Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nå har jeg jinxa det i akkurat nå tråden, så kan like gjerne skrive det her også selvom jeg skulle klare å holde meg til etter tidlig ul.. Men er ihvertfall akkurat 9+0 til torsdag, og skal på tidlig ul neste onsdag, noe jeg gruer meg noe helt ekstremt til. Har hatten SA tidligere, den kom i uke 4 eller 5, så veldig tidlig med andre ord, men frykten for at noe er galt eller at det ikke lever er stor selvom jeg har kommet såpass nå, og ikke har hatt noen blødninger eller noe.. Formen er fortsatt fin, ømme bryster, oppblåst, særlig på slutten av dagen :lol: ellers ikke noe særlig annet..

Så da krysser vi fingrene for at dette går riktige veien!

Og de av dere som har meg på FB, dette er hysjhysj! Ingen andre enn samboer vet noenting, og sånn skal det fortsette med til nærmere uke 12.

Hurra! Gratulerer!

Er vi 3 i gravid-klubben nå? Noen jeg har glemt? Eller er det kanskje noen fler luskere? :icon_suspicious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :D

Er egentlig ikke overtroisk, men mamma er født den 4.03, eldste bror er født i den 4. Mnd, jeg og mellomsre bror er født den 4. I hver vår mnd.. Og forløpig termin for meg er 4.mai, evt i slutten av april, den 4. Mnd.. Helt sikkert tilfeldigheter, men klamrer meg til at det derfor må holde heke veien denne gang :aww::lol:

Og veldig rart å ha sagt det "høyt", ble plutselig mer virkelig.. Skummelt!

Min mor er også født 4.3, og min samboer er født 4.3 så da satser vi på det! ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer!

Er vi 3 i gravid-klubben nå? Noen jeg har glemt? Eller er det kanskje noen fler luskere? :icon_suspicious:

Trooor vi bare er 3 til nå. Du har termin i april? :) kommer sikkert noen flere i klubben etterhvert, jeg skulle jo egentlig være lusker i noen uker til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin er 18. mars her :)

Kan jeg spørre deg om hvordan formen din har vært til nå?

Jeg har som sagt merket svært lite, frem til uke 8 var jeg ekstremt trøtt, og står jeg opp for tidlig kjenner jeg bittelitt kvalme, men sjelden jeg trenger å stå opp før 9 så merker jo lite til det.. Også kan jeg spise helt ekstremt mye mat før jeg blir mett, før orket jeg såvidt en liten posjon.. Og ømme bryster og oppblåstmage, buksene er trange alt :-S

forrige gang når det endte i SA var jeg ekstremt kvalm fra før possitiv test til det stoppet.. Rart så forskjellig det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - nå er jeg bekymret - hun vil ikke spise i dag. Fikk i henne 45 ml med tillegg rundt kl 11 - og ammet litt før det, ammet litt nå kl 14 - men sovner bare.

Hva er tempen? Har hun hatt våte bleier? Hvordan er fontanellen? Er hun sløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer jeg siden jeg sitter med henne på chatten:

Temp normal

Etter siste dupp så var bleien våt

Fontanellen er ikke sjekket

Sløv som i sover mye

Det er typiske ting som legevakta spør om når man ringer, og ringe skal man når man er bekymret. :) Legevakta i Trondheim er alltid så flinke og nøkterne på telefonen, jeg synes de er råflinke på å lese situasjonen og får deg ikke til å komme inn med mindre man bør.

Jeg er glad hun spiser nå! Og yay for våt bleie. :) Tipper alt er a-ok i Idaland jeg. :heart:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalvi sjå - hun hadde nesten helt tørr bleie da vi stod opp kl 10. Og det etter et par timer med delvis søvn og delvis amming. Fremdeles relativt tørr bleie etter 45ml mme kl 11. Hun pleier å spise70-90 på den tiden, men var ikke interessert i mer. Sovnet - selv om jeg masa og "herja" med henne. kl 14 vekket jeg henne, da hadde hun heldigvis våt og tung bleie. Men spiser litt pupp før hun sovnet, overhodet ikke interessert i flaske eller mer pupp. Kl 15 fikk jeg lite respons da jeg prøvde å vekke henne, så ringte sykehuset, de har barselpoliklinikk og ammepoliklinikk og er egenerelt veldig hjelpsomme. De sa "kom hit så får vi se på henne" så jeg stresset opp svigers - i mellomtiden våknet hun av bjeffingen til hunden og da ville hun ha mat :D Så fått litt pupp, og snart spist 90 ml. Så ringte sykehuset igjen og de sa vi kunne avvente og se om hun spiser greit resten av dagen. Så da gjør vi det.

Nå har jeg litt mer hvilepuls. Phuh.

Edit: moralen er: hundene må bjeffe mer. :aww:

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om hvordan formen din har vært til nå?

Jeg har som sagt merket svært lite, frem til uke 8 var jeg ekstremt trøtt, og står jeg opp for tidlig kjenner jeg bittelitt kvalme, men sjelden jeg trenger å stå opp før 9 så merker jo lite til det.. Også kan jeg spise helt ekstremt mye mat før jeg blir mett, før orket jeg såvidt en liten posjon.. Og ømme bryster og oppblåstmage, buksene er trange alt :-S

forrige gang når det endte i SA var jeg ekstremt kvalm fra før possitiv test til det stoppet.. Rart så forskjellig det skal være :)

Formen? Opp og ned. Noen dager uten symptomer, andre dager har verden vært et mindre koselig sted :P

Startet før jeg fikk positiv test med at jeg hadde sinnsykt vondt i magen. Sånn sinnsykt, og jeg ble faktisk ganske bekymret. Kom helt umerket, varte alt fra et par minutter til kanskje... 10?, og forsvant like fort som det kom. Det viste seg å være en hissig infeksjon i magen, men som trolig ble verre pga "tilstanden". Legen ville ikke gi meg noe for det, og det varte vel fra uke 4 - 6 eller noe i den dur.

Så gikk jeg vel en ukes tid uten noen symptomer, og verden var lyserosa før trøttheten slo inn. Ååh, så trøtt. Måtte ta en time på sofaen fordi jeg ble så sliten av å stå opp. Trøttheten og kondisen er fremdeles dårligere enn før alt dette, men er nå mye mye bedre. Jeg funker liksom, bare på et litt lavere nivå. Men så slo blodtrykksfallene inn, og nærbesvimelser. Opp til flere av dem. Jeg har i utgangspunktet ganske lavt blodtrykk (100 over 55). Får fremdeles blodtrykksfall, men ikke like kraftig og hyppig. Kvalm har jeg nesten aldri vært, men har kastet opp noen ganger. Ikke noe ekstremt, ikke hver dag, men kanskje 2-3 ganger i uka. Nå begynner det å bli en stund siden sist (bank i bordet). Ellers har jeg blitt raskere mett enn normalt, og bare spist halve porsjoner. Det begynner og å gå over, og jeg går tilbake til normalen. Jeg har hatt oftere vondt i hodet i det siste, og magen begynner å bule. Har gått opp en BH-størrelse, og foretrekker bukser som ikke strammer. Jeg er 15(+2) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah . Tror kanskje jeg ble spurt om den en gang, men jeg glemmer jo alt. A skal være hos pappaen hele uka, og enn så lenge føles det faktisk godt å savne han litt.

Han har bært litt preg av søvnvegringen i det siste + at det at han blir 3 år tydeligvis har fått han til å tro han er veldig stor. Det er det evige temaet med han egentlig, han ser ikke poenget med å ha noen som passer på og bestemmer over han siden han selvfølgelig vet alt best. Selv når han spør om noe godtar han ikke svaret hvis det ikke stemmer med hans "logikk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid ja. :)

Skal på oul den 14. Spent på hva som skjuler seg der inne. Hadde jo vært kos med en gutt ettersom vi har to jenter fra før og dette blir vår siste. mistenker at det er det og da, selv om jeg selvfølgelig ikke blir lei meg for en jente heller. ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets barnehagebilder.

1235172_10151842402835256_12090009_n.jpg

1234911_10151842402840256_561470025_n.jp

1235287_10151842402805256_2091948790_n.j

Hun er helt hoven på den ene siden, etter å ha sloss med en annen unge og fått et togsett i tre sleng på seg. Hun kom godt ut av det, den andre ungen fikk bilde med leppa kuttet opp :aww:

Hun er så fiiiiin :wub: Nydelige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...