Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke tid til å svare på det første du spør om, men om ingen har svart kan jeg prøve senere (ikke sikkert jeg vet heller da :P)

Men det andre spørsmålet så ja, den får du i jetpack-pakken. Når den er aktivert så kan du dra den inn i sidebaren din på bloggen, via widgets :-)

Takk. Håper du har tid til å svare på det andre senere hvis du vet svaret? Eller noen andre som vet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mest sannsynlig har du f.eks .htaccess fil og andre skjulte filer i mappa. Du må vise skjulte filer i ftp program. Godaddy har vel bare gjort det enkelt slik at du kan installere WP med et klikk. Man

Lag en side som heter blogg som er tom, og velg at innleggsiden skal være på den.

Posted Images

Hvis du fortsatt klusser neste uke kan vi se på det her :) .

Du kan endre navnet på de forskjellige sidene, den første må ikke nødvendigvis hete "Home" . Hvis du tukler litt rundt med "Sider" så kan du redigere alt der :) .

Hvis du trykker "legg til ny" og går inn der, så kan du også velger "Forelder" på siden dersom du ikke vil at siden skal vises f. eks på toppen (som på min blogg) men kun innunder f. eks en annen side :) . Det er bare å prøve, du kan jo slette alt etterpå uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått det til?

Bildene: Når du legger inn bilder så får du opp nederst "insert gallery" ikke sant? trykk på det. Da blir koden [gallery] (tror jeg), og da vises bildene som små og klikkbare. Du kan selv velge hvor mange du vil ha på hver rad. Alle bildene du har lastet opp på den siden/innlegget blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Har fått en power point fil jeg skal legge ut (kun 1 slide, som et bilde). Fikk til å lagre den i pdf format, men når jeg laster den opp så vises den bare som link, ikke det bildet jeg vil ha :(

Jeg har ikke tid til å svare på det første du spør om, men om ingen har svart kan jeg prøve senere (ikke sikkert jeg vet heller da :P)

Men det andre spørsmålet så ja, den får du i jetpack-pakken. Når den er aktivert så kan du dra den inn i sidebaren din på bloggen, via widgets :-)

Lastet ned jetpack. Trykket på aktiver. Ble videresendt og bedt om å koble til wordpress.com for å autorisere. What? Er jeg ikke på wordpress.com liksom??? :shocked:

Hvis du fortsatt klusser neste uke kan vi se på det her :) .

Du kan endre navnet på de forskjellige sidene, den første må ikke nødvendigvis hete "Home" . Hvis du tukler litt rundt med "Sider" så kan du redigere alt der :) .

Hvis du trykker "legg til ny" og går inn der, så kan du også velger "Forelder" på siden dersom du ikke vil at siden skal vises f. eks på toppen (som på min blogg) men kun innunder f. eks en annen side :) . Det er bare å prøve, du kan jo slette alt etterpå uansett.

Jeg har allerede arrangert alle sidene i grupper med forelder, problemet er at jeg ikke får til å skifte navnet på "home" hvor altså bloggen ligger... Jeg skulle gjerne sett at forsiden var statisk (a la velkommen hit), og at bloggen ble flyttet under en annen fane som kan hete nyheter.

Jeg har funnet ut hvor jeg kan forandre forsiden til statisk, men hva skjer med bloggen da? Blir den bare borte? Flyttet?

Har du fått det til?

Bildene: Når du legger inn bilder så får du opp nederst "insert gallery" ikke sant? trykk på det. Da blir koden [gallery] (tror jeg), og da vises bildene som små og klikkbare. Du kan selv velge hvor mange du vil ha på hver rad. Alle bildene du har lastet opp på den siden/innlegget blir med.

Fikk til bildetingen :sorcerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det finnes masse plugins for å få "multiple languages". Er det noen som har prøvd dette? Jeg har prøvd, men skjønner ikke hvordan jeg skal få installert det... Jeg får bare en zip-mappe med masse små filer som jeg ikke aner hvordan jeg kan bruke. Tar gjerne i mot tips hvis noen vet hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten :P

Prøver en siste gang:

wordpress er lastet opp på et domene, dette har en annen hjulpet meg med.

Jeg prøver å legge in pugin for abonnement på domenet.

Domenet sender meg så videre for å logge på wordpress sin webside for å gjøre det derfra.

Men jeg har ikke påloggingsinfo der??? Går ikke an å bruke samme som på domenet. Hva gjør jeg da?

Endret av Teserere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten :P

Prøver en siste gang:

wordpress er lastet opp på et domene, dette har en annen hjulpet meg med.

Jeg prøver å legge in pugin for abonnement på domenet.

Domenet sender meg så videre for å logge på wordpress sin webside for å gjøre det derfra.

Men jeg har ikke påloggingsinfo der??? Går ikke an å bruke samme som på domenet. Hva gjør jeg da?

Dette er beskjeden jeg får:

To enable all of the Jetpack features you’ll need to connect your website to WordPress.com using the button to the right. Once you’ve made the connection you’ll activate all the delightful features below.

Og det får jeg altså ikke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg burde nok aldri begynt med denne hjemmesiden! Jeg blir så utrolig sur og gretten når jeg ikke får ting til og dette er noe jeg er heeeelt blankt på. Det har seg sånn at jeg har slettet home siden og egentlig var ikke det er problem for jeg har jo laget hjemside(forside). MEN så har det seg sånn at hver gang jeg skal inn på bloggen så kommer det opp side ikke funnet for jeg har jo slettet den siden! Så hvordan får jeg den hjemsiden jeg hr laget til å faktisk være forsiden på bloggen, altså den side som alle kommer inn på først når de skriver inn adressen til hjemmesiden min?

Så har det seg sånn at den home siden som var der når jeg startet(som jeg slettet) var en en side med blogg "oppsett" og jeg skulle jo hatt en sånn side så hvordan klarer jeg det? Alle de andre sidene jeg har laget blir jo bare enkle sider der jeg skriver info og ikke sider der jeg kan publisere nye innlegg. De kan bare redigeres på et vis.

jaaaaa hjeeeelp :cry:

edit: Jeg fikk til å sette den siden jeg ville som forside på bloggen! :D Då trenger jeg bare hjelp til å lage en ny bloggside :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke hvor i tråden jeg finner dette så unnskyld om dette har blitt spurt om før:

Jeg får ikke flyttet bloggen på en egen side. Jeg vil at man skal komme til en forside når man skriver inn adressen, også ha bloggen på en egen side. Har laget en side som heter "Blogg" men finner ikke ut hvordan jeg skal få det som nå er på forsiden inn på den siden. Også lurer jeg på hvordan man får redigert forsiden (som nå er blogg). Bah, jeg forstår ingenting i disse sene nattetimer. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg drar opp igjen denne jeg.

Er det noen måte jeg legge inn at blogginnlegget mitt bare skal vise litt tekst og at man må klikke på "les mer" for å få hele innlegget? Tenkte at det kunne være praktisk når man skal legge ut masse bilder. Så slipper man at bare det innlegget synes på bloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar opp igjen denne jeg.

Er det noen måte jeg legge inn at blogginnlegget mitt bare skal vise litt tekst og at man må klikke på "les mer" for å få hele innlegget? Tenkte at det kunne være praktisk når man skal legge ut masse bilder. Så slipper man at bare det innlegget synes på bloggen

Jeg tror du gjør det på innstillinger - leseinnstillinger, og så huke av for å kun vise sammendrag istedenfor hele teksten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg problemer med det samme! Er ikke noe sted for det i leserinnstillinger (gjelder bare feeden), og når jeg setter inn en read-more strek i innlegget virker det ikke... ikke noe i hurtigredigeringen heller?

edit: fikk det til, måtte stille det inn i temaets egen meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg drar opp denne tråden :)


Jeg ønsker å bruke wordpress som hjemmeside, og har nå lastet wordpress ned på min server. Jeg ønsker at alle sidene utenom "Blogg" skal være blanke. Altså uten kalender, "siste innlegg" osv. Hvordan gjør jeg dette når det ikke kommer opp som et alternativ? :)

Kan jeg laste ned noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...