Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Om det er greit så har jeg også ett par spørsmål ang WP..

Jeg har domene aussieboxy.com (klikk her.) Hjemmeside har mange sider som tar en evigeht å forandre, oppdatere etc etc. Og blir derfor altfor sjeldent oppdatert :(

Laget i Frontpage og lastet opp med FTP. Bildene ligger stort sett på photobcket. Har også 3 blogger hos wordpress.com

Hadde det vært et alternativ å lage hjemmesiden i wp.org? Eller vil det bli alt for mange sider?

Vet ikke helt om jeg har skjønt dette med WP.com/WP.org, men jeg prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mest sannsynlig har du f.eks .htaccess fil og andre skjulte filer i mappa. Du må vise skjulte filer i ftp program. Godaddy har vel bare gjort det enkelt slik at du kan installere WP med et klikk. Man

Lag en side som heter blogg som er tom, og velg at innleggsiden skal være på den.

Posted Images

godaddy.com ja... :)

Jeg regner med du spør fordi det er ekstremt mye på den hjemmesiden...

Hadde sett mørkt på den jobben, flere kvelders jobb det der... Men når det er gjort er det gjort...

Alt er mulig, tipper at noe av det du har på den siden kan fjernes, slås sammen eller gjøres mindre om du ønsker...

Å få alt inn på en Egen-eid wp.org installasjon på eget webhotell er ikke noe problem, du har jo erfaring med 3stk WP blogger, det er det samme, bare at du får til mere og alt selv ved å ha egen Wordpress i stede for wp.com.

Eksempler etter en kjapp runde :

Om oss og Kontakt = kan slås sammen...

Valper og Rasestandard og DNA = kan slås sammen...

Nytt = kan fjernes...

Halsbånd? = selges det halsbånd pga hjemmesiden? Ja / Nei = eget domene? fjernes? eller integreres med resten?

Ønsker du å beholde alt innholdet og tenker videre utvidelser, så anbefaler jeg Joomla/Drupal.

(mer avansert og fleksibelt en wordpress)

Du må uansett over på Vertikale Menyer, å da er det plass til masse statiske sider..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom bugg...

Alternativ 1: Har du rotet i CCS filene til themet du bruker?

Gikk vel ikke ann på wp.com det?

Alternativ 2, du gjør det som er fyfy, du skriver teksten et annet sted (eks word) og limer inn i wordpress...?

Alternativ 3, det er en bug med videovisningen. Hvilken plugin bruker du til video?

(Eller var det ikke mulig å installere plugins på wp.com heller?)

Edit : Alternativ 4 : kan være å bytte Tekstverktøy fra TinyMCE3, 4 eller hva det er som brukes, se om det fixer biffen.

(om det er mulig på wp.com)

Edit 2 : http://wordpress.sta...lly-adding-nbsp

1. Nope, jeg er fullstendig grønn på tekniske ting, så med mindre det kan ha skjedd ved et uhell så er det ingen endringer.

2. Begynner absolutt å bli aktuelt! :P

3. Hæ? Plugin? Du vet, grønn.... :rofl:

4. Tekstverktøy skal letes etter! Skriverinnstillinger eller noe sånt kanskje?

Takk for hjelpen!

Joda, hvis man betaler for det

Jeg betaler ikke, foreløpig ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godaddy.com ja... :)

Jeg regner med du spør fordi det er ekstremt mye på den hjemmesiden...

Hadde sett mørkt på den jobben, flere kvelders jobb det der... Men når det er gjort er det gjort...

Alt er mulig, tipper at noe av det du har på den siden kan fjernes, slås sammen eller gjøres mindre om du ønsker...

Å få alt inn på en Egen-eid wp.org installasjon på eget webhotell er ikke noe problem, du har jo erfaring med 3stk WP blogger, det er det samme, bare at du får til mere og alt selv ved å ha egen Wordpress i stede for wp.com.

Eksempler etter en kjapp runde :

Om oss og Kontakt = kan slås sammen...

Valper og Rasestandard og DNA = kan slås sammen...

Nytt = kan fjernes...

Halsbånd? = selges det halsbånd pga hjemmesiden? Ja / Nei = eget domene? fjernes? eller integreres med resten?

Ønsker du å beholde alt innholdet og tenker videre utvidelser, så anbefaler jeg Joomla/Drupal.

(mer avansert og fleksibelt en wordpress)

Du må uansett over på Vertikale Menyer, å da er det plass til masse statiske sider..

Ja domene er hos godaddy.com, mens jeg har "hotell" på serveren til en kompis.... Noe jeg tror gjør ting litt mer komplisert.

Ja det er pga str jeg lurer på om det går an. Mye kan slås sammen og også fjernes. En skikkelig opprydding er på sin plass. Flere sider med valpe kull vil komme, men de kan gjøres ganske enkle :)

Noen kvelders jobb skal jeg alltids klare, om jeg bare skjønner HVA jeg skal gjøre :P

Men da virker det iallefall mulig da- bare jeg får lært meg hvordan jeg starter prosessen.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyter inn et spørsmål til

Kan man på wordpress.com ha en signatur (eks navnet mitt) som kommer nederst på hvert innlegg, eller må jeg selv huske det?

Vi er flere som kan skrive i bloggen, selv om det stort sett er meg som gjør det. Tenkte at om det kom opp mitt navn nederst ville det være lettere for folk å se hvem innlegget kom fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyter inn et spørsmål til

Kan man på wordpress.com ha en signatur (eks navnet mitt) som kommer nederst på hvert innlegg, eller må jeg selv huske det?

Vi er flere som kan skrive i bloggen, selv om det stort sett er meg som gjør det. Tenkte at om det kom opp mitt navn nederst ville det være lettere for folk å se hvem innlegget kom fra

Det kan man! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyter inn et spørsmål til

Kan man på wordpress.com ha en signatur (eks navnet mitt) som kommer nederst på hvert innlegg, eller må jeg selv huske det?

Vi er flere som kan skrive i bloggen, selv om det stort sett er meg som gjør det. Tenkte at om det kom opp mitt navn nederst ville det være lettere for folk å se hvem innlegget kom fra

Har dere forskjellige brukere? Isåfall går det an å velge om "Post author" skal vises eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du prøvde altså dette?

"Resultater" = uten forelder

"lydighet" = "Resultater" som forelder

Ja, det var det jeg gjorde, og det funka ikke, men Lola hadde løsningen :) Temaet jeg hadde støtta inne undermenyer, så det vistes ikke. Nå har jeg endra tema og undermenyene funker :) Takk for hjelpa!

Ja du kan ha undermenyer Therese, men det kommer an på hvilket tema du har om de vises eller ikke. Ikke alle temaer støtter drop-down menyer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål..

I går kjøpte jeg hotell hos GoDaddy, og slettet hjemmesiden min (som lå på server hos en venn), for å begynne på nytt med wordpress (.org) GoDaddy ordnet alt med nedlastingen av wp og alt så fint ut helt til jeg skulle logge inn. Da får jeg opp:

Not Found

The requested URL /wp-admin/ was not found on this server.

Kan feilen være at da jeg slettet hjemmesiden, så var det en mappe som ikke ville bli slettet? FTP programmet påstår at mappen ikke er tom, og jeg får da ikke slettet den :cry: Men den er jo tom :icon_confused:

Eller er det noe annet som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at GoDaddy ordnet med nedlastning av wp? Altså at du ikke lastet ned wordpress først og opp selv via en FTP klient? Hvilket program bruker du?

Nei, jeg lastet ikke ned eller opp noe selv. GoDaddy har det slik at man bare trykker på en knapp, velger brukernavn og passord og vips så er databasen og mappen til wp laget og lastet opp. Så får man opp en rute med login knapp, men der kommer jeg da ikke videre.

login.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit da! (iallefall om det fungerer :P )

Det ser ikke ut som du har slettet alt fra siden nei, så da er feilen kanskje at wordpress ikke har havnet i roten av siden din. Men det er sikkert et filbehandlingsverktøy du kan bruke via godaddy, der du får slettet alt?

Nei altså, jeg vet ikke, blir bare gjetting. Har du sett igjennom hjelpefilene til siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit da! (iallefall om det fungerer :P )

Det ser ikke ut som du har slettet alt fra siden nei, så da er feilen kanskje at wordpress ikke har havnet i roten av siden din. Men det er sikkert et filbehandlingsverktøy du kan bruke via godaddy, der du får slettet alt?

Nei altså, jeg vet ikke, blir bare gjetting. Har du sett igjennom hjelpefilene til siden?

Ja det var veldig greit for en som ikke er såååå flink med dette :baby:

Jeg aner ikke om det er den mappen som er feilen, men OM det er den siste mappen som er årsaken til problemet, så vil det jo løse seg greit, bare jeg får fjernet den.

Den ligger på en privat server, og jeg får ikke tak i eier for å høre om han kan hjelpe meg med å fjerne den, så sitter vel fast til jeg får tak i han.

Hadde vel håpet at den mappen IKKE hadde noe med saken og gjøre og at jeg bare hadde glemt noe- men spørs om det kun er den og da er jeg like langt :gaah:

Men takk for gjettingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har du f.eks .htaccess fil og andre skjulte filer i mappa. Du må vise skjulte filer i ftp program.

Godaddy har vel bare gjort det enkelt slik at du kan installere WP med et klikk. Mange som har slike 'easyapps' - der de har gjort jobben enkelt for brukerne.

Hvis du nettopp hadde domene pekende til annen server (din venn), så kan det være at DNS pekeren ikke er oppdatert ennå.

Edit: det at mappa på privat server ikke er tom har ikke noe å si. Men når DNS peker ikke er oppdatert, så vil dittdomene.com føre deg til den private serveren istedet for godaddy sin. Når den er oppdatert, så vil du komme riktig. Sjekk med godaddy om de har en midlertidig url på admin/kontrollpanel siden du kan gå til fram til DNS er oppdatert

Edit2: Hvor har du Snorre-mappa hen? på godaddy eller privatserver?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har du f.eks .htaccess fil og andre skjulte filer i mappa. Du må vise skjulte filer i ftp program.

Godaddy har vel bare gjort det enkelt slik at du kan installere WP med et klikk. Mange som har slike 'easyapps' - der de har gjort jobben enkelt for brukerne.

Hvis du nettopp hadde domene pekende til annen server (din venn), så kan det være at DNS pekeren ikke er oppdatert ennå.

Edit: det at mappa på privat server ikke er tom har ikke noe å si. Men når DNS peker ikke er oppdatert, så vil dittdomene.com føre deg til den private serveren istedet for godaddy sin. Når den er oppdatert, så vil du komme riktig. Sjekk med godaddy om de har en midlertidig url på admin/kontrollpanel siden du kan gå til fram til DNS er oppdatert

Edit2: Hvor har du Snorre-mappa hen? på godaddy eller privatserver?

Takk for info- skal sjekke DNS :D

Snorre-mappa ligger på den private serveren. Det er 3 mapper i hverandre, der mappen "J" er der problemet startet, den ligger i "snorre" mappen som igjen ligger i "AvalpC" mappen... Alt annet slettet jeg i går uten problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da peker fortsatt domene dit og der har du jo ingen /wp-admin/ mappe, så feilmelding er jo sånn sett riktig ^^

Ja det stemmer nok :innocent:

Skjønner ikke så mye av den DNS greiene, men håper jeg traff rett, og at status "pending" skal føre noe godt med seg etterhvert :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...