Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Babycall - jeg må ha. Men hvilken?

Denne philips avent scd505 fristet veldig med tanke på pris :

http://www.jollyroom.no/catalog/product/view/id/10312/s/philips-avent-scd505/category/261/?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTAzMTI7Izsj&ttype=click

Denne har kamera, og litt kortere rekkevidde - er grenser for hvor langt jeg har tenkt å gå fra sovende baby - men greit om jeg kan doe hunder mens hun sover.

http://www.jollyroom.no/barn-baby/sikkerhet/sovesikkerhet/babycall/motorola-babyvakt-mbp-20.html?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTIxODI7Izsj&ttype=click

Forstått at mange skryter av super nova ?

http://www.jollyroom.no/barn-baby/sikkerhet/sovesikkerhet/babycall/ratt-start-super-nova.html?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7ODMyOTsjOyM&ttype=click

Eventuelt andre som er bedre? Noe jeg må styre unna? Satt maks pris til rundt 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycall - jeg må ha. Men hvilken?

Denne philips avent scd505 fristet veldig med tanke på pris :

http://www.jollyroom.no/catalog/product/view/id/10312/s/philips-avent-scd505/category/261/?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTAzMTI7Izsj&ttype=click

Denne har kamera, og litt kortere rekkevidde - er grenser for hvor langt jeg har tenkt å gå fra sovende baby - men greit om jeg kan doe hunder mens hun sover.

http://www.jollyroom.no/barn-baby/sikkerhet/sovesikkerhet/babycall/motorola-babyvakt-mbp-20.html?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTIxODI7Izsj&ttype=click

Forstått at mange skryter av super nova ?

http://www.jollyroom.no/barn-baby/sikkerhet/sovesikkerhet/babycall/ratt-start-super-nova.html?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7ODMyOTsjOyM&ttype=click

Eventuelt andre som er bedre? Noe jeg må styre unna? Satt maks pris til rundt 1000.

Vi har supernova, veldig fornøyd. Trengte litt rekkevidde der vi bodde før, og den innfridde så lenge det var nogenlunde klar lei. :)

Idun? (Som i tørrgjær)? :teehe:

:lol:

Da har jeg vært jordmor. 1 stk fin oksekalv. Masse råmelk å gi den, det ble til og med nok til å fryse ned til å ha i beredskap til lammingen i vår. Hopper i køya med fjøslukta på :drool::x

Ååh. Jeg elsker å være jordmor (som regel). Noen av de sparker jo så rejelt at man skulle tro de ikke ville ut :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov dårlig på slutten. Men jeg har tenkt på om det kan ha hatt noe å si at jeg var frisk og sprek hele svangerskapet. På dagtid jobbet jeg med hundelufting og på kveldstid trente jeg mine egne. J ble konstant gynget rundt hun, kanskje ikke så rart hun ikke klarer så godt å finne søvnen uten det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten veldig deilig å ha en baby som kan krype og sitte. I starten slo hun seg konstant men lærte veldig fort å ta seg for. Nå har hun blitt veldig flink til å leke alene så lenge vi er i nærheten, og det har doblet mulighetene til å få litt avslapning. :D

Før passet vi også på å prøve å spise mens hun sov, men nå sitter vi ved bordet sammen i 30 - 45 min hver dag. Hun får grøt eller mos og noe å sutte på, og er så fornøyd. Det er utrolig koselig. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil hvem denne ungen slekter på :aww: Sover best mellom 08 og 15 hun. :lol: Men vi hadde en bra natt da. hun spiser i 23 tiden og så i 2 tiden somregel - så jeg sitter oppe til etter 2spisingen rett og slett for å slipp å stå opp så innmari mange ganger. var i seng rundt halv fire. 5tiden begynte hun å kny litt, men ikke verre enn at det holdt med smokk og holde litt i hender. (har endelig klart å lage et lite hjørne til henne i sprinkelsenga som hun faktisk sover i! ) litt over 6 stod vi opp matet og sa hade til pappan. Kl 8 var vi i seng igjen. da sov hun til 13! Spiste litt pupp og sovnet igjen *se på flaska som står og blir kald på bordet* Hvorfor kan hun ikke sove sånn om natta heller? :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hem. Forøvrig... Idag kjørte jeg og Janka bil, og jeg gjorde noe feil på tlf og utbrøt HAFF. Søren eller! Også hører jeg fra baksete... "FAAAEN" :| :| Spør Janka febrilsk om jeg bannet eller hva og neida. Men hun har fortsatt plukket det opp og det kommer i rett setting :lol:

Haha, jeg pleide også å sitte i baksetet og rope banneord! Sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hem. Forøvrig... Idag kjørte jeg og Janka bil, og jeg gjorde noe feil på tlf og utbrøt HAFF. Søren eller! Også hører jeg fra baksete... "FAAAEN" :| :| Spør Janka febrilsk om jeg bannet eller hva og neida. Men hun har fortsatt plukket det opp og det kommer i rett setting :lol:

:lol: :lol: Jeg hørte snap'en du sendte Janka, forresten! Lo godt :lol:

I dag er Natalie 11 år. Hipp hurra. :)gu2a3aty.jpg

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Nydelig jente! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...