Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòranbefaling


Karianski
 Share

Recommended Posts

Jeg forer på eukanuba (lam og ris eller working and endurance) og royal canin (vanlig adult maxi eller energy 4800) mest fornøyd med RC, men begge funker så kjøper det som er på tilbud som regel. Når jeg får fryser igjen en gang i tiden kommer jeg til og fore på vom og hundemat eller norwegian polar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå for tiden forer jeg på VOm og hundemat og er fornøyd. Har også vært fornøyd med Kobuk og Pro Plan. Så var jeg deg vile jeg sjekket hva jeg kan få i nærheten av der jeg bor og gått ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i mitt eie går på Royal canin og forskjellig type innenfor RC etter hva de har behov for.

Oppdretteren til de jeg har hjemme gikk ikke på RC, jeg bytter alle mine over på RC så lenge de fungerer på det da jeg er mest fornøyd med det fôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Royal Canin - energy 4800 i aktive perider og medium sensible i rolige perioder(eller på hunder som ikke er like aktive). Bruker v&h innimellom. Har vært innom flere fortyper, men landet på rc da hundene fungerer godt på det, og de har veldig grei oppdretteravtale. jeg er like fornøyd med Pro Plan, men dårligere tilgjengelighet gjør at vi ikke bruker det.

Hva hundene jeg ikke er oppdretter på selv spiste hos sine oppdrettere husker jeg ikke, husker minst en av de spiste rc og en eukanuba. Så ja og nei til om vi har forsatt på det oppdretterene våre har brukt. Har alltid brukt det foret valpen var vant til ei stund før jeg bytter over til "vårt" for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av tørrfôr syns jeg ProPlan Sensitive med laks og ris er best. Blir så blank og fin i pelsen og det var det eneste tørrfôret som gikk ned hos min tidligere hund. Men nå fôrer jeg kun på V&H, og er suuper fornøyd med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Anbefaler råfôring som er det beste for våre firbente kjøttetere, ønsker du det enkelt er Vom og hundematet godt alternativ.

Selv råfôrer jeg etter Prey Model, ca. 80% muskelkjøtt, 10% ben og 10% organer, og noen ganger VogH. Strålende fornøyd og kommer aldri til å gi en kjøtteter tørrfôrkuler igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge hundene fôres hovedsaklig på Royal Canin (forskjellige typer da, de har forskjellige behov) med litt V&H og rent kjøtt "attåt". Labradoren har fått en del forskjellige fôrmerker opp gjennom årene, men det er uten tvil RC hun fungerer best på. Det var faktisk det hun fikk hos oppdretter også, når jeg tenker meg om. :P Kelpien fikk vel ProPlan hos oppdretter (tror jeg?), men jeg syntes det var greit å bruke RC på ham også pga rabatt der jeg kjøper fôr (og de fører bare RC) + gode erfaringer med det fôret fra før. Så på ham byttet jeg fôrtype nokså raskt etter at han kom i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av tørrfòr har jeg til nå vært mest fornøyd med

Pro Plan laks & ris

Specific høyenergi

Hills høyenergi

Og ellers er jeg veldig fornøyd med Norwegian Polar. Vom & Hundemat er ok også, men jeg synes det er mer klin og lukt med det enn med NP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H med laks, de andre variantene iblant, og ellers det vi finner av egnet rått kjøtt i butikken. :)

Hunden startet med royal canin hos oppdretter, og gikk på dette hos oss i noen måneder, men etter en mage-tarminfeksjon (tror vi) sluttet han å tåle tørrfor. Prøvde råforing, og det fungerte strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal canin på hele gjengen. Men skal teste ut Proplan snart på Oscar. For han bæsjer kanskje 4-5 ganger til dagen nå. Så ser ikke ut å fungere skikkelig på RC nei...de får også vom og hundemat, pluss litt kjøtt i ny og ne da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Byttet fra Eukanuba til Orijen for litt siden da min hund ikke er et rasetypisk matvrak, og sultestreika fordi han var drittlei den samme gamle maten.. Orijen er det beste jeg noen sinne har kommet over, han slukte det med en gang og har fortsatt siden. I tillegg er det kornfritt og inneholder bare bra ting, så jeg er kjempefornøyd.

Som bløtfôr som jeg blander med Orijen innimellom bruker jeg ZiwiPeak - for dere som ikke har hørt om det anbefaler jeg å prøve det ut! Her snakker vi masse godt kjøtt og kun naturlige ingredienser! Og i forhold til annet bløtfôr med 12% kjøttinnhold så har vel dette 70%.. så man kan trygt se forskjellen. Hilsen nylig frelst matmor :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...