Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Er de ikke født ved KS? Kiropraktorene mener jo at alle babyer som er tatt med keisersnitt bør behandles fordi de ikke har fått den strekken ut gjennom fødselskanalen som andre babyer får.

Jeg måttte til fysioterapi i tillegg med minstebarnet her. Hun hadde ligget på skrå i livmoren og stanget hodet mot hoftekammen min. Så hun hadde muskelknuter både i nakken og på den ene siden mellom skulderbladene. Da de var behandlet bort ble hun som en ny unge. Da hjalp det også med kiropraktorbehandling. Tidligere hadde de stramme musklene bare motarbeidet den behandlingen.

KS ja. Har aldri hørt noe om det, men synes jo ikke det er nødvendig å behandle med mindre det er et problem da. Leser forresten at det er veldig vanlig at tvillinger har vondt her og der uansett hvordan de har kommet ut, for de ligger så trangt og kronglete i magen.

Skal jeg tørre å snike meg inn her igjen, tro? Jeg skrev her for en del uker siden, annonserte den, for oss, store nyheten, fikk panikk og sletta alt. Nå har vi passert de magiske 12 ukene, er faktisk over 13 til og med! Så da kan det vel være trygt å skrive noe her igjen, uten å få panikk :icon_redface:

Så da prøver vi på det *snike seg nok en gang forsiktig inn i den store baby og barnetråden* :wub:

Grattis! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skal jeg tørre å snike meg inn her igjen, tro? Jeg skrev her for en del uker siden, annonserte den, for oss, store nyheten, fikk panikk og sletta alt. Nå har vi passert de magiske 12 ukene, er faktisk over 13 til og med! Så da kan det vel være trygt å skrive noe her igjen, uten å få panikk :icon_redface:

Så da prøver vi på det *snike seg nok en gang forsiktig inn i den store baby og barnetråden* :wub:

Gratulerer så mye!

KS ja. Har aldri hørt noe om det, men synes jo ikke det er nødvendig å behandle med mindre det er et problem da. Leser forresten at det er veldig vanlig at tvillinger har vondt her og der uansett hvordan de har kommet ut, for de ligger så trangt og kronglete i magen.

Grattis! :D

Det hørtes jo ganske logisk ut. Snuppa mi burde iallefall ikke ha vondt noe sted for hun plaska rundt i et enormt basseng helt alene :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tørre å snike meg inn her igjen, tro? Jeg skrev her for en del uker siden, annonserte den, for oss, store nyheten, fikk panikk og sletta alt. Nå har vi passert de magiske 12 ukene, er faktisk over 13 til og med! Så da kan det vel være trygt å skrive noe her igjen, uten å få panikk :icon_redface:

Så da prøver vi på det *snike seg nok en gang forsiktig inn i den store baby og barnetråden* :wub:

Ååå, gratulerer så masse!! :)

KS ja. Har aldri hørt noe om det, men synes jo ikke det er nødvendig å behandle med mindre det er et problem da. Leser forresten at det er veldig vanlig at tvillinger har vondt her og der uansett hvordan de har kommet ut, for de ligger så trangt og kronglete i magen.

Grattis! :D

Tilfeldig quote, orker ikke leite. Men ang å ha de sovende på magen. Det var omtrent den eneste måten Tuva sov de første 2-3 ukene og helsesøster sa det var helt ok. :) Det gikk alltid fint her, hun sov rolig og våknet hun eller rørte på seg så våkna jeg med en gang. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Det hørtes jo ganske logisk ut. Snuppa mi burde iallefall ikke ha vondt noe sted for hun plaska rundt i et enormt basseng helt alene :aww:

Haha, mente ikke akkurat at enlinger plasker rundt da :lol: (Du vet du har tvillinger når du bruker begrepet enling :P ) Men at tvillinger kanskje har det ENDA litt trangere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mente ikke akkurat at enlinger plasker rundt da :lol: (Du vet du har tvillinger når du bruker begrepet enling :P ) Men at tvillinger kanskje har det ENDA litt trangere :P

Jeg hadde veldig mye fostervann, mer enn normalt så jeg tror hun plasket rundt der og hadde ganske god plass :) Fint for henne, tungt å drasse på for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tørre å snike meg inn her igjen, tro? Jeg skrev her for en del uker siden, annonserte den, for oss, store nyheten, fikk panikk og sletta alt. Nå har vi passert de magiske 12 ukene, er faktisk over 13 til og med! Så da kan det vel være trygt å skrive noe her igjen, uten å få panikk :icon_redface:

Så da prøver vi på det *snike seg nok en gang forsiktig inn i den store baby og barnetråden* :wub:

GRATULERER!! Sonen er gode på avl altså! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osteopaten her er en travel mann, han driver deltid som osteopat og deltid som kommunal fysioterapaut, så om det blir samme ventetid som bonden fikk på henvisningen til fysio, så må vi finne noen andre. Der ble henvisningen sendt i mars, han ble kaldt inn forige uke :lol: Jeg venter fremdeles på time for bekkenløsning, henvisningen ble sendt i mai/juni :lol:

Men har hvertfall prøvd å ringe og gjort som svareren sa, nemlig sendt sms. Så da får vi gi det noen dager før vi ser om det finnes noen alternativer i nærheten. Eventuelt prøve elverum, jeg og frk. snupp kan da reise med tog vi. :aww:

Edit: Og der kom det svar, han er bortreist til torsdag, men skal finne time til henne når han kommer hjem. Så da kan det virke som hun blir prioritert :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alle barna blir bedre etter noen runder med osteopat og kiropraktor!

(også lurer jeg på hvordan der er mulig å bo på landet uten å ha lappen :P )

Jeg er frustrert over å alltid måtte ha håret i knute, jeg mister vanvittige mengder med hår :( Når pleier det å slutte å falle av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alle barna blir bedre etter noen runder med osteopat og kiropraktor!

(også lurer jeg på hvordan der er mulig å bo på landet uten å ha lappen :P )

(Øh - det går egentlig ikke :lol: )

Tar du b-vitaminer? Prøvd b-vitaminsprøyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alle barna blir bedre etter noen runder med osteopat og kiropraktor!

(også lurer jeg på hvordan der er mulig å bo på landet uten å ha lappen :P )

Jeg er frustrert over å alltid måtte ha håret i knute, jeg mister vanvittige mengder med hår :( Når pleier det å slutte å falle av?

Et par måneder etter endt amming ga det seg hos meg. .

A, snart 3 år : armene mine har blitt så lange og sterke at nå rekker de helt ned når jeg skal plukke opp spidermanballen :lol: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet at babyer på 7 mnd ikke kan snakke, men hun sier da virkelig "namnam" - og kun når hun spiser :P

Jo, det kan de. Ask sa tydelig mamma når han var 7 mnd, kusina hans ( på min fars side, vi har ikke så mye kontakt), sa tydelig Hei på samme alder. Og ja, jeg er ganske sikker på at jenta di sier namnam.

Ikke hør på hva de skal kunne eller ikke, det er så individuelt allerede i den alderen at det er håpløst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig individuelt når de begynner å si ord! Høres ut som om hun sier "nam" :)

Jo, det kan de. Ask sa tydelig mamma når han var 7 mnd, kusina hans ( på min fars side, vi har ikke så mye kontakt), sa tydelig Hei på samme alder. Og ja, jeg er ganske sikker på at jenta di sier namnam.

Ikke hør på hva de skal kunne eller ikke, det er så individuelt allerede i den alderen at det er håpløst :P

Artig! Så da er det ikke skkert det er tilfeldig at hun svarer "hei!" når jeg sier hei heller? Der også hører jeg de tre bokstavene tydelig, så det er ikke noe i nærheten, hun sier faktisk ordet "hei", men jeg har tenkt på det som rare tilfeldigheter selv om jeg blir litt forbauset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWWWW! :) Hun er nydelig Rak! :)

Tuva sier Mamma og Pappa :)

Er det greit å gi ei på nesten 7 mnd som aldri har reagert på ei eneste matvare babyvennlige pannekaker? Jeg googlet og traff kvinneguiden og det var jo ikke måte på hvor feil det var med både egg og melk... Seriøst? Egg?! Jeg vet de ikke skal ha melkeprodukter før de er 1år (og pappa vokste opp på h-melk..). Vad tycks?

Og grattis neste sonenbabykull! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...