Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase er denne hesten?


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Jada, det der er en akhal teke, men det bildet er manipulert så jeg blir flau :P De har smudga (gjort uklart) pelsen dens, rett og slett airbrusha akkurat som man gjør på profesjonelle modeller :P Se på området nederst på halen og ved bakkneet der: det er plutselig "mistenkelig" uklart :P Akhal teke-hester er fantastiske, blanke og flotte, men det der er ikke 100% naturlig for å si det sånn.. Men joda, disse hestene er flotte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de hesterasene som jeg lenge hadde lyst på en av. Men, nå har jeg hverken tid eller mulighet til å ha noen hest, men man skal vel aldri si aldri?

Selv om sannsynligheten er langt større for at jeg ender opp med en norsk døl (som jeg også liker veldig godt) om jeg kjøper hest en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Grunnen til at Akhal Teke skinner på den måten er at pelsen deres, altså hver enkelt strå er mye tynnere en på en "vanlig" hest. Derfor reflekterer det lyset på en mye mer "shiny" måte. :)

Jeg trodde de også hadde deler av hårstrået uten pigmenter? Slik at de blir gjenomsiktige?

Samme fenomenet (sånn ca) sees på Bengal katter med et fenomen man kaller glitter. Det er to typer av dette glitteret. Lignende fenomen sees også hos katterasene Korat og Russian blue (kalt silver tipping på disse) og noe gnagere kalles fenomenet "satin glitter".

Dette er et nærbilde av glitter på en Bengal:

Lassemista_glitter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akhal teke? :heart:

Edit: Er Akhal Teke ja, cremello. Utrolig flotte hester! Om jeg ikke tar feil finnes det en hingst på østlandet, lurer på om det er eneste i Norge?

jeg vet om en akhal theke jeg! men om det er den eneste i landet aner jeg ikke :) den holder til på østlandet

Venninnen min har ihvertfall en hoppe. :) Den står på Eidsvoll.

284023_10150319084785056_1601838_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...