Kaja Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Magic loop! Jeg hater settpinner. Bruker dem aldri. 2nd that! hater settpinner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Neste prosjekt er i gang! Ferdig med halen og bakbeina. Går vesentlig fortere denne gangen! Puff the magic Stegosaurus 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Magic loop! Jeg hater settpinner. Bruker dem aldri. Det vil være verdt å sette seg inn i for å spare fremtidig frustrasjon altså? Jeg husker jeg kikket på det i ett minutt en gang jeg hadde ambisjoner om å strikke sokker, og så kastet jeg bare alt tilbake i esken ....men disse armene er jeg forsåvidt mer avhengig av å få strikket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Det vil være verdt å sette seg inn i for å spare fremtidig frustrasjon altså? Jeg husker jeg kikket på det i ett minutt en gang jeg hadde ambisjoner om å strikke sokker, og så kastet jeg bare alt tilbake i esken ....men disse armene er jeg forsåvidt mer avhengig av å få strikket! Meh, smakssak. Jeg takler ikke magic loop, og elsker strømpepinnene mine i tre 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Det vil være verdt å sette seg inn i for å spare fremtidig frustrasjon altså? Jeg husker jeg kikket på det i ett minutt en gang jeg hadde ambisjoner om å strikke sokker, og så kastet jeg bare alt tilbake i esken ....men disse armene er jeg forsåvidt mer avhengig av å få strikket! Vi kan prøve damm'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Okii, aldri prøvd før. Men.. Hvordan strikker jeg mønster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 10. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2015 Det er myyye lettere å strikke magic loop med en sokk/ erme av gangen enn to altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Okii, aldri prøvd før. Men.. Hvordan strikker jeg mønster? Det letteste er å fine et mønster med 2 farger (av gangen, så det ikke blir så mye tråder å holde styr på). Så strikker man som vanlig bare at man har 2 tråder over pekefinger og henter den farge man skal ha. Man følger gjerne et mønsterdiagram det er ikke då vanskelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Det letteste er å fine et mønster med 2 farger (av gangen, så det ikke blir så mye tråder å holde styr på). Så strikker man som vanlig bare at man har 2 tråder over pekefinger og henter den farge man skal ha. Man følger gjerne et mønsterdiagram det er ikke då vanskelig! Herregud, her har jeg hatt fargen jeg bruker i det øyeblikket over fingeren, og så byttet, ikke rart det ble stramt og løst i mønsterer om hverandre. Genialt å bare å begge fargene over fingeren (mindre krøll med nøstene og kan jeg tenke meg). Kanskje på tide å begynne på neste par selbuvotter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Herregud, her har jeg hatt fargen jeg bruker i det øyeblikket over fingeren, og så byttet, ikke rart det ble stramt og løst i mønsterer om hverandre. Genialt å bare å begge fargene over fingeren (mindre krøll med nøstene og kan jeg tenke meg). Kanskje på tide å begynne på neste par selbuvotter. Det har jeg og! Og knota med hvor stramt og løst det blir! Vi må nok bytte metode ja, smart tips 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Når jeg strikker med to farger har jeg begge fargene i venstre hånd. Hovedfargen ligger fremst over pekefingeren, kontrastfargen over pekefingeren OG langefingeren. Krever bittelitt trening, men gir veldig fint balanserte tråder på baksiden (ikke for stramt, ikke for løst). Raskt er det også, og sparer meg for mye floker. Det er viktig at man er konsekvent med hvilken farge som ligger hvor, ellers kan det vises i det ferdige produktet, da den bakerste (kontrastfargen) vil ha litt løsere strikkefasthet enn hovedfargen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 når du sier fremst, hva mener du da @Tekopp? (høyre eller venstre?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 når du sier fremst, hva mener du da @Tekopp? (høyre eller venstre?) Det fremste blir den som er lengst til venstre (nærmest meg). På bildet er den hvite hovedfargen og den lilla kontrastfargen. edit: la ved bilde 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Snart vinterferie, og da skal jeg sy! Gleder meg sånn at jeg måtte si det nå i stedet for å vente til jeg hadde produkter å vise fram! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Vi kan prøve damm'en Det kan vi! Enklere å ha noen å dele frustrasjonen med . Skal prøve å være konsekvent på hvor jeg holder trådene når jeg kommer opp til mønsteret på genseren min, har lyst til at den skal bli skikkelig fiiiiin . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Okii, aldri prøvd før. Men.. Hvordan strikker jeg mønster? Jeg strikker med to farger slik: The Two-handed Fair Isle Technique Dvs. en farge i hver hånd. Ikke noe problem med at garnnøstene floker seg sammen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Meh, smakssak. Jeg takler ikke magic loop, og elsker strømpepinnene mine i tre Samme her. Trepinner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 takk @Tekopp da har jeg gjort det riktig hele veien ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Jeg strikker med to farger slik: The Two-handed Fair Isle Technique Dvs. en farge i hver hånd. Ikke noe problem med at garnnøstene floker seg sammen. Me to. Litt knot å lære, men nydelig resultat. Både foran og bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Får se om jeg tørr prøve meg på mønster noe dere anbefaler å strikke for å lære mønster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Får se om jeg tørr prøve meg på mønster noe dere anbefaler å strikke for å lære mønster? Jeg strikka ei nordlandskofte Man kan se at jeg ble merkbart bedre jo lengre oppover bolen jeg kom meg, på slutten hadde jeg fått stor nok mengdetrening til å bli ganske god Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Får se om jeg tørr prøve meg på mønster noe dere anbefaler å strikke for å lære mønster? Mariuslue er ganske greit å begynne med, passe stort Evnt annen lue med mønster. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Jeg strikka ei nordlandskofte Man kan se at jeg ble merkbart bedre jo lengre oppover bolen jeg kom meg, på slutten hadde jeg fått stor nok mengdetrening til å bli ganske god E du vitti? altfor stort prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 E du vitti? altfor stort prosjekt Mariusgenseren da, til bikkja? Oppskrift i mariusstrikkeboka, med relativt tjukt garn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 11. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2015 Mariusgenseren da, til bikkja? Oppskrift i mariusstrikkeboka, med relativt tjukt garn. Tror det blir lue til å starte med. Eventuelt noe til nevøen ingen av dyrene mine bruker klær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts