Enits Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Begynt på quick knit igjen! Ble lue i fjor, så satser på 1-2 meter skjerf innen vintern! Har kommet 30 cm nå, godt på vei! Kanskje jeg greier vanter og! Hva er quick knit? Siter
Mirai Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Da har jeg laget ferdig og festet sammen bakbeina på flodhesten, rumpa får komme i morgen ettermiddag . Siter
AnnChristin Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Hva er quick knit? En jukseblanding av hekling og strikking :-D Fester på en runding med "pigger" også drar man tråden over den som er festet først og ta-da, en rad. For bedre info, sjekk youtube :-D Men artig for slike som meg uten tolmodighet og evnen til å strikke rett og like stramt over lengre tid ^^, 1 Siter
Synnikken Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Jeg har begynt på babyteppe, grønt og i en lysblå/lilla farge (veldig dus og behagelig) Dobbel tråd og 9er pinner Viktig å se rask fremgang med nye prosjekter.. Min bror ble kjempegiret når han så jeg strikket "E det til Elmer? :D " Søte broren min (Han så at det stod "babyull" på papiret rundt garnet) Siter
Kaja Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Jeg har fått noen fine charms, og innser at jeg er i ferd med å lage kolleksjoner. Noen av disse er vist fram før. Knytelås: Disse liker jeg kjempegodt. Lotus- og ohm-charm med glasstein og lavastein: Dette er vel litt sånn Afrika-inspirert. Brukt lavastein og treperler fra smykker jeg har kjøpt i Ghana, pluss up to date-malahodeskaller og piecetegn. Fatimas hånd, liten ohm og Buddha som charm: Barnearmbånd eller til jenter med svært små hender og håndledd. Passer riktignok til meg, men er litt vrange å få over håndbaken. Små skjell, glasstein og noen hjerter: Åå lager du på bestilling?? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Åå lager du på bestilling?? Så hyggelig! Jeg skal bare lage noen flere, så legger jeg ut for salg. Siter
Kaja Skrevet 24. September 2013 Rapporter Skrevet 24. September 2013 Så hyggelig! Jeg skal bare lage noen flere, så legger jeg ut for salg. Så bra:D gleder meg! 1 Siter
Mari Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Jeg bestilte 1 hvit, 1 svart og 3 orange. Tok 3 orange da jeg var usikker på om 2 ville holde *preget av å strikke med supertykt garn på store pinner* Så lite? Skjerfet hekles rundt og rundt, ikke fram og tilbake, så da går det endel mer garn. Big Merino har 75 meter pr 50? Hmm, jeg er usikker på om det holder med 3, men garn er jo veldig forskjellig da. Hekling krever ca 30% mer garn enn strikking også. Kan være greit å spørre i comments på Rav siden kanskje? Siter
Guest Michellus Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Så lite? Skjerfet hekles rundt og rundt, ikke fram og tilbake, så da går det endel mer garn. Big Merino har 75 meter pr 50? Hmm, jeg er usikker på om det holder med 3, men garn er jo veldig forskjellig da. Hekling krever ca 30% mer garn enn strikking også. Kan være greit å spørre i comments på Rav siden kanskje? Oi, nå ble jeg veldig usikker :S Kanskje det da er lurt med 6 nøster allikevel? Sender en comment og spør jeg! Siter
Mari Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Oi, nå ble jeg veldig usikker :S Kanskje det da er lurt med 6 nøster allikevel? Sender en comment og spør jeg! Jeg ser at de som har laget det har brukt henholdsvis 200 og 300 gram oransje garn. Men en har brukt DK og ikke worsted. Det er ikke så mange som har skrevet opp forbruk dessverre. 6 nøster er sikkert ikke nødvendig, men kanskje iallfall 4? Ugh, sånt er alltid så vanskelig. Og veldig dumt når oppskriften ikke angir yardage. Litt uproft på en oppskrift som koster penger. Siter
Kaja Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Kan jeg strikke votter med magic loop? Siter
Guest Michellus Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Jeg ser at de som har laget det har brukt henholdsvis 200 og 300 gram oransje garn. Men en har brukt DK og ikke worsted. Det er ikke så mange som har skrevet opp forbruk dessverre. 6 nøster er sikkert ikke nødvendig, men kanskje iallfall 4? Ugh, sånt er alltid så vanskelig. Og veldig dumt når oppskriften ikke angir yardage. Litt uproft på en oppskrift som koster penger. Enig. Så var jeg også litt teit som ikke tenkte på at det hekles rundt og rundt Eller, jeg så det, men tenkte ikke mer over det. Litt vandt til å hekle frem og tilbake Tror jeg kjører 5 oransje og 2 hvite + 1 svart, sånn for sikkerhetens skyld! Siter
AnnChristin Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Her er skjerfet Har bare sitti litt nå og da og bildet ble tatt 22 september, nå er dt hvertfall dobbelt så langt om ikke mer! 2 Siter
MayB Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Har blitt lite strikking i sommer, men er nå igang igjen. Strikket jule- og bursdagsgave, julegaven (mariusgenseren) ble for stor så da må jeg strikke en til. Guttebunaden er en Romeriksbunad. 1 Siter
Kaja Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Skal strikke etter dette diagrammet men ikke hvordsn jeg skal øke masker?? Siter
Annik Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Jeg skal sy noe til Milo, men jeg aner ikke hva jeg vil eller kan lage... Noen tips? Siter
MayB Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Skal strikke etter dette diagrammet men ikke hvordsn jeg skal øke masker?? Du kan enten strikke to masker i en maske eller lage en ny maske mellom to masker. Siter
Kaja Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Du kan enten strikke to masker i en maske eller lage en ny maske mellom to masker. Smart, og det skal økes på hver side, ergo to etterhverandre der det skal økes? Siter
Teserere Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Da har jeg laget ferdig og festet sammen bakbeina på flodhesten, rumpa får komme i morgen ettermiddag . Bilde! Siter
MayB Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Smart, og det skal økes på hver side, ergo to etterhverandre der det skal økes? Strikker du rundt eller frem og tilbake? Er det sokker? Siter
Kaja Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Strikker du rundt eller frem og tilbake? Er det sokker? Rundt:) hundegenser Siter
MayB Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Rundt:) hundegenser Ok, da ville jeg strikket en eller to masker mellom økningene. 1 Siter
Kaja Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Høstens første ferdige sak Har bare en halv arm igjen på mariusen meen en annen gang:p 3 Siter
Mirai Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Her er det ene bakbeinet på flodhesten. Den blir vel større enn i oppskriften, siden jeg bruker nål som er en størrelse større . Den brune er finere i virkeligheten, mer sånn mørk sjokoladefarget. 1 Siter
Puttiva Skrevet 25. September 2013 Rapporter Skrevet 25. September 2013 Oh! Jeg har begynt å lage en bamse bestående av de samme blomsterlappene. De er så fiiine! Siter
Recommended Posts