Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor store bur bruker dere til hundene deres?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Guest LeenaM

Er ikke helt sikker på str, men det er plass til å ligge og stå. Etter min mening skulle de hatt hele huset (i det minste større bur, så de kan ligge helt ut), men det er foreldrene mine som bestemmer over sine hunder dessverre. Har prøvd å overtale dem, men jeg kommer nok ikke til å lykkes med det ;) Nå skal det nevnes at det ikke virker som at noen av dem forbinder buret med noe negativt. Eira (voksen) traver inn der når det blir funnet frem godbit og det blir mørkt i stua. Begge kan også finne på å legge seg der av seg selv på dagen, når dørene er åpne.

De er der på natta, og om vi er borte, noe vi så godt som aldri er. Så.. fra ca 23.30-6.30 (på hverdager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

60 kvadratmeter

Vet ikke helt hvor mange kvm det er, men det er ihvertfall hele gangen, med underlag slik som fliser og når det er hund her, så ligger det en hundeseng i hjørnet og som regel også en fargesortert vask

Man kan faktisk rydde så mye man vil når man har destruktiv valp. Men en eller annen gang iblant så glemmes det og da er hunden klar til å makulere Yaris ble jo mer oppfinnsom og på slutten så lærte

Nå har ikke buret vert i bruk på noen år, men da jeg "måtte" bruke det i verste pubertet alderen(da hun faktisk tyggde av en fjøl på veggen). Men det buret jeg da brukte til en liten flat tispe på 24 kg va 124x76x80cm.

Der ha hun plass til å både ligge utstrekt, sitte og stå oppreist og generelt ha stor og god plass.

Men dette ble brukt i bare en mnd eller 2, og ca 4-5 timer dagen 3-4 dager i uker i den perioden, nå har de begge en stor gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur brukes ikke her i huset (selv om Mayah sikkert kunne ha vært i det for at jeg skal unngå å måtte rydde alt rotet hennes når jeg kommer hjem fra jobb og skole, men hun blir bedre med alderen :P ).

Burene jeg har i bilen er akkurat store nok til at de kan ligge, stå og sitte, men de er for små til å kunne brukes som oppholdssted når de ikke transporters.

For meg er ikke hund et burdyr som skal stå i bur mye av døgnet.

Hehe, hørtes kjent ut :P Sånn er malamuter, men det kommer seg heldigvis :)

Vi bruker ikke bur, men jeg har et som jeg har i bilen i noen tilfeller, slik som når vi var på kurs sist og de ikke får bli med inn. Det er stort nok til at de kan stå oppreist og ligge utstrakt på siden, både malamuten og mallen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hermine er fortsatt i bur på dagen, av praktiske årsaker - jeg har ikke noen stor leilighet, og jeg har ingen bod - derfor fungerer soverommet også som bod med diverse ting til oppbevaring. I tillegg har Hermine en ugrei tendens til å mene at man burde tisse i senga mi (nei, hun tisser ikke inne ellers og kan holde seg i 15 timer om så var - hun synes bare at det er lurt å tisse i senga mi) så da synes jeg det er mest praktisk å ha henne i buret.

Joda - jeg kunne lukket døren til soverommet, og de kunne da gått i gangen - som er passe stor - det er bare det at Noah synes at soveromsdøren bør stå åpen så han kan ligge mykt og kose seg. Lukker jeg døren så snakker han svært høyt og lenge om akkurat den saken. Er døren åpen er han stille som en mus. Så da har valget vært enkelt - Hermine i bur str. elefant - dvs. ett bur som belgerdyret kan ligge rett ut i og stå helt oppreist i og som det er plass til i alle fall fire fraller i uten at det nødvendigvis blir trangt.

Stor nok plass - hun går løs på natta, for heldigvis så tisser hun ikke i senga når jeg ligger der..

Målet på sikt er at hun også skal gå løs, men bur kommer jeg nok alltid til å ha i og med at det er en hann og en tispe - derfor er jeg avhengig av å kunne stenge den ene i bur under løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun bur i bil og av og til på utstilling. Tøyburet er ca 80x60x65-70?. Står mest og støver ned, da Ailo mener bur er fandens oppfinnelse. Tahlly har ett litt mer ok forhold til bur.

Mulig eg forandrer mening dersom lille troll blir mer destruktiv enn han er nå :) Men da blir det i så fall bare i en overgangsperiode, og i ett stålbur som er 107cm langt. Har dessverre ikke plass til større i den delen av leiligheten som ikke blir for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk rydde så mye man vil når man har destruktiv valp. Men en eller annen gang iblant så glemmes det og da er hunden klar til å makulere :P

Yaris ble jo mer oppfinnsom og på slutten så lærte han seg å hoppe over komposstgrindene så de måtte heves ytterligere. Hvordan man åpnet skyvesørsgarderoben fant han også ut av.

Man må altså være like kreativ selv med slike valper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 bredt, 50 høyt, 60 langt. Dyret er 5,5 kilo ved matchvekt.

Den tid hun ikke ligger ute på verandaen/hagen, i sofaen eller er med i bilen og på tur, så ligger hun i buret. Det er der hun selv velger ligge mesteparten av tiden. Kattehulen var ikke populær, saccosekken var heller ikke av interesse, dundyna i kurven var heller ikke poppis, så under trappa står bilburet med konstant åpen dør og med dundyna inni, der vil hun helst være med mindre noen av oss tobeinte har dundynene våre i sofaen, da vil hun helst være der. Den store foretrekker madrassen sin og har aldri vært i bur hjemme hos oss.

Drar vi tobeinte ut så går minsta ut av buret, sjekker at vi faktisk har forlatt kåken før hun går og legger seg i buret sitt igjen og sover der til vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt bur og forrige hunden min var kun i det når var hos dyrlegen;)Frøkena jeg har nå var løs i leiligheten til var 9 mnd samme hvor jeg ryddet ødela hun alt hun kom over.Ingen problem det måtte jo regnet med sånnt.

Men,når hun startet på listeverket rundt vinduene,gulvet,gips veggen i en leilighet jeg leier måtte jeg dessverre prøve med bur.Var rundt første løpetiden dette så nok derfor startet ødelegge mere også.

Kjøpte neste største størrelse 105 i lengden resten av målene husker jeg ikke.Hun er nå på størrelse med ei lita Labrador tispe så var plass til 3 av hun der;)

Var i buret i7 time mens jeg var på jobb i noen måneder.Ble raskt satt i kjelleren når hun var mere trygg på være hjemme alene og ferdig med løpetiden.

Dette er da 5 år siden og har aldri vært i bur siden;) Må fremdels rydde ting av stua bordet da for der tar hun ting enda når er alene!

Til neste hund kommer jeg eller ikke til ha i noe bur før kommer til event slike ødeleggelser som mi gjorde.Ikke alle som er så opfinnsome at sitter på sofaen tar ned bilder/hopper på kjøleskapet tar hunde godis så satser på går fint uten bur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg synes nesten jeg ser for meg hunder i høyden der :)

Jeg prøvde til og med ut forskjellige liggeunderlag inni buret for å se om han likte seg bedre da med "hule".. men neida.. For min bartulf er nok alt annet innendørs enn "hula" å foretrekke uansett :icon_confused:

*fnis* Yep - neida, er faktisk så stort at de hadde hver sin ende av buret. :lol: Måtte sjekke måla: 124 cm * 76 cm * 80 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bur endel i fjor, da med kompostgrinder som "forlengelse". Vi bodde på en mini hybel, å da må jeg innrømme at det var veldig greit en dag eller to i uka å legge han i buret rett og slett fordi jeg ikke hadde fått rydda opp rommet skikkelig, da snakker vi en kort skoledag på 3 timer. Men nå flytter vi jo til en stooor hybel vi, med skapplass ! så mistenker at buret blir liggende i sammenklappet form ei god stund til :) Har også et tøybur som ligger i bilen, i tilfelle jeg skulle trenge det engang jeg er borte på besøk eller noe. Har ikke hatt bruk for det enda :)

Størrelse på buret er vel noe sånn 60x70 cm ellerno. Forøvrig er rotta 35 cm høy, og 32 cm over ryggen, så var godt med plass da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bur litt da Casper var stor valp, han spiste alt mulig, og det var der han falt til ro. Kjøpte det største de hadde på felleskjøpet. Han var vel i det maks 2,5 time om dagen, et par dager i uken (student), over en periode på et par måneder. Buret er for lengst slått sammen og satt i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivo har 240kvm stor bur han, eller bare 40kvm for han har ikke lov å gå på badet. Han har også bur som er på samme strørrelsen som det IW hadde, i hvert fall det største som gikk ann å få tak i. Det brukes kun når vi er på kurs i helgene og hundene må ligge i bur. Har det av og til oppe her hjemme for å trene litt på bur en stund før vi skal avgårde, men han ligger aldri i buret når jeg ikke er hjemme og kun noen få timer om dagen på det meste.

Lille minihunden har også et stoooort bur som jeg hadde til Ivo i bilen en stund så det er plass til minst 5 minihunder inn i det buret og da har de grei plass enda! Han sover i buret og det går lett 12 timer fra han går og legger seg der til han kommer ut dagen etter. Jeg lukker døren når jeg legger meg og åpner når jeg står opp men det hender rett som det er at jeg må dra det dyret ut av buret for hvis ikke går det fort mange timer før han kommer opp og MÅ ut på do. Nomalt så er han der 8 timer på natten og max 3 timer på dagen. Somregel så er han ikke i bur i det hele tatt på dagen hvis han ikke går å legger seg der forvillig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et Dogman tøybur til Echo, for han er glad i huler. Størrelse medium. Husker ikke målene, men det er stort nok til at han kan ligge akkurat som han vil: på siden, på magen, på ryggen med bena i været. Når han er alene hjemme har han soverommet å boltre seg på, for buret er alltid åpent. Vi øver på å ha ham i stuen når vi kun er vekke et par timer og det går veldig fint. Når vi ikke er hjemme tror jeg ikke han gjør mye annet enn å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite tøybur til Frøken som hun brukte på treninger, ståendes i huset. Hun har fått noen tepper oppå buret, så hun pleier å ligge oppå buret å kose seg. Før så la hun seg noe inni buret, men det kunne aldri falle meg inn å lukke burdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke bur og har aldri brukt det. Hundene går fritt i huset. Og de har alltid vist seg tilliten verdig! :D

Typisk sonen. Trådstarter spør om hvor store bur man bruker til hundene våres, og svar som ikke har noe med emnet å gjøre dukker opp. :lol:

... and back to the question. Jeg har et stort bur (tror det er det største) som brukes om vi får folk inn som ikke er så innmari glad i store, hoppende glade hunder. Men det er innmari sjeldent det blir brukt, det står nå egentlig bare der med døra åpen, og de stikker innom det og sover, eller drar med seg bein og tygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk sonen. Trådstarter spør om hvor store bur man bruker til hundene våres, og svar som ikke har noe med emnet å gjøre dukker opp. :lol:

Akkurat det tenkte jeg og, SÅ typisk sonen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk sonen. Trådstarter spør om hvor store bur man bruker til hundene våres, og svar som ikke har noe med emnet å gjøre dukker opp. :lol:

Akkurat det tenkte jeg og, SÅ typisk sonen :lol:

Vel, når TRÅDSTARTER selv skriver bl.a. "Her i huset brukes ikke bur, har aldri gjort det." så ser jeg virkelig ikke på mitt innlegg som helt på jordet ifht tråden.

RED: Det er nesten ordrett det samme som jeg skrev, ser jeg nå faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når TRÅDSTARTER selv skriver bl.a. "Her i huset brukes ikke bur, har aldri gjort det." så ser jeg virkelig ikke på mitt innlegg som helt på jordet ifht tråden.

RED: Det er nesten ordrett det samme som jeg skrev, ser jeg nå faktisk :D

Dette skrev jeg fordi jeg hadde ingen mål å oppgi på et evt bur, siden jeg var trådstarter så syntes jeg det var greit å oppgi det, så folk ikke lurte på hvor stort mitt bur til hunden er ;)

Jeg lurte ikke på hvem som hadde bur eller ikke, men STØRRELSEN på buret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Så du var den eneste som hadde lov å si noe om det. Da vet vi det.

Neimen jøss da, smil :D

Jeg følte bare at jeg skulle si hvordan jeg gjør det siden jeg startet tråden, hadde vært litt teit om jeg bare hadde spurt og sagt nada om hva jeg gjorde, eller??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen jøss da, smil :D

Jeg følte bare at jeg skulle si hvordan jeg gjør det siden jeg startet tråden, hadde vært litt teit om jeg bare hadde spurt og sagt nada om hva jeg gjorde, eller??

Det generaliserer jo tråden, og jeg syntes den handler mer om hvordan folk har det hjemme, med eller uten bur.

Og hva er et bur? En stengt gang er jo på en måte det, samme med en stengt leilighet/hus, om man ser generalt på det da.

For min del har det ihvertfall vært interessant å høre begge deler :) og det håper jeg også gjelder deg som TS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...