Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike vs Pawtrekker


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Noen som har noe formeninger / erfaringer?

Med to hunder frister dette veldig å prøve, og jeg heller veldig mot kickbike max 20D+ litt usikkert men de håper å få den inn igjen i August. Testen her sier jo litt men jeg vil jo egentlig ha SUV, ikke sportsbil så det skjærer seg litt hehe.. Ellers vinner kickbike veldig på vekt også for min del.

Bilde-test-jf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en tråd her fra før om akkurat dette, men jeg finner den ikke igjen. Kickbike gjør det vassest i de fleste tester, og de jeg veit om som har testa eller eid en eller begge typer og som bruker den som trening til en eller to hunder (og seg sjøl), foretrekker kickbike, mens de som har flere hunder som har trekklyst foretrekker pawtrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandy summet det vel greit opp her :-) Det kommer mye an på hvor ivrige hundene dine er til å trekke, er det slik at de kanskje ikke gidder så mye på hjemveien, og traver pent ved siden av istedenfor, ville jeg nok gått for kickbiken, da den er bedre å sparke selv. Den trenger ikke hunder foran for å være god :-) Jeg har kickbike, og jeg elsker den, er så gøy!

Et lite minus er jo at den ikke har noe til å feste båndet i foran, jeg har det bare i styret, og det fungerer utmerket, men man må også være litt ekstra obs på at når båndet blir slakt havner det fort i hjulet, det har gjort at bremseklossegreiene foran har blitt litt skjeve på min foran. Men det er ikke et stort nok savn til at jeg har gjort noe med det enda da, etter to år med sykkelen.

Her er et par linker til stenger http://www.troll-hundefor.no/mobile.aspx?pageid=32939&catId=2940&Product=45405&a=content1 Denne synes jeg er unødvendig klumpete og stygg, men mulig den fungerer utmerket.

Denne har jeg tenkt å kjøpe: http://www.123hjemmeside.no/sparkesykkel-kickbike/38073926 (link litt ned på siden. Var forresten henne jeg kjøpte min fra. )

Edit: forresten, jeg har kickbike cross max jeg da, tror og det er den varianten som brukes mest i hundekjøring. Det var iallefall den varianten Boysen-Hillestad førte. God demping og ingen problemer på kronglete skogstier, bare man er litt obs på store steiner og høye røtter som stikker opp.

edit2: var den du ser på og ja :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Takk for svar :) Det er godt å høre, blir nok å vente på kickbike cross max 20D+. Utsolgt men som sagt venter de den inn, med ny pris håper den ikke blir mye dyrere enn tidligere. Jeg betaler gjerne noen hundre for å slippe ett par kg. Og nei jeg har schäfere så den verste trekklysta dabber fort av etter noen hundre meter.. :rofl:

http://kickbike.no/k.../cross-max-20d/ Den skal jeg lett få ned under 10kg, bare pelle av støtte og skjermer det.. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kickbike Cross Max 20+, med en sånn stang foran, jeg er hvertfall knall fornøyd med min, holder både 1 pointerblanding og 1 whippet som kan daffe litt. Men også min fars 2 gale trekkidiot pointere :P

Vet ikke om du klarer å se festet jeg bruker der jeg? :)

IMG_0708.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jo takk jeg ser festet, har sett de selger det. syns det var dyrt men ser jo behovet, :)

Tror kanskje jeg skal prøve meg litt med en gammel sykkel her i mellomtiden, kjeder oss litt 2 bikkjer og båndtvang er litt utfordring..

Takk, det blir nok en sånn her om jeg skal beholde hund nr 2 her. Har allerede en kickspark. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmmm... Ikke for å kuppe tråden, men er det veldig stor forskjell på Cross Max 20D og 20D+ ? Så at det var forskjellige dempere på gaffelen og at vekta var mindre på +'en...

Har lyst på en så fort som mulig, igrunn... Og så vidt jeg skjønte kommer +'en inn igjen i løpet av august, så det kan jo tektnisk sett bety slutten av august også...

Vil du kjenne den kiloen ekstra veldig mye? Noen som vet..?

Ville du ventet eller kjøpt 20D? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Drar opp denne igjen jeg. Sitter å ser på kickbike, har tenkt å kjøpe det i bursdags- og takk for flyttehjelp, hundepasshjelp og økonomisk støtte- gave til foreldrene mine! Den blir nok lite brukt på asfalt, mer landevei som tidvis er full av hull og grus. Også fint hvis den kan brukes i skogsløyper også- men. Lurer litt på hvilken jeg skal kjøpe. Tror ikke den blir brukt sånn kjempe mye, men et par ganger i uka tipper jeg den vil bli brukt :) Må vel bli en av Cross Max modellene, men sport G4 virker jo også være ok til slik bruk? Hmm.. Er en ganske lett hund som skal trekke, når jeg er hjemme blir det to hunder. Hva skal man gå for egentlig ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Drar opp denne igjen jeg. Sitter å ser på kickbike, har tenkt å kjøpe det i bursdags- og takk for flyttehjelp, hundepasshjelp og økonomisk støtte- gave til foreldrene mine! Den blir nok lite brukt på asfalt, mer landevei som tidvis er full av hull og grus. Også fint hvis den kan brukes i skogsløyper også- men. Lurer litt på hvilken jeg skal kjøpe. Tror ikke den blir brukt sånn kjempe mye, men et par ganger i uka tipper jeg den vil bli brukt :) Må vel bli en av Cross Max modellene, men sport G4 virker jo også være ok til slik bruk? Hmm.. Er en ganske lett hund som skal trekke, når jeg er hjemme blir det to hunder. Hva skal man gå for egentlig ? :P

Nå ble det aldri noe kickbike her og til bikkjas forergrelse ble det bad ass tråkkert på meg.. :P

Men seriøst, glem G4, det er en hybrid asfalt / grus. Se på cross max uten justerbar demper, demper er bare tull om de ikke trenger det og kan bruke det skikkelig. Ser det kommer noen nye modeller i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det aldri noe kickbike her og til bikkjas forergrelse ble det bad ass tråkkert på meg.. :P

Men seriøst, glem G4, det er en hybrid asfalt / grus. Se på cross max uten justerbar demper, demper er bare tull om de ikke trenger det og kan bruke det skikkelig. Ser det kommer noen nye modeller i sommer.

Hvilken av de er cross max uten justerbar demper da? :P Jeg er helt grønn på sånt kjenner jeg. Bremser hit og dit og ja.. wææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å kunne justere dempingen vel? Jeg gjør det ofte iallefall, på rette grusveier er det best med lite demping, mens på stier er det greit med mye.

Hvordan bruker man demper skikkelig forresten? Og hvor ser du at det kommer nye modeller? (ikke at jeg skal ha ny, har fått brukt min alt for lite til det, men bare for å titte.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvilken av de er cross max uten justerbar demper da? :P Jeg er helt grønn på sånt kjenner jeg. Bremser hit og dit og ja.. wææ

Gjør det enkelt med V-bremser..

Er vel greit å kunne justere dempingen vel? Jeg gjør det ofte iallefall, på rette grusveier er det best med lite demping, mens på stier er det greit med mye.

Hvordan bruker man demper skikkelig forresten?

Som sagt, om de trenger demping, kan bruke det og sette de opp skikkelig ja. Hvis ikke dropp det.

Jeg sykler på fulldempet bad-ass sykkel og det er ikke noe for hvem som helst å sette opp sånt, 99% av vanlig bruk blant folk flest er feil oppsett ikke engang alle sjappene kan det. Punktum.

Red: Bruke demper riktig er jo å kunne ha ett grunnoppsett som så skal variere som du skriver.. De færreste får til dette. De klarer jo knapt fylle luft i dekka hvordan kan du mene de skal fikle med dempere?

Red2: http://kickbike.no/kickbike/

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt med V-bremser..

Som sagt, om de trenger demping, kan bruke det og sette de opp skikkelig ja. Hvis ikke dropp det.

Jeg sykler på fulldempet bad-ass sykkel og det er ikke noe for hvem som helst å sette opp sånt, 99% av vanlig bruk blant folk flest er feil oppsett ikke engang alle sjappene kan det. Punktum.

Red: Bruke demper riktig er jo å kunne ha ett grunnoppsett som så skal variere som du skriver.. De færreste får til dette. De klarer jo knapt fylle luft i dekka hvordan kan du mene de skal fikle med dempere?

Red2: http://kickbike.no/kickbike/

Hvor står det hvilke som er nye i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

I linker står det NYHET med store bokstaver foran to modeller som ikke kommer opp i rullemenyen.. :)

Mens 20D er vekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt kickbike, men heller kjøpt en pawtrekker. Jeg har selv to kickbiker, og jeg føler de ikke tåler en dritt. Den ene er kun et par måneder gammel, men hele greia faller jo sammen. Den eldre er nesten "oppbrukt" etter under et år. Vi har kjøpt nye deler til den og sånn, men fortsatt litt skal de tåle synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I linker står det NYHET med store bokstaver foran to modeller som ikke kommer opp i rullemenyen.. :)

Cross Max 20D+ – med justerbar og lettere dempegaffel – kr 4800 Utsolgt for øyeblikket, men kommer i juli

Cross Max 20V – V-bremser, offroad, dempegaffel – kr 4200, kommer i juli

NYHET! Cross Max 20DV – skivebrems foran, V-brems bak – kr 4300

NYHET! Cross Max 20DV+ – med justerbar og lett demper – kr 4700

Mens 20D er vekke..

Men de er jo ikke nye i sommer? Jeg kjøpte min cross max 20DV+ i vår jeg. Og den var ikke ny da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...