Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Sophia var også en lang slank baby og husker jeg endte opp med å grue meg til hver HS kontroll og maset om mat! Herregud den uendelig evigvarende greia om at hun må spise mer og oftere. Altså, hun fikk spise seg mett hver gang og fikk mat hver gang hun var sulten. Jeg tvangsforer jo ikke unger akkurat.... Hun var også alltid blid, kjempefornøyd og veldig tilfreds. Så da gjorde jeg som magefølelsen sa og grudde meg til hver kontroll isteden :P Hun er enda en lang og slank jente, og sånn ER hun bare. Til tross for at hun spiser 4 brødskiver om morgenen, masse lunsj en middagsposjon tilsvarende en mann og alt innimellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Sophia var også en lang slank baby og husker jeg endte opp med å grue meg til hver HS kontroll og maset om mat! Herregud den uendelig evigvarende greia om at hun må spise mer og oftere. Altså, hun fikk spise seg mett hver gang og fikk mat hver gang hun var sulten. Jeg tvangsforer jo ikke unger akkurat.... Hun var også alltid blid, kjempefornøyd og veldig tilfreds. Så da gjorde jeg som magefølelsen sa og grudde meg til hver kontroll isteden :P Hun er enda en lang og slank jente, og sånn ER hun bare. Til tross for at hun spiser 4 brødskiver om morgenen, masse lunsj en middagsposjon tilsvarende en mann og alt innimellom :P

Hey, hørtes kjent ut :lol:

Hvis det fortsetter er jeg sikker på du er bedre parent enn mor mi som fikk meg til å føle meg som en kreftsyk spiseforstyrra person når hun kommenterte jeg var beinete og sykelig tynn og måtte spise mer. Det er ukult :ermm: Kommet meg greit over det da, men kunne helt greit vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo ikke at ungen min skal gå igjennom barndommen med et unormalt forhold til mat. Jeg var glad i mat som liten, så ble jeg litt mer kresen og spiste dermed mindre, men maset om mat økte og jeg fikk et litt unormalt forhold til mat. For mamman min skulle ha i meg mat og lagde egen middag til meg og vartet opp til kveldsmat osv. Dette har jo aldri gagnet meg i voksenlivet, men heller blitt konflikter med kjærester fordi jeg har forventet at mat = kjærlighet. Det er faktisk ikke så mange år siden jeg forsto at det var meg det var noe galt med ikke dem :P Jeg har ikke lyst til å føre dette matmaset videre!

Helsesøster sa at små barn har problemer med å spise mat den første tiden fordi det kreven annerledes motorikk av tungen. Min unge slukte grøt som om hun aldri har gjort annet og var super fornøyd. Ikke har jeg merket noe til magevondt heller :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man ikke skal mase om mat. Vi styrer litt nå, men hun blir fort veldig slapp når hun ikke spier nok, og er lita. Men så snart hun blir større, så tenker jeg å være streng mot hønemor og ikke mase. Er så utrolig kjipt å få et vridd forhold til mat - been there. Press fra omverdnen om utseende og mat får dem fort nok med seg uansett, trenger ikke få hjemmefra også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om ulltøy tilbudet til ica supermarked også gjelder til baby? Dvs om de fører det? Det er langt til nærmeste ica og jeg gidder ikke dra på bomtur (noe det sikkert blir uansett for det er nok ganske utplukket uansett).

Har noen vært på barnas hus outleten på Kalbakken? Var på den i Ski da den eksisterte og husker at de hadde masse ullklær på tilbud, men usikker på om det da var utenfor sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1378111_10151846212817225_639893011_n.jp

995505_10151846127087225_232032115_n.jpg

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

De maste fælt med Tuva og. Hun lå litt under gjennomsnittet en god stund, men var jo glad, fornøyd, virket mett, o.l. Så vi ignorerte alt det maset. :)

Tuva har vært med i stallen til tante i dag. :) Det var stas!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya er også liten og spinkel. Hun er straks 16 mnd og 9 kg..

Men hun spiser mye!! I barnehagen har hun med seg 4 brødskiver, youghurt, smoothie, riskjeks, frukt og bær samt at de får frukt i barnehagen. Det spiser hun opp. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen vært på barnas hus outleten på Kalbakken? Var på den i Ski da den eksisterte og husker at de hadde masse ullklær på tilbud, men usikker på om det da var utenfor sesong.

På den ved Buskerud storsenter har de ivertfall ullklær på tilbud selv om det er sesong...

I morgen skal vi på teater med L for første gang! Gleder meg og er veldig spent på hvordan hun takler det. Appelsiner og sitroner, heter det, og skal være for barn fra ett år,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mini-bonde, HIPP HURRA for Ask (som virker sååå herlig!) og nydelige Tuva :)

I morgen skal vi ut på tur og grille pølser på bål på vårt eget hemmelige sted ved vår egen lille innsjø i nordmarka. Egentlig tenkte vi på å ta med telt og sover der til i morgen, men det er kaanskje litt vel kaldt om natta, så heller vel litt til at det kun blir en dagstur.

Gutta boys i går :
1262564_433694590073006_301708893_o.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alene med guttene i dag (fordi mannen prøver å få gjort litt arbeid med huset, har vært få muligheter til det i det siste), og det har gått SÅ greit :D

Får jo ikke gjort noe som helst annet enn å leke, prate, mate og trøste da, så det hadde ikke gått i lengden. Men har vært en god dag :D Nå sover de!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sophia her om dagen. "Pappa denne min? Det går bra du kan kjøpe. Du har kort."

Idag på butikken.

"Pappa kjøpe is? Ikke si til mamma.." :|

Og etter å ha fått nye vintersko idag (som vi måtte krangle om å ta av når hun skulle dusje og som hun har med seg i sengen...) "takk pappa. Pappa flink. Veldig fornøyd!"

Kremt. Jeg som kjøpte jo :P

Haha..

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sophia her om dagen. "Pappa denne min? Det går bra du kan kjøpe. Du har kort."

Idag på butikken.

"Pappa kjøpe is? Ikke si til mamma.." :|

Og etter å ha fått nye vintersko idag (som vi måtte krangle om å ta av når hun skulle dusje og som hun har med seg i sengen...) "takk pappa. Pappa flink. Veldig fornøyd!"

Kremt. Jeg som kjøpte jo :P

Haha..

Hahahahaha! Har hun pappaen sin rundt lillefingeren? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sophia her om dagen. "Pappa denne min? Det går bra du kan kjøpe. Du har kort."

Idag på butikken.

"Pappa kjøpe is? Ikke si til mamma.." :|

Og etter å ha fått nye vintersko idag (som vi måtte krangle om å ta av når hun skulle dusje og som hun har med seg i sengen...) "takk pappa. Pappa flink. Veldig fornøyd!"

Kremt. Jeg som kjøpte jo :P

Haha..

Fnis - fineste Soph og fineste Pappan :wub: Håpe virkelig Ida får like bra forhold til sin pappa.

Urk skulle egentlig ønske hun kunne si hva som plager henne - nå bare sutrer hun, er ikke hyling, men knirking og ren sutring, og ingenting hjelper. Regner med det er knip. Men får jo ikke gjort noen ting for å hjelpe...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er ei som blir pappajente her og. :wub:

Nå har sutreguri sovna med puppen i munnen, flaske er kokt, varmt vann på termos, mmepulver målt opp i beholder, kaldt kokt vann i kjøleskapet. I natt skal jeg stå opp når hun våkner og gi flaske, så kanskje vi begge to får sove godt et par timer til, istede for at jeg ammer til hun sovner, og vi halvsover til hun våkner og skal ha mer, og bytte side og kave og i det heletatt ikke få sovet godt noen av oss. Men 2,5 timers søvn gjør at det er veeeeeeeeeeeldig vanskelig å ikke bare dra henne opp i senga og halvsove videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alene med guttene i dag (fordi mannen prøver å få gjort litt arbeid med huset, har vært få muligheter til det i det siste), og det har gått SÅ greit :D

Får jo ikke gjort noe som helst annet enn å leke, prate, mate og trøste da, så det hadde ikke gått i lengden. Men har vært en god dag :D Nå sover de!

Har bare en jeg, og jeg får heller ikke gjort noe annet omtrent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hva dere mener med pappa jente. Det er normalt at pappa kjøper båt til en, det er normalt at han ordner alt, det er helt normalt at trenger man noe spør man pappa :aww:

Og selv nå et par år etter pappa døde så kan jeg fint få et problem med bil ol og bare pappa hadde vist!

Det er også normalt at man jobber på lag mot mammaen sin :-P

Pappa fant ut vi trengte surround anlegg. Mamma dro på kveldsvakt og pappa og jeg kjørte på expert. Pekte ut anlegg og vi dro hjem. Vi kablet alt og la det under teppene og gjorde det pent. Mamma kom hjem og brølte hva har dere gjort og det skulle vi bare levere tilbake. Men anlegget står i kjelleren fortsatt :aww:

:heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alene med guttene i dag (fordi mannen prøver å få gjort litt arbeid med huset, har vært få muligheter til det i det siste), og det har gått SÅ greit :D

Får jo ikke gjort noe som helst annet enn å leke, prate, mate og trøste da, så det hadde ikke gått i lengden. Men har vært en god dag :D Nå sover de!

Hurra!! Dere er sikkert over den verste kneika nå! :D

Amenity: nyyyydelig datterbarn du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...