Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Wed, hvordan har det gåt ti dag?

Jo, det så helt vilt brutalt ut :lol: Og de skrek masse. Skal tilbake på mandag. Kiropraktoren sa at de kom til å være ekstra urolige rett etter behandling, men jeg tror ikke vi klarer å merke noen forskjell egentlig. De kan umulig klare å skrike MER :aww:

Han sa at de var stive noen steder begge to, men ikke noe ekstremt. Nok til å være urolige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jo, det så helt vilt brutalt ut :lol: Og de skrek masse. Skal tilbake på mandag. Kiropraktoren sa at de kom til å være ekstra urolige rett etter behandling, men jeg tror ikke vi klarer å merke noen forskjell egentlig. De kan umulig klare å skrike MER :aww:

Han sa at de var stive noen steder begge to, men ikke noe ekstremt. Nok til å være urolige da.

Ååh det bare MÅ hjelpe. :aww: Må.

*gjespe* Sluknet som et lys da jeg omsider kom meg i seng, sånn rundt 4 - sov gjennom vekkerklokka til bonden, sov gjennom at han stod opp, men at Ida knirket 7,20 - det fikk jeg med meg. :lol: Og hun våkner ikke med et vræl, hun kan ligge lenge og bare fundere, mens hun lager litt lyder, harker, smatter litt, stønner litt og sånt, ikke høyt, men meer enn nok til å vekke mammahjertet. :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymos-tips, noen? Hittil har hun bare fått div grønnsaker, men det er jo så kjedelig. Kan hun få feks spaghetti, kjøttdeig og saus-mos? Eller? Andre tips? Jeg lager som regel endel porsjoner av gangen, så det blir ganske mange dager med samme mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg leste ikke det. Har ikke helt lest meg opp på sånt siden vi ikke er helt der enda, men kan man feks bruke soyamelk eller rismelk?

Mannen her vil heller ikke smake på mme. Er det virkelig så mye eklere å smake på noe som er laget med melkepulver enn væske som kommer ut av puppen på ei ku?

Red: Det siste der var et spørsmål til alle(for det virker som om de fleste syntes det er ekkelt) og ikke myntet spesielt på deg ElZorro.

Soyamelk og rismelk har jeg aldri kjøpt før, så det vil være i litt samme kategori som MME her.

Altså, jeg synes ikke det er ekkelt fordi det er morsmelkerstatning, men fordi jeg synes det er godt med naturlige gode råvarer som helmelk, meierismør etc.

Mannen min lå i en bag løs i bilen, han overlevde han og :P Betyr ikke jeg ville ha gjort det for det. Misliker sånne uttalelser :P Jeg fikk et veldig godt svar på hvorfor vanlig kumelk ikke skal introduseres så tidlig og tarmenes utvikling og umodenhet blandt annet. Men jeg respekterer absolutt at andre gjør noe annet men sånne "det gikk bra og vokste nå opp" uttaleser synes jeg ikke er helt nødvendig, for selv om det ble gjort annerledes før og folk vokste opp trenger ikke det å bety at vi ikke er mer opplyste.

Jeg er helt enig med deg, det var (som Loke sa) litt høyere svinn (:P) før.

Jeg kommer ikke til å gi Tuva melk til å drikke enda, men jeg har ikke noe problem med en dæsj i pannekakerøra eller usaltet meierismør etc.

Babymos-tips, noen? Hittil har hun bare fått div grønnsaker, men det er jo så kjedelig. Kan hun få feks spaghetti, kjøttdeig og saus-mos? Eller? Andre tips? Jeg lager som regel endel porsjoner av gangen, så det blir ganske mange dager med samme mat :P

Jeg lager ikke opp babymat (men tar vare på grønnsaker etter middag og putter i fryseren til en dag vi ikke har Tuvavennlig mat), og jeg kjøper heller ikke. Skal vi ha grønnsaker til middag så damper jeg de uten salt og lar et par gulerøtter etc ligge litt ekstra så de blir møre og gode, moser med gaffel om hun har vanskeligheter med å spise det selv og blander i usaltet smør/olje. Lar være å salte fisk før på talerkenen til meg selv slik at Tuva også kan få etc. Jeg tipper de blir rimelig matleie etterhvert om de skal få samme maten i en uke.

Tuva får også brødskiver/skalker, hun får i seg overraskende masse av det (og hun er helt i himmelen over konsistensen, godt til kløende gommer). Pannekakene i går spiste hun helt selv, jeg bare rev den opp i litt større biter så hun klarte ta tak og putte i munnen selv.

Jeg er basically alenemor mye av tiden, jeg har rett og slett ikke tid til å lage babymat, hun får hva jeg spiser bare i en babyvennlig utgave.

Jeg er også over gjennomsnittet glad i god mat laget fra bunnen, og jeg merker jeg tar ekstra hensyn til dette nå når Tuva også spiser mat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymos-tips, noen? Hittil har hun bare fått div grønnsaker, men det er jo så kjedelig. Kan hun få feks spaghetti, kjøttdeig og saus-mos? Eller? Andre tips? Jeg lager som regel endel porsjoner av gangen, så det blir ganske mange dager med samme mat :P 

Ja, hun kan vel det? Jeg kjøper jo glass og der er det spagetti, kylling og ris, kjøttgryte og alt mulig. De kan jo spise det meste av proteiner osv nå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soyamelk og rismelk har jeg aldri kjøpt før, så det vil være i litt samme kategori som MME her.

Altså, jeg synes ikke det er ekkelt fordi det er morsmelkerstatning, men fordi jeg synes det er godt med naturlige gode råvarer som helmelk, meierismør etc.

Jeg er helt enig med deg, det var (som Loke sa) litt høyere svinn ( :P) før.

Jeg kommer ikke til å gi Tuva melk til å drikke enda, men jeg har ikke noe problem med en dæsj i pannekakerøra eller usaltet meierismør etc.

Jeg lager ikke opp babymat (men tar vare på grønnsaker etter middag og putter i fryseren til en dag vi ikke har Tuvavennlig mat), og jeg kjøper heller ikke. Skal vi ha grønnsaker til middag så damper jeg de uten salt og lar et par gulerøtter etc ligge litt ekstra så de blir møre og gode, moser med gaffel om hun har vanskeligheter med å spise det selv og blander i usaltet smør/olje. Lar være å salte fisk før på talerkenen til meg selv slik at Tuva også kan få etc. Jeg tipper de blir rimelig matleie etterhvert om de skal få samme maten i en uke.

Tuva får også brødskiver/skalker, hun får i seg overraskende masse av det (og hun er helt i himmelen over konsistensen, godt til kløende gommer). Pannekakene i går spiste hun helt selv, jeg bare rev den opp i litt større biter så hun klarte ta tak og putte i munnen selv.

Jeg er basically alenemor mye av tiden, jeg har rett og slett ikke tid til å lage babymat, hun får hva jeg spiser bare i en babyvennlig utgave.

Jeg er også over gjennomsnittet glad i god mat laget fra bunnen, og jeg merker jeg tar ekstra hensyn til dette nå når Tuva også spiser mat.

Har hun tenner da? Tuva setter alle småstore biter i halsen. Eller, hun hoster de opp igjen liksom. Ellers så soytter hun ut :P

Ja, hun kan vel det? Jeg kjøper jo glass og der er det spagetti, kylling og ris, kjøttgryte og alt mulig. De kan jo spise det meste av proteiner osv nå?

Tenkte kanskje det var salt eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er L hjemme fra barnehagen og jeg hjemme fra jobb. Ikke feber men en uggen hoste og masse snørr og det er tydelig at hun ikke er i toppform. Syns det er vanskelig, jeg, å vurdere når hun kan i bh og ikke. Vi fikk en liste med "når holder man barnet hjemme", men det er jo ikke alltid det stemmer. I dag vurderte jeg det sånn at hun burde være hjemme fordi hun ikke kunne være med på de normale aktivitetene i bh, som å være ute bla, og at hun sannsynligvis kom til å ville sitte på fanget hele tiden. Men hun KUNNE jo vært der allikevel sikkert... Meget mulig jeg er en sånn overbeskyttende førstegangsmamma altså.,,

Åh, du, nå skal selvutnevnt ekspert Tinkie komme med kommentar etter hele TRE! dager på jobb i barnehage :aww::lol:

Det er litt slitsomt med et barn som må sitte på fanget hele dagen. Hun KUNNE sikkert vært i barnehagen, men for eksempel i dag hadde vi en som var lei seg mye, klengete, skulle bæres, holdes, sitte på fanget, og hele tiden veldig nærtagen - rimelig ulik fra slik hun vanligvis er. Og det tar litt tid og fokus vekk fra alle de andre barna altså, det er vanskelig å avverge en bite-og-slå-katastrofe når man alltid må bære på noen.

Så jeg mener ikke du var overbeskyttende førstegangsmamma, men flink mamma som leste barnet ditt godt. :) Og E hadde det sikkert også mye bedre hjemme med deg enn hun ville hatt det i barnehagen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig optimistisk her. Kiropraktoren sa at de kom til å være litt urolige samme dagen de har hatt behandling, men her har det vært stille :o Enten er de mindre plaget nå, eller så er de slitne og lett traumatiserte av slemme barnemishandleren/kiropraktoren :aww: Håper på det første! Jeg la Marco i senga og gikk og henta meg mat. Nå har jeg spist maten helt uforstyrret! :o Han sover fortsatt... Christian ble sulten igjen og fikk mat av far. Må nesten være lov å skrike når man er sulten :aww:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun tenner da? Tuva setter alle småstore biter i halsen. Eller, hun hoster de opp igjen liksom. Ellers så soytter hun ut :P

Tenkte kanskje det var salt eller noe?

Nope, ingen tenner. Hun har fått store (som hun klarer ta tak og føre til munnen selv) myke biter en god stund. Hun har vel kanskje øvet seg og blitt flink, jeg vet ikke. Hun brekker seg jo innimellom, men det i seg selv er det jo god læring i, de må jo lære å spise. Gir du store nok biter da? Først ga jeg alltid store biter, så hun visste hun tok noe inn i munnen. Så begynte hun knuse med gommene, de får jo ikke jeksler på kjempelenge enda. Nå kan jeg gi henne små biter av feks brød, hun tygger og knuser det med tungen for så svelge. I begynnelsen var det litt rart for henne å svelge biter, men etterhvert går det så bra så. Nå er problemet mer at hun gjemmer mat i hamsterkinnene sine for så gape opp for mer :D

Forsiktig optimistisk her. Kiropraktoren sa at de kom til å være litt urolige samme dagen de har hatt behandling, men her har det vært stille :o Enten er de mindre plaget nå, eller så er de slitne og lett traumatiserte av slemme barnemishandleren/kiropraktoren :aww: Håper på det første! Jeg la Marco i senga og gikk og henta meg mat. Nå har jeg spist maten helt uforstyrret! :o Han sover fortsatt... Christian ble sulten igjen og fikk mat av far. Må nesten være lov å skrike når man er sulten :aww:

Krysser fingre hardt hardt hardt! (Tuva var kjempesliten etter første runde med osteopat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig optimistisk her. Kiropraktoren sa at de kom til å være litt urolige samme dagen de har hatt behandling, men her har det vært stille :o Enten er de mindre plaget nå, eller så er de slitne og lett traumatiserte av slemme barnemishandleren/kiropraktoren :aww: Håper på det første! Jeg la Marco i senga og gikk og henta meg mat. Nå har jeg spist maten helt uforstyrret! :o Han sover fortsatt... Christian ble sulten igjen og fikk mat av far. Må nesten være lov å skrike når man er sulten :aww:

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig optimistisk her. Kiropraktoren sa at de kom til å være litt urolige samme dagen de har hatt behandling, men her har det vært stille :o Enten er de mindre plaget nå, eller så er de slitne og lett traumatiserte av slemme barnemishandleren/kiropraktoren :aww: Håper på det første! Jeg la Marco i senga og gikk og henta meg mat. Nå har jeg spist maten helt uforstyrret! :o Han sover fortsatt... Christian ble sulten igjen og fikk mat av far. Må nesten være lov å skrike når man er sulten :aww:

Høres ut som en normal reaksjon. Sønnen min hadde ubehag og skreik litt sånn av og på de første timene etter behandling, så sovnet han og sov i fem timer - og det gjorde jeg også - så da jeg våknet var jeg sikker på at han var død, men da lå han våken og tittet på verden og var veldig fornøyd :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du, nå skal selvutnevnt ekspert Tinkie komme med kommentar etter hele TRE! dager på jobb i barnehage :aww::lol:

Det er litt slitsomt med et barn som må sitte på fanget hele dagen. Hun KUNNE sikkert vært i barnehagen, men for eksempel i dag hadde vi en som var lei seg mye, klengete, skulle bæres, holdes, sitte på fanget, og hele tiden veldig nærtagen - rimelig ulik fra slik hun vanligvis er. Og det tar litt tid og fokus vekk fra alle de andre barna altså, det er vanskelig å avverge en bite-og-slå-katastrofe når man alltid må bære på noen.

Så jeg mener ikke du var overbeskyttende førstegangsmamma, men flink mamma som leste barnet ditt godt. :) Og E hadde det sikkert også mye bedre hjemme med deg enn hun ville hatt det i barnehagen.

Ja, det er liksom det jeg tenker,¨da, at hvis hun er så dårlig form at hun må ha "spesialbehandling" utenom det som er forventet, så er det greit å holde henne hjemme. Litt for barnehagen sin del, men mest for henne selvfølgelig... Jeg angret ikke etter hvert, for hun har sovet mye i dag og vært veldig hostete og snørrete, hun sov på fanget mitt i lang tid, og det har ikke skjedd på flere måneder (er man ikke i senga er det full futt) i tillegg til at jeg så nå etterpå at de hadde vært på tur i dag og badet i vanndammer. Så da var det sikkert greit :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser videre her! Tenk så godt om de kunne få sove litt...

Malinck: Nei, han er bortreist til i morgen, så håper jeg hører noe i morgen eller fredag.

Nå lurer jeg på hvor fornærma svigermor er. :lol: Forhåpentligvis ikke i det heletatt, men man vet aldri. De kom ramlende inn her som vanlig, uten å spørre om det passer eller noe. Bonden var inne, vi hadde akkurat spist middag og Ida sov. Så jeg satt en stund, småprata litt, svarte på de obligatoriske spørsmåelene "sover hun?" "har du vært på trilletur i dag?" :lol: (de er litt søte da) Så gikk jeg faktisk og begynte å ordne på kjøkkenet. Sa at jeg må bruke sjansen mens hun sover. Bonden satt litt før han og ble lei og gikk ut, (han måtte jo ut altså) og de satt nå og blomstra i stua ganske lenge :lol: Jeg var jo i naborommet så hørte om Ida våknet og sånt, og stakk jo huet inn med gjevne mellomrom. Til slutt ble de nå lei og gikk. Og jeg har rent kjøkken. På en skala fra 1-10 - hvor frekt var det? Jeg hadde fjernet hunder og Ida sov fint - så var liksom ikke noe de måtte gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask lå alene på rommet sitt i 1 1/2 minutt! Juhu! Han ville så gjerne selv om vi ikke har fått opp gardiner etc, men så kom han tuslende inn og sa at han ville sove tett inntil meg og "ikke er stor nok riktig enda".

Planen min er å få madrass jeg kan ligge på der inne til han sovner. Er det lurt? Tvang fungerer ikke for meg, det vet jeg at jeg ikke klarer å gjennomføre og det vet han også. Jeg vil gjøre det trygt og stas å sove på eget rom.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask lå alene på rommet sitt i 1 1/2 minutt! Juhu! Han ville så gjerne selv om vi ikke har fått opp gardiner etc, men så kom han tuslende inn og sa at han ville sove tett inntil meg og "ikke er stor nok riktig enda".

Planen min er å få madrass jeg kan ligge på der inne til han sovner. Er det lurt? Tvang fungerer ikke for meg, det vet jeg at jeg ikke klarer å gjennomføre og det vet han også. Jeg vil gjøre det trygt og stas å sove på eget rom.

Noen ideer?

Var det ikke ask som syns telt var vanvittig stas? Hva med en telttur på nye rommet hans for å bli kjent med det? En natt eller to, og så se om han blir trygg?

Ellers er jo å være med han til han sovner en grei deal, om han ikke freaker om han våkner alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke ask som syns telt var vanvittig stas? Hva med en telttur på nye rommet hans for å bli kjent med det? En natt eller to, og så se om han blir trygg?

Ellers er jo å være med han til han sovner en grei deal, om han ikke freaker om han våkner alene.

Jeg tror ikke det er plass til et telt på det rommet, det er knøttlite :lol: Han er VELDIG fornøyd med senga og har fått kosinus bilde på en magnettavle over senga + både månelampe og stjernelampe.

Han VIL gjerne sove der, men så blir behovet for nærkontakt for stort. Jeg tror ikke han hadde blitt redd så lenge han var forberedt. Men det å ikke ha fysisk kontakt når han skal sove er og har alltid vært fryktelig unaturlig for han.

Et annet spørsmål også, er det vanlig å la småbarn på snart 3 år tørke seg selv etter bæsjing? Altså HELT selv, ikke bare litt selv så hjelp av voksen? Det virker som de praktiserer det i barnehagen og det blir liksom ikke akkurat rent bak der * host * Jeg lurer bare på om dette er noe man kan forvente at han klarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på hvor fornærma svigermor er. :lol: Forhåpentligvis ikke i det heletatt, men man vet aldri. De kom ramlende inn her som vanlig, uten å spørre om det passer eller noe. Bonden var inne, vi hadde akkurat spist middag og Ida sov. Så jeg satt en stund, småprata litt, svarte på de obligatoriske spørsmåelene "sover hun?" "har du vært på trilletur i dag?" :lol: (de er litt søte da) Så gikk jeg faktisk og begynte å ordne på kjøkkenet. Sa at jeg må bruke sjansen mens hun sover. Bonden satt litt før han og ble lei og gikk ut, (han måtte jo ut altså) og de satt nå og blomstra i stua ganske lenge :lol: Jeg var jo i naborommet så hørte om Ida våknet og sånt, og stakk jo huet inn med gjevne mellomrom. Til slutt ble de nå lei og gikk. Og jeg har rent kjøkken. På en skala fra 1-10 - hvor frekt var det? Jeg hadde fjernet hunder og Ida sov fint - så var liksom ikke noe de måtte gjøre.

Jeg ville blitt veldig lei meg for at familien ikke viste meg nok respekt til å fortelle meg at nå var besøket over. Jeg hadde følt meg veldig dum og forvirret tror jeg, for jeg er vant med at folk snakker til meg når de ønsker noe av meg. Jeg synes det er mest voksent.

Om jeg var deg så ville jeg tenkt gjennom hvordan jeg selv ønsket å bli behandlet i en slik situasjon, jeg hadde satt pris på å få beskjed om at det ikke passet, eller at dere ville ha litt tid alene fordi dere er slitne og ønsker å ha god tid til å bli kjent med deres datter. Jeg hadde tatt imot uten en slik beskjed å mukke, jeg hadde beklaget og jeg hadde lært leksa og spurt neste gang jeg ønsket å besøke.

Jeg vet at du er veldig konfliktsky og jeg har både respekt for og stor forståelse for det, det kan være utrolig ubehagelig å fortelle folk det man selv tror de ikke vil høre. Men folk er ikke tankelesere, de vet ikke hva du ønsker av deg uten at du sier ifra. Folk flest ønsker å være en ressurs, ikke en belastning, men de trenger veiledning for hvordan de er det på best mulig måte for de de er glad i.

Det er ikke en avvisning å si at dere ønsker kvelden for dere selv når de kommer uanmeldt. Det er heller ikke en avvisning å si at det ikke passer, eller at besøket var koselig men nå er det over. Det er helt legitimt og forståelig det, og det er fullt mulig å gjøre det på en høflig måte uten at noen blir støtt.

Så ja, jeg synes det var litt frekt å bare forlate dem der alene. Det er ikke ment som en fornærmelse ovenfor deg altså, og jeg dømmer heller ikke, jeg har ingen problemer med å se hvordan det kan bli sånn.

Jeg bare tenker at de må ha følt seg veldig teite der de satt og ikke ante hva som skjedde, det hadde iallfall jeg gjort. Om jeg var deg ville jeg motet meg opp og tatt en ordentlig prat med svigerfamilien din. Ikke en oppvask, bare en prat. Jeg vet at de irriterer deg og at de kan være invaderende, men å bare la det gå og skure gjør at irritasjonen bare kan vokse og i verste fall bli til sinne. Sånt begynner fort å tære.

Jeg synes også at det var Bonden sin oppgave å geleide de ut siden han var den siste til å dra, ikke din.

Personlig hater jeg uanmeldt besøk mer enn pesten selv, så du har full forståelse for den biten altså. Men jeg ville sagt det til de. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke, jeg sitter fortsatt inne hos H fram til han sovner. Synes det er koselig jeg, tror ikke han trenger det lenger. Ja, jeg hadde nok lagt inn madrass, og byttet den ut med en stol etterhvert som tryggheten er etablert.

Endringer kan være vanskelig, og det er klart det er en overgang han kan behøve litt tid på.

Jeg må også gå over stumpen med en våtserviett etter bhg. :hmm: Jeg tror han får hjelp, men de kunne nok vært mer nøye for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask lå alene på rommet sitt i 1 1/2 minutt! Juhu! Han ville så gjerne selv om vi ikke har fått opp gardiner etc, men så kom han tuslende inn og sa at han ville sove tett inntil meg og "ikke er stor nok riktig enda".

Planen min er å få madrass jeg kan ligge på der inne til han sovner. Er det lurt? Tvang fungerer ikke for meg, det vet jeg at jeg ikke klarer å gjennomføre og det vet han også. Jeg vil gjøre det trygt og stas å sove på eget rom.

Noen ideer?

Vi gjør det sånn. L sover i sin seng, men vi har ordnet en madrass (i leiligheten)/seng(i nye huset), og der ligger vi til hun sovner, og når det er behov hele natten. Vi måtte slutte å ha henne i sengen, fordi vi etterhvert sov dårlig alle tre (bare jeg og L er greit, men alle tre ble litt for trangt), så da var det sånn vi gjorde det. Nå sovner hun nesten med en gang, men vi er der med en gang det kommer et lite pip. Tenker at det forsikrer henne om at vi er like nære selv om vi ikke ligger inntil henne:) også får hun ofte ligge i vår seng når hun våkner i helgene osv...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke, jeg sitter fortsatt inne hos H fram til han sovner. Synes det er koselig jeg, tror ikke han trenger det lenger. Ja, jeg hadde nok lagt inn madrass, og byttet den ut med en stol etterhvert som tryggheten er etablert.

Endringer kan være vanskelig, og det er klart det er en overgang han kan behøve litt tid på.

Jeg må også gå over stumpen med en våtserviett etter bhg. :hmm: Jeg tror han får hjelp, men de kunne nok vært mer nøye for å si det sånn.

Da prøver jeg med madrass. ..

A sier han tørker seg helt selv. Uten voksne. Nå skal det sies at den ungen juger mer enn en politiker, og minst like overbevisende, så det kan hende barnehagen har blitt lurt til å tro at han klarer det ( han prøvde sitt beste på å overbevise meg om at han kunne skifte lyspærer helt selv og hadde gjort det før, jeg gikk nesten på. :o ) eller at han juger til meg når han sier han ikke får hjelp.

Men jeg synes det er litt mye bevis bak der liksom. .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den alderen så tror de gjerne på sånt selv, så det er ikke sikkert han mener å lyve. Søte. :)

Blir han rød da? Det er liksom det som stopper meg fra å si fra til barnehagen, det plager ham ikke på noe vis. Samtidig så bør de jo innstilles med gode hygieniske retningslinjer sånn at de ikke går med bremsespor resten av livet liksom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...