Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke hundeposer liker dere best?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Idag kjøpte jeg nye hundeposer og da MÅ jeg på en butikk jeg handler svært skjelden i, OG faktisk bor et stykke unna.

Da tenkte jeg på at jammen er jeg ensporet som faktisk planlegger at den dagen jeg skal til legen så får jeg også gått bort til Coop mega og kjøpt hundeposer også...for jeg liker ikke posene på Kiwi og Rimi som er nermest meg.

De på Kiwi er for store

De på Rimi er for små, tynne og knitrer fælt

De på Rema er "ok"

De til Eukanuba er også "ok", men dyre

Hvilke poser liker du best og verst?

-For et tema å diskutere, men men hundeforum er hundeforum :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg liker de som heter Smart best. Rullen er liten selv om posene er store, knitrer ikke og koster 10 kr. De hadde dem på Bunnpris før, men Bunnpriskjeden skiftet til noen som knitrer og har mye brede

Unnskyld, jeg er pirkete og må påpeke det: hvilke hunderposer Har noen favoritter, men vet ikke hvor jeg kjøper de. Kjøper ofte de som er å få tak i hos dagligvaren, men kjøper gjerne på dyrebutik

Jeg liker at vi kan diskutere bæsjeposer slik vi kan diskutere alt annet

Husker ikke hva de heter, men den standardtypen de har på de fleste matvarebutikker. Ser ut som disse:

8870431948830.png

Rullen er liten og smetter fint i lomma, de er billige og jeg liker best de uten "håndtak" som man knytter - de synes jeg det siver lukt ut av, kjedelig om man må gå et stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den som de har på spar her vi bor, liten, glatt, lett å "åpne" (jeg er elendig med poseåpninger og kan stå leeeenge og prøve å få opp en), også har den hanker med hull, lett å holde de synes jeg da. Også koster de en 10'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha håndtak, og ikke knitre. Er vel de de pleier å ha hos coop tror jeg.

Hater de uten håndtak og som knitrer.

Skjønner ikke dere som sier det lukter mer når man knyter de med håndtak? Det har jo bare med hvor hardt man knyter? To knuter, så kommer det ikke noe mer lukt ut av de enn de uten håndtak. Synes de uten er eklere, hvis bæsjen er litt løs så kommer det gjerne litt overalt, og ingen bæsjefrie steder å knyte med :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svenske bæsjeposene (Fra en leverandør i sverige)

(Blå "pose-pakning" hvor det står "bajsposar" eller noe på :D)

Store og fine, går ikke i stykker og har stort håntak. Koster vel 20kr for 50stk.

Tror det er de samme jeg bruker. Kjøper de i rosa, jeg har jo jentehund :P Og så er de solide og store, det har mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richo sine (tror det er richo i alle fall, sort og hvit pose, selges hos bl.a tropehagen) er de jeg foretrekker. Syns de har passelig størrelse, og så har de håndtak og knitrer ikke. Ja, og så er de ikke så tynne i plasten. De fra coop liker jeg også. Kravene mine er håndtak, at det ikke er typen som "knitrer" og at de har litt størrelse på seg. Skal ofte plukke opp mer enn en, og da er det kjekt med litt størrelse på dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle favoritter. Så lenge jeg får plukket opp dritten og posen holder tett, så bryr jeg meg ikke om hvilket merke det er og hvor jeg kjøper det. Men jeg kjøper ikke bæsjeposer til 40-50,- i hvert fall...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Biobag hundeposer fra merket "Grreat" er de beste jeg har hatt, kjøpt fra enten Rimi eller ICA, finnes i esker med 2 ruller i hver.

Er store for min lille hund, men veldig enkle å åpne og knyte igjen, har også noe hådntakliknende på seg. Liker ikke de som er så glatte som de fleste gjerne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Liten, handy rull pakket i gul og gjennomsiktig plast når man kjøper de. Koster 8 kroner rullen hos Meny og andre dagligvare som fører disse posene. De har håndtak og knitrer ikke. Posene er store nok til MYE bæsj, og man trenger ikke å knyte med håndtakene, man kan slå knute på selv håndtakposer. Det gjør jeg - og har alltid gjort. Knuten så nære bæsjen som mulig og så har jeg MYE håndtak å bære dritten i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten er Coop sine.

De er solide, romslige og har håndtak.

Bakdelen er at rullen er stor å ta i lomma.

ICA sine poser er litt bedre å ha i lomma.

De er litt tandre, og mangler håndtak.

Men man kan jo ikke få i både pose og sekk... :D

Rema sine poser kjøper jeg aldri mer, skjøre poser som ryker i sidene om det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe på den lokale hundebutikken, aner ikke hva de koster eller hvor mange det er i hver rull, jeg pleier da å raske med meg en haug samtidig som jeg kjøper noe annet, da merker jeg ikke prisen :P Men tror ikke det er verre en 10-15kr kanskje 20kr per rull.

Dette er den litt glatt typen, altså litt blank, og absolutt uten knitring, og selvfølgelig håndtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biobag hundeposer fra merket "Grreat" er de beste jeg har hatt, kjøpt fra enten Rimi eller ICA, finnes i esker med 2 ruller i hver.

Er store for min lille hund, men veldig enkle å åpne og knyte igjen, har også noe hådntakliknende på seg. Liker ikke de som er så glatte som de fleste gjerne er.

Samme som jeg foretrekker :) Men dumt at de ikke selles over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biobag hundeposer fra merket "Grreat" er de beste jeg har hatt, kjøpt fra enten Rimi eller ICA, finnes i esker med 2 ruller i hver.

Er store for min lille hund, men veldig enkle å åpne og knyte igjen, har også noe hådntakliknende på seg. Liker ikke de som er så glatte som de fleste gjerne er.

De bruker vi også. Eller. Vi må nesten bruke de på grunn av kildesorteringen (matavfall hentes hver uke nå på sommeren, og annenhver uke ellers. Restavfallet hver måned eller halvannen ...), og det er de som ikke koster skjorta (20,- koster de vel for 40 stk). Helt greie, eneste er at de ikke tåler kulde, og har en tendens til å revme på vinterstid. Og hos oss kryper det lett under over tretti minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...