster jeg egentlig ikke har bruk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har gått på en liten smell... Kjøpte tweed-garnet til Sandnesgarn på salg på nettet, og hun som solgte det, solgte ikke oppskriftsheftet hvor genseren jeg vil strikke står. Tenkte å kjøpe heftet på den lokale garnbutikken, men nå er jeg usikker på om jeg må kjøpe garn, for å kjøpt heftet...? Ser at man må det på ulike nettbutikker, så er redd for at det er et krav fra Sandnesgarn...

Noen som vet om et sted det går ann å få kjøpt heftet uten å kjøpe garn? Eller om noen har en god idé til hvordan jeg kan løse dette uten å kjøpe fire nøster jeg egentlig ikke har bruk for?

Er det dette heftet?

Hvis ja, så har jeg et ekstra liggende som jeg kan sende avgårde :)

Du får kjøpt de direkte fra sandnesgarn nå tror jeg (linken jeg la inn er til deres nettbutikk), men da er de gjerne dyrere enn i garnbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette heftet?

Hvis ja, så har jeg et ekstra liggende som jeg kan sende avgårde :)

Du får kjøpt de direkte fra sandnesgarn nå tror jeg (linken jeg la inn er til deres nettbutikk), men da er de gjerne dyrere enn i garnbutikken.

Tuller du med meg? Har du et ekstra? Du er en superknupp!

Og man får kjøpt de direkte fra sandnesgarn ja, men ikke uten å kjøpe garn... Greit nok i utgangspunktet det, men når jeg akkurat har kjøpt fjorten nøster med ikke verdens billigste garn, så har jeg ikke noe behov for å kjøpe fire til for å få oppskrifta...

Sender deg en pm med adressa mi jeg :) Så kan du sende meg kontonummeret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du med meg? Har du et ekstra? Du er en superknupp!

Og man får kjøpt de direkte fra sandnesgarn ja, men ikke uten å kjøpe garn... Greit nok i utgangspunktet det, men når jeg akkurat har kjøpt fjorten nøster med ikke verdens billigste garn, så har jeg ikke noe behov for å kjøpe fire til for å få oppskrifta...

Sender deg en pm med adressa mi jeg :) Så kan du sende meg kontonummeret ditt!

Jepp, jeg har et ekstra :) Driver med en genser i det, hadde glemt mønstret hjemme når jeg var ute og reiste. Fikk kjøpt nytt på en hyggelig garnbutikk i Lillestrøm.

Send adresse du, så får jeg sendt det i morgen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og pønsker på magic loop... dere som har prøvd, hva er fordeler/ulemper kontra settpinner?

Det jeg skal lage er leggvarmere og evt tommeløs babyvott (og lue).

Det er jo mye færre pinner å forholde seg til! Så får man ikke de løse maskene mellom overgangene til hver pinne. Ulempen er vel at det kan være litt stramt i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...