Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Har dere vippestoler? Endel av dem kan legges helt flate. Kan jo være verd å prøve? Har en billig fra europris jeg og den blir helt flat. Prøvde min i dag, og hun er jo fremdeles forsvinnende liten i den, men ligger relativt greit når den er flat, så vil tro det hadde gått fint å mate i den.

Har nettopp montert vippestol nummer 2 nå, så det blir neste prosjekt :) Raping blir jo fortsatt et problem da. Leste soelvd sitt forslag, men jeg forstår ikke hvordan ungen skal få plass over lårene... :aww:

Jeg synes hun her hadde smarte løsninger :)http://stinessdesign.blogg.no/1353706280_mate_tvillinger.html

Men det gjelder jo ved bruk av flaske da:)

Takk :) Jeg bruker også flaske. Skal lese der etterpå!

Edit: Haha, leste nå. Hun holdt jo ikke i noen av flaskene hun der :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt veldig glad jeg! Jobber noen timer for dagen på barneparkeringen til treningssenteret mitt, og fikk inn en gutt på ett år med mor for to uker siden. Hun var kommet for å vende han til å være her, eller prøve å vende han til. Han var vist veldig avhengig av moren, og hadde aldri vært fra moren noen gang. Han vil ikke være med faren eller besteforeldre ol, mens mamman er i nærheten en gang. Hun hadde altså ingen forhåpninger i det hele tatt. Hun var med han her i en time før de gikk hjem. Neste dag var hun her en halvtime før hun skulle prøve å gå, og det gikk utrolig bra! Han var med meg en time og ikke en gang ble han lei seg. Nå er han her annenhver dag i to(ja lenge, men vi har ikke regler på tiden) timer og det går strålende. Han blir glad og åpner armene og smiler og ler når han ser meg om morgenene! Og dette er gutten som ikke vil være med far og besteforeldre en gang. Jeg tror jeg har litt barnetekke jeg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp montert vippestol nummer 2 nå, så det blir neste prosjekt :) Raping blir jo fortsatt et problem da. Leste soelvd sitt forslag, men jeg forstår ikke hvordan ungen skal få plass over lårene... :aww:

Takk :) Jeg bruker også flaske. Skal lese der etterpå!

Edit: Haha, leste nå. Hun holdt jo ikke i noen av flaskene hun der :lol:

Altså, du legger beina dine på bordet feks. Så legger du babyen sånn at hodet og armene hviler fremover på venstre siden og føttene på høyre. Altså motsatt vei av sånn du sitter (hadde dere begge liggi så hadde dere blitt et kryss, om du skjønner :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du legger beina dine på bordet feks. Så legger du babyen sånn at hodet og armene hviler fremover på venstre siden og føttene på høyre. Altså motsatt vei av sånn du sitter (hadde dere begge liggi så hadde dere blitt et kryss, om du skjønner :lol: ).

Ja... Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan det skal gå til. Men så må det vel sies at de ALDRI er rolige når jeg har dem på fanget da. De ormer seg og spreller, og slenger med hodet og hele overkroppen, så jeg klarer ikke ha begge på fanget på en gang. Vanskelig nok med èn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fødselen til min svigerinne i gang :D Jeg har nettopp lekt ambulansesjåfør der jeg hentet de og kjørte de til Kvinneklinikken. Det var ca 5 minutt mellom riene. Hvor langt unna fødsel er hun da?

Også kommer et spørsmål som jeg har spurt før: Jeg er forkjølet nå (typisk), hvor frisk må jeg være for å få hilse på barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fødselen til min svigerinne i gang :D Jeg har nettopp lekt ambulansesjåfør der jeg hentet de og kjørte de til Kvinneklinikken. Det var ca 5 minutt mellom riene. Hvor langt unna fødsel er hun da?

Også kommer et spørsmål som jeg har spurt før: Jeg er forkjølet nå (typisk), hvor frisk må jeg være for å få hilse på barnet?

Så spennende :D

Det er litt sånn umulig å gjette hvor lenge man har igjen av fødselen basert på mellomrom mellom riene. Det er så mye rart som påvirker det :) Jeg reiste inn på sykehuset med 1 minutt mellom riene, og fra jeg kom inn og til hun var ute gikk det ca 7 timer.

H har hatt sensitiv hud alltid, men nå de siste dagene har hun hatt noen små røde prikker rundt munnen, særlig under underleppa, som ikke har gått bort på et par dager. Jeg skjønner at det er ganske vanlig med sånt, men hvor lenge ser man det an før man gjør noe?

.. hihi, sånne ting som jeg aldri ville nølt eller tvilt på før blir plutselig så skummelt å være skråsikker på når det gjelder lille gullungen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :D

Det er litt sånn umulig å gjette hvor lenge man har igjen av fødselen basert på mellomrom mellom riene. Det er så mye rart som påvirker det :) Jeg reiste inn på sykehuset med 1 minutt mellom riene, og fra jeg kom inn og til hun var ute gikk det ca 7 timer.

Hmm, ja okei. Jeg bare vet de telte for å si det til jordmoren eller noe slikt når de kom inn, så jeg tenkte det hadde noe å si. Da kan det ta en god stund da kanskje.

Vet du forresten om hvor lenge jeg som er forkjølet må vente før jeg får hilse på barnet? Prøvde å google litt og jeg ser mange som ikke ønsker besøk av forkjølte folk den første perioden, men så er det igjen noen som mener de er godt nok beskyttet av morsmelken. Så lenge man vasker hendene og ikke hoster på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja okei. Jeg bare vet de telte for å si det til jordmoren eller noe slikt når de kom inn, så jeg tenkte det hadde noe å si. Da kan det ta en god stund da kanskje.

Vet du forresten om hvor lenge jeg som er forkjølet må vente før jeg får hilse på barnet? Prøvde å google litt og jeg ser mange som ikke ønsker besøk av forkjølte folk den første perioden, men så er det igjen noen som mener de er godt nok beskyttet av morsmelken. Så lenge man vasker hendene og ikke hoster på barnet.

Jeg ville definitivt ventet til jeg iallefall følte meg frisk igjen (og da vasket og spritet hender før jeg tok på barnet). De er godt beskyttet mot mors sykdommer igjennom morsmelken, men mot omverdenen not so much. Og dette kommer fra ei som ikke er hysterisk germofob i det hele tatt :D

Gratulerer forresten! Tenk, du er timer fra å bli tante! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ventet til jeg iallefall følte meg frisk igjen (og da vasket og spritet hender før jeg tok på barnet). De er godt beskyttet mot mors sykdommer igjennom morsmelken, men mot omverdenen not so much. Og dette kommer fra ei som ikke er hysterisk germofob i det hele tatt :D

Gratulerer forresten! Tenk, du er timer fra å bli tante! :frantics:

Takk for svar! :) Jeg fant et par svar og artikler fra leger da jeg googlet, og alle de anbefalte å holde barna unna de med forkjølelse, så jeg får vel vente litt til. Jeg håper forkjølelsen er over om et par dager!

Tusen takk :D Ja, det er rart og utrolig spennende :D Jeg gav de en velkommen presang til barnet som de kunne åpne når de kom hjem, og det er da teppet jeg har strikket :ahappy: Det er så mykt og deilig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Jeg fant et par svar og artikler fra leger da jeg googlet, og alle de anbefalte å holde barna unna de med forkjølelse, så jeg får vel vente litt til. Jeg håper forkjølelsen er over om et par dager!

Tusen takk :D Ja, det er rart og utrolig spennende :D Jeg gav de en velkommen presang til barnet som de kunne åpne når de kom hjem, og det er da teppet jeg har strikket :ahappy: Det er så mykt og deilig!

Strikket du det i pickles sin økologiske bomull? Den er så utrolig myk og deilig! Vi bruker vårt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikket du det i pickles sin økologiske bomull? Den er så utrolig myk og deilig! Vi bruker vårt hele tiden :)

Ja :) Jeg tror de blir veldig fornøyd med at det er økologisk, og at man hjelper de fattigste familiene i Peru ved å kjøpe det garnet :) Sånn her ser det ut sånn ca, bare dobbelt så langt nå da :)

yu8HPqq.jpg

Edit: Nå fikk de nettopp beskjed om at det kunne ta flere timer før det kom skikkelig i gang, så de anbefalte de å dra hjem å vente. Ambulansesjåføren er på jobb igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja okei. Jeg bare vet de telte for å si det til jordmoren eller noe slikt når de kom inn, så jeg tenkte det hadde noe å si. Da kan det ta en god stund da kanskje.

Vet du forresten om hvor lenge jeg som er forkjølet må vente før jeg får hilse på barnet? Prøvde å google litt og jeg ser mange som ikke ønsker besøk av forkjølte folk den første perioden, men så er det igjen noen som mener de er godt nok beskyttet av morsmelken. Så lenge man vasker hendene og ikke hoster på barnet.

Det har absolutt noe å si :) Men det finnes ingen regneregler eller noe slikt i forhold til antall centimeter og gjenstående timer av fødselen, det var det jeg prøvde å si. Rier kan stoppe opp, og de kan plutselig komme mye tettere. Man kan ha 1 minutt mellom i timevis, som meg, eller være ferdig like etter riene kommer med ganske langt mellomrom, som Lill.

Min fødsel tok 12 timer, og mine rier kom med 1 minutts mellomrom ganske kjapt, de startet med 3 minutter imellom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har absolutt noe å si :) Men det finnes ingen regneregler eller noe slikt i forhold til antall centimeter og gjenstående timer av fødselen, det var det jeg prøvde å si. Rier kan stoppe opp, og de kan plutselig komme mye tettere. Man kan ha 1 minutt mellom i timevis, som meg, eller være ferdig like etter riene kommer med ganske langt mellomrom, som Lill.

Min fødsel tok 12 timer, og mine rier kom med 1 minutts mellomrom ganske kjapt, de startet med 3 minutter imellom.

Så moro Megamarie!

Hos meg startet det med 4min mellom og tok 12 timer fra de begynte til hun var ute.

Ja, da forstår jeg! Ingen fasittsvar nei. Min bror sa de hadde fått beskjed om å komme inn når det var 10 min mellom riene. Hennes ble jo fort 5 min mellom riene, så da var han litt oppgitt når han fikk beskjed om at de skulle dra hjem igjen. Heldigvis ba de om å få en ekstra sjekk før de drog, og da hadde hun åpnet seg litt, så de fikk lov å bli :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg startet det med 5 min og jeg hadde 1 minutt mellomrom i 8-9 timer når det først satte skikkelig i gang. Pressriene mine tells ikke siden jeg måtte holde igjen i rundt 6 timer. Takk gud for bekkenløsning, jeg har hørt om stjernekikkerfødsel som har tatt over 12 timer med pressrier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer med pressrier :| herregud. Jeg hadde tre pressrier med S og Jaran kom ut halveis inni den første pressrien :lol: Når jeg leser sånt tenker jeg at jeg HAR hatt det for lett :lol:

Det syntes jeg også høres helt forferdelig ut. Syntes ikke pressriene var veldig vonde jeg da, bare ekstremt vanskelig å holde igjen til tross for sprøyter og nåler. Komplett umulig.Det vanskeligste og mest slitsomme jeg har gjort. At jeg klarte det fatter jeg ikke, og jeg skjønner veldig godt at de som ikke er like løse i bekkenet som jeg og må holde igjen et halvt døgn sliter med fødselsangst.

Der og da ( og de første månedene etter) var jeg sur fordi jeg ikke fikk keisersnitt liksom, og jeg hadde det lettere enn mange andre stjernekikkermammaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg også høres helt forferdelig ut. Syntes ikke pressriene var veldig vonde jeg da, bare ekstremt vanskelig å holde igjen til tross for sprøyter og nåler. Komplett umulig.Det vanskeligste og mest slitsomme jeg har gjort. At jeg klarte det fatter jeg ikke, og jeg skjønner veldig godt at de som ikke er like løse i bekkenet som jeg og må holde igjen et halvt døgn sliter med fødselsangst.

Der og da ( og de første månedene etter) var jeg sur fordi jeg ikke fikk keisersnitt liksom, og jeg hadde det lettere enn mange andre stjernekikkermammaer.

Jeg måtte også holde igjen, og det var det absolutt verste med hele fødselen! Hva var grunnen til at du måtte det?

E har kastet opp i natt, stakkars. Nå er hun heldigvis i fin form igjen. Litt sur fordi "basse" må bade så hun ikke kan leke med han, men. Satser på at det bare var noe som måtte opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også holde igjen, og det var det absolutt verste med hele fødselen! Hva var grunnen til at du måtte det?

E har kastet opp i natt, stakkars. Nå er hun heldigvis i fin form igjen. Litt sur fordi "basse" må bade så hun ikke kan leke med han, men. Satser på at det bare var noe som måtte opp.

Han er stjernekikker. Han snudde seg rett før pressriene kom og nektet å snu seg igjen til tross for akrobatiske øvelser og mild tvang fra leger og jordmødre. Han var altså i fin form, men jeg fikk brått et dobbelt så stort hode å presse ut. Ofte så sitter de fast i bekkenet slik at barnet også kan bli skadet, men pga bekkenløsningen min var det bare meg de måtte ta hensyn til. Det gikk nesten helt bra :P Det var visst tilløp til feiring før styrtblødningen kom hehe. Gikk bra det også, jeg er her enda :P

Hvorfor måtte du holde igjen?

God bedring til E !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er stjernekikker. Han snudde seg rett før pressriene kom og nektet å snu seg igjen til tross for akrobatiske øvelser og mild tvang fra leger og jordmødre. Han var altså i fin form, men jeg fikk brått et dobbelt så stort hode å presse ut. Ofte så sitter de fast i bekkenet slik at barnet også kan bli skadet, men pga bekkenløsningen min var det bare meg de måtte ta hensyn til. Det gikk nesten helt bra :P Det var visst tilløp til feiring før styrtblødningen kom hehe. Gikk bra det også, jeg er her enda :P

Hvorfor måtte du holde igjen?

God bedring til E !

Ah, i see! Bra det gikk fint med begge til slutt!

Jeg måtte holde igjen etter å ha presset en time fordi legen mente jeg ikke var helt åpen, og fordi hun mente at E var stjernekikker. Men jeg var åpen, og hun var ikke stjernekikker... Litt dumt å holde igjen etter å to ganger ha ment at babyen måtte ut "NÅ!!!!!". Men det gikk heldigvis fint det også, hun kom seg relativt raskt og forhåpentligvis uten senskader :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rier var også harde og tette fra første rie. Det tok 20 timer før han var ute, jeg presset i 1,5 time. På den lengre siden, men ikke unormalt. Helt vanlig fødsel, ikke spesielt ille, ikke noe vakkert og urkvinnersk heller.

Her tror jeg H begynner å bli syk. Han sovnet. På dagen. Det gjør han aldri. Jeg lar ham sove, håper det ikke straffer seg til natta.

Jeg er ganske dårlig selv kjenner jeg. Mye smerter for tiden. Skal i 50 års dag i kveld. Lurer på om jeg bør kansellere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...