Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hjemme igjen! Må le litt av spanjolene. Espen fikk ikke gå med Isa i bæresele gjennom sikkerhetskontrollen, det måtte tydeligvis jeg gjøre. Han satt med henne på fanget i flyet, men jeg fikk barnesikkerhetsbeltet i hånden og fikk beskjed om å feste ungen i meg :P Stakkars pappan ble litt oppgitt :P Han synes jo det er så stas å bære rundt på ungen sin! Men det synes tydeligvis spanjolene er suspekt oppførsel :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! :ahappy:

Har vært veldig greit her også i dag. Masse soving!

Yey! Kanskje det er smittsomt? :D

Hjemme igjen! Må le litt av spanjolene. Espen fikk ikke gå med Isa i bæresele gjennom sikkerhetskontrollen, det måtte tydeligvis jeg gjøre. Han satt med henne på fanget i flyet, men jeg fikk barnesikkerhetsbeltet i hånden og fikk beskjed om å feste ungen i meg :P Stakkars pappan ble litt oppgitt :P Han synes jo det er så stas å bære rundt på ungen sin! Men det synes tydeligvis spanjolene er suspekt oppførsel :D

:lol: stakkars Espen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så søt hun er, Rak! Grattis til Ask :)

Fæl natt! Ikke skriking, men har vært bare tull med mat. Spiser bare bittelitt og sovner igjen. Dermed blir de jo veldig fort sultne igjen. Og siden begge to har holdt på sånn, har det ikke blitt mye søvn på meg! La ned én unge tilbake i senga etter mat, sov fem minutter selv, før neste unge skulle ha mat. La den ungen ned igjen, fem minutter søvn på meg, før mating igjen... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får trøste dere med at dere kommer til å glemme alle problemer om noen år. Jeg kan nemlig ikke huske at det var veldig problematisk å ha de med på ferie noe sted, uavhengig av alder, og jeg antar at jeg en eller annen gang må hatt noe av det samme trøbbelet som dere har :)

Det er veldig sant! Jeg tar meg i å tenke hele tiden at det var da voldsomt så vanskelig det er å ha baby nå til dags, mine bare sov og smilte og spiste det de skulle de. Tipper jeg har glemt et og annet ja. :lol:

Grattis til med dagen til yndlingsrødtoppen min!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Ask! Kuleste redhead ever! :cheer:

Den følelsen når du tar med deg vannkokeren inn på badet når du skal tisse etter å ha trillet frem og tilbake på gressplenen for å få lille bråkebøtte til å sove etter en alftor slitsom morgenøkt med tenner som klør og generelt litt vond vilje.. #ineedajob#homemakerftwwtf #myfirsthashtagsever REDD MEG!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jo det da! :lol: Men klarer ikke det mens overkroppen gjør noe annet. Prøv sjøl! Poenget var uansett at begge hyler på en gang, og det er STRESSENDE. Og de forsterker hylinga på hverandre.

Så for meg at du satt/gikk med en på armen, og brukte den andre armen til å vippe den andre :lol: Skjønner at det ikke er noe gøy, altså :hug: Er du alene med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg at du satt/gikk med en på armen, og brukte den andre armen til å vippe den andre :lol: Skjønner at det ikke er noe gøy, altså :hug: Er du alene med de?

Åja :lol: Ja, men mannen er bare i butikken, så er ikke alene så lenge. Vi lå på gulvet alle tre og lekte og prata og smilte til hverandre. Så var plutselig ******* løs! Trøtte, sikkert... Men så SOV da! :gaah: Nå har de slokna. Måtte det vare en stund :aww: Ellers går det stort sett ganske greit her :lol: Småtvillinger er lekende lett så lenge de er blide :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :lol: Ja, men mannen er bare i butikken, så er ikke alene så lenge. Vi lå på gulvet alle tre og lekte og prata og smilte til hverandre. Så var plutselig ******* løs! Trøtte, sikkert... Men så SOV da! :gaah: Nå har de slokna. Måtte det vare en stund :aww: Ellers går det stort sett ganske greit her :lol: Småtvillinger er lekende lett så lenge de er blide :aww:

Håper de sover en stund så du får slappet av! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

Jeg er enig med deg! Min x-svigerinne fikk mye "mas" fra helsesøster om at gutten hennes ikke la så mye på seg som ønsket, men han var en blid, aktiv og våken baby - av den lange slanke sorten. Presis som sin far. Jeg tror nok du ville merket det på andre områder hvis hun var sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg! Min x-svigerinne fikk mye "mas" fra helsesøster om at gutten hennes ikke la så mye på seg som ønsket, men han var en blid, aktiv og våken baby - av den lange slanke sorten. Presis som sin far. Jeg tror nok du ville merket det på andre områder hvis hun var sulten.

Ja hun har jo ikke noe problem med å si i fra om hun er sulten. Det virker jo som om hun har matvett.. Man blir jo litt usikker av sånt og man føler seg jo litt som en dårlig mor når de blir så bekymret og skal følge dette opp tett. Men det er jo egentlig bra også at de tar det så alvorlig. Men igjen, jeg ksn ikke skjønne at de forventer at hun skal vokse så mye i lengden og legge på seg samtidig. Sist la hun på seg mye og vokste lite i lengden, denne gangen omvent. Hun er ikke et underernært barn, hun er av den runde sorten :P

Jeg tar det til meg og skal tilby henne mer mat på flaske tilfelle det er lite innhold i puppen igjen. Også skal vi jo begynne med grøt nå, og det tror jeg lillemor gleder seg til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...